Vajaa vuosi yhdessä ja seksi tympii jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja frigidihkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

frigidihkö

Vieras
Moi.

Minulla on ongelma: olen ensimmäistä kertaa vuosiin järkevässä parisuhteessa, jossa todella haluan olla, mutta seksi tympii jo. Olen omasta mielestäni hyvinkin seksuaalinen ihminen, seksi on minulle luonnollinen ja helppo asia. Harrastan sitä mielelläni, paljonkin. Paitsi en enää.

Mieheni on todella ihana, hauska, kiltti, fiksu ja hyvännäköinenkin. Haluan olla paljon hänen lähellään, helliä ja paijata ja tulla paijatuksi. Seksiäkin haluan, teoriassa. En kuitenkaan muista, että olisi vuosiin ollut näin suuria ongelmia kiihottua. En tiedä, mistä se johtuu. Voi toki olla, että vertaan tätä suhdetta helposti edelliseen suhteeseeni, jossa ainut hyvä asia oli seksi. Siinä suhteessa oli normaalia rakastella kolmekin kertaa päivässä. Nyt tuntuu, että pari kertaa viikossa riittää.

Saan kuitenkin melkein joka kerta orgasmin - kiitos toimivan mielikuvitukseni. En kuitenkaan tunne juuri mitään intohimoa. Ja suoraan sanottuna tänäänkin seksin aikana mietin, että loppuisipa tämä jo...

Onko tämä sitä aikuistumista vai mistä on kyse? Olenko vain tullut vanhaksi ja libidoni on luikkinut sen myötä pakoon? Vai onko kemioilla tosiaan niin suuri merkitys?

Alkuperäinen kirjoittaja frigidihkö;11592612:
Moi.

Minulla on ongelma: oä vertaan tätä suhdetta helposti edelliseen suhteeseeni, jossa ainut hyvä asia oli seksi. Siinä suhteessa oli normaalia rakastella kolmekin kertaa päivässä. Nyt tuntuu, että pari kertaa viikossa riittää.

Saan kuitenkin melkein joka kerta orgasmin - kiitos toimivan mielikuvitukseni. En kuitenkaan tunne juuri mitään intohimoa. Ja suoraan sanottuna tänäänkin seksin aikana mietin, että loppuisipa tämä jo...

Onko tämä sitä aikuistumista vai mistä on kyse? Olenko vain tullut vanhaksi ja libidoni on luikkinut sen myötä pakoon? Vai onko kemioilla tosiaan niin suuri merkitys?

Minun suhteeni on kestänyt myös noin vuoden ja olen aika samanaisessa tilanteessa kuin sinä. Itse olen kuitenkin alkanut ajattelemaan että ei tilanne vaihtamalla parane. Sama arki se on edessä sitten kuitenkin.

Itse olen ajatellut että tämä voi myös olla seurausta siitä että tasainen arki ja onnellisena oleminen on minulle todella pelottavaa. Se on jotain muuta kuin mihin olen tottunut.

Pitäisikö sinunkin miettiä ennen suhteen lopettamista onko sinulla jotain mörköjä vielä läpikäymättä jotka ajavat sinua etsimään onnea aina aidan toiselta puolelta?

itse elin kauan lähes seksittömässä ja intohimottomassa suhteessa. ei se toimi pitemmän päälle. lyhyesti sanottuna ajattelen nyt niin että jos seksi ei tunnu hyvältä (ajatuksenakaan) kumppanin kanssa, niin silloin myös muut asiat ovat pielessä tai ainakin menossa pieleen.

Moi.

Minulla on ongelma: olen ensimmäistä kertaa vuosiin järkevässä parisuhteessa, jossa todella haluan olla, mutta seksi tympii jo. Olen omasta mielestäni hyvinkin seksuaalinen ihminen, seksi on minulle luonnollinen ja helppo asia. Harrastan sitä mielelläni, paljonkin. Paitsi en enää.

Mieheni on todella ihana, hauska, kiltti, fiksu ja hyvännäköinenkin. Haluan olla paljon hänen lähellään, helliä ja paijata ja tulla paijatuksi. Seksiäkin haluan, teoriassa. En kuitenkaan muista, että olisi vuosiin ollut näin suuria ongelmia kiihottua. En tiedä, mistä se johtuu. Voi toki olla, että vertaan tätä suhdetta helposti edelliseen suhteeseeni, jossa ainut hyvä asia oli seksi. Siinä suhteessa oli normaalia rakastella kolmekin kertaa päivässä. Nyt tuntuu, että pari kertaa viikossa riittää.

Tympiikö sukuelinten helliminenkin?

Varmasti seksi, siis yhdyntä, ei kiinnosta jos ei kiihotu, ja juuri ajatukset luovat kiihotuksen.

Kuulostaa ihan normaalilta. Ei missään nimessä kuulosta asialta, jonka vuoksi pitäisi edes harkita eroa. Intohimo tulee ja menee. En minäkään aina hirveästi kiihotu arkisin keskellä kiireistä viikkoa. Sen sijaan kun minut päästää viikoksi lomalle, ja saan ladata akkuni, se sama mies alkaa näyttää maailman houkuttelevimmalta :) Hyvin nukkuneena ja levänneenä, huolettomana seksi kiinnostaa ihan eri tavalla. Voisiko sinulla olla kyse jostain samanlaisesta? Ehkä nyt on vaan kuiva kausi koska on kylmä ja pimeä, väsyttää ja stressaa...? Odota ainakin kesään ja katso, miltä alkaa tuntua kun on lämmin ilma, vähemmän vaatetta päällä, aurinko paistaa ja olet hyvällä mielellä...

Moi.

Minkähän ikäinen mahdat olla? Itse olen nelikymppinen mies ja samanlaista ongelmaa ilmassa jo viiden kuukauden suhteen jälkeen :-(

Kiitos kaikille vastauksista :)

Olen 26, poikaystävä on samanikäinen. Haluan vielä sanoa, että en missään nimessä ole eroamassa tästä miehestä, hän on parasta, mitä minulle on miesrintamalla koskaan tapahtunut. Halusin vain neuvoja ja mielipiteitä tähän asiaan ennen kuin tästä tulee todellinen ongelma. Kokemuksesta myös tiedän, että samanlainen arki tulee vastaan hyvin suurella todennäköisyydellä kenen tahansa kanssa. En vain odottanut sitä ihan näin nopeasti.

Se on totta, että pimeä vuodenaika ja stressi saattavat vaikuttaa. Ja osittain varmaan tämä turvallisuus, jota en ole vuosikausiin miesten kanssa kokenut. Ehkä se on ihan normaalia, että käpertyy mieluummin sohvalle toisen kainaloon katsomaan elokuvaa kuin harrastaisi villiä seksiä keittiönpöydällä?

Jos jollain on taskussa jotain kikkoja, joilla intohimoa saisi sytyteltyä, niin otan kyllä mielelläni vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja frigidihkö;11593100:
Kiitos kaikille vastauksista :)

Olen 26, poikaystävä on samanikäinen. Haluan vielä sanoa, että en missään nimessä ole eroamassa tästä miehestä, hän on parasta, mitä minulle on miesrintamalla koskaan tapahtunut. Halusin vain neuvoja ja mielipiteitä tähän asiaan ennen kuin tästä tulee todellinen ongelma. Kokemuksesta myös tiedän, että samanlainen arki tulee vastaan hyvin suurella todennäköisyydellä kenen tahansa kanssa. En vain odottanut sitä ihan näin nopeasti.

Se on totta, että pimeä vuodenaika ja stressi saattavat vaikuttaa. Ja osittain varmaan tämä turvallisuus, jota en ole vuosikausiin miesten kanssa kokenut. Ehkä se on ihan normaalia, että käpertyy mieluummin sohvalle toisen kainaloon katsomaan elokuvaa kuin harrastaisi villiä seksiä keittiönpöydällä?

Jos jollain on taskussa jotain kikkoja, joilla intohimoa saisi sytyteltyä, niin otan kyllä mielelläni vastaan.

Kannattaa välillä olla hieman erossa siitä omasta rakkaasta, esim. lomailla kavereiden kanssa niin yhdessäoloa osaa taas arvostaa.

Seksuaalisviritteiset roolileikit ja muukin vapaamielinen irroittelu ja uuden kokeileminen auttaa jos on kangistuttu liikaa kaavoihin.

Kyllä se seksielämä maistuu vieläkin kun ei liian usein olla sillalailla. Tokihan sitä kyllästyy, jos monta kertaa viikossa jyystää. 25 vuoden jälkeen pari kertaa kuussa on ihan sopiva. Harrastuksia kannattaa hankkia myös, että arki ei tunnu niin tylsältä.

Miksi kaikkea hyvää ei voi saada yhdessä paketissa. Kun kaikki on kunnossa, niin sitten oletetaan, että aivan kaikki on kunnossa. Olen mies ja voin ajatella, että nainen haluaisi vain kaiken toteutuvan. Mutta jospa se ei menekään niin? Olisiko asenteissa sitten korjattavaa? Pitäisikö heittää estot narikkaan? Meillä seksi sai aivan uuden käänteen, kun aloimme sanoa toiveistamme ihan ääneen ja ymmärsimme, mitä on yhtyä toiseen ihmiseen ilman järkeviä ajatuksia. Kuukautiset eivät ole rakastelun este, (tumma) pyyheliina löytyy varmaan joka talosta, pyykkikone ja suihku myös. Itsetyydytys kuuluu seksiin, myös yhdessä. Aivan varmasti haluat miestä, voit hyväillä itseäsi samalla. Annat vain hänen ottaa sinut, lopulta alatte saamaan orgasmeja samaan aikaa ja kietoudutte toisiinne, tajua lähtee vähemmästäkin...

Miksi kaikkea hyvää ei voi saada yhdessä paketissa. Kun kaikki on kunnossa, niin sitten oletetaan, että aivan kaikki on kunnossa. Olen mies ja voin ajatella, että nainen haluaisi vain kaiken toteutuvan. Mutta jospa se ei menekään niin? Olisiko asenteissa sitten korjattavaa? Pitäisikö heittää estot narikkaan? Meillä seksi sai aivan uuden käänteen, kun aloimme sanoa toiveistamme ihan ääneen ja ymmärsimme, mitä on yhtyä toiseen ihmiseen ilman järkeviä ajatuksia. Kuukautiset eivät ole rakastelun este, (tumma) pyyheliina löytyy varmaan joka talosta, pyykkikone ja suihku myös. Itsetyydytys kuuluu seksiin, myös yhdessä. Aivan varmasti haluat miestä, voit hyväillä itseäsi samalla. Annat vain hänen ottaa sinut, lopulta alatte saamaan orgasmeja samaan aikaa ja kietoudutte toisiinne, tajua lähtee vähemmästäkin...

Sehän tässä huvittaa, että en ole kovin estoinen ja aiemmin olen ollut todella seksuaalinen. Kuukautisten aikana voi harrastaa seksiä, se ei ole koskaan ollut minulle ongelma. Kuka jaksaa pahimmillaan olla viikon ilman sen takia, että vähän vuotaa? Tyydytämme myös itsejämme toistemme nähden ja seksin aikanakin välillä. Suuseksiä on. Seksiä keittiön lattialla, vessassa, peilin edessä seinää vasten... Ongelma ei ole siinä, etten haluaisi kokeilla asioita.

Ilmeisesti ongelma on enemmän se, että edellisessä suhteessa seksi oli jumalattoman taivaallista. Orgasmeja yhtä aikaa ja joskus vietettiin vain koko päivä sängyssä. Jaksettiin ja haluttiin toisiamme uskomattoman paljon sen tyypin kanssa. Tosin seksi olikin ainut asia, joka meitä hänen kanssa yhdessä piti. Tuntuu pahalta sanoa tätä ääneen, koska en haluaisi oman mieheni vertaavan minua entisiinsä...

Olen silti onnellinen, rakastan poikaystävääni eikä hänessä ole tämänkään osalta mitään varsinaista "vikaa". Pelottaa vaan, että itse muutun sellaiseksi laiskaksi lahnaksi enkä ymmärrä, mistä se johtuu.

Viimeksi muokattu:
Kai 2 kertaa viikossa seksiä on ihan hyvä määrä, ettekä ole silloin lähelläkään lahnautta.

Myös pitää muistaa, että itsetyydytykset ja suuseksit ja jopa kumppanin sukuelinten käsin hyväilyt on seksiä, ja nekin kerrat pitää laskea seksikerroiksi.
Orgasmi ei ole se ainut laskuperusta.

Muuten vanhenmiten tulee noista sivutoiminnoista paljon tärkeämpiä asioita.

Moi.

Ei , kun sie oot vaan huomannut että seksistä on tehty niin yliammuttu asia, kaikki parit panee 10 kertaa viikossa, ja jos sie et pane noin monta kertaa viikossa niin et ole normaali kirjoittaa Me Naiset , Seurat ja Aput ja jopa Ilta Sanomat....

Täydellinen mies ei vain osaa tarjota kunnon seksiä, näin se vain on. Olen huomannut että vain ja ainoastaan kamalat naistenmiehet osaavat hommansa. Mutta kyllä se kiltti mies voittaa loppujen lopuksi koska se on turvallinen vaihtoehto.

Minulla on ollut jo 5 vuotta täydellinen intohimoton parisuhde eikä siihen kuole...Turtuu niin hyvin ajan kanssa ettei oikeasti enään ajattele sitä.

Kyllhän se fakta on, että seksuaalinen mies ei yhden naisen kanssa pariudu loppuelämäns suhteeseen, tai pariutuu, mutta pettää ihan kybällä. Miehellä testosteriniarvot laskee vakituisessa suhteessa ja se lihoo ja muuttu muiden naisten silmissä vastenmieliseksi pariutuessaan. Myös miehen haju muuttuu parisuhteessa.Se on luonnon kikka, ettei muut naiset edes kiinnostu. Ehkä sekin on osaltaan sitten syy tuohon möhkälemäiseen naismiesulkonäköön, tiiä häntä.

Yhteistyössä