Vaiettu aihe? Rakastan yhtä lastani muita enemmän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neljän mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neljän mamma"

Vieras
Meillä tilanne sellainen, että olemme miehen kanssa asumuserossa tällä hetkellä. Todennäköisesti tämä johtaa lopulliseen eroon. Minulla on isompi asunto, miehelläni pieni kaksio 45 neliötä. En kykene olemaan neljän lapsen yksinhuoltaja, joten luulen että lapset on jaettava meidän kesken. Isä asuu toisella paikkakunnalla sinne matkaa n. 80 km. Kaksi vanhinta lasta 11- ja 12-vuotiaat, nuoremmat 5 ja 6.

Olen ajatellut tosiaan että kaksi vanhinta menee isälleen, rehellisesti sanottuna sen takia, että pidän enemmän noista pienistä ja varsinkin nuorin poika on mulle todella rakas. Koen syyllisyyttä, mutta en ole tuntenut isompia kohtaan samanlaista rakkautta koskaan mitä nuorempia ja varsinkin tätä mun "vauvaa" kohtaan.

Isoimmat on tyttöjä, vanhimmalla alkaa murrosikä näkyä ja on todella rasittava diiva kotona. Tiuskii ja sai raivarin kun ehdotin että muuttaa sinne isälleen, hänen vuotta nuorempi siskonsa tulee tiiviisti jalanjälkiä mitä tulee tuohon neiteilyyn ja huonoon käytökseen. Vanhin suuttui koska ei halua vaihtaa koulua, kaverit jää, harrastukset ja isän asunto on kuulemma liian pieni. Selitin, ettei kaikilla muillakaan teineillä ole omaa huonetta ja ihmiset asuu pienissäkin asunnoissa. Koiransa joutuu kyllä jättämään minulle ja nuoremmille lapsille, en usko että viitsii sitä isänsä kanssa hoitaa. Mutta onhan niitä muitakin harrastuksia kuin koirat. Tästäkin raivostui minulle eikä suostu puhumaan. Tottahan minä kuitenkin puhun, ei tämä neiti prinsessa ole ainoa lapsi maailmassa joka joutuu muuttamaan koulua.

Miten saisin etenkin teinitytön käsittämään etten pysty heitä kaikkia hoitamaan, hän ei usko sanomalla. 11-vuotias on samaa mieltä kuin siskonsa ja ärtynyt hänkin. En kuitenkaan halua että isommat tajuaa etten voi luopua pienistä lapsista, ja heistä voin. :( En jaksa rakastaa täysillä tuollaisia tiuskivia kuningattaria.

Isoin lapsi sitten tänään huusi minulle päin naamaa etten selviä edes kahden lapsen kanssa kun hän on niitä muka joutunut hoitamaan. Se on totta osittain, hän joutuu hakemaan välillä hoidosta ja eskarista pieniä, samoin hoitamaan jos olen töissä esim. yövuorossa. Mutta niinhän muutkin kakarat joutuu hoitamaan pienempiään ja laittamaan välillä ruokaa. Teki niin mieli tarttua tukasta kiinni hävytöntä teiniä mutta hän ehti ulos.

Miten tämä nyt ratkaistaan, oiskohan apua perheneuvolasta tms.?

Mulla on takuuvarma vinkki. Printtaa tuo kertomuksesi ja ota se mukaan sinne perheneuvolaan tai vaikka lastenvalvojalle. Ihan varmaan saat apua eikä sun tartte jaksaa kaikkia lapsiasi. Lupaathan toimia heti huomenna.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Voisitteko vastata jotain järkevää? En tiedä miten tilanne ratkeaisi, paitsi noista pienistä en luovu.

Ai niin, tällä vanhimmalla kuningattarella on lastensuojeluasiakkuus lievän masennuksen takia, oli jopa sairaslomalla koulusta. Käskin repiä sen paperin ja mennä kouluun kuten muutkin. Hän oli majaillut jossain kavereidensa luona koulupäivinä, sain tietää tästä ja suutuin toden teolla tuollaisesta kusettamisesta. Katsottiin sitten parhaaksi että hän meni vastaanottokotiin muutamaksi viikoksi. Tämä tapahtui syksyllä, nyt hän on tietääkseni käynyt koulua ihan ok. Mutta tässä nyt esimerkki miten helvetin hankala se tyttö osaa halutessaan olla!

[QUOTE="neljän mamma";25453772]Voisitteko vastata jotain järkevää? En tiedä miten tilanne ratkeaisi, paitsi noista pienistä en luovu.

Ai niin, tällä vanhimmalla kuningattarella on lastensuojeluasiakkuus lievän masennuksen takia, oli jopa sairaslomalla koulusta. Käskin repiä sen paperin ja mennä kouluun kuten muutkin. Hän oli majaillut jossain kavereidensa luona koulupäivinä, sain tietää tästä ja suutuin toden teolla tuollaisesta kusettamisesta. Katsottiin sitten parhaaksi että hän meni vastaanottokotiin muutamaksi viikoksi. Tämä tapahtui syksyllä, nyt hän on tietääkseni käynyt koulua ihan ok. Mutta tässä nyt esimerkki miten helvetin hankala se tyttö osaa halutessaan olla![/QUOTE]

VAIN SINÄ OLET HANKALA, AP!!! Kaikki lapset tulee murrosikään, jopa se sinun lellipoikasi, ilmeisesti heität hänetkin pihalle kun on "hankala". Voi tsiisus mikä äite, et ansaitsisi yhtään lasta itsellesi!

Älkää jaksako, tiedän tapauksia joissa lapset on jaettu, osa äidille ja osa isälle! Kuvitelkaa omalle kohdallenne miten raskasta on vuorotyö ja päälle vielä jotain helvetin palavereja sos.työntekijän, psykologin ja kouluterkan kanssa. Sen takia näitä paskapalavereja ettei yksi kakara jaksa persettään aamulla nostaa sängystä ja mennä kouluun niin kuin muutkin!

[QUOTE="neljän mamma";25453772]Voisitteko vastata jotain järkevää? En tiedä miten tilanne ratkeaisi, paitsi noista pienistä en luovu.

Ai niin, tällä vanhimmalla kuningattarella on lastensuojeluasiakkuus lievän masennuksen takia, oli jopa sairaslomalla koulusta. Käskin repiä sen paperin ja mennä kouluun kuten muutkin. Hän oli majaillut jossain kavereidensa luona koulupäivinä, sain tietää tästä ja suutuin toden teolla tuollaisesta kusettamisesta. Katsottiin sitten parhaaksi että hän meni vastaanottokotiin muutamaksi viikoksi. Tämä tapahtui syksyllä, nyt hän on tietääkseni käynyt koulua ihan ok. Mutta tässä nyt esimerkki miten helvetin hankala se tyttö osaa halutessaan olla![/QUOTE]

No en kertois minäkään tollaselle mutsille omasta pahasta olostani.. Selkäsaunallahan se masennus lähtee, juu. Miten kukaan haluaa edes keksiä näin iljettävän provon?

Kuningattaren on kasvattanut ihan oma isänsä ja isän puolen sukulaiset. Siellä on kesällä ollut jopa viikon putkeen ja lellitty pilalle. Isänsä kanssa ovat käyneet jopa lomalla niin ettei muita lapsia otettu ollenkaan mukaan. Menköön isälleen prinsessoimaan.

Tyttäresi ovat todella murtuneita kun olet heitä isälleen sysäämässä. :( Naiseuden kynnyksellä ja äiti hylkäämässä.
Mutta toivon todella että tämä on vain provo.

[QUOTE="neljän mamma";25453829]Kuningattaren on kasvattanut ihan oma isänsä ja isän puolen sukulaiset. Siellä on kesällä ollut jopa viikon putkeen ja lellitty pilalle. Isänsä kanssa ovat käyneet jopa lomalla niin ettei muita lapsia otettu ollenkaan mukaan. Menköön isälleen prinsessoimaan.[/QUOTE]

Ahaa, olet siis katkera tyttärellesi, että hän on (ex-) miehellesi niin tärkeä. Siksi oletkin niin eirtyisen kiintynyt "kultapoikaasi", hän toimii sinulle miehen korvikkeena.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="neljän mamma";25453829]Kuningattaren on kasvattanut ihan oma isänsä ja isän puolen sukulaiset. Siellä on kesällä ollut jopa viikon putkeen ja lellitty pilalle. Isänsä kanssa ovat käyneet jopa lomalla niin ettei muita lapsia otettu ollenkaan mukaan. Menköön isälleen prinsessoimaan.[/QUOTE]

Esikoinen ollut kesällä viikon pois kotoa ja lellitty siinä ajassa piloille?

SINUN pitää hakea apua nyt, jos et jaksa omia lapsiasi hoitaa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Juups. Kyllähän se on ihan isänsä kasvattama ja kaikki käytös johtuu vaan iskästä ja iskän sukulaisista. Kyllähän tommonen kesäloma ja viikko tekee teini-iässä sen, että koko kasvatus on kyllä pistettävä sen piikkiin.

Karmivaa ajatella, että joku jaksaa tehdä näin inhottavasta aiheesta provon :(.

Just tämmösestä ilmiöstä luin jonkin aikaa sitten lehdestä: kun muodostetaan uutta perhettä ei enää teinit mahdukaan mukaan vaan annetaan lastensuojeluun. Sinä olet nyt muodostamassa uutta perhettä itseksesi (vai mitä?) ja yrität valikoida lapsista parhaat mukaasi. Julmaa. Teinin tehtävä on olla hankala eikä se ole mikään syy lopettaa rakastamasta lastaan tai antaa se pois! Oletkos miettinyt sitä aikaa kun teini onkin järkevä aikuinen, joka on tajunnut, ettei äiti aikoinaan halunnut häntä mukaansa? Luuletko, ettei lapselle ole iso asia vaihtaa koulua, kavereita ja asuinympäristöä? Tottakai se ottaa koville, ottaisi itselläsikin! Ja vielä yrität viedä ilmeisesti rakkaan harrastuksen eli pitää koiran itselläsi, voi hyvä päivä.

Itse ottaisin samassa tilanteessa koko pesueen, ulostaisin vain ukon kuvioista ja muuten jatkaisin elämää kuten ennenkin.

sinä tarvitset kyllä jotain apua nyt! siis todella! lääkitys kuntoon!

Samasta aiheesta on muistaakseni ollut juttua. En muista oliko kaksplussalla vai vauva-palstalla. kannattaa jollain hakusanalla hakea. Oisko sen ketjun jälkeen ollu jossain lehdessäkin juttua juuri siitä, kun yhtä lastaan rakastaa enemmän kuin muita.

Tähän provoon sen enempää kantaa ottamatta,
mutta musta on aivan järkyttävää että omia lapsia voi tuosta noin vaan antaa pois (Milla Makean kommentti). Ihan hirveetä. Noinko yksinkertaista se on? Marssia sossuun ja sanoa että mä en enää halua pitää näitä lapsiani? Ihan vaan siksi, että mulla on uus mies. Miten kukaan normaali ihminen voi toimia niin?

Yhteistyössä