Vähän että evvk koko HÄÄT - vit*******een tilitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Apila

Aktiivinen jäsen
16.09.2008
1 113
0
36
..koska mun vihkisormus on jo kompromissi 2. Löysin jo lokakuussa sopivan, valkokultaa, timantteja, edullinen, nätti ja siro. Passas hyvin tän kihlan kanssa, joka siis täysallianssi. Sitten menin sitä varaamaan ja pyytämään kaiverrukset jne. Selvisi, että sitä ei saa pienennettyä mun kokoseksi! Liian hoikat sormet ja timantit irtoilis! Jippajee.. löytyi sitten YKSI sellainen sopiva (em. kriteereillä) mutta se ei vaan tuntunut Oikealta. Se varattiin minulle, että saan miettiä rauhassa. Mutta se jäi kaivelemaan vaan sellaisen kun-nyt-muutakaan-ei-ole-tarjolla -mallina.

Noh, sitten keksin, että kun miehelle tekee sormuksen (hänellä ei ole kihlasormusta) eräs heidän perhetuttu, että no niin, tehdään sitten samanlainen myös minulle. On jotain ideaa asiassa. Olin jo suunnitellut miehelle pelkistetyn mallin, valkokultaisen. Käsitykseni mukaan olimme asiasta samaa mieltä, ei perussileä, siinä oli yksi juju. Olin jo että tämä tuntuu Oikealta. Jee! Eilen kävimme sitten siellä pajalla sovittamassa rinkulat, ja seppä, tuleva mies ja appiukko (joo - suuri virhe lähteä miesten kanssa sormusasioille!!) alkoivat miettiä tätä sormukseen suunnittelemaani uraa.. se ei kuulema ole hyvä. Ei voi kiillottaa, kuluu, kerää paskaa.. jne. Koitin selittää heille, että se ois just se idea - aika patinoi, turhat kulmat hioutuvat. Paska. Ne sai jyrättyä mut.

Nyt meille on tulossa sitten ne aivan vitun tavalliset valkokultaiset rinkulat. Vittu! En ole tyytväinen vieläkään ja alkaa jo olla fiilis että aivan vitun sama koko paskalle. Siis joojoo, ihan turhaa ininää, häät on jo tammikuun alussa ja on muutakin miettimistä. Mua vaan vituttaa niin suunnattomasti, kun skipattiin isot hääkemutkin ja päätin, että aivan sama muulle kunhan sormus miellyttää. Ei ole "hää"pukua, tai muutakaan hömpötystä. Niin sitten se vitun ainoa asia johon mää oon halunnu keskittyä ei onnistu perkele, vaan munpitää vaan "tyytyä" nyt johonkin vittu. Arr. :'(

Ja kuka tällä palstalla on joku tekninen tukihenkilö, joka vois hoitaa tuon perhanan silmäniskupikanäppäimen joksikin toiseksi kuin ä + ) !?

Tulee meinaan liian usein palstalaisilla tuo silmäniskuhymiö ä) aivan väärään paikkaan.

jahas, mistähän vitusta tuo sitten tulee jos ei näköjään tusota ä:stä ja sulusta. Perkele.

mie ymmärrän hyvin että harmittaa ja vituttaa.. miehet on yleensä pällejä eikä osaa ajatella asioita ihn niinkuin me naiset haluaisimme.. onko se sormus asia nyt ihan lopullisesti päätetty vi vieläkö voisit yrittää saada mieleisen sormuksen...?

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Sori vaan, mut mä en suostuis meneen naimisiin sellasessa sormuksessa mistä en tykkää :whistle:

Kaikki eivät ole ihan yhtä pinnallisia kuin sinä ja useimmille avioliitto merkitsee jotain ihan muuta kuin sormusta.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Sori vaan, mut mä en suostuis meneen naimisiin sellasessa sormuksessa mistä en tykkää :whistle:

Kaikki eivät ole ihan yhtä pinnallisia kuin sinä ja useimmille avioliitto merkitsee jotain ihan muuta kuin sormusta.

En mä ole pinnallinen, kuten en aio myöskään mennä koskaan naimisiin :D Mut jos joskus erehtyisin moiseen, niin totta helkatissa haluisin sit sellaisen sormuksen mistä tykkään, enkä mitään kompromissia!

No onhan se kuitenkin koru jota tullaan käyttämään joka ikinen päivä sormessa, joten ymmärrän kyllä ihan täysin että joku haluaa ns. täydellisen sormuksen.

ap anna miehesi päättää itse sormuksestaan (sitä en kyllä ymmärrä mitä se appiukko siellä teki). Voisiko tämä perhetuttu tehdä samanlaisen sormuksen kuin mitä kaupassa oli mutta sinun kokoisenasi? Tai teetä jossain muualla jos tämä tuttu ei osaa. Melkein sormuksen kuin sormuksen kohdalla tulee myös halvemmaksi ja saat taatusti sellaisen kuin haluat.

minä kanssa yrittäisin vielä jutella siitä sormuksesta. se on sinun eikä appiukon. kai miehesi ymmärtää että on tärkeä juttu sinulle - niin jos olet kertonut kuinka paljon se merkitsee. ja kyllä itsekin haluaisin sellaisen sormuksen mistä tykkään. tiedän että jos joskus mennään naimisiin miehen kanssa niin sormus saattaa olla hiukka kallis... en mitään timantteja tms mut tekniikka millä se tehdään ei ole monenkaan hallussa...

*muoks* siis se sormushan just olis se juttu, mitä ylpeänä sit esitellään..

Meneekö joku sormuksessa naimisiin? Löyhä liitto jos asia näin on!

Miekää en ny ymmärrä et mikä se ongelma on. Vai onko niin äärettömän olennaista, että on samanlaiset sormukset? Miksette hankkinu hälleki kihlasormusta aikoinaan ni saisit sit valita semmosen vihkisormuksen itelles ko tykkäisit.

Et viitsisi lässyttää... Ihmisillä on oikeus tunteisiinsa, siis kaikenlaisiin, vaikka ne muista tuntuisi kuinka pinnallisilta, etc.

Ap, mikäli asia sua nyt noin potuttaa niin miehen kanssa per heti tiukka keskustelu, jossa kerrot kuinka iso merkitys asialla on sinulle. Uskon lujasti, että saat sen jälkeen haluamasi sormuksen, tai vaikka kaksi! Nämä ovat sellaisia asioita, jotka vaikuttavat miehistä ihan turhilta, mutta me naiset olemme asiasta katkeria sitten vuosiakausia, eikä mikään tunnu korjaavan sitä... Ja se on ihan sama, vaikka sitä sitten juostaisiin kerran kuussa puhdistamassa... :)

meet kiertään kaupat vielä kerran.sit netistä löytyy tasan kultasepän liikeitä.meidän kihlasormukset on tilattu netin kautta.ja on unikit.koitan ettiä sinulle sen sivuston jostain.oli todella hyvää palvelua.
kyllä sormus asiakin vielä järjestyy.

Rotta ja vieras:

Miehelläni ei ollut mitään intressiä koko sormukseen, oli että saan suunnitella hänelle mieluisen (olen visuaalisella alalla, hän muusikko). Ehdotin aivan perusmallista valkokultaista 4-5mm leveää sormusta koska itse käytän valkokultaa tai hopeaa. Että edes jotenkin passaisimme yhteen, kun ei ole samanlaisia kihlojakaan. Lisäsin ehdotukseen vielä tuon koko matkan ympärimenevän uran, että siinä olisi jotakin erottavaa niistä perusrinkuloista - ei siis mitään timantetja tai eri kultia tms - erittäin simppeli. Mieheni ei käytä muita koruja. Tämä oli SOVITTU! Hänelle asia oli ok.

Ja ideahan oli, että otamme sitten samanlaiset. Valkokultaa uralla. Niin vituttaa, että sitten siellä kolmen miehen voimin mut jyrätään. Asia oli päätetty.

Ja olen myös sen verran turhamainen, että kyllä mää haluan että rakastan myös sitä sormusta, joka siinä sormessa pysyy sitten sen lopun vitun elämän!

Peli ei ole vielä menetetty. Siihen sormukseen voi vielä tehdä uria tai muita,vaikka se olisi muuten valmis. Juttele miehelles ja menkää uudestaan sepän luo, ilman appiukkoa... Ainakin mulle on usein tultu viime tingassa tekemään muutoksia ja ymmärrän sen hyvin noin tärkeässä korussa!

Voi elämän kevät..kyllä mullakin oli nuorena kauheet vaatimukset tuleville häilleni, mutta ajan mittaan tuli järki käteen. Mentiin lopulta naimisiin maistraatissa, sormusta ei ole vieläkään, mutta onnellisia kyllä ollaan senkin edestä. Joko sua jännittää ihan pirusti, tai sitten kaikki on vittua muuten vaan.

Hui mikä äkäpussi. Perukaa koko häät kun on noin vaikeeta. Onko sun ukkos normaalistikin tottunu olemaan tossun alla kun meinasit pakottaa hänet ottamaan SUN suunnitteleman sormuksen? Ihan ok, että sä oot nyt tyytymätön jos sun sormus ei miellytä sua, mut mitä se sua kaivelee jos miehelläsi on erilainen maku eikä tykkää sun suunnittelemasta sormuksesta. Yksilöitähän te olette.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
No oisit jyränny takaisin. Onpas se vaikea muistuttaa, et asia oli sovittu jo aiemmin. Enkä kyllä tosiaankaa ymmärrä muutenkaan, et miks lähteä sormuskaupoille jonku appiukon kanssa.. Fiksua..

Jos appi maksaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Rotta ja vieras:

Miehelläni ei ollut mitään intressiä koko sormukseen, oli että saan suunnitella hänelle mieluisen (olen visuaalisella alalla, hän muusikko). Ehdotin aivan perusmallista valkokultaista 4-5mm leveää sormusta koska itse käytän valkokultaa tai hopeaa. Että edes jotenkin passaisimme yhteen, kun ei ole samanlaisia kihlojakaan. Lisäsin ehdotukseen vielä tuon koko matkan ympärimenevän uran, että siinä olisi jotakin erottavaa niistä perusrinkuloista - ei siis mitään timantetja tai eri kultia tms - erittäin simppeli. Mieheni ei käytä muita koruja. Tämä oli SOVITTU! Hänelle asia oli ok.

Ja ideahan oli, että otamme sitten samanlaiset. Valkokultaa uralla. Niin vituttaa, että sitten siellä kolmen miehen voimin mut jyrätään. Asia oli päätetty.

Ja olen myös sen verran turhamainen, että kyllä mää haluan että rakastan myös sitä sormusta, joka siinä sormessa pysyy sitten sen lopun vitun elämän!

Eli mies on tässä se "daijju", joka meni muuttamaan sovitut asiat, kun ei tajuu... Anna mulle miehesi puhelinnumero, niin soitan hänelle ja kerron, että palaa nyt hyvä mies ja vähän äkkiä siihen vanhaan sovittuun sormusmalliin tai joudut ihan oikeasti kärsimään vuosia!!! Voin sanoa tämän nimimerkillä kokemusta on, sillä itse syyllistin miestäni aikoinaan vuosikausia, kun häät eivät olleet menneet mun mieleni mukaan. Ihan turhasta ja pienestä asiasta, mutta mulle merkityksellisestä.

Ja vielä kerran ap, kyllä sun mieskin sen tajuu, kun sen hänelle rautalangasta väännät, että KUMMALLEKIN sormukset URAN kera. Varsinkin kun asia on hänelle periaatteessa ihan sama...

Yhteistyössä