"Vanha äidiksi"(?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poodle

Uusi jäsen
24.08.2008
2
0
1
Olen tässä miettinyt, että olenko jo "vanha äidiksi"(?)

Perustan mietintäni siihen, että kun täälläkin lukee juttuja ja katselee maailmassa muutenkin ympärilleen, niin tuntuu että usean esikoisen äiti on minua nuorempaa vuosikertaa.

Itse olen -83, joten en mielestäni ole vielä kauhean vanha hankkimaan esikoista. Olisi kiva tietää pyöriikö täällä muita tai tunteeko joku muu sellaisia naisia, jotka ovat kanssani samaa vuosikertaa tai lähellä sitä joilla ei vielä ole sitä omaa "päivänsädettä".

Ottakaa kantaa siskot.

olen -82 syntynyt jo äiti, mutta vastaan silti. Minusta äidiksi tulo ei katso ikää. Tiedän useita, jotka ovat saaneet esikoisensa vasta yli 30 vuotiaana ja lehdistä lukee niitä, jotka saavat ensimmäisensä vasta 40-vuotiaana.
Olet minusta juuri sopivassa iässä!! Elä turhia mieti omaa ikääsi, äitejä on monen ikäisiä ja näköisiä!!

Minäkin -82 syntynyt 3½ vuotiaan pojan äiti.
Oltiin 19 kun aloitettiin yritys, no eipä sitä vauvaa kuulunut. Oltiin sitten 23 kun poika syntyi.
Kesällä täytetään 27 ja toista ei kuulu.
Eli itse en ainakaan voi sanoa, että mä teen lapset silloin ja silloin.
Takarajaksi olen asettanu iän 41v, jolloin esikoinen täyttää 18v. :D tuon jälkeen ei tartte enää toista lasta tulla (ellei ihmettä tapahdu ja iltatähti saa alkunsa ).

Meille vauhtia vauvapuuhiin toi tieto että mun munasarjoilla ei niin vaan lapsia saada.
Ilman tuota tietoa oltais ehkä odotettu jokunen vuosi.
Ikionnellinen olen meidän ainoasta päivänsäteestä :heart:

Mut juu, sä alat vauvapuuhiin just silloin kun sä haluat ja olet valmis.
Omaan kaveripiiriin kuuluu lapsellisia ja lapsettomia, nuorempia ja vanhempia (lähemmäs 40v. ).

Et ole vanha! Ite olen -83. Odotan kolmatta, mutta olen silti kaveripiirissämme ainoa jolla on lapsia. Nykyään ensisynnyttäjien keski-ikä hipoo jo kolmeakymppiä. Ei kukaan voi alle kolmekymppisenä olla liian vanha.

"Pöh, minun puolisoni on 47, eikä takuulla vanha äidiksi - hänellä on kokemusta, järkeä ja rahaa, minulla... ööö... intoa ja ennakkoluulottomuutta? :D"<---:D

Eräs ystäväni on jonkin verran päälle 30-v ja haluaa joskus lapsen,muttei koe olevansa vielä valmis,eli sitten kun kokkee olevansa valmis.

Yhteistyössä