Valittajaeukot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diggiloo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diggiloo

Vieras
Hirveitä valitusvirrenveisaaja akkoja taas palsta pullollaan, huokaus. Olisitte tyytyväisiä että teillä on terveet lapset ja anopit/isovanhemmat elossa jotka tulee kylään ja ottaa välillä lapsiakin hoitoon. Joillakin valitettavasti ei ole näin onnellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja diggiloo:
Hirveitä valitusvirrenveisaaja akkoja taas palsta pullollaan, huokaus. Olisitte tyytyväisiä että teillä on terveet lapset ja anopit/isovanhemmat elossa jotka tulee kylään ja ottaa välillä lapsiakin hoitoon. Joillakin valitettavasti ei ole näin onnellisesti.

sama täällä, molemmat mummot kuolleet. On se lapsille kova paikka, vain yksi ukki elossa ja sekin tulee joskus käymään mutta hyvä edes niin. Lapset kyselee että miksi mummut kuoli( samaan aikaan molemmat) niin eipä siinä oikein osaa järkeviä selitellä.

Ehkä tänään tai huomenna ymmärätte olla tyytyväisiä siintä mitä teille on elämä antanut ilman iänikuista valittamista. Usein ne joilla elämä on jakanut huonoimmat kortit osaavat arvostaa sitäkin vähäänsä mitä heillä on.

Siis saanko mä nyt valittaa, kun mulla ei ole asiat noin hyvin, vai pitääkö mun olla helvetin hyvä ihminen, ja arvostaa sitä mitä minulla on kun mulla ei kerran ole asiat noin hyvin?

Mä muuten haluaisin mennä sellaiselle itkuvirsikurssille, se vois olla kivaa.

Kysymyshän ei ole siintä kuka saa valittaa kun ei ole asiat hyvin tai kuka ei saisi valittaa, vaan yleisesti näillä valittajaämmillä on kaikki asiat ihan ok! halutaan vaan valittaa kun terve lapsi ei tee läksyjänsä, anoppi on tyhmä tai isovanhemmat tulee kylään kutsumatta yms. Ei ymmäretä että asiat voisi olla aivan toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja diggiloo:
Kysymyshän ei ole siintä kuka saa valittaa kun ei ole asiat hyvin tai kuka ei saisi valittaa, vaan yleisesti näillä valittajaämmillä on kaikki asiat ihan ok! halutaan vaan valittaa kun terve lapsi ei tee läksyjänsä, anoppi on tyhmä tai isovanhemmat tulee kylään kutsumatta yms. Ei ymmäretä että asiat voisi olla aivan toisin.

No joo. Minä olen yli 3:n vuoden ajan taistellut pojan läksyjen kanssa, sama homma alkoi taas, kun koulu alkoi. Minusta se saa uuvuttaa, ja siitä saa valittaa. Kun taistelu on jatkuvaa, päivittäistä ja kestää useita tunteja päivässä. Poika tietää varsin hyvin, että läksyt pitäisi tehdä heti koulun jälkeen, mutta kaiken näköisillä verukkeilla vetkuttaa ja vetkuttaa. Hommassa on vielä se puoli, että viime keväänä jatkuvista avunpyyntöjen seurauksena koulupsykologi vihdoin tutki poikaa -> tulos 10-vuotiaan hienomotoriikka 7-vuotiaan tasolla, kirjoittaminen erittäin vaikeaa. Saa tehdä osan läksyistä tietokoneella, ja tehtäviä koulussakin tietokoneella. Silti takkuaminen on taas alkanut, teksti ei mahdu koulukirjoissa rivien väliin.

Juu asiat on hyvin, mutta vois ne olla paljon paremminkin.

Ja se ongelma mikä itselle on suuri, voi olla toiselle ihan pikkuriikkinen juttu.

Yhteistyössä