Vähän hiilareita,mitä syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milijander
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosta halpuus/kalleus mietiskelystä sen verran, että ranskalaiset perunathan ovat hurjan kallita! Jos miettii, että niistä ei saa mitään hyödyllistä ainetta ja ne ovat siis jopa haitallisia ihmiselle. Eli maksat siis käytännössä ilmasta/tyhjästä! Oli sitten makaroonin tai perunan kilohinta miten pieni tahansa sen hinnan maksaminen menee ihan hukkaan.

Mieti mitä kaikkea tulee ostettua yli 5? kilohintaan. Valmispitsoja, alkohoolijuomia, rasvattomia lihoja, eineksiä, kevyttuotteita ("terveellisiä laihdutusruokia"), tupakkaa, karkkia, keksejä ym..lista on pitkä....
Heti kun paprikasta pitäis maksaa yli 3?/kilo, niin monella jää hyllyyn...

Se kalleus ja halpuu on kiinni omista asenteista ja pitää muistaa suhteuttaa hinta laatuun eikä vaan määrään.

Mutta yleisesti meillä menee kauppaan vähemmän rahaa kun ennen. Mä syön saman verran lihaa, juustoa ja kasviksia kun ennenkin, mutta nyt menee kaalta enemmän ja lihat on halvimmasta päästä. Pois ovat siis jääneet karkit, ym. makeiset, leivät, perunat riisit, hedelmät... siinä säästää pitkän pennin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2006 klo 10:41 palle kirjoitti:
Mutta yleisesti meillä menee kauppaan vähemmän rahaa kun ennen. Mä syön saman verran lihaa, juustoa ja kasviksia kun ennenkin, mutta nyt menee kaalta enemmän ja lihat on halvimmasta päästä. Pois ovat siis jääneet karkit, ym. makeiset, leivät, perunat riisit, hedelmät... siinä säästää pitkän pennin.

Jep, kaali on todella halpaa.. hillitön kerä maksaa reilun euron ja sitä kaalilaatikkoa syökin sitten koko viikon! Jauhelihakaan ei maksa paljoa. Musta tuntuu, että "mun ruoka" on kokonaisuudessaan halvempi, kuin muun perheen. Mutta toisaalta mun herkut taas on vähän kalliimpia, juusto, mantelit ja tumma suklaa ovat suhteellisen hinnakkaita. Pähkinät siinä ja siinä..