Vaikea eskariin lähtö!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Onko kenelläkään muulla eskariin meno ollut vaikeaa? Meillä esikoinen lähti suoraan kotihoidosta ja nyt on alkanut aamut olemaan tosi hankalia, eilen vielä päiväkodin portilla (eskari päiväkodissa) lyötiin jarruja päälle. Tänään en saanut lähtemään ollenkaan! Olen koittanut hieman pakolla saada menemään koska on kumminkin viihtynyt siellä muuten ja hakemaan mennessä sanoo että ei malttais lähteä kotiin.

Tyttö on aamu-uninen ja unta riittäisi vaikka kahteentoista jos antaisi nukkua, on ollut syntymästä asti. Koitetaan mennä iltaisin suurinpiirtein samaan aikaan nukkumaan, iltapalaa syödään samaan aikaan jne... aluksi herätin joka aamu niin "myöhään" kuin mahdollista että saisi nukkua mutta nyt koitin tänään herättää paljon aikaisemmin, jos vaikka auttaisi että saisi hetken olla vaan ennekuin aletaan aamutouhuihin.....

Oon ihan neuvoton tytön kanssa!! Syyt lähtemiseen on vaihdellut enkä ole löytänyt yhtä syytä miksi ei haluaisi lähteä, eskaritädit sanoo päivien menneen kumminkin ihan hyvin, eilinenkin itku loppui heti nurkan taakse päästyä. Lapset on olleet hetkiä hoidossa monessakin eri paikassa ja eivät vierasta tms..

Meillä oltiin viime vuonna eskarissa. Mut oli se välillä vaikeeta, kun on aamulla niin väsynyt. Illalla laitettiin kyl nukkumaan jo 20.00 mut kiukkua oli paljon. Meillä on tosin voimakastahtoinen tyttö. Jonkun verran auttaa kun laittaa aikaisin nukkuu, antaa valita vaatteensa itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulähde:
:laugh: Siilä on uhmaikä, joka kuuluu ihan ikään ;) .

niin tiedän että uhmaakin mutta en oikein voi yksin lähteä kantamaan huutavaa ja rimpuilevaa painavaa tyttöä puolialasti eskariin ja samalla koittaa kahta muuta lasta kuljettaa.... Eli kiitos avusta! Kaipaisin ihan kokemuksia, kuinka on saatu aamut sujumaa.... kiristys, uhkaus ja lahjonta ei toimi.

Monelta teillä mennään nukkumaan illalla? jos pistätä sen normiaikaan maate niin laske montako tuntia yössä lapsi nukkuu ja suhteuta se siihen moneltako aamulla täytyy herätä. Eli jos lapsi tarttee 12h ja aamulla pitää 7 herätä, niin illalla klo.19 maate sitten että ehtii nukkua riittävästi.

:saint: Oleks kokeillut sitä tarra hyvästä aamusta kikkaa? Ja kun on tietty määrää tarroja, niin pidetään jätskibileet tai tehdään muuta pientä kivaa. ;) Eihän aikuisetkaan voi olla töistä tai koulusta pois silloin kun huvittaa . :xmas:

nyt oon laittanut sänkyyn yheksän maissa (ei aina nukahda heti) ja aamulla herätän kahdeksalta. Eli ei oo ihan saanu 12h nukkua... pitää koittaa aikaistaa vielä nukkumaan menoa.

tarrataulu on ja olen laittanut juttuja joista saa tietyn verran tarroja, palkinto on luvassa kun on tietyn verran tarroja. Auttaa jonkin verran. Ja oli tosi hyvä apu aikoinaan kuivaksi opettelussa. Ja olen ottanut tuhmuuksista tarran pois. Sama juttu pikkusiskolla.

Olen itsekin aamu-uninen ja herääminen ei ole vieläkään mitään herkkua vaikka on joutunut kauan heräämään aikaisin. Aamut jolloin ei tarvitse heti lähteä minnekkään sujuu paremmin vaikka herättäisikin samaan aikaan kuin eskariaamuina.

Yhteistyössä