Vähänkö säälittää nuo äidit, jotka ei halua näyttää enää HYVÄLTÄ!

En jaksa lukea koko ketjua, pelkän aloituksen vaan luin. Mä olen ollu juur tuollanen "nuutunu kotiäippä" sillon kun lapset oli pieniä. Ei jaksanut panostaa itseensä, lapsille oli paljo mukavampi ostella uusia vaatteita...
Reilu kolmikymppisenä alkoi ihan uus elämä :D Uusia ihania vaatteita, kampaajalla käyn 5-6 viikon välein, ostelen saappaita ja korkkareita ja olen opetellu niillä kävelemään (ennen oli aina matalat kengät). Mutta on mulla myös Marimekon pallopaitoja kotioloissa päällä ja lököverkkareita. Ihmisten ilmoille tykkään tälläytyä.

Tämä siis vain mun tarina, mulle on ihan sama mitä kanssaihmisillä on päällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Huoleton:
Mua ei säälitä yhtään. Itse oon rähjäinen niin kauan kunnes jaksan ruveta taas aamuisin laittautumaan :LOL: Mä ennemmin säälin niitä jotka vetää tuolla viimeisen päälle pyntättyinä kun tiedän miten paljon se voimia vaatii ja aikaa vie :LOL: :LOL: :LOL: Ja mieskin on ihan tyytyväinen ja ymmärtäväinen :LOL:
Aikaa? Joo ihan hirveesti vie aikaa jos laittaa normaalivaatteet ja sipasee pikkusen meikkiä + harjaa tukan.. Menisko 10-15min?
Mutta onko PAKKO meikata? Mulla on niin huono näkö etten näe meikata kunnolla, piilareita en enää käytä. Lisäksi mulla on niin herkät silmät että ne vuotaa heti jos jotain laittaa. Mulla on kuitenki luonnostaan tummat kulmat ja ripset ja ihan ok huulet, onko siis rikos näyttäytyä ilman meikkiä julkisella paikalla?
Näyttäisikö ystävällisesti sen kohdan jossa sanoin että PAKKO :eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
En jaksa lukea koko ketjua, pelkän aloituksen vaan luin. Mä olen ollu juur tuollanen "nuutunu kotiäippä" sillon kun lapset oli pieniä. Ei jaksanut panostaa itseensä, lapsille oli paljo mukavampi ostella uusia vaatteita...
Reilu kolmikymppisenä alkoi ihan uus elämä :D Uusia ihania vaatteita, kampaajalla käyn 5-6 viikon välein, ostelen saappaita ja korkkareita ja olen opetellu niillä kävelemään (ennen oli aina matalat kengät). Mutta on mulla myös Marimekon pallopaitoja kotioloissa päällä ja lököverkkareita. Ihmisten ilmoille tykkään tälläytyä.

Tämä siis vain mun tarina, mulle on ihan sama mitä kanssaihmisillä on päällä.
Kuulostaapa tutulle ;)
 
TriStessse
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta onko PAKKO meikata? Mulla on niin huono näkö etten näe meikata kunnolla, piilareita en enää käytä. Lisäksi mulla on niin herkät silmät että ne vuotaa heti jos jotain laittaa. Mulla on kuitenki luonnostaan tummat kulmat ja ripset ja ihan ok huulet, onko siis rikos näyttäytyä ilman meikkiä julkisella paikalla?
Näyttäisikö ystävällisesti sen kohdan jossa sanoin että PAKKO :eek: :eek: [/quote]

No et sanonu että pakko, kysyin vaan että onko pakko kun sanoit että äkkiä sitä sipaisee vähän meikkiä..
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja Me kaikki haluamme nähdä sinun kauneutesi ja raikkautesi!:
Laita nyt ihmeessä itsestäs kuva että nähdään miten ihanan huolliteltu ja kaunis äiti sinä itse olet!
Juu no mähän laitoin :LOL:
:headwall:
Tarkoitus kuvissahan olikin just tää.
:D mun tekis vielä kovasti shokeerata yhdellä kuvalla....80-luvun muotia ja minä pieni tyttönen 14v....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja Me kaikki haluamme nähdä sinun kauneutesi ja raikkautesi!:
Laita nyt ihmeessä itsestäs kuva että nähdään miten ihanan huolliteltu ja kaunis äiti sinä itse olet!
Juu no mähän laitoin :LOL:
:headwall:
Tarkoitus kuvissahan olikin just tää.
:D mun tekis vielä kovasti shokeerata yhdellä kuvalla....80-luvun muotia ja minä pieni tyttönen 14v....
Laita laita! Voi kun löytäisin kuvan missä oon äitin tekemissä neonkeltaisissa verkkareissa, joissa menee sinisiä raitoja :D Siinä olis palstalle tyylitajua!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta onko PAKKO meikata? Mulla on niin huono näkö etten näe meikata kunnolla, piilareita en enää käytä. Lisäksi mulla on niin herkät silmät että ne vuotaa heti jos jotain laittaa. Mulla on kuitenki luonnostaan tummat kulmat ja ripset ja ihan ok huulet, onko siis rikos näyttäytyä ilman meikkiä julkisella paikalla?
Näyttäisikö ystävällisesti sen kohdan jossa sanoin että PAKKO :eek: :eek:
No et sanonu että pakko, kysyin vaan että onko pakko kun sanoit että äkkiä sitä sipaisee vähän meikkiä..[/quote]

No sen takia sanoin, kun tää yks sano että säälittää sen takia ku siihen menee "niin paljon aikaa" joten sanoin että ei mene. Ei sen kummepaa.
 
En mä kaikkia laittautujia sääli. Vaan säälin sinua joka laitat itseäsi ja säälit muita jotka eivät jaksa tai halua laittautua. Selvästikkin luulet olevasi jotenkin parempi ihminen kun ne jotka ei pidä tuommoista niin tärkeänä. Toi sun aloituksesi jo oli semmoinen että sai minut kovasti hymyilemään =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Huoleton:
En mä kaikkia laittautujia sääli. Vaan säälin sinua joka laitat itseäsi ja säälit muita jotka eivät jaksa tai halua laittautua. Selvästikkin luulet olevasi jotenkin parempi ihminen kun ne jotka ei pidä tuommoista niin tärkeänä. Toi sun aloituksesi jo oli semmoinen että sai minut kovasti hymyilemään =)
Tarkotat nyt varmaan ap:ta et minua?

Mä kun en todellakaan sääli ketään tai no niitä jotka on niin köyhä että heillä ei ole rahaa ostaa vaatteita ollenkaan, mut niille mä lahjotan ja vien kierrätyskeskuksiin mun vanhoja.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Ja iltalehden vihjenumero alkoi just soimaan :D päähine on aika komee, multa ei kyllä pokkaa löytyis tuollaiseen varustukseen julkisuudessa. Tai no, ei ainakaan tissejä.
Onneksi nuo puvut on nykyisin hiukan toisenlaisia....en minäkään enää laittaisi enkä antais tytön noin vähissä pyöriä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Huoleton:
Mua ei säälitä yhtään. Itse oon rähjäinen niin kauan kunnes jaksan ruveta taas aamuisin laittautumaan :LOL: Mä ennemmin säälin niitä jotka vetää tuolla viimeisen päälle pyntättyinä kun tiedän miten paljon se voimia vaatii ja aikaa vie :LOL: :LOL: :LOL: Ja mieskin on ihan tyytyväinen ja ymmärtäväinen :LOL:
Aikaa? Joo ihan hirveesti vie aikaa jos laittaa normaalivaatteet ja sipasee pikkusen meikkiä + harjaa tukan.. Menisko 10-15min?
samaa pohdin aikaa??mulla menee mx 10min kun olen meikannut ja väkertänyt tukan.Ja voimia se ei vie yhtään
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Ja iltalehden vihjenumero alkoi just soimaan :D päähine on aika komee, multa ei kyllä pokkaa löytyis tuollaiseen varustukseen julkisuudessa. Tai no, ei ainakaan tissejä.
Onneksi nuo puvut on nykyisin hiukan toisenlaisia....en minäkään enää laittaisi enkä antais tytön noin vähissä pyöriä...
Nousis kyllä varmaan iso haloo jos nykyaikana noin paljastavissa asuissa olis nuoret tytöt..Toista se oli hyvinä männä vuosina :whistle:
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Ja iltalehden vihjenumero alkoi just soimaan :D päähine on aika komee, multa ei kyllä pokkaa löytyis tuollaiseen varustukseen julkisuudessa. Tai no, ei ainakaan tissejä.
Onneksi nuo puvut on nykyisin hiukan toisenlaisia....en minäkään enää laittaisi enkä antais tytön noin vähissä pyöriä...
Nousis kyllä varmaan iso haloo jos nykyaikana noin paljastavissa asuissa olis nuoret tytöt..Toista se oli hyvinä männä vuosina :whistle:
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Entäs jos ei ennen lastakaan koskaan meikannut eikä omistanut yksiäkään korkokenkiä? Pitäiskö vaatteilla ja meikeillä koreilu nyt sit alottaa?


Sitä minäkin pohdin ja tulin tulokseen että kyllä.
Eli nyt pakkelit naamaan,korkkarit jalkaan jne.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Entäs jos ei ennen lastakaan koskaan meikannut eikä omistanut yksiäkään korkokenkiä? Pitäiskö vaatteilla ja meikeillä koreilu nyt sit alottaa?


Sitä minäkin pohdin ja tulin tulokseen että kyllä.
Eli nyt pakkelit naamaan,korkkarit jalkaan jne.
Älkää unohtako höyheniä ja sulkia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Entäs jos ei ennen lastakaan koskaan meikannut eikä omistanut yksiäkään korkokenkiä? Pitäiskö vaatteilla ja meikeillä koreilu nyt sit alottaa?


Sitä minäkin pohdin ja tulin tulokseen että kyllä.
Eli nyt pakkelit naamaan,korkkarit jalkaan jne.
Mitäs täällä sit sääliteltäis jos kaikki kulkis korkkareissa? Väärän sävyistä luomiväriä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Entäs jos ei ennen lastakaan koskaan meikannut eikä omistanut yksiäkään korkokenkiä? Pitäiskö vaatteilla ja meikeillä koreilu nyt sit alottaa?


Sitä minäkin pohdin ja tulin tulokseen että kyllä.
Eli nyt pakkelit naamaan,korkkarit jalkaan jne.
Hmm... no mutta siinähän mulle oiva aihe kolmenkympinkriisiin!!!

 
Amino harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Huoleton:
Mua ei säälitä yhtään. Itse oon rähjäinen niin kauan kunnes jaksan ruveta taas aamuisin laittautumaan :LOL: Mä ennemmin säälin niitä jotka vetää tuolla viimeisen päälle pyntättyinä kun tiedän miten paljon se voimia vaatii ja aikaa vie :LOL: :LOL: :LOL: Ja mieskin on ihan tyytyväinen ja ymmärtäväinen :LOL:
Aikaa? Joo ihan hirveesti vie aikaa jos laittaa normaalivaatteet ja sipasee pikkusen meikkiä + harjaa tukan.. Menisko 10-15min?
samaa pohdin aikaa??mulla menee mx 10min kun olen meikannut ja väkertänyt tukan.Ja voimia se ei vie yhtään
Sama täällä, mut olo on huomattavasti parempi kun tietää että vastaantulijat ei säikähdä..

Esikon syntymän jälkeen kuljin vauvahuuruissa vuoden, en siis välittänyt itsestäni tippaakaan. Siitä puoli vuotta eteenpäin ja yksi kaveri ei ollut tunnistaa.. Sanoi, että näytän taas naiselta enkä pöhöttyneeltä äidiltä kulahtaneissa vaatteissa. Nyt kun la on taas käsillä pidän huolen, että tämän vauvan jälkeen pidän huolen myös itsestäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Siksi, ettei rahat enää riitä.
Ja mieluummin ostaa lapselle. Katso heidän rumien kotiäitien lapsia. Taitavat ihan nättejä olla, vai?
Kotihoidontuella ei oikein kampaajalla käydä eikä muuta osteta kuin halpahallin vaatteita. Miksi en kelpaa sulle tämmöisenä kaveriksi, juttukumppaniksi? vaan vasta sitten kun menen taas töihin ja on varaa ostaa itsellekin jotain? Sama ihminen olen kuitenkin.

MInun ainakin pitäisi käydä joka pv tai joka toinen pv pesemässä hiukset, koska ei ole väriä, ei ole permistä, niin rasvoittuvat, etenkin pipon alla. Yölläkö käyn? Niin kait sitten, :/ Aamulla havahdun, että voi hitsi, olisi pitänyt eilen käydä..

Täällä leikkipuistoissa ja lasten kanssa kävelyissä pukeudun lähinnä järkevästi. Kun lähden jonnekin mualle missä on ihmisiäkin, pukeudun paremmin, laitan itseni. Leikkipuiston reunalle en viitsi. Ei maksa vaivaa, ei ole aikaa, laitan mieluummin kodin jalapsen nätiksi.
Mä en ymmärä.. olen kotihoidontuella kahden lapsen kanssa (yh). Ja silti minulla on varaa käydä sillointällöin kampaajalla,ostaa hiuslakka ja väri. sekä meikit.
Suihkuun ehdin myös joko aamulla tai illalla,aamulla pistän pienemmän oven läheisyyteen mönkii ja isommalle piirretyt,tai sitten,niinkuin tänään käytiin kaikki yhdessä,lapset istui ammeessa kun itse pesin hiukset. Tai sitten käyn illalla kun lapset nukkuu. Ja jokatoinen päivä pesen hiukset.
Meikata kerkeän myös jos haluan,kun lapset on päikkäreillä. Ja vaikka ei oliskaan,mulla ei mene kuitenkaan kun 5-10min siihen hommaan.

Ja vaatteita ostelen kyllä aleistakin,mutta en mitään pallopaitoja vaan nättejä siistejä vaatteita.
Samoin lapsilla vaatteita pursuilee kaapit,joten ei tosiaan ole heiltä pois.

Ja ne "käytännölliset" vaatteet lasten kanssa voi myös olla ihan mukavan näköisiäkin,vai onko se aina niin että käytännöllinen on ruma ja kaunis vaate on epäkäytännöllinen?
Mutta ok,korkkareita en kyllä käytä minäkään ikinä :D
 

Yhteistyössä