Vaikea otsikoida... Ovulaatio kohdallaan mutta sikiö kolme viikkoa pienempi kuin pitäisi.

RouvaRajatapaus

Aktiivinen jäsen
25.06.2005
24 873
2
36
Raahe
Mulla siis tilanne että tulin raskaaksi kesäkuun lopulla. Viimeiset kuukautiset oli 11.6, ovulaation oli 25.6 (varma tieto). Plussasin 13.7. Viime viikon maanantaina kävin ultrassa, viikkoja piti olla tasan 8. Kohdussa ei näkynyt miträän, eli tuulimunaa epäiltiin. Tänään uusinta ultra, kohdussa näkyi sikiö jonka mitat vastasivat n. 6vk, ei sydänääniä. Oikeasti viikkoja on 9+3

Mä oon ihan sekaisin, mitä tämä nyt meinaa? Hedelmöitykseen johtanut yhdyntä tapahtunut satavarmasti 22.6, siis ihan varmasti. Muita vaihtoehtoja ei kertakaikkiaan ole. En uskokaan että raskaus olisi normaali ja tästä syntyisi elävä lapsi. Mutta sitä ihmettelen että miten se sikiö alkaa yhtäkkiä lähes varmasta tuulimunasta alkaa kasvaa? Onko jollain kokemusta? Maanantaina mulla on aika äitiyspolille, siellä sitten katsotaan jatkot.

Mä oon ihan sekaisin nyt. :/

toivotaan parasta. kaverillani oli myös tuollainen tapaus, että sikiö pienempi kuin pitäisi. keskenmenohan siitä sitten tuli. raskautui kyllä pian uudestaan ja nyt heillä toosi suloinen pikkuinen poika, alle kuukauden ikäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
antoko ne sulle uusinta-ajan..? osasko ne sanoo mitään tohon..

Mullaki oli likasta sillee et viimeset menkat oli 3.8 mylläystä tapahtui 11.8 ja testi plussa 9.9.. ja kaikki piti ultrissa paikkansa..
Jep, uusi aika sit maanantaina. Ei osannut sanoa mitään selitykseksi miksi noin on. Sanoi vain että maanantaina pitäisi näkyä syke jos on näkyäkseen, mutta en edes usko että syke näkyisi.

Kaverilla oli ehkä samanlainen tilanne. Eli hedelmöittyminen tiedettiin ihan varmasti minuutin tarkkuudella, koska se tapahtui "koeputkessa" täysin lääkettieteellisin keinoin. Silti muuttivat laskettua aikaa ultran perusteella 2 vk myöhäsemmäks. Vaavi syntyi sitten käynnistettynä viikolla 42+jotain virallisesti, mutta oikeestihan se oli 44+jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mistä tämä varma tieto että hedelmöitys on tapahtunut 22.6?

Jos RouvaRajatapaus sanoo, että varma tieto, niin pitääkö sitä vielä alkaa tenttaamaan?? Varma tieto on varma tieto.
En valitettavasti osaa vastata kysymykseen, mutta toivottavasti kaikki päättyy hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi itku!:
toivotaan parasta. kaverillani oli myös tuollainen tapaus, että sikiö pienempi kuin pitäisi. keskenmenohan siitä sitten tuli. raskautui kyllä pian uudestaan ja nyt heillä toosi suloinen pikkuinen poika, alle kuukauden ikäinen.
Mä olin henkisesti niin valmistautunut tuulimunaan että tämä oli todellinen shokki. Pelkkä tuulimuna olisi ollut helpompi vaihtoehto kuin se että siellä on jonkinlainen sikiö josta ei ole eläjäksi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Mullaki oli likasta sillee et viimeset menkat oli 3.8 mylläystä tapahtui 11.8 ja testi plussa 9.9.. ja kaikki piti ultrissa paikkansa..
Jep, uusi aika sit maanantaina. Ei osannut sanoa mitään selitykseksi miksi noin on. Sanoi vain että maanantaina pitäisi näkyä syke jos on näkyäkseen, mutta en edes usko että syke näkyisi.

Noin ne sano mullekki viimeks.. "ens viikolla pitää näkyä syke jos on näkyäkseen.." koko ajan mulla oli tunne et ei oo kaikki kunnos ja henkisesti olin varautunukki siihen ja kaikille olin puhunu jo kaavinnasta tai lääkkeellisestä tyhjennyksestä.. jne...

ja olin oikees...

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Kaverilla oli ehkä samanlainen tilanne. Eli hedelmöittyminen tiedettiin ihan varmasti minuutin tarkkuudella, koska se tapahtui "koeputkessa" täysin lääkettieteellisin keinoin. Silti muuttivat laskettua aikaa ultran perusteella 2 vk myöhäsemmäks. Vaavi syntyi sitten käynnistettynä viikolla 42+jotain virallisesti, mutta oikeestihan se oli 44+jotain.
Tiedätkö kävikö ultrassa ihan alussa jo?

Noin ne sano mullekki viimeks.. "ens viikolla pitää näkyä syke jos on näkyäkseen.." koko ajan mulla oli tunne et ei oo kaikki kunnos ja henkisesti olin varautunukki siihen ja kaikille olin puhunu jo kaavinnasta tai lääkkeellisestä tyhjennyksestä.. jne...

ja olin oikees...
Minä luulen myös olevani oikeassa. Jotenkin julmaa että tavallaan saan vielä pienen toivonkipinän, vaikka tiedän ettei tämä pääty hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
:hug: toivottavasti kaikki on ok. En osaa muuta sanoa.
Kiitos! Mä oon itsekin ihan äimänä, en edes tiedä mitä ajatella, en usko että tässä käy hyvin.
:(

toivotaan parasta, pelätään pahinta :hug: pitkät päivät sulle tiedossa nytten :/
Äitipeikko, kiitos sulle kun oot ollut mulle henkisenä tukena, pää ois hajonnut ilman sua! :hug:

Siitä kun on ainut vaihtoehto hedelmöitykselle. Tuon ja plussauksen välissä oli hiljaista vällyjenvälissä.

Periaatteessahan ja hyvällä säkällä hedelmöitys on voinut tapahtua melkein viikkoakin myöhemmin. Joissakin tapauksissahan miehen siittiöt ovat pysyneet naisen sisällä hengissä melkein viikonkin. Tämä nyt kuitenkaan ei asiaa kovin kamalasti miksikään muuta.

Mutta toivon parasta! Koita pysyä täyspäisenä uuteen ultraan asti! (hali)

Kiitos! Mä oon itsekin ihan äimänä, en edes tiedä mitä ajatella, en usko että tässä käy hyvin.

toivotaan parasta, pelätään pahinta :hug: pitkät päivät sulle tiedossa nytten :/
Äitipeikko, kiitos sulle kun oot ollut mulle henkisenä tukena, pää ois hajonnut ilman sua! :hug:

mä TIEDÄN että sä tekisit mulle saman :hug: ei mun, eikä varmaan muidenkaan, korvat kuuntelemisesta hajoa! parempi vaan jos saat vähän purettua oloa :hug:

ja olin oikees...
Minä luulen myös olevani oikeassa. Jotenkin julmaa että tavallaan saan vielä pienen toivonkipinän, vaikka tiedän ettei tämä pääty hyvin.

kyllä se "vaisto" on vahva.. mä kyl toivon et sä olisit väärässä... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siitä kun on ainut vaihtoehto hedelmöitykselle. Tuon ja plussauksen välissä oli hiljaista vällyjenvälissä.

Periaatteessahan ja hyvällä säkällä hedelmöitys on voinut tapahtua melkein viikkoakin myöhemmin. Joissakin tapauksissahan miehen siittiöt ovat pysyneet naisen sisällä hengissä melkein viikonkin. Tämä nyt kuitenkaan ei asiaa kovin kamalasti miksikään muuta.

Mutta toivon parasta! Koita pysyä täyspäisenä uuteen ultraan asti! (hali)
Kiitos! Taitaa se täyspäisyys kyllä olla menneen talven lumia. :ashamed:

Ottiko ne verikokeen(hcg:n)? Siitä saa hieman jo osviittaa. Tosiaan hedelmöitys ei tapahdu samana päivänä kun olet yhdynnässä vaan n.5 päivää myöhemmin. Siittiöillä menee perillepääsyyn jo joitakin päiviä. Olikohan ultran laitteet minkälaiset? Mulla näkyi rv6 alkio(ruskuaispussi) ja pieni syke. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Ottiko ne verikokeen(hcg:n)? Siitä saa hieman jo osviittaa. Tosiaan hedelmöitys ei tapahdu samana päivänä kun olet yhdynnässä vaan n.5 päivää myöhemmin. Siittiöillä menee perillepääsyyn jo joitakin päiviä. Olikohan ultran laitteet minkälaiset? Mulla näkyi rv6 alkio(ruskuaispussi) ja pieni syke. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi!
Ei otettu verikokeita, varmaan otetaan siellä polilla maanantaina jos on jotain epäselvyyttä. Tiedän ettei munasolu heti hedelmöity, mutta tuo yli kolmen viikon heitto ei varmaan mene minkään viiveen piikkiin. :( Nyt kun viikkoja tosiaan olisi jo 9+3. Nuokin ultralaitteet pitäisi olla ok, mutta siellä polilla on tarkemmat. Sen reissun jälkeen olen varmaan viisaampi, ainakin toivon niin. :)

mä TIEDÄN että sä tekisit mulle saman :hug: ei mun, eikä varmaan muidenkaan, korvat kuuntelemisesta hajoa! parempi vaan jos saat vähän purettua oloa :hug:
Todellakin tekisin saman jos tilanne olisi toisinpäin.
:hug:

Yhteistyössä