Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mutta mä tarkoitan =) Tarkoitan siis sitä, että jos päivärahaa pienennettäisiin, mitä tapahtuisi näille tuttavani kaltaisille? Työttömät eivät ole mikään homogeeninen massa, jolla samanlaiset mahdollisuudet työllistyä. Työttömyysturvan leikkaaminen ei siis mun mielestäni poista vaan pikemminkin lisää ongelmia. Meillä on jo nyt käytössä karenssi, jos kieltäytyy työstä. Minusta sosiaaliturvaa ei pidä leikata siten, että sillä heikennetään entisestään niiden asemaa, joilla jo nytkin asiat on todella huonosti.Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:En nyt tarkoita just välttämättä tätä sun tuttavaa, mutta monilla työttömillä on aika kovat vaatimukset siitä mikä työ kelpaa ja mikä ei.. Avoimia paikkoja on näillä "tuo työ ei kelpaa mulle - aloilla" paljon..
Niille aloille voisi kouluttaa ihmisiä, joilla tekijöitä tarvitaan.
Ja lisää rahaa voisi saada esim. siitä että jättää ylimääräiset pakolaiset ottamatta. Hyvin on Suomella riittänyt varaa laittaa myös kaikenlaisten katastrofien uhreille..
![]()
Työttömät voisivat vaikka opiskella ja sitä voisi tukea enemmän..
Miksi joku kieltäytyy työstä?
Jos on varaa kieltäytyä työstä, niin on varmaan sitten se korvaus ollut riittävä?