Ä
äimä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:Meillä on tuttavaperheessä 3- ja 1,5-vuotiaat pojat, jotka saavat mellastaa mielin määrin. Eipä tunnu kivalta mennä kylään (eikä enää mennäkään), kun nuorimmaisemme ei uskalla edes tulla sisälle sinne. Niin monta kertaa on kaadettu, lyöty, purtu, vedetty tukasta nurin ja heitetty potkuautolla.
Vanhemmat vaan huokailevat ja sanovat, että "miten sinä nyt noin". Itse olen kieltänyt tiukasti joka ikinen kerta. Vastaukseksi vanhempi irvistelee ja nimittelee, nuorempi lyö tai puraisee.
Olen aivan hämmennyksissäni. Vanhemmat ovat lähisukulaisiamme, joita olen viime vuosiin saakka pitänyt ihan täyspäisinä ihmisinä. Olen yrittänyt keskustellakin heidän kanssaan asiasta, kun nyt haluaisin kuitenkin välit säilyttää. Mutta eipä auta. Kun ei kuulemma niille vaan mitään mahda.
Olen miettinyt, mikä olisi seuraava askel. Soitto heidän neuvolaansa? Vai välit poikki?
Mitähän tuo auttais?
mahd. lähete perheneuvolaan jos neuvolantäti on fiksu ja ottaa asian puheeksi seuraavalla neuvolakerralla.