AP
Lähden jumppaan ja palaan puoli viiden jälkeen. Älkää hermostuko, tulen kyllä takaisin kommentoimaan.
lisään vieläkun monesti saa lukea täällä että "lestadiolaisten lapset sitäjatätä" niin eikös lapset kuitenkin ole lapsia uskosta huolimatta? Samanlaisia riiviöitä ne muutkin ovat. Turha yleistää tässäkin asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa, olen monesti miettinyt mistä "lessuviha" johtuu ja olen todennut että YKSI syistä on melko varmasti kateus. Ihmettelen kyllä miksi. Ja olisikohan osa jonkin laista pelkoa "entä jos he ovatkin oikeassa" kun itse ei pysty/halua samanlailla elää. Toki varmasti osa on myös oudoksumista, koska kyllähän me poikkeamme valtavirrasta käytöksellä, ulkonäöllä muunmuassa. Tavallaan ymmärrän ihmisiä koska joka ei usko samalla tavalla ei voi ymmärtääkään kaikkea. Mutta sitä vihaa ja pahan puhumista en hyväksy. Mikse ette anna jokaisen elää niinkuin haluaa? Tuskin lessutkaan tulevat arvostelemaan teidän elämäänne jossain palstalla.. Ja tuo yleistys on aivan uskomatonta!! Ei kaikki perheet ole samanlaisia! Aina jos jollain on huonoja kokemuksia, niin sitten KAIKKI ovat samanlaisia. kumma juttu. Ovatko kaikki suomalaiset alkoholisteja? EI.
Riiviöitä... miten ls-äidit suhtuvat jos heille kerrotaan, että piltti on uhkaillut toista lasta taivaspaikan menetyksellä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:lisään vieläkun monesti saa lukea täällä että "lestadiolaisten lapset sitäjatätä" niin eikös lapset kuitenkin ole lapsia uskosta huolimatta? Samanlaisia riiviöitä ne muutkin ovat. Turha yleistää tässäkin asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa, olen monesti miettinyt mistä "lessuviha" johtuu ja olen todennut että YKSI syistä on melko varmasti kateus. Ihmettelen kyllä miksi. Ja olisikohan osa jonkin laista pelkoa "entä jos he ovatkin oikeassa" kun itse ei pysty/halua samanlailla elää. Toki varmasti osa on myös oudoksumista, koska kyllähän me poikkeamme valtavirrasta käytöksellä, ulkonäöllä muunmuassa. Tavallaan ymmärrän ihmisiä koska joka ei usko samalla tavalla ei voi ymmärtääkään kaikkea. Mutta sitä vihaa ja pahan puhumista en hyväksy. Mikse ette anna jokaisen elää niinkuin haluaa? Tuskin lessutkaan tulevat arvostelemaan teidän elämäänne jossain palstalla.. Ja tuo yleistys on aivan uskomatonta!! Ei kaikki perheet ole samanlaisia! Aina jos jollain on huonoja kokemuksia, niin sitten KAIKKI ovat samanlaisia. kumma juttu. Ovatko kaikki suomalaiset alkoholisteja? EI.
Ja tuosta hyvännäköisyydestä. Menkää katsomaan suviseuroihin. Itse kiinnitin tänä vuonna huomiota miten vähän siellä on oikeasti ylipainoisia! Vaikka on useampi lapsi, erityisesti nuoret äidit ovat tyylikkäitä ja hoikkia ja jotenkin niin raikkaan näköisiä. Ihailtavaa.
Omalla kohdallani tietysti kieltäisin lastani uhkailemasta tuollaista. Luuletko että hänen on käsketty sanoa lapsellesi noin? En usko.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Riiviöitä... miten ls-äidit suhtuvat jos heille kerrotaan, että piltti on uhkaillut toista lasta taivaspaikan menetyksellä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:lisään vieläkun monesti saa lukea täällä että "lestadiolaisten lapset sitäjatätä" niin eikös lapset kuitenkin ole lapsia uskosta huolimatta? Samanlaisia riiviöitä ne muutkin ovat. Turha yleistää tässäkin asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa, olen monesti miettinyt mistä "lessuviha" johtuu ja olen todennut että YKSI syistä on melko varmasti kateus. Ihmettelen kyllä miksi. Ja olisikohan osa jonkin laista pelkoa "entä jos he ovatkin oikeassa" kun itse ei pysty/halua samanlailla elää. Toki varmasti osa on myös oudoksumista, koska kyllähän me poikkeamme valtavirrasta käytöksellä, ulkonäöllä muunmuassa. Tavallaan ymmärrän ihmisiä koska joka ei usko samalla tavalla ei voi ymmärtääkään kaikkea. Mutta sitä vihaa ja pahan puhumista en hyväksy. Mikse ette anna jokaisen elää niinkuin haluaa? Tuskin lessutkaan tulevat arvostelemaan teidän elämäänne jossain palstalla.. Ja tuo yleistys on aivan uskomatonta!! Ei kaikki perheet ole samanlaisia! Aina jos jollain on huonoja kokemuksia, niin sitten KAIKKI ovat samanlaisia. kumma juttu. Ovatko kaikki suomalaiset alkoholisteja? EI.
Ja tuosta hyvännäköisyydestä. Menkää katsomaan suviseuroihin. Itse kiinnitin tänä vuonna huomiota miten vähän siellä on oikeasti ylipainoisia! Vaikka on useampi lapsi, erityisesti nuoret äidit ovat tyylikkäitä ja hoikkia ja jotenkin niin raikkaan näköisiä. Ihailtavaa.
Usein siinä käy niin, että riiviöiden kanssa ei sitten leikitä.
Haluatte vain uskotella itsellenne että olisimme kateellisia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa, olen monesti miettinyt mistä "lessuviha" johtuu ja olen todennut että YKSI syistä on melko varmasti kateus. Ihmettelen kyllä miksi. Ja olisikohan osa jonkin laista pelkoa "entä jos he ovatkin oikeassa" kun itse ei pysty/halua samanlailla elää. Toki varmasti osa on myös oudoksumista, koska kyllähän me poikkeamme valtavirrasta käytöksellä, ulkonäöllä muunmuassa. Tavallaan ymmärrän ihmisiä koska joka ei usko samalla tavalla ei voi ymmärtääkään kaikkea. Mutta sitä vihaa ja pahan puhumista en hyväksy. Mikse ette anna jokaisen elää niinkuin haluaa? Tuskin lessutkaan tulevat arvostelemaan teidän elämäänne jossain palstalla.. Ja tuo yleistys on aivan uskomatonta!! Ei kaikki perheet ole samanlaisia! Aina jos jollain on huonoja kokemuksia, niin sitten KAIKKI ovat samanlaisia. kumma juttu. Ovatko kaikki suomalaiset alkoholisteja? EI.
Siinä oli niiiin paljon muitakin asioita joita en jaksa tässä kaikkia alkaa luettelemaan. Mutta esimerkiksi, olisivat halunneet ostaa meidän tonttia parkkipaikaksi josta tuli sanomista, heitä mm häiritsi kun soitettiin musiikkia pihalla kun mies laittoi autoa siinä. Kun sitten kerran juhlimme meidän häiden jatkoja omalla pihalla niin siitäkin tultiin sanomaan että "voisitteko siirtyä sisälle.."Alkuperäinen kirjoittaja ap:En kyllä ihan usko, että kun menit sanomaan autojen parkkeeraamis -ongelmasta, niin alettiin puhua kadotuksesta ja helvetin tulesta. Lapset saattaa typeryksissään puhua moisia, mutta aikuiset lessut, ei koskaan!Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:Eräs oulun lähikunta. Esim. joka kerta autot pysäköitiin meidän nurmikolle vaikka asiasta sanottiin sievästi. Lapset leikkivät meidän aidatulla pihalla ja mm pudottivat linnunpöntön puusta. Kyllä niitä ongelmia oilis voinut tulla muidenkin kuin lessujen kanssa mutta nyt sattuivat olemaan. Puhumisesta ei tullut mitään koska jostain syystä meitä (tatuoituja värjätyllä hiuksilla varustettuja) nuoria ei kuunneltu vaan juurikin puhuttiin kadotuksesta ja helvetin tulesta...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihan mielenkiinnosta tiedustelen, että mikä paikkakunta ja minkälaista häiriötä?Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:Olenko sanonut että Vihaan lessuja? Aiheuttivat niin paljon häiriötä kaikin tavoin sillon että oli ihana päästä muuttamaan pois. Mutta vihaamisesta en ole puhunut mitään, ennemmin säälin näitä aivopesun uhreja, lapsia etenkin!Alkuperäinen kirjoittaja ap:LoruLiisa on juurikin niitä kateellisia, jotka rientää tänne haukkumaan kaikkia mahdollisia toisiinsa mitenkään liittymättömiä asioita lessuissa. "Talokin myytiin lessujen takia". Kertoisitko ihan yksityiskohtaisesti, mitä lessut ovat sinulle tehneet, jotta ymmärrän vihaasi paremmin.
En usko että hänen käsketty sanomaan noin, mutta lapsethan puhuvat yleensä sitä mitä hänelle opetetaan ja mitä hän muualta kuulee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Omalla kohdallani tietysti kieltäisin lastani uhkailemasta tuollaista. Luuletko että hänen on käsketty sanoa lapsellesi noin? En usko.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Riiviöitä... miten ls-äidit suhtuvat jos heille kerrotaan, että piltti on uhkaillut toista lasta taivaspaikan menetyksellä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:lisään vieläkun monesti saa lukea täällä että "lestadiolaisten lapset sitäjatätä" niin eikös lapset kuitenkin ole lapsia uskosta huolimatta? Samanlaisia riiviöitä ne muutkin ovat. Turha yleistää tässäkin asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa, olen monesti miettinyt mistä "lessuviha" johtuu ja olen todennut että YKSI syistä on melko varmasti kateus. Ihmettelen kyllä miksi. Ja olisikohan osa jonkin laista pelkoa "entä jos he ovatkin oikeassa" kun itse ei pysty/halua samanlailla elää. Toki varmasti osa on myös oudoksumista, koska kyllähän me poikkeamme valtavirrasta käytöksellä, ulkonäöllä muunmuassa. Tavallaan ymmärrän ihmisiä koska joka ei usko samalla tavalla ei voi ymmärtääkään kaikkea. Mutta sitä vihaa ja pahan puhumista en hyväksy. Mikse ette anna jokaisen elää niinkuin haluaa? Tuskin lessutkaan tulevat arvostelemaan teidän elämäänne jossain palstalla.. Ja tuo yleistys on aivan uskomatonta!! Ei kaikki perheet ole samanlaisia! Aina jos jollain on huonoja kokemuksia, niin sitten KAIKKI ovat samanlaisia. kumma juttu. Ovatko kaikki suomalaiset alkoholisteja? EI.
Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
eli siis mielestäni ihmisiin kolahtaa tuo muiden tuomitseminen. vähän sama jos sanotaan, että olet huono äiti tai et osaa työtäsi. nämä tuomitsemiset kolahtavat. mielestäni nämä ovat verrattavissa siis ajatukseen: vain me pelastumme...
Te olette kuitenkin luterilaisen kirkon jäseniä? On aika hurjaa uskoa etteivät muut pääse taivaaseen kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
eli siis mielestäni ihmisiin kolahtaa tuo muiden tuomitseminen. vähän sama jos sanotaan, että olet huono äiti tai et osaa työtäsi. nämä tuomitsemiset kolahtavat. mielestäni nämä ovat verrattavissa siis ajatukseen: vain me pelastumme...
tää on just se NIIIIIIIN lestaadiolainen ajatus, joka mielestäni saa muut vihaamaan heitä. tästä vastauksesta kuultaa läpi juuri se että vain heidän uskonsa pelastaa: ei me muita tuomita ei, mutta vaan meidän tavalla pelastuu. ja oikeasti ei tiedetä niistä toisista suuntauksista ja toisten uskosta mitään. just tätä mä tarkotan!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
Me kuulumme molemmat luterilaiseen kirkkoon, ja vain te uskotte pääsevänne taivaaseen olemalla meikkaamatta (tietty saa laittaa puuterii, poskipunaa ja huulikiiltoo ), kuuntelematta musiikkia, ja katsomatta teeveetä (netti-tv:tä ei lasketa) ja käymällä rauhanyhdistyksellä joka sunnuntai. Niin ja tietty nussiakki saa ennen avioliittoa, kunhan muistaa pyytää syntiä anteeksi!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Te olette kuitenkin luterilaisen kirkon jäseniä? On aika hurjaa uskoa etteivät muut pääse taivaaseen kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
Miten vl-pappi voi kastaa perusluterilaisen lapsen?
No en puhu tulimerestä. Lapset oppivat pyhäkoulussa, päiväkerhossa ja seuroissa puheesta ymmärtävät jonkin verran. Kotona jos tulee syntiä se pyydetään ja annetaan anteeksi. Ja unohdetaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En usko että hänen käsketty sanomaan noin, mutta lapsethan puhuvat yleensä sitä mitä hänelle opetetaan ja mitä hän muualta kuulee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Omalla kohdallani tietysti kieltäisin lastani uhkailemasta tuollaista. Luuletko että hänen on käsketty sanoa lapsellesi noin? En usko.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Riiviöitä... miten ls-äidit suhtuvat jos heille kerrotaan, että piltti on uhkaillut toista lasta taivaspaikan menetyksellä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:lisään vieläkun monesti saa lukea täällä että "lestadiolaisten lapset sitäjatätä" niin eikös lapset kuitenkin ole lapsia uskosta huolimatta? Samanlaisia riiviöitä ne muutkin ovat. Turha yleistää tässäkin asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa, olen monesti miettinyt mistä "lessuviha" johtuu ja olen todennut että YKSI syistä on melko varmasti kateus. Ihmettelen kyllä miksi. Ja olisikohan osa jonkin laista pelkoa "entä jos he ovatkin oikeassa" kun itse ei pysty/halua samanlailla elää. Toki varmasti osa on myös oudoksumista, koska kyllähän me poikkeamme valtavirrasta käytöksellä, ulkonäöllä muunmuassa. Tavallaan ymmärrän ihmisiä koska joka ei usko samalla tavalla ei voi ymmärtääkään kaikkea. Mutta sitä vihaa ja pahan puhumista en hyväksy. Mikse ette anna jokaisen elää niinkuin haluaa? Tuskin lessutkaan tulevat arvostelemaan teidän elämäänne jossain palstalla.. Ja tuo yleistys on aivan uskomatonta!! Ei kaikki perheet ole samanlaisia! Aina jos jollain on huonoja kokemuksia, niin sitten KAIKKI ovat samanlaisia. kumma juttu. Ovatko kaikki suomalaiset alkoholisteja? EI.
Miten teillä opetetaan omille lapsille? Puhutteko tulimerestä?
Sitäkin ihmettelen, kun pyydätte syntiä anteeksi TOISILTANNE, eikö kelpaa jos pyytää suoraan taivaanisältä anteeksi, miksi pitää pyytää toiselta ihmiseltä jos ei ole suoraan hälle tehnyt mitään, vaan vaikka esim katsonut teeveetä lestojen ihmeellinen maailma ;DAlkuperäinen kirjoittaja vieras vl:No en puhu tulimerestä. Lapset oppivat pyhäkoulussa, päiväkerhossa ja seuroissa puheesta ymmärtävät jonkin verran. Kotona jos tulee syntiä se pyydetään ja annetaan anteeksi. Ja unohdetaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En usko että hänen käsketty sanomaan noin, mutta lapsethan puhuvat yleensä sitä mitä hänelle opetetaan ja mitä hän muualta kuulee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Omalla kohdallani tietysti kieltäisin lastani uhkailemasta tuollaista. Luuletko että hänen on käsketty sanoa lapsellesi noin? En usko.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Riiviöitä... miten ls-äidit suhtuvat jos heille kerrotaan, että piltti on uhkaillut toista lasta taivaspaikan menetyksellä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:lisään vieläkun monesti saa lukea täällä että "lestadiolaisten lapset sitäjatätä" niin eikös lapset kuitenkin ole lapsia uskosta huolimatta? Samanlaisia riiviöitä ne muutkin ovat. Turha yleistää tässäkin asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa, olen monesti miettinyt mistä "lessuviha" johtuu ja olen todennut että YKSI syistä on melko varmasti kateus. Ihmettelen kyllä miksi. Ja olisikohan osa jonkin laista pelkoa "entä jos he ovatkin oikeassa" kun itse ei pysty/halua samanlailla elää. Toki varmasti osa on myös oudoksumista, koska kyllähän me poikkeamme valtavirrasta käytöksellä, ulkonäöllä muunmuassa. Tavallaan ymmärrän ihmisiä koska joka ei usko samalla tavalla ei voi ymmärtääkään kaikkea. Mutta sitä vihaa ja pahan puhumista en hyväksy. Mikse ette anna jokaisen elää niinkuin haluaa? Tuskin lessutkaan tulevat arvostelemaan teidän elämäänne jossain palstalla.. Ja tuo yleistys on aivan uskomatonta!! Ei kaikki perheet ole samanlaisia! Aina jos jollain on huonoja kokemuksia, niin sitten KAIKKI ovat samanlaisia. kumma juttu. Ovatko kaikki suomalaiset alkoholisteja? EI.
Miten teillä opetetaan omille lapsille? Puhutteko tulimerestä?
Minähän sanoin että näin me uskomme. Mutta emme voi tietää, ainoastaan voimme uskoa. Miksi minua ei sitten haittaa vaikka joku muun uskonnon edustaja ajattelisi että heidän uskonsa on se ainoa oikea? Ei se minua saisi heitä vihaamaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Tärkeintä on että itse uskon tähän.Alkuperäinen kirjoittaja !?:tää on just se NIIIIIIIN lestaadiolainen ajatus, joka mielestäni saa muut vihaamaan heitä. tästä vastauksesta kuultaa läpi juuri se että vain heidän uskonsa pelastaa: ei me muita tuomita ei, mutta vaan meidän tavalla pelastuu. ja oikeasti ei tiedetä niistä toisista suuntauksista ja toisten uskosta mitään. just tätä mä tarkotan!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
Naurettavaa. Mutta et sinä voikaa ymmärtää kun et usko samalla tavallaAlkuperäinen kirjoittaja ei-vl:Me kuulumme molemmat luterilaiseen kirkkoon, ja vain te uskotte pääsevänne taivaaseen olemalla meikkaamatta (tietty saa laittaa puuterii, poskipunaa ja huulikiiltoo ), kuuntelematta musiikkia, ja katsomatta teeveetä (netti-tv:tä ei lasketa) ja käymällä rauhanyhdistyksellä joka sunnuntai. Niin ja tietty nussiakki saa ennen avioliittoa, kunhan muistaa pyytää syntiä anteeksi!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Te olette kuitenkin luterilaisen kirkon jäseniä? On aika hurjaa uskoa etteivät muut pääse taivaaseen kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
ei jösses
Se ei ole naurettavaa vaan täyttä totta. Kyllä olen nähnyt TODELLA läheltä tämän touhun. Kaikin puolin kieroa meininkiä jota en voi ymmärtää. Ja kun me elämme rehellisesti ja näytämme mitä olemme salailematta mitään, olemme pahoja. Nämä wnb-lestat esittävät vanhemmilleen ja sukulaisilleen toista ja näyttävät mulle toisen puolensa, sitä en voi käsittää, eikä mun tarviikkaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Naurettavaa. Mutta et sinä voikaa ymmärtää kun et usko samalla tavallaAlkuperäinen kirjoittaja ei-vl:Me kuulumme molemmat luterilaiseen kirkkoon, ja vain te uskotte pääsevänne taivaaseen olemalla meikkaamatta (tietty saa laittaa puuterii, poskipunaa ja huulikiiltoo ), kuuntelematta musiikkia, ja katsomatta teeveetä (netti-tv:tä ei lasketa) ja käymällä rauhanyhdistyksellä joka sunnuntai. Niin ja tietty nussiakki saa ennen avioliittoa, kunhan muistaa pyytää syntiä anteeksi!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Te olette kuitenkin luterilaisen kirkon jäseniä? On aika hurjaa uskoa etteivät muut pääse taivaaseen kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
ei jösses
se ei haittaa sinua mutta monia haittaa! jos koko elämän tärkein asia on usko ja sitten se tuomitaan kokonaan ja tavallaan perusteita. pysyn kuitenkin kannassani että tässä on se asia joka eniten aiheuttaa närää kun tietämättä toisen sydämentilaa tuomitaan hänet kun ei kuulu vl:n. vai pelastuvatko mielestäsi toiset kristityt (jos ovat sydämestään uskossa) vai vaan vl:t?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Minähän sanoin että näin me uskomme. Mutta emme voi tietää, ainoastaan voimme uskoa. Miksi minua ei sitten haittaa vaikka joku muun uskonnon edustaja ajattelisi että heidän uskonsa on se ainoa oikea? Ei se minua saisi heitä vihaamaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Tärkeintä on että itse uskon tähän.Alkuperäinen kirjoittaja !?:tää on just se NIIIIIIIN lestaadiolainen ajatus, joka mielestäni saa muut vihaamaan heitä. tästä vastauksesta kuultaa läpi juuri se että vain heidän uskonsa pelastaa: ei me muita tuomita ei, mutta vaan meidän tavalla pelastuu. ja oikeasti ei tiedetä niistä toisista suuntauksista ja toisten uskosta mitään. just tätä mä tarkotan!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
t puuttuu sanasta perusteittaAlkuperäinen kirjoittaja !?:se ei haittaa sinua mutta monia haittaa! jos koko elämän tärkein asia on usko ja sitten se tuomitaan kokonaan ja tavallaan perusteita. pysyn kuitenkin kannassani että tässä on se asia joka eniten aiheuttaa närää kun tietämättä toisen sydämentilaa tuomitaan hänet kun ei kuulu vl:n. vai pelastuvatko mielestäsi toiset kristityt (jos ovat sydämestään uskossa) vai vaan vl:t?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Minähän sanoin että näin me uskomme. Mutta emme voi tietää, ainoastaan voimme uskoa. Miksi minua ei sitten haittaa vaikka joku muun uskonnon edustaja ajattelisi että heidän uskonsa on se ainoa oikea? Ei se minua saisi heitä vihaamaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Tärkeintä on että itse uskon tähän.Alkuperäinen kirjoittaja !?:tää on just se NIIIIIIIN lestaadiolainen ajatus, joka mielestäni saa muut vihaamaan heitä. tästä vastauksesta kuultaa läpi juuri se että vain heidän uskonsa pelastaa: ei me muita tuomita ei, mutta vaan meidän tavalla pelastuu. ja oikeasti ei tiedetä niistä toisista suuntauksista ja toisten uskosta mitään. just tätä mä tarkotan!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
tätä en nyt ymmärrä, mihin liittyy. selvennätkö?Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:...: Uskon voi kieltää teoillaankin.
Oletteko jonkun muun uskonnon jäseniä kun olette samaan aikaan evl-kirkon jäseniä? Miten voitte eriyttää itsenne muista luterilaisista? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Minähän sanoin että näin me uskomme. Mutta emme voi tietää, ainoastaan voimme uskoa. Miksi minua ei sitten haittaa vaikka joku muun uskonnon edustaja ajattelisi että heidän uskonsa on se ainoa oikea? Ei se minua saisi heitä vihaamaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Tärkeintä on että itse uskon tähän.Alkuperäinen kirjoittaja !?:tää on just se NIIIIIIIN lestaadiolainen ajatus, joka mielestäni saa muut vihaamaan heitä. tästä vastauksesta kuultaa läpi juuri se että vain heidän uskonsa pelastaa: ei me muita tuomita ei, mutta vaan meidän tavalla pelastuu. ja oikeasti ei tiedetä niistä toisista suuntauksista ja toisten uskosta mitään. just tätä mä tarkotan!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.