Vammaisille lässyttäminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -___-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-___-

Vieras
Ärsyttääkö muitakin että (aikuisille) vammaisille lässytetään lapsellisuuksia tyyliin "Sinulla on söpö hymy ja tosi hieno paita päällä". Miksi vammaiselle lässytetään mutta normaalille aikuiselle ei?

Siinä Toisenlaiset frendit-ohjelmassa tökkäsi heti korvaan se juontajan robottimainen, tunteeton ääni jolla se kyseli juttuja niiltä vammaisilta. Voi sitä myötähäpeän tunnetta välillä. Tuntui kuin hän olisi puhunut pienille lapsille.

Sit kuitenkin tää juontaja varmaan olisi ihan rempseä ja rento jos haastattelisi jotain "normaalia" ihmistä.
Vttu.
 
Miksi lapsillekaan lässytetään. Ärsyttävää sekin. Pikkukakkosen juontajatkin lässyttää! Miksi ihmeessä?? Matkivat lasten puhetta? Miksi ihmeessä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja keharin äiti;29399023:
jotkut kehitysvammaiset voivat olla henkisesti lapsen tasolla.

Mutta lässytys on lapsen puheen matkimista, lapsen joka ei parempaan "pysty". Miksi kukaan kunnolla puhumaan oppinut lässyttäisi yhtää kenellekään? Mukava ja ystävällissävyinen voi silti olla.
 
Ärsyttääkö muitakin että (aikuisille) vammaisille lässytetään lapsellisuuksia tyyliin "Sinulla on söpö hymy ja tosi hieno paita päällä". Miksi vammaiselle lässytetään mutta normaalille aikuiselle ei?

Siinä Toisenlaiset frendit-ohjelmassa tökkäsi heti korvaan se juontajan robottimainen, tunteeton ääni jolla se kyseli juttuja niiltä vammaisilta. Voi sitä myötähäpeän tunnetta välillä. Tuntui kuin hän olisi puhunut pienille lapsille.

Sit kuitenkin tää juontaja varmaan olisi ihan rempseä ja rento jos haastattelisi jotain "normaalia" ihmistä.
Vttu.

Vammaiset kaipaavat kannustusta. Deltat. Ne on työtä varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lässytystä vastaan;29399014:
Miksi lapsillekaan lässytetään. Ärsyttävää sekin. Pikkukakkosen juontajatkin lässyttää! Miksi ihmeessä?? Matkivat lasten puhetta? Miksi ihmeessä??


Joskus huomasin aikoinani kun itte olin teini ja serkkuni ihan 4-7v lapsosia niin kun minä puhuin heidän kanssaan normaalisti niin he ihan tykästyivät muhun! Siis musta tuli heidän suosikkinsa! Aina kun kävin kylässä niin heti olivat kimpussa :)

Eli älkää lässyttäkö vaan puhukaa normaalisti!


edit.. en sittenkään tiedä.. lapset ja vanhemmat ihmiset tykkää musta mutta? Mitä vittua, vaikka ilmeisesti olen helvetin hyvä ihminen ja lapset, vanhukset musta tykkää niin ei paljon lohduta..

Tahtoisin olla haluttu/suosittu myös ikäisestäni seurasta tai vaikka kymmenen vuotta nuoremmastakin ;)
 
Viimeksi muokattu:
niin ilmeisesti olen liian kiltti, liian huomioonottava ja liian ystävällinen.
Kaikkea sitä mitä naiset mankuu naistenlehtien sivuilla. Mutta eipä se kelpaakkaan heille tositilanteessa, pitäisi olla sellainen röyhkeä kusipää joka väheksyy naista mutta saa aina hänet petiin..
 
Joskus huomasin aikoinani kun itte olin teini ja serkkuni ihan 4-7v lapsosia niin kun minä puhuin heidän kanssaan normaalisti niin he ihan tykästyivät muhun! Siis musta tuli heidän suosikkinsa! Aina kun kävin kylässä niin heti olivat kimpussa :)

Eli älkää lässyttäkö vaan puhukaa normaalisti!


edit.. en sittenkään tiedä.. lapset ja vanhemmat ihmiset tykkää musta mutta? Mitä vittua, vaikka ilmeisesti olen helvetin hyvä ihminen ja lapset, vanhukset musta tykkää niin ei paljon lohduta..

Tahtoisin olla haluttu/suosittu myös ikäisestäni seurasta tai vaikka kymmenen vuotta nuoremmastakin ;)

Alkaa olla pedoleima lähellä. Liikut vaarallisilla vesillä, veliseni.
 
niin ilmeisesti olen liian kiltti, liian huomioonottava ja liian ystävällinen.
Kaikkea sitä mitä naiset mankuu naistenlehtien sivuilla. Mutta eipä se kelpaakkaan heille tositilanteessa, pitäisi olla sellainen röyhkeä kusipää joka väheksyy naista mutta saa aina hänet petiin..

Muutamaan sun kommennttiin täällä törmänneenä en ihmettele yhtään, ettei ole kumppania löytyny. Kuka tollasen älykääpiön ees ottais? Kannattaa vaan sen fleshlightin kanssa elellä :whistle:
 
Itse 30-plus vuotta vammaisen sisaruksen kanssa eläneenä voisin kertoa, että selkeästi ja ymmärrättevästi, sekä lässyttävästi, lapsen omaisesti, puhumisella on SUURI ero. Toinen on kannustavaa ja tukevaa ja toinen taas.. No halveksuvaa
 
[QUOTE="viera";29399480]Muutamaan sun kommennttiin täällä törmänneenä en ihmettele yhtään, ettei ole kumppania löytyny. Kuka tollasen älykääpiön ees ottais? Kannattaa vaan sen fleshlightin kanssa elellä :whistle:[/QUOTE]

Et ole edes tavannut mua? Et voi sanoa noin???

Mikä vittu tekee musta älykääpiön?? Se etten hakkaa naisia ja menen väliin jos joku hakkaa naistansa?? Tai että että puolustan naistani oli asia mikä vain. Tai että kun rakastan niin rakastan sitä koko pakettia, en pelkästään esim isoja tissejä.
 
Myös vanhuksille lässyttävästi puhuminen on ärsyttävää, etenkin jos muistisairasta kohdellaan idioottina eikä aikuisena ihmisenä. Jota hän on, sairaudestaan huolimatta.
 
Et ole edes tavannut mua? Et voi sanoa noin???

Mikä vittu tekee musta älykääpiön?? Se etten hakkaa naisia ja menen väliin jos joku hakkaa naistansa?? Tai että että puolustan naistani oli asia mikä vain. Tai että kun rakastan niin rakastan sitä koko pakettia, en pelkästään esim isoja tissejä.

Agressiivisuutesi ja hmm, miten sen sanoisin. TUlet vähän liian hyvin toimeen lasten kanssa. Aika keharipedonkuvan susta saa kyllä.
 
Et ole edes tavannut mua? Et voi sanoa noin???

Mikä vittu tekee musta älykääpiön?? Se etten hakkaa naisia ja menen väliin jos joku hakkaa naistansa?? Tai että että puolustan naistani oli asia mikä vain. Tai että kun rakastan niin rakastan sitä koko pakettia, en pelkästään esim isoja tissejä.

Et pidä myöskään pelkästään isoista tisseistä. Epäilyttävää....hmm..pitää lapsista..eikä isoista rinnoista...kyllä mulla kellot soi, eikä mitään asiaa mun lasten lähelle. Jos hipaisetkin, niin...
 
Hmm en ole varma mitä ap nyt tarkoittaa lässyttämisellä.
Itse puhun työssäni asiakkaille asiallisestikin mutta usein, juurikin
jos kehun heitä, niin äänensävyni muuttuu hieman korkeammaksi.
Samalla lailla puhun eläimille ja pienille lapsillekin.

Sanon esim "päivää herra karhunen, olettepas te komea tänään! No olette,
niin komea". Ja asiakas tykkää, hän aivan nauraa ääneen.
Se tulee luonnostaan. Eihän asiakas taida ymmärtää mitä sanon, mutta
äänenpainosta hän huomaa myönteisyyden.

Lievästi kehitysvammaisille en lässytä. Siis sellaisille jotka pystyvät
täysin ilmaisemaan itsensä puheella.
 

Yhteistyössä