Valitsen miehen vai antaudunko valittavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wiltsu

Vieras
Luin ketjua "Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?" ja huomasin, että olen joutunut miettimään omaa valintakäyttäytymistäni viime aikoina.

Minulle on aina ollut äärimmäisen tärkeää, että valitsen itse. Jos joku mies on osoittanut rohkean avoimesti kiinnostustaan, minua ei kiinnosta. Silloin, kun vielä kävin baareissa ja rientoloissa, useimmiten ryhdyin silmäpeliin silmiäni miellyttävän miehen kanssa. Mut JÄK, ne aina sitten jutusteluhetken jälkeen halus jotain!

Olenko käyttäytynyt kuin mies? Vainko saalistushimoni on ohjannut minua? Vainko se, että saan aina vaan, mitä haluan? Petiasteelle mun ei ole tarvinnu päästä. Riittää, et tiedän miesten haluavan sitä (-kin).

Mitäpä, jos antautuisin valittavaksi? Jos katselisin ja kuulostelisin rauhassa, mitä minut haluava mies minulle haluaa antaa? Tämän teoriassa tiedän toimivan, mutta käytännön asteelle on matkaa...

Ulkonäkökeskeisyyteni teki mulle tepposen: Jouduin tässä taannoin hankalan tilanteen eteen. Halusin miehen, jota ei kukaan vähänkään ulkonäkökeskeinen nainen halua. Mies kertoi olevansa lähes rakastunut minuun, mutta nyt hoitaa homman omalla tavallaan (mikä ikinä siis lieneekään?). Mut käytännössä heivas mut. MUT!

Elämän oppikoulua.

Melkein 18v tapasin nykyisen mieheni. Hän oli silloin 21v. Siitä asti ollaan oltu yhdessä kuumassa helteessä, tai siperian pakkasissa.
Tavattiin ensikerran 1977 opiskelupaikan illanvietossa. Hämärän pimeän tanssisalin lattialla tavattiin. Hän näki minut ensin, mutta jäi se jokin minulla mieleen. Joten "kirjeen hälle kirjootin" tämän kirjeen vei perille luokkatoverini. Kumpi nappasi kenetkin, mutta se Tabakin partavesipullo vuosikerta on vielä tallella. Ikää kertynyt tuoksulle kohta elokuussa 35v.
Me olemme kuin kaksi kääpää yhres ja kahres. Pojista on tullut pohjalaasia, se on minulle kunnia-asia.
Pohjalaanen mies ikääntyes vain paranee. Näin on paree.

Minulle riittä, kun oma mies katsoo silleen ja minä miestä.

Luin ketjua "Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?" ja huomasin, että olen joutunut miettimään omaa valintakäyttäytymistäni viime aikoina.

Minulle on aina ollut äärimmäisen tärkeää, että valitsen itse. Jos joku mies on osoittanut rohkean avoimesti kiinnostustaan, minua ei kiinnosta. Silloin, kun vielä kävin baareissa ja rientoloissa, useimmiten ryhdyin silmäpeliin silmiäni miellyttävän miehen kanssa. Mut JÄK, ne aina sitten jutusteluhetken jälkeen halus jotain!

Olenko käyttäytynyt kuin mies? Vainko saalistushimoni on ohjannut minua? Vainko se, että saan aina vaan, mitä haluan? Petiasteelle mun ei ole tarvinnu päästä. Riittää, et tiedän miesten haluavan sitä (-kin).

Mitäpä, jos antautuisin valittavaksi? Jos katselisin ja kuulostelisin rauhassa, mitä minut haluava mies minulle haluaa antaa? Tämän teoriassa tiedän toimivan, mutta käytännön asteelle on matkaa...

Ulkonäkökeskeisyyteni teki mulle tepposen: Jouduin tässä taannoin hankalan tilanteen eteen. Halusin miehen, jota ei kukaan vähänkään ulkonäkökeskeinen nainen halua. Mies kertoi olevansa lähes rakastunut minuun, mutta nyt hoitaa homman omalla tavallaan (mikä ikinä siis lieneekään?). Mut käytännössä heivas mut. MUT!

Elämän oppikoulua.

Vaikutat niin kovin nuorelta, kyllä se elämä opettaa ja kasvattaa ehkä itsetunnonkin siihen mittoihin, ettei tarvitse testailla ja leikkiä lapsellisia pelejä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja turun tyttö;11243131:
Melkein 18v tapasin nykyisen mieheni. Hän oli silloin 21v. Siitä asti ollaan oltu yhdessä kuumassa helteessä, tai siperian pakkasissa.
Tavattiin ensikerran 1977 opiskelupaikan illanvietossa. Hämärän pimeän tanssisalin lattialla tavattiin. Hän näki minut ensin, mutta jäi se jokin minulla mieleen. Joten "kirjeen hälle kirjootin" tämän kirjeen vei perille luokkatoverini. Kumpi nappasi kenetkin, mutta se Tabakin partavesipullo vuosikerta on vielä tallella. Ikää kertynyt tuoksulle kohta elokuussa 35v.
Me olemme kuin kaksi kääpää yhres ja kahres. Pojista on tullut pohjalaasia, se on minulle kunnia-asia.
Pohjalaanen mies ikääntyes vain paranee. Näin on paree.

Minulle riittä, kun oma mies katsoo silleen ja minä miestä.
Assieseen nimittäen Tabacin orikinaali on kautta aekojen ollu minunni partavesi ja sillä saen nykysen vaemoni jalat levällee.
Kuuntelin tuossa juu tuupilta R. Taepaleen "Helemenkalastajan". Mitäpä sanosit jos panisin levyn pyörimää, tulisin ja pokkaesin ja sanosin, että saonko luvan vae tanssataanko ensin....

Tabac olisi oivallinen sinkkumiesten partavesi. Jos ei yksinolo kiinnosta, niin Tabacia kehoon.
Äitini opetti aikoinaan meidät tyttäret tanssimaan. Sitten ensikerran 15v käytiin tyttöporukalla turun Peurakalliolla. Jännitti vietävästi ja heitettiin käsilaukut piirin keskelle ja tanssittiin keskenämme. Pojat norkoilivat seinustoilla.
Siitä se lähti. Monet tanssikläningit tehtiin ja otettiin permanentti.

Isää pelotti, jos se jonkun hunsvotin löytää. Yleensä isä ei ollut hermostunut, mutta kun tyttäret maailmalle lähti, olikin eri juttu. 17v sitten Helsingistä löytyi tuo pohjalaanen.

Joinakin kesinä käytiin usein Tyrnävän naistentansseissa. Miehille oli varattu 1 h. Siellä oli, jos jonkinsortin maajussia ja joitakin sliippareita. Naisia oli monenikäisiä 16v-80v. Hyvää musiikkia.
Miehillä oli kova vienti. Isälläkin oli autossa varapaita, kun hiki pukkasi paijan läpi.

Nyt on tanssit jääneet vähemmälle, tullut kai kiintiö täyteen. Työ, mökkeily, kotityöt ja reissaminen a-autolla eripuolella suomea.
Suomi on kaunis maa.

"Nyt on tanssit jääneet vähemmälle, tullut kai kiintiö täyteen. Työ, mökkeily, kotityöt ja reissaminen a-autolla eripuolella suomea.
Suomi on kaunis maa."

Tarkoittaako a-auto avoautoa? Ettei vain olisi jotain tekemistä ellit-nikkini kanssa.

Miksi Väenö ei viihdy lomalla vaan notkuu elleissä?

Tabac-partavedestä en ole ikinä kuullutkaan.

Ja vaekka ei kysyttäsikkää.
Tosi on , että kaekki entinen tahtoo olla enneä vanahojen muisteluo. Minähi oon Blonkvistin kurssit käyny aekonaan, van nyt mieluummin kuuntelen mussiikkie.
Ja Ankelin tytölle vastoan, että nykytekniikalla pystyy elleissä olemaa lomallahi...ja ehkäpä kukkahame naeset teällä on nii vastustamattomie..en minä tiijä?

vastaus Ankelikalle
a-auto on asuntoauto. Karavaanarit ovat kaikkien kavereita. Vaik ei me missään Tuurin kyläkaupassa käydä.

Väenö notkuu ellien sivulla, koska kokkeilee Tabacin lumovoimaa. Eläkeläisellä aika kuluu hitaasti ja ei sitä aena jaksa mörriä juua. Vaemo kieltäny.

Väenöstä vois kehitellä oman sarjakuvan.

Väenön juhannuksen odotusta
Vaimo on lähtenyt töihin ja jättänyt Väenön yksin. Eipä siinä mitään, kun pitkä lista kirjoitettu kauppalapulle, että mitä pittää tuua kaupasta. Kauppalappu on pullakorin alla osittain, jottei putua lattialle.
Pari kahvikupposta juotuaan, väenö venyttelee ja ajatukset harhailevat entiseen virkaan.
Väenö hiippasee vintille, raput narajaa..tummansininen jo vähäsen pölyttynyt "polliisin" virka-asu roikkuu vielä ryhdikkäänä orrella. Pölyä kertynyt olkapäille, ois pitännä laittaa tuokin pukupussiin. Kevyt hipaisu ja kyynel kirkastaa katseen.
Niin, mukavia muistoja ja tuttuja konnia, melkeimpä ystäväksi kehittyneitä. Mutta eipä suanu sekottaa työtä ja vappaa-aikaa. Kohta kumminniin suatettaan olla samasa vanahusten hoitopaikasa.

Joopa joo..näen se on, mietiskelyä.

Kaupasa käynnin jäläkeen. Pittää ne koivuvastat tehä ja koivut oven pieleen. Malijakkoon kukkia, koskapa vaemolle on kukat tärkeitä. Syrreeniä ja juhannusruusuja.
Syvä huokasu, vaemo oli tänä juhannuksena kieltäny mörrin teon ja juomisen. Vaekiaa, niin vaekiaa. Helevetti minkä teki, viime vuonna oli laittannu ruokasootaa ja siihen oli lopahtanu käöminen. Mistäs oikeen aena tietää. Ota tuosta naesesta selevää.

Kylläpä nyt tunnen sivistyneeni, kun tiedä mitä a-auto tarkoittaa.

Vaikea uskoa, että Väenö on eläkkeellä oleva poliisi. Miksi hän puhuu lomalle lähdöstä, jos on jo vapaaherra. Mutta eikö sitä sanota, että kiireet vasta alkavat eläkepäivillä. Tulee väkisinkin mieleen hupaisa Tallinkin mainos. Siinä neuvotaan ottamaan lomaa lomasta. Kuvassa säädetään asuntoauton eli a-auton katolla olevaa telkkariantennia.

Lueskelin äsken Vartti-lehden juttuja. Naureskelin tv-ohjelmalle, jossa puutarhasissit vierailevat kissatalossa. Virkkarin pihassa oli pidetty puutarhajuhlat ja poliisit olivat aikoneet vierailla paikalla.
Nyt talossa viihtyneet eläkeläiset ovat vailla kokoontumispaikkaa.

Ei kaikki tykkää olla netissä. On mukavampi olla ihan perinteisesti yhdessä.

Työmatkani varrelle remontoidaan syömishäiriökeskusta. Ehkä samoihin tiloihin voisi perustaa
nettiroikkumishäiriökeskuksen. Eihän näistä jutuista ikinä tule loppua. Aasinsillat kantavat uskmattomiiin ulottuvuuksiin.

Ap. eli Wiltsu puhui jotain miehistä. Miksi hän ei saa ajatuksiaan viritettyä uusille ula-aalloille.
Maailmassa on niin paljon muutakin mukavaa. Itse olen täysin hullaantunut miehiin, jotka ovat juuri kotiintuneet synnytyslaitokselta. Odotan jo malttamattomana milloin pääsen visiitille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ankelika;11243525Ap. eli Wiltsu puhui jotain miehistä. Miksi hän ei saa ajatuksiaan viritettyä uusille ula-aalloille.[/QUOTE:
Tää on p-a-r-i-s-u-h-d-e - palsta.

Mulla ei ole parisuhdetta naiseen eikä lapsiin eikä lapsenlapsiin.

Kävin hakemassa tosta Porvoon Sonerakaupasta sellasen nettitikun heti ekana päivänä, kun tänne tulimme. Hyvin toimii. Hoidan sillä 90 prosenttisesti työasioita, joihin kuluu päivästä kaksi tuntia.

"Ulkonäkökeskeisyyteni teki mulle tepposen: Jouduin tässä taannoin hankalan tilanteen eteen. Halusin miehen, jota ei kukaan vähänkään ulkonäkökeskeinen nainen halua. Mies kertoi olevansa lähes rakastunut minuun, mutta nyt hoitaa homman omalla tavallaan (mikä ikinä siis lieneekään?). Mut käytännössä heivas mut. MUT!

Elämän oppikoulua."

Pysytään sitten ruodussa eli parisuhdepalstan aihepiirissä.

Tuskinpa heivaaminen on iso menetys. Olethan Witsu jo onnellisesti parisuhteessa.

Ei koiraa ole karvoihin katsomista ja ei miestäkään kannata valita ulkonäön perusteella.
Sanoinkin tässä keväällä sukulaisvierailulla, että huolisin ainoastaan miehen, joka osaa keskustella sujuvasti taiteesta sulavalla ranskankielellä. Ja hänen pitää ehdottomasti olla syntyperäinen ranskalainen. Kyllä suomalaiset miehetkin puhuvat ranskaa, mutta se ei ole ollenkaan sama asia.

"Ulkonäkökeskeisyyteni teki mulle tepposen: Jouduin tässä taannoin hankalan tilanteen eteen. Halusin miehen, jota ei kukaan vähänkään ulkonäkökeskeinen nainen halua. Mies kertoi olevansa lähes rakastunut minuun, mutta nyt hoitaa homman omalla tavallaan (mikä ikinä siis lieneekään?). Mut käytännössä heivas mut. MUT!

Elämän oppikoulua."

Pysytään sitten ruodussa eli parisuhdepalstan aihepiirissä.

Meinaatko, ettei parisuhdepalstalle kuulu pettämishaaveilut saati pettämishaahuilut?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja turun tyttö;11243476:
vastaus Ankelikalle
a-auto on asuntoauto. Karavaanarit ovat kaikkien kavereita. Vaik ei me missään Tuurin kyläkaupassa käydä.

Väenö notkuu ellien sivulla, koska kokkeilee Tabacin lumovoimaa. Eläkeläisellä aika kuluu hitaasti ja ei sitä aena jaksa mörriä juua. Vaemo kieltäny.

Väenöstä vois kehitellä oman sarjakuvan.

Väenön juhannuksen odotusta
Vaimo on lähtenyt töihin ja jättänyt Väenön yksin. Eipä siinä mitään, kun pitkä lista kirjoitettu kauppalapulle, että mitä pittää tuua kaupasta. Kauppalappu on pullakorin alla osittain, jottei putua lattialle.
Pari kahvikupposta juotuaan, väenö venyttelee ja ajatukset harhailevat entiseen virkaan.
Väenö hiippasee vintille, raput narajaa..tummansininen jo vähäsen pölyttynyt "polliisin" virka-asu roikkuu vielä ryhdikkäänä orrella. Pölyä kertynyt olkapäille, ois pitännä laittaa tuokin pukupussiin. Kevyt hipaisu ja kyynel kirkastaa katseen.
Niin, mukavia muistoja ja tuttuja konnia, melkeimpä ystäväksi kehittyneitä. Mutta eipä suanu sekottaa työtä ja vappaa-aikaa. Kohta kumminniin suatettaan olla samasa vanahusten hoitopaikasa.

Joopa joo..näen se on, mietiskelyä.

Kaupasa käynnin jäläkeen. Pittää ne koivuvastat tehä ja koivut oven pieleen. Malijakkoon kukkia, koskapa vaemolle on kukat tärkeitä. Syrreeniä ja juhannusruusuja.
Syvä huokasu, vaemo oli tänä juhannuksena kieltäny mörrin teon ja juomisen. Vaekiaa, niin vaekiaa. Helevetti minkä teki, viime vuonna oli laittannu ruokasootaa ja siihen oli lopahtanu käöminen. Mistäs oikeen aena tietää. Ota tuosta naesesta selevää.
Kaekki melekein kohilleen. Leipä valtiolta ei "kakkua" vaan pitkeä ja kappeata. Ei tupakkie, ei mörrie. Joskus lasi viinie ja konjakkie kahven kanssa. Vaemo sama yli 40-vuotta, eikä oo vielä vaehto aekeita, se on vielä soeva peli...

Kele, että ottaa pattiin, tana!
Luulin Väeskiehi tolokun pelimieheksi, van mitästä vittuo, terviisipoeka taetaa olla. Nostanpa kallonallisen mörrie huulille (pikkusormi somasti koukussa) Väpän kunnieksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11243569:
Kaekki melekein kohilleen. Leipä valtiolta ei "kakkua" vaan pitkeä ja kappeata. Ei tupakkie, ei mörrie. Joskus lasi viinie ja konjakkie kahven kanssa. Vaemo sama yli 40-vuotta, eikä oo vielä vaehto aekeita, se on vielä soeva peli...

Voe pojan jullikat, elekää alakako ny nahisemmaan. Tuoho Väenön pikku kessyyntymisseen on vissi syy. Vaemo valavoo välillä, mitä rakas ukko tekköö.
Jos meinoo saaha ruokoo ym. niin pittää ottaa tasasesti "välillä"
Ite oon tullu siihe tuloksee, että ukkoje pittää saaha välilä matokuuri. Sillä, vaen että ukot pyssyy tolokussaan loppu vuen.
Sillon ku ukot lipittelevät, ei sitä kato hullukaa. Niin, vaemojen ei kannata puuttua ja katella.
Soon mieste ilta, sauna ilta,tae viikko saattaa hurahtaa. Ovat sitte kesyjä tallukoita.
Niin. lutusia että. Haesovat valakosipulille ja mörrille. Joku suottaa naatiskella hyvällä rommilla, konjakilla, whiskillä olokoon vaekka skottilaista, tae irlannin niittyjen satua.
Huonnoon pontikkaan elekää koskeko, myrkkyvä. Joku kehono teheny kiirreellä.

Kun tuo a-auto jo selvisi niin mitä tarkoittaa sana mörri? Onko se pontikkaa, kiljua, pirtua vai jotain muuta korven kyyneltä?

Wiltsu pettämisjahkailuun en ota kantaa. Jos miehiä hommaa netistä ja sitten suhmuroi nettitkulla mökillä nettimiehensä kanssa niin miten voisin auttaa asiassa.

Toinenkin kysymys on mielessä. Juttujen perusteella nimimerki Väeno on Toripoliisi Oulun suunnalta.

Tänään on hellepäivä, mutta radiossa luvattiin huomiselle päivälle sadekuuroja.
Löin radion kiinni, sillä en pidä Entisten nuorten sävellahjasta.
Luin IS:n ja nukahdin sohvalle. Nyt jatkan lehden lukua.

Grillailtiin ystävättären luona eilen ja tarkoitus oli lähteä oikein livenä miehiä kaatamaan paikalliseen kuppilaan, muttei siitä mitään tullut. Ystävätär teki mulle kaksi upponallea kuoharien jatkeeksi eikä minusta ollut sen jälkeen kaatajaksi.