Vakuutusyhtiöiden mielestä raskaana ei tarvi matkustella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkkyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen joskus kuullut, mitä pikkukeskosen tehohoito maksaa. Se oli ihan tajuton summa. Tämän vuoden hesarissa oli juttua, että puolikiloisista keskosista (jollainen 24 viikkoinen on) selviää vain joka kymmenes.

Raskaana oleville pitäisi olla omat matkavakuutukset, joissa nämä on huomioitu. Tällöin vakuutuksen hinta pysyttään asettamaan riskien ja halutun korvaustason mukaiseksi.

Nythän on niin, että kun vakuutusyhtiö kerää jollain vakuutuksella maksuja 100 miljoonaa euroa, siltä menee korvauksiin keskimäärin 3 miljoonaa.

Ei olisikaan tarvinnut korvata kuin ambulanssilento, ja se olisi pitänyt hoitaa heti, niin lapsi olisi ehkä hengissä...
Mun mielestä mikään tavallinen matkavakuutus ei korvaa tuota ambulanssilentoa. Raskaana oleville oli liki samanlaiset ehdot kaikilla mun katsomillani vakuutusyhtiöillä eli ei niistä mikään maksanut tuollaisia.

Ei tästä vakuutusyhtiötä voi syyttää.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä vakuutusyhtiö kustantaa 24. viikolla syntyvän lapsen kuukausia kestävän tehohoidon ulkomailla, jos lapsi nyt selviäisi hengissä?
Ei mikään. Eikä sitä ambulanssilentoakaan maksa mikään vakuutusyhtiö raskaana oleville ja noilla viikoilla, mä katsoin muutamia, kun täällä on niin haukuttu ifiä ja ihan samankaltaiset oli ehdot kaikilla katsomillani yhtiöillä.

Mä haluaisinkin linkin siihen vakuutusyhtiöön, jok akustantaa ambulanssilennon vastaavassa tilanteessa. Väitteitä on, että kaikki muut niin tekis paitsi tää if, mutta mä en ole moista yhtiötä löytänyt.

• Tykkää
Syntymättömälle lapselle oli myös vakuutus otettuna. Tutkailin If:n vakuutusehtoja enkä löytänyt sieltä kohtaa, joka rajaisi keskosen vakuutusturvan ulkopuolelle ennen jotain tiettyä viikkorajaa, en myöskään rajoitusta ettei vakuutus olisi voimassa matkoilla. Onko joku muu löytänyt ao rajoitukset? Vaikka tavallinen matkavakuutus ei korvaisi, syntymättömälle lapselle otetun hoitoturvan olettaisi korvaavan, ainakin jos ei nimenomaisesti korvausvastuuta ole rajattu tietyssä tilanteessa pois. Mikä pointti koko odotusajan vakuutuksessa muuten olisi?

OP Pohjola ainakin mainostaa, että syntymättömälle lapselle otettu vakuutus on voimassa myös matkoilla: https://www.pohjola.fi/pohjola/henk...uluvakuutus-syntyvalle-lapselle?cid=330802431

Jos ei oikeasti olisikaan, niin vähintään harhaanjohtavaa markkinointia, mutta uskoisin kyllä että ainakin tämä vakuutus olisi kattanut kulut. Joku jossain blogissa näistä kirjoittikin ja oli ottanut nimenomaan matkustelua silmälläpitäen OP Pohjolasta syntymättömälle lapselle vakuutuksen selvitettyään vakuutusten kattavuutta.

Sitä paitsi, jopa If:n tavallisen matkavakuutuksen pitäisi kattaa äkillisissä raskauskomplikaatioissa hoitokulut viikon ajan. Jostain syystä tälle perheelle oli kuitenkin ilmoitettu, ettei If maksa sairaalakuluja lainkaan ja siten luotu perheelle lisästressiä. Ei kiva, vaikka lopulta If ilmeisesti maksoikin sairaalakulut siellä Turkissa.

Uhkaavassa varhaisessa synnytyksessä taas se äidin lennättäminen ambulanssilennolla Suomeen on vakuutusyhtiöllekin järkevämpää, kuin maksaa pikkukeskosen kuukausien hoito ulkomailla. Jos siis syntymättömälle lapselle otettu vakuutus tosiaan kattaa lapsen hoidon, kuten olettaisi. Minusta koko vakuutusta ei pitäisi myydä ennen kuin se on oikeasti voimassa, eli jos se on voimassa vasta rv 29 alkaen, miksi If myy vakuutusta jo np-ultran jälkeen?

Luin adressin läpi ja ne kommentit joita sinnekin oli niin puolesta kuin vastaan laitettu, kommenntti nro 36 herätti kiinnostusta
(Kopioitu siis sieltä)
Itse en henkilökohtaisesti olisi missään nimessä lähtenyt ulkomaille reissuun, kun tiedossa oli että näin VOI käydä. Edellisessä raskaudessa tällä äidillä oli käydä samoin ja oli kuulemma hoidossakin samoilla raskausviikoilla kun vauva meinasi tulla ennenaikojaan.... Ja keskosia ovat menettäneet muutkin! Kaikki eivät vaan rahasta ikävällä asialla....

Luin adressin läpi ja ne kommentit joita sinnekin oli niin puolesta kuin vastaan laitettu, kommenntti nro 36 herätti kiinnostusta
(Kopioitu siis sieltä)
Itse en henkilökohtaisesti olisi missään nimessä lähtenyt ulkomaille reissuun, kun tiedossa oli että näin VOI käydä. Edellisessä raskaudessa tällä äidillä oli käydä samoin ja oli kuulemma hoidossakin samoilla raskausviikoilla kun vauva meinasi tulla ennenaikojaan.... Ja keskosia ovat menettäneet muutkin! Kaikki eivät vaan rahasta ikävällä asialla....

No mikäli tämä pitää paikkansa, niin aika erikoista toimintaa vanhemmilta...

Mä mietin artikkelia lukiessaan, että oliko kyseessä riskiraskaus? Kun se äiti siellä sanoi, että lääkäri antoi luvan matkustaa.... Ei kait normaalisti näillä viikoilla normi raskauksissa lääkärin lupaa kyseillä? Vai...?

(Kopioitu siis sieltä)
Luin myös ja ei sitä missään kiistetty eli epäilisin olevan totta :O Vastuutonta!

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...matonta-miten-ihmiset-haluavat-auttaa/5242140

Olisi kiva tietää paljonko sitä rahaa on saaneet, tuossa jutussa puhuu muutamista senteistä kun taas facebookissa mm ÄiTyLiT palstalla porukka puhuu suurin osa laittaneensa aina 5€ ylöspäin kuin muillakin sivustoilla puhuvat avoimesti että 5€ on laittaneet ja vain harva laittaneet sen 1e mintä tämä kyseinen äiti itse oli pyytä eikun ajatellut mutta serkun kaveri laittoi sen viestin eteenpäin .
Mitenhän meinaavat tuon keräyksen muutenkin kiertää niin ettei lain koura siihen puutu?

Ei olisikaan tarvinnut korvata kuin ambulanssilento, ja se olisi pitänyt hoitaa heti, niin lapsi olisi ehkä hengissä...

Miksi vakuutusyhtiön pitäisi korvata ambulanssilento, kun se ei vakuutusehtojen mukaan korvattavaksi kuulu? Perhe oli ihan itse halunnut ottaa sellaisen matkavakuutuksen, jonka piiriin ennen rv29 syntyneet keskoset eivät kuulu! Miten se on vakuutusyhtiön vika?

• Tykkää

Yhteistyössä