...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:peesi tähän.Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Alkuperäinen kirjoittaja !?:tää on just se NIIIIIIIN lestaadiolainen ajatus, joka mielestäni saa muut vihaamaan heitä. tästä vastauksesta kuultaa läpi juuri se että vain heidän uskonsa pelastaa: ei me muita tuomita ei, mutta vaan meidän tavalla pelastuu. ja oikeasti ei tiedetä niistä toisista suuntauksista ja toisten uskosta mitään. just tätä mä tarkotan!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras vl:Mutta senhän takia me olemme tässä uskossa, koska uskomme että tällä tavalla pääsee taivaaseen. Ja toki haluaisimme että kaikki muutkin pääsisivät mutta emme voi muiden puolesta uskoa. Eikä kukaan meistä voi TUOMITA toista ihmistä. Kyllä se tuomitseminen on korkeamman kädessä. Voimme vain uskoa. Ei minua ainakaan haittaisi jos vaikka joku jehovan todistaja esimerkiksi ajattelisi että vain HE pääsevat taivaaseen. Koska se on heidän uskonsa ja minulla on oma.Alkuperäinen kirjoittaja oisko noinkin:ois paljonkin sanottavaa tähän ketjuun, olen hyvin perillä heidän kuvioista. Mitä aion sanoa on tämä: he ajattelevat olevansa AINOITA OIKEITA USKOVAISIA. mielestäni tämä on asia, joka kolahtaa moneen. itse en välitä tästä, kuulun muuhun hengelliseen ryhmää ja olen silti tekemisissä vl:n kanssa. en ikinä väittele aiheesta tai kerjää hyväksyntää heiltä uskolleni, sitä ei tule! kuitenkin minulla on ihan läheisissäkin ystävissä vl:a.
eli siis mielestäni ihmisiin kolahtaa tuo muiden tuomitseminen. vähän sama jos sanotaan, että olet huono äiti tai et osaa työtäsi. nämä tuomitsemiset kolahtavat. mielestäni nämä ovat verrattavissa siis ajatukseen: vain me pelastumme...
Minulle on ihan sama mitä JT:t uskovat, he eivät ole evl-kirkon jäseniä.