Vanhat kirjeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sanni

Jäsen
03.03.2004
324
0
16
Vaivaako minua jokin? Asun suhteessa 2 lapseni, nykyisen miehen ja kahden yhteisen lapsemme kanssa. Mieheni säilyttää edelleen kirjeitä ja valokuvia eksästään. Minulla ei eksästä ole muistona kuin kaksi lasta. Lapset eivät edes tapaa isäänsä ikinä. (eivät kyllä vielä tiedäkkään ettei nykyinen ole heidän biologinen isänsä.)

Miksi mies säilyttää kirjeet ja kuvat. Vanhan kihlasormuksen säilyttämisen ymmärrän vain siksi kun se oli tehty hänen omista koruistansa.

Miksi? Ja kehtaanko edes kysyä? Ääh...nyt taas vaivaa...

Itselläni on tallella valokuvia ja kirjeitä sekä koruja. Ne ovat osa menneisyyttäni, muistoja. Ei niillä ole sen kummempaa merkitystä. Oikeastaan olen harmitellut, ettei miehelläni ole mitään tallella. Hän ei ole moisia harrastanut :)

Kysy asiasta ihan vilpittömästi, älä syytellen. Tokihan haluat tietää miksi miehesi niitä säilyttää. Älä kuitenkaan pakota hävittämään mitään - ne ovat osa miehesi menneisyyttä. Elämää on ollut myös ennen sinua ja jotkut asiat ovat olleet silloin tärkeitä, vaikka eivät ole enää.

ehkä vaikein asia nykyisessä suhteessani on ollut sen asian hyväksyminen että miehelläni on ollut elämää ennen minua. Myös hänellä on valokuvia tallella entisistä naisistaan, varmasti kirjeitäkin. Onhan minullakin tallessa asioita ja kirjeitä ex-mieheltäni.

Pitäisi muistaa että nuo aiemmat suhteet iavt päättyneet ja nyt eletään tätä hetkeä. Ei se että miehesi säilyttää muistoja, tarkoita sitä että hän kaipaisi takaisin entiseen elämäänsä tai että hän ei rakastaisi sinua. Ne asiat ovat kerran olleet onnellisia juttuja hänene elämässään ja ovat osaltaan muovanneet hänet siksi ihmiseksi jonka kanssa sinä nyt olet onnellinen.

Ymmärrän sinua,että entiset kuvat ja kirjeet vaivaavat.Meillä on kanssa ex:än kuvat ja kirjeitä tallella.Eniten ärsyttää, kun exästä ja miehestäni on albumillinen kuvia MINUN olohuoneessani.Ovat vaan kuulemma unohtuneet kaappiin eikä ole tullut vietyä varastoon :kieh:

Mun mies myös sanoo aina kun mä löydän jotain sen exälle kuuluvaa että: ei hän viitsi käydä kaikkia kamoja läpi, heitä roskiin kun niitä näät....
No ei se mun mielestäni mulle kuulu... ei hänenkään tarvitse "törmätä" mun exän kamoihin meidän yhteisessä kodissa...???

Mun mies on hävittänyt kaiken exäänsä liittyvän. Korvatakseen sen, miten antoi exänsä kiusata minuakin vuosikaudet. No, eihän mieheni siis exän tempuille mitään voinut, mutta olisi voinut minua puolustaa ja osoittaa, ettei sellaista käytöstä hyväksy. Ei puuttunut asioihin mitenkään, kun ei kuulemma halunnut pahentaa tilannetta... Eli en tosiaan sietäisi ainakaan kodissani mitään tähän naishenkilöön liittyvää.

Yhteistyössä