H
haikuli
Vieras
...lasteni isovanhemmille.
Olimme puistossa, ja äidit keskustelivat, mitä kaikkea kivaa omat lapset olivat kesän aikana tehneet isovanhempien kanssa ilman lasten vanhempia.
Montako yötä olivat olleet poissa kotoa jne.
Taisin olla aika hiljaa muiden jutellessa ja yksi äideistä kysäisi sitten entäs teillä...
Noh, meillä lapset ovat olleet hoidossa kesän aikana kerran pari tuntia, kun pyydettiin, että päästiin yhdessä asioille.
Muut olivat ihmeissään, että eivätkö samalla paikkakunnalla asuvat isovanhemmat hae lapsiaan vaikka heille leikkimään tai puistoon tai pyydä yökylään... Eivät. Tulevat kyllä kahvittelemaan, mutta lasten kanssa ajan viettäminen ei tunnu kiinnostavan. Lapset ovat 2 ja 6, että kyllä niiden kanssa nyt varmaankin pärjäilisi.
Toiset isovanhemmat ovat kesän aikana ottaneet lasten serkkuja useasti useammaksi yöksi yökylään. Samalla paikkakunnalla asuvia lapsenlapsia ei vissiin tee mieli ottaa kylään, voihan niitä aina piipahtaa hetkeksi katsomaan.
Juu, olkaa ihan tosissaan onnellisia te, joiden vanhemmat ihan oikeasti mielellään viettävät aikaa teidän lasten kanssa.
Monilla tutuillekin vanhemmat sanovat tyyliin: me otamme lapset, että saatte välillä olla ihan rauhassa. Ihania sellaiset!
Tällainen vuodatus... ja kaverille vastasin, että en katkera, pikemminkin haikea )=
Olimme puistossa, ja äidit keskustelivat, mitä kaikkea kivaa omat lapset olivat kesän aikana tehneet isovanhempien kanssa ilman lasten vanhempia.
Montako yötä olivat olleet poissa kotoa jne.
Taisin olla aika hiljaa muiden jutellessa ja yksi äideistä kysäisi sitten entäs teillä...
Noh, meillä lapset ovat olleet hoidossa kesän aikana kerran pari tuntia, kun pyydettiin, että päästiin yhdessä asioille.
Muut olivat ihmeissään, että eivätkö samalla paikkakunnalla asuvat isovanhemmat hae lapsiaan vaikka heille leikkimään tai puistoon tai pyydä yökylään... Eivät. Tulevat kyllä kahvittelemaan, mutta lasten kanssa ajan viettäminen ei tunnu kiinnostavan. Lapset ovat 2 ja 6, että kyllä niiden kanssa nyt varmaankin pärjäilisi.
Toiset isovanhemmat ovat kesän aikana ottaneet lasten serkkuja useasti useammaksi yöksi yökylään. Samalla paikkakunnalla asuvia lapsenlapsia ei vissiin tee mieli ottaa kylään, voihan niitä aina piipahtaa hetkeksi katsomaan.
Juu, olkaa ihan tosissaan onnellisia te, joiden vanhemmat ihan oikeasti mielellään viettävät aikaa teidän lasten kanssa.
Monilla tutuillekin vanhemmat sanovat tyyliin: me otamme lapset, että saatte välillä olla ihan rauhassa. Ihania sellaiset!
Tällainen vuodatus... ja kaverille vastasin, että en katkera, pikemminkin haikea )=