VANHA Turun seudun mammat ja mahat 2009

Kiitos kaikille tervetuloa-toivotuksista!! :hug:
Tinni: kiitos tiedosta. No, olisihan se pitänyt arvata ettei Paimio maksa yhtäkään sairaalapäivää. Mutta onneksi täällä ainakin on tuo kuntalisä jos ja kun haluaa jäädä hoitovapaalla...Mutta ei voi mittään :D
Jennyfr: Mikä Salossa mätti siinä ultrassa? Itse kävin kummatkin ultrat TYKS:ssä ja np-ultrassa hoitaja oli tosi mahtava ja ihana kun taas rakenneultrassa kaikki mätti. Jäi todella paska maku suuhun TYKS:in toiminnasta
:(

Onpas täällä ollut vilkasta. Tervetuloa Mangusti ja kassu!

Muhun iski joku oksennustauti viime yönä. Illalla väsytti aivan kauheasti ja menin aikaisin nukkumaan. Herätäkseni tunnin päästä siihen että oksettaa aivan hillittömästi. Kolmen tunnin ajan yökkäilin vähän väliä ja se oli sitten siinä. Tänään on ollut veto poissa. Onpahan aikaa istua koneella kun ei muuta jaksa.

Pyykit olisivat mullakin koneessa. Siinä on sitten tämänkin talouden tämän päivän siivoussaldo, eli ei kovin kehuttavaa. Ventin mainitsema rytökärppä oli mulle aivan uusi selittävä tekijä kodin kaaokseen, mutta ilmeisesti sellainen piileksii jonkin lehtikasan alla täälläkin.

Tämä laiskimus mönkii nyt sohvalle romaanin kanssa. Mukavaa helmikuuta kaikille!

Metsälauha & Pyrypoika 34+4

Mangusti:oon käyny kaikki ultrat salossa. Mitään eivät kerro ellen tajua kysyä ja enhän mä mitään tajua kun esikoista odotan niin en ymmärrä mistään mitään ja ummikkona puksuttelen kylillä. Se nyt ei vielä kai haittaisi jos eivät mulle kerro mutta eivät myöskään ole lähettäneet rakenneultrasta mitään tietoja paimioon. Eli nyt on tiedot niinkin tarkat ettei edes tiedetä mihin istukka on kiinnittynyt. Että näin salossa. Ja itseasiassa vielä kerroin terveisiä sinne että neuvola odottaa tietoja ja siltikään eivät lähetä. :kieh:

Jennyfr: on kyllä aikas ihme touhua. Kyllä itselläkin aika samanmoisia kokemuksia tuolla TYKS:ssä. Kaikki tieto pitää nyhtää ja siltikään eivät oikein kommentoi suuntaan eikä toiseen. Tolla np-ultralla tarkoitin sitä niskapoimu-ultraa joka tehdään viikon 12 tienoilla (jos siihen ultraan haluaa mennä.)

Terveisiä punttikselta! :D Tulipas hyvä olo kun vähän urheili (tunnin epämääräistä rykimistä) ja sitten sauno!!! :D Ens sunnuntaina uusiksi jos vaan ei tuu nyt ens yönä megasupistuksia!!
Koitin tehdä mm. vähän selkää, että se ei hajoais, ja sit noita jotain sisäreiden lihaksia jos ei nivuset hajoais niin pahasti. :D Saas nähdä auttoko mihinkään.

Ventti siis sun mies tiesi mut naamalta? Voi ei toivottavasti oon ollu ihmisiksi sen(?) luennoilla. Oliski pitäny kysyä sun sukunimeäs aiemmin. :LOL:

Se ois sit helmikuu eli L.A kuukaus :D vajaa kolme viikkoo(tai 5vk) jos menee yli. Ei osaa yhtää aatella et aikaa on niin vähän ku tekemist ois vaik kui.

Viime viikol raahasin kirppiksel läjän vaattei et sai kaappeihin tilaa. Tarttis tänää varmaa käydä siäl kattoo et onka paikka iha sekasi. yhtää vaatet en kyl takas ota enää, uffiin saa sit mennä.

Lastenkutsut on onneks viätetty vkl:na ja kyl sen taas tuntee jalanpohjis. Ilmesest ruho painaa niin paljon ettei jalanpohjat kestä monen tunnin seisomist enää :D

On meit muutama helmikuus jakaantuva tääl näköjää. Ellei maaliskuul mee.

Jos sit menis aamupalal ja heittäis ton eskarilaisen eskariin ja lähtis Turkuun päin ajelee.
JeJa 37+3

Ventti mä tosiaan kelailin ennen valmennusta että kuka vois it-laitokselta sun miehes olla, ja tulin siihen tulokseen että tuo juuri on ainoa vaihtoehto sellasista että tietäisin. :D No mutta, joo en ole ollu ihmisiksi sen luennoilla, mut sen sijaan siitä yhdestä kurssista minkä se on mulle luennoinu oon saanu koko yliopistoaikani ainoan vitosen. ;) Että terveisiä vaan. :LOL: Plus että mun mies on myös istunu (ja läpi päässy) sen saman tietyn peruskurssin mitä se luennoi. :D (mun mieshän opiskeli kans yliopistolla. Lopetti opiskelun kun ei matikka ollutkaan sen juttu. Harkitsi vaihtamista it-puolelle, kun se olis hyvä siinä mut sit se alko kelaa että jos menis vaan "oikeisiin" töihin. Täytyy sanoo että kyl käsillä tekeminen on paljon enemmän sen juttu ja tietokoneet sopii paremmin vaan harrastukseksi. Sil on kyl ikuinen opiskeluoikeus yliopistolle jos joskus haluu jatkaa...)

No mutta mitäs pidit synnytysvalmennuksesta? Aika paljon tuntui olevan sitä samaa kamaa mitä tuolla perhevalmennuksessa, mut jotenki tuo kätilöharjoittelija osas nyt kertoa jotain niistä kivunlievityksistä, että tuli paljon selkeämpi kuva mitä kaikkea troppia haluan ja mitä en. :xmas: Tosin vähän huvitti kun miespuolinen kertoo niitä kipuja mitä synnytyksessä tulee...

Toivottavasti kukaan kyseinen henkilö ei lue täältä mitään, mutta voi äiti mitä luomuhihhuleita jotkut on. Itekin oon yrittäny kyllä olla ilman turhia lääkkeitä ja lisäaineita odotusaikana, mutta kyllä mä hemmetti synnytyksessä aion ottaa vastaan kaiken mitä saa ja vauvan takiahan niitä kaikkia tutkimuksia tehdään (eikä sen takia että nyt ollaan sairaalassa)... Tuntuu että joillain on ihan ihme ideologioita joita sit pitää toteuttaa vauvan turvallisuuden kustannuksella! Kyllä meinas pariin otteeseen pokka pettää kun joku valmennuksessa vetelee jotain spagaattivenytyksiä...

Hyi olenpas paha ihminen. :kieh: Onneksi olen itse niin normaali ja täydellinen. :LOL:

Mennään ylihuomenna miehen kanssa uimaan! Kysyin neuvolatädiltä, viikolle 36 asti saa uida, ihanaa! Mies menee huomenna punttikselle valmennuksen ajaksi mun serkun miehen kanssa. :D Itellä on huomen aamulla vaihteeks paastosokerin otto, joten nyt enää vedän sokeritonta mehua illalla ennen kymmentäkään edes ja sitten aamulla otan eväät mukaan ku verikokeesta on pakko painua suoraan yliopistolle taas.

Eikai huomaa että muhun (ja erityisesti mieheen) on iskeny joku liikuntakärpänen? :D Eilisestä punttiksella käynnistä tuli niin hyvä olo, ei yhtään oo supistellu ja Punkerokin on ollu tosi pirtee tänään (valmennuksessakin meuhkasi hirveesti) ja on ollu paljon helpompi liikkua ja istua tänään, joten ehdottomasti lisään liikuntaa. miestä taas motivoi liikkumaan se, että sille on alkanu tulee myötätuntokiloja. :LOL:

No mut nyt aletaan katsoo leffaa meidän äsken haetulla Bluray-soittimella. :D

Laala ja Punkero rv28+6

Hei Laala, mikä ihme tuo uintijuttu nyt on? Että vaan viikolle 36 saakka saa uida? Muistelen kyllä kysyneeni tuota viimeksi kun kesäaikaan vauvaa odotin, ja uimalupa oli loppuun saakka, ellei kohdunsuu ollut jotenkin ihan levällään :whistle: Ja selvästi muistan, että kävin tasan laskettuna päivänäkin Samppalinnassa. Saunassa kaikki kyseli, että koskas tulee vauva, ja oli aika polleaa vastata, että tänään pitäisi tulla... 11 päivää siitä kesti vielä kumminkin.

Pinkeärouva uskoisin että se uintijuttu oli vaan sellanen mitä neuvolatäti uskalsi suoralta kädeltä sanoa. :) En usko että se tarkottaa ettei sen jälkeen sais uida, mut ehkä siis enemmänkin sitä, että siihen asti nyt suht varmuudella pitäis ainakin olla ihan ok...

Viime viikolla ihmettelin täällä, kun neuvolalääkäri ekalla käynnillä epäili mun raskauden olevan pidemmällä kuin mistä ajattelin olevani ihan varma. Aattelin, ettei testit ja olot voi niin paljon huijata!

Eilen ultrassa sitten syy isommalle kohdulle selvisi. Masussa köllii kaksi asukkia! Kummallakaan ei ole suvussa kaksosia, joten eipä tullut tuo mieleen selityksenä.

Onnellista odotusta kaikille täällä, taidan hipsiä nyt tuonne monikkopuolelle :)

Heipsan,

Pakollinen palstatauko on ohi, mulla on nyt toinen äippälomapäivä menossa :D . Taukoa pidin siksi, että oon ollut mahdottoman väsynyt. Viime viikko meni sijaista opettaessa ja kun pääsin kotiin, niin suorastaan kaaduin sänkyyn. Yöunille sammahdin viimeistään klo 20, joten stressiä oli kehissä melkoisesti.

Tänne on tullut uusia, tervetuloa kaikille! Helmille paljon onnea kaksosista :flower: !!

Mangusti: Samoin oli meillä, eli np-ultra oli Tyksissä ihana kokemus mutta rakenneultra suorastaan sieltä mihin aurinko ei paista :kieh: . Tai siis ne molemmat rakenneultrat. Mä jouduin menemään kaksi kertaa ja molemmat kerrat oli kyllä niin surkeita käyntejä.

Eilen olin sit äippäpolilla käymässä ja ilmeisesti se Loimaan aiheuttama ruuhka nyt näkyy. Ajat oli 1,5 tuntia myöhässä :eek: |O :kieh: :headwall:!!! Pääasia kuitenkin, että vauvalla on kaikki hyvin ja koko on kohtalaisen normaali sokeriongelmista huolimatta. Tällä hetkellä koko on 2,4 kg ja arvio laskettuna päivänä on n. 3,7-3,8 kg. Eli onneksi ei nyt käynnistetä synnytystä vaan saan vielä kerran kokea sen spontaanin käynnistymisen :) . Kohdunsuun tilanne on kuulemma vielä niin epäkypsä, ettei pysty edes arvioimaan koska alkais tapahtumaan. No, mulla ei ole mikään kiire :) .

Iines ja Sintti 35+3

Helmi-, onnittelut! Sehän selvis sit odottamattomalla tavalla. :D

Iines, hyvä, että oot selvinnyt vikasta työviikosta, se kuulostikin aika hurjalta... nyt sit ehdit hyvin toipua ennen seuraavaa koitosta. :) Ja hyvä, että sintti on sopivan kokoinen, niin saa tosissaan rauhassa vaan odotella koska alkaa tapahtua. Yks tutuntuttu sai just viime keskiviikkona 4,2 kiloisen pojan, niillä oli varattu jo käynnistysaika perjantaille, kun oli yliaikainen. Siinä on jo hiukan punnertamista.

Oli se valmennus eilen, kuten Laala jo mainitsikin. Ihan ok must, ja mieskin sai sopivan paketin kun tuli kaikki kerralla. Samoja asioitahan sielläkin oli ku muuallakin, mutta tuli kivasti kaikki yhdessä paketissa. Ja ihan samaa ihmeteltiin, Laala. En mäkään tykkää jos 'varmuuden vuoks' tehdään asioita, mutta kun on selkeät perustelut ja vauvan hyväks toimitaan, eikä kuitenkaan tehdä mitään radikaalia, niin miks tarvii kaikkea vastustaa? Siis esim. vauvan sydänkäyrän seuraaminen synnytyksen aikana... ja kun selkeesti vältetään kaikkia aineita yms. jotka menee sikiöön, niin must vaikuttaa, että ne hommat on kuitenkin ajateltu aika hyvin vauvan parhaan kannalta, ja äidin kans. Eikä se meitin ukko sua naamalta tunnistanut nyt, nimen kyl muisti. Et oo tehnyt niin suurta vaikutusta, sorry! :D Piti vielä sanoa, et vitsi se meidän neuvolatätsä on sählä, se oli taas eilen ihan pihalla ja olis unohtanut sanoa puolet jos ei se kätilöharjoittelijasälli olis ollu siinä avustamassa.

Tänään sit vika kaupunginsairaalan perhevalmennus, sit ollaan niin valmennettuja ettei oo tosikaan. B) Jotain se mainitsi kyl, et TYKSinkin valmennukset saattais jatkua jossain muodossa, mutta ei ole tietoa täl hetkel että missä muodossa ja koska. Olis kyl ihan positiivista päästä ainakin tutustumaan paikkaan.

Jos jatkais hommia sit taas... tarvii taas tällä viikolla raahautua käymään työpaikallakin, ja ens viikolla on taas ihan lähitöitä parina päivänä. Miks Rauma on niin kaukana? :p

ventti + viuhti 31+1

LA lähestyy ja ei mitään merkkejä..huoh |O noh, antaa vaavin kölliä masussa jos siltä tuntuu mutta kovin olen tyypille yrittänyt kertoa kuinka mukavaa mahan ulkopuolellakin on :heart:
IinesMeillä myöskin sama juttu rakenneultrassa; kaksi kertaa jouduttiin käymään kun ne eivät osanneet hommiaan sielä.
Äippäpolilla tuntuu nykyään olevan aina ne ajat myöhässä..Itsekkin lyllerrän sinne tällä viikolla joten parempi taas varautua odottamaan...

Mangusti 39+3 ja vaavi (joka ei halua syntyä..)

Mangusti, pitkää pinnaa sinne, varmasti alkaa olla malttamaton olo, vitsit kun on välillä nyt jo, vaikka viikkoja vielä 9 jäljellä LA:aan. :) Sehän voi olla, että vaavi saa yhtäkkiä spurtin ja tuleekin sen suurempia varoittelematta.

Tulin syömästä kotiin päin niin tulikin tuossa mäessä laala vastaan. :D Muita teitä en tietty tietäiskään vaikka tulisitte vastaan... ensin tunnistin äänen kun puhuit puhelimessa, ja sit siinä just ehdin tunnistamaan kun pyyhälsit ylämäkeen kauheeta vauhtia ohi!

On muuten aivan ihana ilma tuolla, kävelin ensin 20min, sit kävin syömässä ja sit käppäilin vielä toiset 20min. Aurinko lämmittää jo, poskissa tuntee kun tuulettomalla paikalla kulkee, ihanaa! Laitoin auton piuhan päähän ja ajattelin hilpasta Ikeaan ennen illan valmennusta. Täytyy vaan ottaa evästä mukaan, muuten tulee noutaja ennen klo20.

Nyt täytyy painaa vielä tunti tosi ahkerasti töitä sillä aikaa kun auto sulaa hiukan, ja sit menoks.

ventti + viuhti, jolla kova meno päällä kolmatta päivää 31+1

Ventti...Ai mä juorusin äidin kanssa. :D En mä näe enkä tunnista ketään siinä vaiheessa ku juoruilen jotain. Mitähän mä puhuin... Taisin just hajoilla sille niitä valmennuksen ihmetyyppejä... :LOL: Ja sitten hehkutin että huomenna mennään uimaan (ja siis kaikki samat jorinat ku täällä eilen/tänään)... :LOL: Tonne huhtikuisten pinoon jo sanoinki että otan susta mallia ja omat eväät varmaan illal mukaan.

Mä jätin yliopistolla syömisen väliin, ku vedin aamullaki vaan mun eväitä koko aamupäivän (otin mukaan kaks palaa ruisleipää ja juotavan jugurtin, ku en ehtiny syömään aamupalaa ennen koulua, kun se alko 8.30 ja sitä ennen kävin kirkkotiellä antaa paastosokerinäytteen)... Ja nyt odottelen että kello tulis niin paljon että vois ruveta kokkaa päivällistä. Teen thai-kookoskanakeittoa.

Ja en uskonutkaan että sun mies naamaa tuntis, kun joka syksy sillä on taas jotain >100 uutta opiskelijaa nenän edessä istumassa samoja kursseja. Mut nimi kyllä voi jäädä mieleen (varsinkin ku se on niin harvinainen. :LOL: ) ku istuin sen yhden kurssin kolme kertaa ennen ku tajusin mikä sen idea on ja sit ku tajusin niin hurahdin. :LOL:

Tulis jo mies kotiin!!!! Mä haluan POSTIIN!!! Kuralan postissa oottaa mun 8,4kg painoinen aarrearkku! Tunnetaan myös nimellä äitiyspakkaus! :D Yks tuttu just tossa valisti että eiks se pakkaus oo sellanen että jos vauva ei miellytä (on vaikka allerginen tai koliikkinen) niin sitten sen voi palauttaa siinä pakkauksessa... :LOL:
Onneks ei koskaan oo yhtään levotonta...

Laala ja riehu-Punkero rv29+0

Heippa.
Pitkästä aikaa... Meillä vaihdettiin sujuvasti mahtaudista influenssaan |O että nyt ihan oikeesti tältä mammalta alkaa olla paukut loppu. Kivasti supistelee ja kipuilee kun koko ajan itteekin yskittää :/ Kiitti riittäis jo!!!

Jaksuja kaikille. Mä palailen juttelemaan kun olen paremmalla päällä.

Hiiop taas tokalta sivulta ylös. :D

) .) mua ärsyttää kun miehen työpaikalla on koko ajan jotain ihmehuhuja. Toisinaan huhujen mukaan telakka lopetetaan Turusta kokonaan ja toisinaan sieltä irtisanotaan kaikki, ja mitä milloinkin, ja kun niistä ei ikinä tiedä onko niissä jotain totuuspohjaa, niin on vähän ärsyttävää. Mä haluaisin olla rauhassa raskaana enkä stressata toisen työpaikan takia (mikä käsittääkseni pitäis olla VAKITUINEN TYÖ mistä ei pitäs stressata), mut sen sijaan koko ajan on maha ihan kivipallona kun stressaa niin sikana. :kieh: Murr. Taas tuli jotain ihme huhuja ja mies tyhmänä sitten kirjottaa mulle kaikki telakkahuhut jos päiväl kuulee jotain.

Ainoo ilo oli että eilen tuli äitiyspakkaus. Se on ihan hieno. :) Olin hirveesti odottanu niitä oranssiraitaisia vaatteita, niin ne ei ollutkaan niin hienoja, mut sit ne mitä luulin mintunvihreiksi, olikin IHANAN keväänvihreitä!! Ne oli tosi positiivinen yllätys! :D

Laala ja Punkero rv29+1

Laalan viestiä lukiessa alkoi melkein harmittaa etten sittenkin ottanut äitiyspakkausta. Sitä on niin hauska penkoa. No, vaatteita ja makuupusseja on sen verran etten sitä kyllä oikeasti tarvitse.

Noi työpaikkajutut on tällä hetkellä vähän hermostuttavia munkin mielestä. Miehen työpaikalla on menossa joku uudelleen organisointi, niistä ei koskaan tiedä mitä lopulta tapahtuu. Periaatteessa mitään hätää ei pitäisi olla, mutta saa nyt sitten nähdä miten homma siellä etenee.

Olo on pinkeä. Toisaalta enää viisi viikkoa laskettuun aikaan. Toivottavasti tämä tyyppi on yhtä täsmällinen kuin aiemmatkin. Molemmat tytöt ovat tulleet parin päivän sisään la:sta. Tähän tähdätään nytkin, pitäisi vain saada asiasta tiedotettua jotenkin tuonne mahaankin.

Metsälauha rv tasan 35

Jee=)
Löysin nyt kuntaliitoksen sivuilta että meillä korvataan neljä päivää sairaalakuluja kun synnyttämään lähdetään.Parempi ko ei mitään.Meille tää liitos on tuonut kyllä etuja;nämä synnytyskulujen korvaukset ja sitten tuo kuntalisä :D

laala mulla myös sukulaisia telakalla töissä. jutteli justiinsa että keväällä olisi sisustus asentajien yt:t päällä. että onneksi mies on töissä putkipuolella ja niitä tarvitaan ihan loppuun asti että vasta kun laiva luovutetaan ni työt mieheltä loppuu.
tää nainen siis sisustus asentajana telakalla myös. onhan sieltä runko puolelta jo aika moni saanut lähtöpassit/eläköitynyt. kun isompia laivoja ei voida enää kovinkaan tehä.

juups muuten menee ok mutta aamu yöt hassuja. herään yhä useemmin vatsalteen ja pyörin kuin hyrrä 5.30 eteenpäin aina siihen asti 15 min välein hereillä kun pikkukakkonen nousee noin puol kasi eli ei mitään "laatu unta"

pitänee siis painua suihkun kautta nukkumaan. niin.... tilasin uuden rasitus ajan ja se on 13.3. ....

tinni ja ryyni 22+0 poks

Tinni mulla mies alihankkijalla putkiasentajana, ja niillä on onneks tosiaan vissiin 2010 syksyyn asti varmasti töitä. Toivotaan että tulee uusia tilauksia siihen mennessä. Onneks tuo putkihomma on sellanen, että jos tuolta loppuu työt, niin pienellä lisäkoulutuksella kyllä saa varmasti mitä vaan putkihommaa maapuolelta. :) Mutta ainahan nuo telakan vaikeudet ja yt:t stressaa.

) .) Terveisiä neuvolasta.
Beiben syke 140
liikkeet ++
tarjonta poikkitila
sf 25cm (alhainen mut johtuu tuosta poikkitilasta)
pissa puhdas
verenpaine 128/82
Painoa tullu nyt koko aikana yhteensä 9,7kg.
Hemppa 113 (vissiin ihan ok näille viikoille)
paastosokerit 5,2 (tiistaina mitattiin)
:)
Kerranki meidän neukkutäti (joka toisinaan tuntuu vähän liian tiukkapipoiselta) kehu maasta taivaaseen miten hyvin mun raskaus etenee. :D Mitä nyt pientä Punkeron hankalointia että haluaa kölliä poikkitilassa, mut toivotaan että se tajuaa lähtee siitä sukeltaa sit pää alaspäin lähiaikoina. :)

Sit kävin Stockalla. JOs jollain on tarvetta turvakaukalolle, niin mielestäni oli aika hyvä kanta-asiakastarjous siellä: Britaxin Babysafe plus -kaukalo 125? ja siihen Belted base -turvavyötelakka 70?. Normaalisti (ainakin mitä netistä tein tutkimusta) kaukalo olis 159? ja telakka 90?, joten alea tuolta saa koko paketille n.54?. :) Tästä ilosta hommasin sitten kanta-asiakaskortin, ja varasin kaukalon, haen sen huomenna kun saan auton käyttööni. :)

Sit sinne on myös tullu mun mielestä uus äitiysvaateosasto. Tai siis ainakaan syksypuolella siel ei viel myyty äitiysvaatteita ja nyt siel vauvaosaston nurkassa on sellanen pieni osasto missä on mamaliciousin vaatteita. :) Ihan kiva farkkutarjous olis ollu, mut valitettavasti oli mulle liian lyhyttä mallia (as usually). :kieh:

No mut sellasta. Tulis jo mies, niin pääsis syömään..... (perunamuusia ja lihakastiketta)

Laala ja Punkero rv29+2

Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Sit kävin Stockalla. JOs jollain on tarvetta turvakaukalolle, niin mielestäni oli aika hyvä kanta-asiakastarjous siellä: Britaxin Babysafe plus -kaukalo 125? ja siihen Belted base -turvavyötelakka 70?. Normaalisti (ainakin mitä netistä tein tutkimusta) kaukalo olis 159? ja telakka 90?, joten alea tuolta saa koko paketille n.54?. :) Tästä ilosta hommasin sitten kanta-asiakaskortin, ja varasin kaukalon, haen sen huomenna kun saan auton käyttööni. :)

Laala ja Punkero rv29+2
Sattuuko kukaan tietämään paljonko maksaa tuohon kaukaloon sellainen isofix-telakka? Ollaan mietitty miehen kanssa juuri tuota kaukaloa, ja kun autossa on isofix-valmius, tuntuisi se aika hyvältä ratkaisulta.. Nuo kustannukset vaan mietityttävät..:)

Muuten täällä kaikki hyvin, ei minkäänlaista pahoinvointia enää, ensiviikon nt-ultraa odotellessa lähinnä. Väsy vaan meinaa olla jatkuvasti, luennoilla ei pysy silmät auki! Onneksi on vain lyhyitä päiviä nyt.

Hyviä vointeja kaikille!

Kuuttis, rv. 10+6

Kuuttis mitä näin nopeesti netistä sain katottua niin se isofix-telakka maksaa tohon about 180-200?... Meidänkin autossa olis isofix-valmius, mutta kun sillä belted basella pitäs saada kans tosi hyvin asennettua se kaukalo autoon, niin mä en jaksa maksaa yli satasta enemmän tosta isofixista, vaikka se vähän kai parantaa turvallisuustestipistemäärää... Käsittääkseni nuo telakat lisää lähinnä sitä käytön helppoutta ja vähentää väärin kiinnittämisen riskiä.

Yhteistyössä