entäs jos siskonne tai miehenne sisko toisi teille kaksi lasta viikoksi hoitoon

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
tuli tuolta mummokeskustelusta mieleen. Eli olet kesälomalla ja siskosi tai miehesi sisko (tai veljen vaimo mutta lähisuvussa kuitenkin) olisi lapsille hoitopaikkaa vaikka ja olet sanonut joskus ohimennen että voit joskus katsoa lasten perään. Lapset tulee sinulle viikoksi. Mitä hoitopaikka maksaa vai maksaako mitään?

Mulla ei olisi varaa ostella ruokaa kovin isolle laumalle, hyvä kun välillä riittää rahat meille kahdelle. Eikä kyllä ole rahaa maksaa kenellekään mun likan hoitamisesta.

Miehen kaveri asu meillä jonkun kolme kuukautta viime vuonna ja toinen kaveri tänä kesänä reilun viikon, joten eiköhän pari lasta menis siinä sivussa. Kummpikaan ei siis maksanu meille mitään.

Siskon lapset sais tulla tänne millon vaan viikoksi.Toki olisin vähän äimänä kun ei ole koskaan tarvinut hoitaa niin isoa lapsikatrasta mutta menishän nuo :D Ja ei tosiaan tarttis maksaa mitään.Samoilla ruuilla ne menis meijän kans =)

Olen kerran tiukassa rahallisessa tilanteessa pyytänyt eräältä kaverilta kympin siitä hyvästä, että vahdin hänen lastaan yötä päivää jonkin aikaa. Yleensä meillä voi olla ja elää ilmaiseksi, ei siinä mitään. Minusta vain on kohteliasta tarjota jotain, vaikkei pyydettäisikään.

Lasteni mennessä yökylään, on heillä aina ruokaa mukana. Sellasta perussettiä, jota ei ole pakko käyttää heti. Emme mene tyhjin käsin edes kahville, vien aina vaikka kahvipaketin tai keksejä tms. Viimeksi mennessäni mökille ja veljeni heitti minut sinne (useampi sata km) ja tiesin, ettei hän tulisi ottamaan vastaan bensarahoja, niin olin ostanut hänen allergiselle taaperolleen erikoisempia ruoka-aineksia täältä Helsingistä, joita ei kotipaikkakunnalta saa ja joissa ei ole niitä allergeeneja, joille ko. lapsi allerginen.

Se on vaan opittu tapa, kotoa jo tulee moinen. Ei ole kyse menoista tai tuloista, näin vaan tehdään. Jos joku kutsuu lapseni mukaan jonnekin, on lapsellani aina mukana pääsylipun verran rahaa, vaikka kutsuja sitten sen lipun maksaisikin.

Mitään en pyytäisi, mutta odottaisin kyllä että maksavat oma-aloitteisesti. Jos eivät maksaisi niin en kehtais mitään sanoa mutta ihmettelisin. Itselleni olis nimittäin itsestäänselvyys, että jos jollekin veisin lapseni viikoksi (tai lyhyemmäksikin ajaksi) hoitoon niin tarjoaisin ruokarahaa ja veisin hakiessa tuliaisia jne.

jos mulla olisi sisko ja se toisi lapsensa meille hoiton, en velottaisi siintä mitään koska vastavuoroisesti siskoni ottaisi meidän lapsukaiset hoitoon viikoksi, että päästäis vaikka etelän reissuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Miehen kaveri asu meillä jonkun kolme kuukautta viime vuonna ja toinen kaveri tänä kesänä reilun viikon, joten eiköhän pari lasta menis siinä sivussa. Kummpikaan ei siis maksanu meille mitään.

törkeetä! :o |O
mulla ei olis varaa elättää aikuisia ihmisiä noin kauan. eikä olis haluakaan. :kieh:

vastaan kysymykseen: kyllä mä odottaisin jotain korvausta esim. ruokaa/rahaa mutta ei mulla olis pokkii pyytää. :|

Alkuperäinen kirjoittaja jossittelua:
jos mulla olisi sisko ja se toisi lapsensa meille hoiton, en velottaisi siintä mitään koska vastavuoroisesti siskoni ottaisi meidän lapsukaiset hoitoon viikoksi, että päästäis vaikka etelän reissuun.

no tässä tapauksessa en minäkään ottaisi vastaan mitään korvausta.

Sukulaisten lapset ovat tervetulleita. Oma poikani on ollut parhaan ystäväni hoidossa kun en saanu hälle hoitopaikkaa vaikka opiskelu alkoi. Poika oli siellä kaksi viikkoa, enkä maksanut pennin jeesusta. Mutta minä olen hoitanut hänen koiriaan ilman mitään korvausta, eli me teemme palveluksia toisillemme.

Meen lapset oli tänä kesänä miehen siskolla hoidossa, toinen oli su-to ja toinen su-la. Maksettiin 250? siitä, mutta olivat tuona aikana käyneet Ruotsissa huvipuistossa, eläintarhassa ja junibackkenissa. Eli maksettiin lasten reissun kuluja (laiva, hotelli, syömisiä, pääsylippuja...).

Jos meille tulis noin läheisiä lapsia niin en mä ruokarahaa pyytäis enkä extempore reissujen kuluja, ennalta suunnitellut ja sovitut reissut on sitten eri asia niihin pyytäisin korvausta.

No ei mitään =)
Ehkä jos olisi suunnitteilla kalliimpia reissuja kuten huvipuistot tms. niin pyytäisin että antaisivat lapsilleen taskurahaa mutta ylläpidosta en varmasti haluaisi penniäkään.

Itse mä olen aina mankumassa veljenpoikia yökylään :whistle:

Eipä siinä isoja lisäkustannuksia tule, jos kaksi lasta on meillä viikon ajan. Kuorii muutaman perunan enemmän ja tekee vähän suuremman satsin soosia, niin ei se paljon maksa. Eli en mä pyytäisi mitään rahallista korvausta. Muutenkin meidän suvussa on tapana, että vuoroin vieraissa autetaan, jos vaan pystytään.

Yhteistyössä