Väkivaltainen pikkulapsi ja kädettömät vanhemmat raivostuttavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täältä pesee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Meillä on tuttavaperheessä 3- ja 1,5-vuotiaat pojat, jotka saavat mellastaa mielin määrin. Eipä tunnu kivalta mennä kylään (eikä enää mennäkään), kun nuorimmaisemme ei uskalla edes tulla sisälle sinne. Niin monta kertaa on kaadettu, lyöty, purtu, vedetty tukasta nurin ja heitetty potkuautolla.

Vanhemmat vaan huokailevat ja sanovat, että "miten sinä nyt noin". Itse olen kieltänyt tiukasti joka ikinen kerta. Vastaukseksi vanhempi irvistelee ja nimittelee, nuorempi lyö tai puraisee.

Olen aivan hämmennyksissäni. Vanhemmat ovat lähisukulaisiamme, joita olen viime vuosiin saakka pitänyt ihan täyspäisinä ihmisinä. Olen yrittänyt keskustellakin heidän kanssaan asiasta, kun nyt haluaisin kuitenkin välit säilyttää. Mutta eipä auta. Kun ei kuulemma niille vaan mitään mahda.

Olen miettinyt, mikä olisi seuraava askel. Soitto heidän neuvolaansa? Vai välit poikki?

:laugh: Mitähän tuo auttais?

mahd. lähete perheneuvolaan jos neuvolantäti on fiksu ja ottaa asian puheeksi seuraavalla neuvolakerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Mä olen sitä mieltä että vanhemmat puuttuu ihan liikaa nykyään näihin lasten pikku riitoihin. Selvittäkööt keskenään. Pidetään me vaan huolta siitää että tietävät mikä on oikein ja mikä väärin.

Pureminen ei ole mikään pikkujuttu. Läpsäisy ei satu, mutta pureminen sattuu tosissaan. Se on sama kuin olisi kidutettavana. Väkivaltaisen käytöksen kitkeminen kuuluu vanhemmille. Lapset eivät osaa itseään kasvattaa.

Väkivalta ei kitke väkivaltaa. Ilmeisesti sinuakin on lyöty lapsena, kun toistat käyttäytymismallia. Ap, kaikenlainen fyysinen kajoaminen lapseen satuttamistarkoituksessa on kriminalisoitu RIKOSLAISSA. Siitä saa sakkoja, tai joutuu jopa vankilaan! Mietihän hetki sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon karjaisu EI ja lapsen irrottaminen välittömästi ja sen jälkeen heti jäähylle tai jätetään täysin huomiotta riippuen lapsen iästä. Myöhemmin selitetään, miksi ei saa purra tms. Kovakalloisimmille riiviöille näytetään konkreettisesti, kuinka kipeää pureminen tekee. Viimeistään siinä vaiheessa menee perille. Parempi tehdä se omalle lapselle kerran kuin antaa lapsen tehdä se muille satoja kertoja.

Entä kun tämäkään ei auta. On huudettu eitä ja pistetty jäähylle, on annettu tukkapöllyäkin kun ei ole millään mennyt perille....on yritetty olla huomioimatta, on huomioitu, on suunnilleen päällään seisty ja kaikki konstit kokeiltu, lyöminen ja repiminen vain jatkuu. Että ei se aina ole niin helppoa vaikka sä toisten lapsia pennuiksi sanotkin kun omat kullnnuppusi ovat hyvin kasvatettuja lapsia. Olemme mekin yrittäneet ja yritämme jatkossakin, ehkä kuitenkin juhlia ihmisten ilmo käytämme tuota hellempää konst Harmittaa, suututttää, ja hävettääkin vielä. Mutta lapsemme on silti

Väkivalta ei kitke väkivaltaa. Ilmeisesti sinuakin on lyöty lapsena, kun toistat käyttäytymismallia. Ap, kaikenlainen fyysinen kajoaminen lapseen satuttamistarkoituksessa on kriminalisoitu RIKOSLAISSA. Siitä saa sakkoja, tai joutuu jopa vankilaan! Mietihän hetki sitä.

Minua ei ole lyöty lapsena, enkä toista mitään käyttäytymismallia. Omiin lapsiin on karjaisu ja jäähyt tehonneet.

Sen viimeisen konstin olen kuullut tepsivän kokeneelta perhepäivähoitajalta. Hänellä tuli hoitoon ongelmalapsi, joka oli kiertänyt jo kaikki kunnan hoitopaikat, eikä kukaan suostunut enää ottamaan tätä hemmoteltua pikkuriiviötä hoitoonsa. Tämä hoitaja oli epätoivoisten vanhempien viimeinen oljenkorsi. Vasta takaisin pureminen oli saanut pojan tajuamaan, että se tosissaan sattuu ja siihen loppui pojan ikävä käytös muita kohtaan. Vanhemmat kiittelivät hoitotätiä vielä pojan aikuistuessa, että hänen ansiostaan heidän pojastaan kasvoi kunnollinen nuori mies.

Minua ei ole lyöty lapsena, enkä toista mitään käyttäytymismallia. Omiin lapsiin on karjaisu ja jäähyt tehonneet.

Sen viimeisen konstin olen kuullut tepsivän kokeneelta perhepäivähoitajalta. Hänellä tuli hoitoon ongelmalapsi, joka oli kiertänyt jo kaikki kunnan hoitopaikat, eikä kukaan suostunut enää ottamaan tätä hemmoteltua pikkuriiviötä hoitoonsa. Tämä hoitaja oli epätoivoisten vanhempien viimeinen oljenkorsi. Vasta takaisin pureminen oli saanut pojan tajuamaan, että se tosissaan sattuu ja siihen loppui pojan ikävä käytös muita kohtaan. Vanhemmat kiittelivät hoitotätiä vielä pojan aikuistuessa, että hänen ansiostaan heidän pojastaan kasvoi kunnollinen nuori mies.

No hah hah, ap on selvästi Porvoolainen. Ei sellainen pph saisi jatkaa työssään jos puree lasta. Salli mun nauraa!

No hah hah, ap on selvästi Porvoolainen. Ei sellainen pph saisi jatkaa työssään jos puree lasta. Salli mun nauraa!

Et sitten tainut ihan ymmärtää lukemaasi. Tapauksen lapsi on jo täysi-ikäinen eli aikaa on kulunut parikymmentä vuotta. Siihen aikaan ei oltu ylihysteerisiä, vaan tajuttiin, mikä oikeasti toimii, kun kaikki muu oli jo kokeiltu.

No äläpä:D Ja muutoinkin tuo tarina on aivan naurettavaa huttua:D Olisit keksinyt edes vähän paremman!!

Kunnalliset päiväkodit eivät muuten ihan tuosta voi käännyttää lasta oveltaan:) Ongelmalapsi ohjataan saamaan apua ammattilaiselta, eikä todellakaan häntä viedä millekään "supernannylle" niinkuin tevee kakkosella, hih!

Et sitten tainut ihan ymmärtää lukemaasi. Tapauksen lapsi on jo täysi-ikäinen eli aikaa on kulunut parikymmentä vuotta. Siihen aikaan ei oltu ylihysteerisiä, vaan tajuttiin, mikä oikeasti toimii, kun kaikki muu oli jo kokeiltu.

No, ap. Nykyään ollaan "ylihysteerisia" ja lapsen puremisesta joutuu oikeuteen. Ihan niinkuin aikuisenkin puremisesta. Olit provo tai et, vaikutat epätasapainoiselta ihmiseltä. Ja sulla on aivan taatuusti vihanhallintaongelma, joten tee kaikille (myös lapsillesi) palvelus, ja hae apua.

Kunnalliset päiväkodit eivät muuten ihan tuosta voi käännyttää lasta oveltaan:) Ongelmalapsi ohjataan saamaan apua ammattilaiselta, eikä todellakaan häntä viedä millekään "supernannylle" niinkuin tevee kakkosella, hih!

Lapsi ei ollutkaan päiväkodissa, vaan oli kiertänyt kaikki kunnan perhepäivähoitajat läpi.

Lapsi ei ollutkaan päiväkodissa, vaan oli kiertänyt kaikki kunnan perhepäivähoitajat läpi.

Nanny Mcjotain, sehän se täti varmaan on ollut!!! ...ap, mene nyt vain rauhassa kertomaan satuja omille lapsillesi, mä olen nyt saanut iltasatua tarpeekseni =)

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Meillä on tuttavaperheessä 3- ja 1,5-vuotiaat pojat, jotka saavat mellastaa mielin määrin. Eipä tunnu kivalta mennä kylään (eikä enää mennäkään), kun nuorimmaisemme ei uskalla edes tulla sisälle sinne. Niin monta kertaa on kaadettu, lyöty, purtu, vedetty tukasta nurin ja heitetty potkuautolla.

Vanhemmat vaan huokailevat ja sanovat, että "miten sinä nyt noin". Itse olen kieltänyt tiukasti joka ikinen kerta. Vastaukseksi vanhempi irvistelee ja nimittelee, nuorempi lyö tai puraisee.

Olen aivan hämmennyksissäni. Vanhemmat ovat lähisukulaisiamme, joita olen viime vuosiin saakka pitänyt ihan täyspäisinä ihmisinä. Olen yrittänyt keskustellakin heidän kanssaan asiasta, kun nyt haluaisin kuitenkin välit säilyttää. Mutta eipä auta. Kun ei kuulemma niille vaan mitään mahda.

Olen miettinyt, mikä olisi seuraava askel. Soitto heidän neuvolaansa? Vai välit poikki?

:laugh: Mitähän tuo auttais?

Lähinnä ajattelin että voisivat saada sieltä apua. Ammattitaitoinen terveydenhoitaja osaa kyllä varovasti keskustellen tuoda ongelman esille. Kun vanhemmat itsekin kokevat, etteivät selviä. Eivät kehtaa kuulemma kysyä mistään mitään apua.

Ei ole ajatuksena mikään lastensuojeluilmoitus, jos sitä ajattelit.

Nanny Mcjotain, sehän se täti varmaan on ollut!!! ...ap, mene nyt vain rauhassa kertomaan satuja omille lapsillesi, mä olen nyt saanut iltasatua tarpeekseni =)

Tänne on näköjään eksynyt joku teini inttämään.

Minulla ei ole mitään syytä valehdella, mutta antaa tämän asian olla, ihan sama minulle jos et usko, ei liikuta minua tippaakaan.

Ja tarina senkun muuttuu:D

Tänne on näköjään eksynyt joku teini inttämään.

Minulla ei ole mitään syytä valehdella, mutta antaa tämän asian olla, ihan sama minulle jos et usko, ei liikuta minua tippaakaan.

Meitä "teini"vieraita on useampi, hyvä ap. Ja kenellekään ei tarinasi mene läpi...:)

Oikea tapa on tämä:

Kun lapsi tekee jotakin kiellettyä, laskeudutaan hänen kasvojensa tasolle ja sanotaan topakasti "ei". Lapsi viedään ennalta suunniteltuun jäähypaikkaan ja topakasti sanotaan: "Pysy tässä, kunnes haen sinut pois."

Jos lapsi karkaa jäähypaikasta, hänet viedään takaisin, mutta ei sanota mitään.

Lapsi on jäähypaikassa yhtä monta minuuttia, kuin hänellä on ikävuosia.

Ajan tultua täyteen vanhempi menee jäähypaikalle ja laskeutuu lapsen kasvojen tasalle ja sanoo: "Sinä istuit tässä, koska käyttäydyit huonosti." Valitaan sanat, joilla kuvataan, millä tavalla huonosti. - Pyydetään kannustavalla äänensävyllä lasta sanomaan "anteeksi" ja kun hän sen sanoo, halataan sydämellisesti ja sanotaan: "Nyt voit taas mennä olkkariin." Tai minne hänen halutaankaan menevän.

Johdonmukaisuus, oikein valittu äänensävy, päivien tarkka aikatauluttaminen, yhteisen kivan ajan järjestäminen. - Ja vips, suhteet toimivat.

Ystäväni siskolla on 3 vuotias poika ja olimme samoissa juhlissa, niin tämä poika meni tönimään ystäväni 1v7kk lasta ja kun sai kaadettua meni siihen runnomaan lattiaan raukka ja pojan äiti vain nostivat pojan pois ystävän mukulan päältä ja sanoi ei noin saa tehdä.. eikä edes käskevällä äänellä, eikä menny kauan ku sama toistui! Ja vielä tää riiviö tuli hakkaamaan mua jalkaan nyrkeillä, eikä vanhemmat reagoinut siihen millään tavalla!!

Kannattaisi näiden inttäjien (jos eivät ole tosissaan teinejä) katsoa peiliin ja paneutua samalla tarmolla korjaamaan lapsensa käytöshäiriöt kuin mitä on täällä jaksanut vängätä asian vierestä turhaa juttua.

Tällä kaavallahan kaikki käytöshäiriöiset toimivat. Käännetään huomio itse asiasta muualle, jotta välttyisi olemasta syytettyjen penkillä.

Yhteistyössä