Vaihtoehto neuvolan rokotukselle

  • Viestiketjun aloittaja Jonnuli79
  • Ensimmäinen viesti
Jonnuli79
Heippa!

Olisin tässä kysellyt, että onkos jotkut teistä jättäneet ottamatta neuvolan rokotuksia ja kenties ottaneet näitä homeopaattisia rokotuksia tilalle? Kun omalla kohdalla on nyt käsillä se hetki, että tarttis päättää oman lapsen rokottamista ja olen melko epäluuloinen rokotuksia kohtaan, joten tietoa kaivelen...
Olisin todella kiitollinen kaikesta tiedoista :)
 
Haukkatar
Mä olen niiden homeopaattisten puolella mutta olen käsittänyt että niitä annettas vaan siinä tapauksessa että lapsi on jo rokotettu rokotusvaurioita ehkäisemään. Olen itse antanut kahdelle ensimmäiselle nää homeopaattiset koska tyhmyyttäni ja tietämättömyyttä menin ja annoin heidät rokottaa ohjelman mukaisesti.näille kolmelle muulle ei ole yhtään rokotetta annettu ei myöskään näin ollen homeopaattisia rokotteita.
 
sophia
Terve, oma lapseni ei ole rokotettu toistaiseksi lainkaan lainkaan
ikä 2,2 vuotta. Jos haluat asiasta tarkempaa tietoa valitse www.rokotusinfo.fi ja muodosta oma mielipide asiasta.

Homeopaattiset rokotteet ovat olemassa mutta niiden suojaajoista ei ole tarkkaa tietoa, eli miten pitkään ne vaikuttavat.
Monet äidit käyttävät myös homeopaattiaa (thuijaa- muistaakseni-
tarkista asia hyvämaineiselta homeoaatilta) estääkseen rokotusvaurioita rokotuksien yhteydessä, niinkuin eräs äiti mainitsi tällä palstalla mainitsi.

Yleisesti ottaen sanoisin että "tieto lisää tuskaa" ;) joten mitä enemmän on tietoa rokotuksisa ja mahdollisista haittavaikutuksista yksilötasolla sitä vaikeampien kysymysten äärellä me vanhemmat olemme.
Ensimmäisen lapseni, tänään 13 v rokotin ohjelman mykaisest mutta viivyttelin eli pidin huomattavasti pitempiä taukoja ja aloitin myös rokottamisen myöhempään. Sekin on yksi tapa antaa kehon toipua rokotuksien välillä. Neuvola-täti suostui mukisematta ja sanoi että pidemmät välit eivät ollenkaan haittaa. MPR rokotetta hän ei ole vieläkään saannut. Valitettavasti ei myöskään taudit jota minä ja muut minun ikäiseni 40v. sairastimme.

Terveisin Sophia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2005 klo 22:59 sophia kirjoitti:
Terve, oma lapseni ei ole rokotettu toistaiseksi lainkaan lainkaan
ikä 2,2 vuotta. Jos haluat asiasta tarkempaa tietoa valitse www.rokotusinfo.fi ja muodosta oma mielipide asiasta.

Homeopaattiset rokotteet ovat olemassa mutta niiden suojaajoista ei ole tarkkaa tietoa, eli miten pitkään ne vaikuttavat.
Monet äidit käyttävät myös homeopaattiaa (thuijaa- muistaakseni-
tarkista asia hyvämaineiselta homeoaatilta) estääkseen rokotusvaurioita rokotuksien yhteydessä, niinkuin eräs äiti mainitsi tällä palstalla mainitsi.

Yleisesti ottaen sanoisin että "tieto lisää tuskaa" ;) joten mitä enemmän on tietoa rokotuksisa ja mahdollisista haittavaikutuksista yksilötasolla sitä vaikeampien kysymysten äärellä me vanhemmat olemme.
Ensimmäisen lapseni, tänään 13 v rokotin ohjelman mykaisest mutta viivyttelin eli pidin huomattavasti pitempiä taukoja ja aloitin myös rokottamisen myöhempään. Sekin on yksi tapa antaa kehon toipua rokotuksien välillä. Neuvola-täti suostui mukisematta ja sanoi että pidemmät välit eivät ollenkaan haittaa. MPR rokotetta hän ei ole vieläkään saannut. Valitettavasti ei myöskään taudit jota minä ja muut minun ikäiseni 40v. sairastimme.

Terveisin Sophia.
Rokotusinfon lisäksi kannattaa tutustua myös Kansanterveyslaitoksen sivustoon... www.ktl.fi ja sitten vasta sitä puolueetonta mielipidettä muodostamaan.
 
mammak2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2005 klo 17:06 haisu kirjoitti:
En epäröi rokotuttaa lapsiani. Idästä on senverran suuri tautiuhka, että parempi vaan rokottaa.

sama täällä.ei meidän lapsille ainakaan ole niistä mitään tullut.joskus samana iltana pientä lämpöä, mutta ei mitään ihmeellistä.
 
Pönkki
Hei mitä te tarkoitatte noilla homeopaattisilla rokotteilla? Mitä tauteja niillä ehkäistään? Millä mekanismilla homma toimii elimistössä? Onko asiasta jotain tutkimustietoa?

Sanon suoraan että olen pitänyt homeopatiaa aika humpuukina ja rahastuksena, enkä siksi ole kovin paljon viitsinyt perehtyä aiheeseen. Mietityttää vaan, että mikä "vaihtoehto" se on jos antaa lapselleen jotain joka ei auta, samahan se silloin olisi jos jättäisi kokonaan rokottamatta. Onko "homeopaattisita rokotteista" edes teoriassa mitään iloa?
 
En ikinä jättäisi omaa lastani rokottamatta! Sitten se astuu naulaan ja saa jäykkäkouristuksen ja kuolee siihen tai jotain muuta vastaavaa. Kyllä ne mahdolliset haittavaikutukset ovat niin pieniä että hyöty on selvästi suurempi. Lukekaapa joskus vaikka Burana tai Panadol paketista mahdollisia haittavaikutuksia, ja niitäkin kuitenkin uskaltaa käyttää...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 15:02 Netta kirjoitti:
En ikinä jättäisi omaa lastani rokottamatta! Sitten se astuu naulaan ja saa jäykkäkouristuksen ja kuolee siihen tai jotain muuta vastaavaa. Kyllä ne mahdolliset haittavaikutukset ovat niin pieniä että hyöty on selvästi suurempi. Lukekaapa joskus vaikka Burana tai Panadol paketista mahdollisia haittavaikutuksia, ja niitäkin kuitenkin uskaltaa käyttää...

Joo lue sinäkin ensin tietoa noista eri taudeista ja rokotteista jne. ja sano sitten uudelleen tuo en ikinä. Mitä enemmän olen ottanut selvää eri taudeista, mikä niitä aiheuttaa, kuinka yleisiä ne ovat, kuinka vaarallisia ne ovat, mitä rokotteet sisältävät, mikä on niiden antama suoja jne. sitä tyytyväisempi olen etten ole rokottanut lastani.

Buranasta yms. paketeista olen kyllä lukenut mitä niissä on enkä niitäkään mielelläni itse ota taikka lapselleni anna.

Ja vielä.. omaa kantaa rokote asiassa ei kannata muodostaa sen perusteella mitä neuvolasta kuulee tai lukee yhdeltä sivulta tai jostain kirjasta vaan kannattaa lukea monta eri tietolähdettä ja vasta sen jälkeen muodostaa oma kanta. Itse olin alunperin täysin rokotteiden puolesta puhuja mutta enpä ole enää...
 
Lääkkeiden tuoteselosteissa täytyy jo lain mukaan olla lueteltuna mahdolliset haittavaikutukset, vaikka ne olisivatkin hyvin harvinaisia. En jättäisi lastani hoitamatta lääkkeillä sen vuoksi, että mahdollisesti hän reagoi jollakin tavalla. Mikäli lääke ei sovi, niin tietysti sen ottaminen lopetetaan ja sitä tai sen "sukulaislääkkeitä" ei enää oteta. Omasta mielestäni on epäeettistä jättää mm. kivut hoitamatta. Tällä en tarkoita, että joka kolhusta pitäisi antaa Panadolia, mutta on myös tilanteita, jolloin särkylääkitys on paikallaan.

Olen itse rokotuttanut lapseni ja he ovat saaneet myös ns. ylimääräisinä rokotuksina hepatiitti- ja meningokokkirokotteet johtuen asuinmaastamme. Rokotteiden vastustajia aina löytyy. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jotkut vaaralliset sairaudet ollaan karsittu miltei kokonaan pois rokotteiden avulla. On jokaisen vanhemman oma asia, rokotuttaako lapsiansa vai ei, mutta kummassakin tapauksessa täytyy olla valmis kantamaan seuraukset.
 
Rokotusten puolesta
Olen työssäni tavannut henkilön, joka sai B-hepatiitin homeopaattisista valmisteista. Suo siellä vetelä täällä.
Lapsesi kasvaa ja matkustaa tai työskentelee ulkomailla tulevaisuudessaan ja ottaa itse sitten vapaaehtoisesti ja ehdottomasti kaikki mahdolliset rokotteet.
 
Hei,

Olen itse pähkäillyt samaisen asian kimpussa. Esikoistani rokotin säästeliäästi, mutta toisen lapseni olen pitänyt "puhtaana". Lukaisepa kirja "Rokotukset", Yves Delatte. Luulenpa, että sen jälkeen ei ole vaikea tehdä päätöstä.

Olen hoitanut lapsiani myös homeopatialla - samoin kuin koko meidän perhettä. Ne toimivat hienosti ja sairauden syyn poistaminen on perusteellisempaa. Lääkkeethän usein hoitavat vain oiretta.

Olen sitä mieltä, että rokotuksia tarvitaan, mutta ei tällaisessa mittakaavassa ja massarokotuksina kuin nykyään.
 
ripatto
ihme vouhotusta nykyään, olisitte tyytyväisiä kun nykyään on rokotteet ja lääkkeet. \|O

sitten itketään ja syytellään muita kun lapsi sairastuu.

itse tiedän yhden äidin jonka poikaa ei rokotettu polioa vastaan, niin poika sairastui eikä nykypäivänäkään pysty kävelemään kunnolla.

että semmoista, vouhottakaa te vaan omasta puolestanne ja antakaa lastenne olla. B)
 
heippa vaan...tässä olis nyt rokotus ohjelma jota kannattaa lastenneurologian erikoislääkäri. lapset olisi hyvä rokotuttaa poliota,jäykkäkouristusta ja kurkkumätää vastaan.kurkkumätä rokote on sidoksissa jäykkäkouristukseen joten sitä ei siitä irti saa.nykyään tätä kolmoisrokotetta ei saa vaan siinä on neljäntenä kiinni hinkuyskä jolloin rokotteen nimi on tetravak. neuvoloissa rokotetaan nyt sillä viitoisrokotteella mutta siitä saa sen oliko se nyt joku influenssa osan pois.
lääkäri siis suosii tätä tetravak rokotetta sillä jäykkäkouristuksella ja poliolla on vakavat seuraukset. muita rokotteita hän ei suosittele koska ne voi nykypäivänä sairastaa ( kiitos lääketieteen ) ilman vakavia jälkiseuraamuksia.
 
ripatto
"antakaa lastenne olla" tarkoittaa sitä että jos tekee mieli alkaa vouhottaan niin tekee sen sitte vaan omasta puolestaan eikä sekaa siihen lapsiaan jotka eivät vielä osaa päättää ottavatko rokotteita vai ei. :p

Kannattaisi mennä vähän itteensä ja miettiä maailmassa olevia todellisia ongelmia ja olla tyytyväisiä miten hyvin täällä meillä on asiat, mutta nykyään on vissiin niin paljon aikaa= ei mitään muuta tekemistä kuin istuu koneen ääressä ja miettiä että antaako lapselle rokotteen vai ei. :kieh:

Monissa kehitys maissa on nälänhätää, eikä ole lääkkeitä ym ja täälä mietitään tuommoisia ihan turhan päiväisiä asioita \|O
 
äityli1971
Omat 4 lastamme on rokotettu hieman hitaammassa tahdissa kuin virallinen rokotusohjelma. Perusrokotteet (jäykkäkouristus, hinkuyskä ja kurkkumätä) ovat kunnossa, mutta esimerkiksi MPR-rokotetta emme ole kenellekään ottaneet. Olen ajatellut, että sen aika koittaa mahdollisen matkustelun myötä. Lapset ovat mielestäni olleet terveitä ja melko vastustuskykyisiä, sairaspäiviä on ollut aika vähän.

Homeopaattisia valmisteita olen käyttänyt mm. korvatulehduksissa ja niistä on todella apua - antibiootithan eivät aina paranna tulehdusta. Homeopaattisia pillereitä, joita saa vaikka luontaistuotekaupasta on helppo käyttää ja on ihanaa kun on kotonakin jokin konsti millä hoitaa tuskaista lasta eikä aina tarvitse olla lääkäriin menossa. Ja ainahan tilanteen voi tarkistuttaa korvalääkärillä - ehkä sitten usko löytyy tähänkin vaihtoehtoon. Homeopatia ei sulje pois lääketiedettä, molempia voi käyttää rinnakkain.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 17:47 ripatto kirjoitti:
ihme vouhotusta nykyään, olisitte tyytyväisiä kun nykyään on rokotteet ja lääkkeet. \|O

sitten itketään ja syytellään muita kun lapsi sairastuu.

itse tiedän yhden äidin jonka poikaa ei rokotettu polioa vastaan, niin poika sairastui eikä nykypäivänäkään pysty kävelemään kunnolla.

että semmoista, vouhottakaa te vaan omasta puolestanne ja antakaa lastenne olla. B)
Täysin samaa mieltä!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 12:58 ripatto kirjoitti:
"antakaa lastenne olla" tarkoittaa sitä että jos tekee mieli alkaa vouhottaan niin tekee sen sitte vaan omasta puolestaan eikä sekaa siihen lapsiaan jotka eivät vielä osaa päättää ottavatko rokotteita vai ei. :p

Kannattaisi mennä vähän itteensä ja miettiä maailmassa olevia todellisia ongelmia ja olla tyytyväisiä miten hyvin täällä meillä on asiat, mutta nykyään on vissiin niin paljon aikaa= ei mitään muuta tekemistä kuin istuu koneen ääressä ja miettiä että antaako lapselle rokotteen vai ei. :kieh:

Monissa kehitys maissa on nälänhätää, eikä ole lääkkeitä ym ja täälä mietitään tuommoisia ihan turhan päiväisiä asioita \|O
Nimenomaan lapset eivät osaa päättää ottavatko rokotetta vai ei.Vanhemmat altistavat lapsensa myrkylle jotka tunkeutuvat terveeseen soluun,joka ei ole enää terve rokotuksen jälkeen.Lapsi ei voi sanoa,ettei halua ko.viruksia ja myrkkyjä.Siksi vanhemmilla on vastuu ottaa asioista selvää.
 
ampiaispesään
Jos olisimme aamusta iltaan neljän seinän sisällä, eikä kontakteja ulospäin olisi, näkisin ettei rokotuksia tarvitsisi ottaa!! Mutta jos normaalia elämää viettää niin ehdottomasti. Muistakaahan sitten kun tulette tänne kirjoittamaan että meidän X tai Y sairastui vakavasti.l Asun tällähetkellä ulkomailla ja täällä pitää jo tarhaa varten ottaa mm. hepatiitit A- ja B.
 
tyhmää
On tyhmää olla rokotuttamatta lapsiaan! Ei tarvitse lähteä Saksaa kauemmas, kun voi jo saada tuhkarokon, joka on tappavin ns. lastentauti maailmalla. Italiassa 90-luvulla oli tuhkarokko epidemia, joka tappoi lapsia. Aikuisten oikeesti! Ja esim. Englannissa on ollut sikotautia, joka saattaa aiheuttaa hedelmättömyyttä. Tunnen miehen, joka sairastui aikuisena tuhkarokkoon ja oli kaksi kuukautta sairaalassa, kun sai jälkitautina aivokalvontulehduksen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 10:15 tyhmää kirjoitti:
On tyhmää olla rokotuttamatta lapsiaan! Ei tarvitse lähteä Saksaa kauemmas, kun voi jo saada tuhkarokon, joka on tappavin ns. lastentauti maailmalla. Italiassa 90-luvulla oli tuhkarokko epidemia, joka tappoi lapsia. Aikuisten oikeesti! Ja esim. Englannissa on ollut sikotautia, joka saattaa aiheuttaa hedelmättömyyttä. Tunnen miehen, joka sairastui aikuisena tuhkarokkoon ja oli kaksi kuukautta sairaalassa, kun sai jälkitautina aivokalvontulehduksen.
Liekö kirjoittaja kirjoittanut rokotustenvalmistajien sponsoroimana.Noin puhuu ihminen joka ei ole koskaan kokenut rokotusvaurioita,tai mitenkään tutkinut rokotusten sisältöä ja vaikutuksia.
 

Yhteistyössä