Valitan (kai) turhasta, mutta on jo harmittanut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
jonkin aikaa, kun mies ei tule "normiaikaan" eli noin yhdeksän - kymmenen aikaan illalla nukkumaan, vaan tykkää "kupeksia" hereillä yömyöhään eli kahteentoista - kahteen asti. Hän katsoo telkkaria yöllä.

Ja kun en saa nukuttua, kun toinen katsoo telkkaria - enkä ole koskaan oppinut korvatulppia käyttämään.

Koen, että oma uni on kevyttä tuon "alkuyön" ajan ennen kuin mies tulee kanssa nukkumaan ja vasta sitten tulee kunnon uni.

Ennen mies tuli ihan asialliseen aikaan nukkumaan, mutta nyt on jo monta kuukautta menty tällä menolla.

Mun yksi kaverini sanoi joskus, että hänen pitää aina mennä ajoissa illalla kotiin, että mies pääsee nukkumaan. Tajusin sitä yhtä vähän kuin tätä. Siis ymmärrän, jos tuntuu vaikealta nukkua, kun on tottunut nukkumaan toisen vieressä, mutta en sitä, että toisen elämää yritetään rajoittaa siksi, että itsellä olisi mukavampaa nukkua.

Siis en minä tätä valitusvirttä ole miehelle sanonut, tänne nyt ensimmäisen kerran tästä purnasin. Kun kyllä minä sen täysin ymmärrän, että en voi toisen elämää sanella. Mutta ihmettelen, kun vielä jokunen aika sitten mies kävi ihan normiaikaan eli noin kymmenen maissa nukkumaan ja sitten vain yks kaks' ( olikohan se joko viime syksyä tai nyt talven aikaan) alkoi valvomaan yömyöhään telkkaria katsellen.

No mulla ainakin on äänet poissa kun katon telkkua. Mies menee arkena klo. 21 viimestään nukkumaan kun on klo.04 herätys ja duunimatkakin kestää melkein 1,5h. Mä sit hipsin nukkumaan hänen viereen kun alkaa väsyttää.

Useimmalle aikuiselle riittää yöuniksi 6-7 tuntia, että ei kovin aikaisin saa unta jos herää vaikka klo 6 tai 7 aamulla. Ei se sängyssä pari tuntia pyöriminenkään oo kivaa.

Ei tuo voi olla totta,aikuiselta ihmiseltä...!!? Että niinkun yhtä aikaa nukkumaan,nukutti tai ei??? kuulostaa jotenkin uskomattomalta...jos ois kyse lapsesta niin sit eri asia.

Mä luulin elämäni ekat 30 vuotta olevani piinttynyt illantorkku, mutta en mä näköjään olekaan. :D
Tosinaan on kausia jolloin menen suht ajoissa nukkumaan, mutta pääasiassa tulee valvottua arkisinkin n. 23-23.30 korville siinä missä "ennen vanhaan" menin nukkumaan ysin jälkeen ja kymmeneltä oli myöhään.

Mä en pysty nukkumaan jos mies tulee samaan aikaan mun kanssa sänkyyn, tai on siellä jo kun mä menen nukkumaan. Mutta se johtuu ihan vaan siitä, kun se vuosikaudet on jäänyt katsomaan telkkaa kun mä meen nukkumaan, ja oon tottunut nukahtamaan yksin. Mut en mä sitä silti sängystä häädä jos se sinne tulee :D Jos telkkarin ääni häiritsee, niin ukko pistäköön ääntä hiljemmalle tai ostaa kuulokkeet.

Mua lähinnä ärsyttää, kun mies valvoo suunnileen kolmeen asti yöllä vaikka tietää, että lapset herää aikasin. Herkkäunisena ei saa edes nukuttua, jos lapset vähänkin pitää meteliä. Sitten on päivän silmät ristissä ja ihan vetämätön.

Yhteistyössä