Vähänkö säälittää nuo äidit, jotka ei halua näyttää enää HYVÄLTÄ!

Elämän arvot järjestyksessä
Niin, turha sun on mua sääliä =) Mä käytän ajan mikä mulla menis laittautumiseen, kun peitän ulkokuortani, niin lasten ja miehen kanssa olemiseen.... Ne arvostaa sitä enemmän kun mun vääristeltyä ulkokuortani!!! =) =) =)
[/quote]

En mä omasta mielestäni vääristy totaalisesti poskipunasta, ripsarista ja huulikiillosta (arkilaittautuminen siis). Aikaa siihen menee n. 2 min. Molemmat pojat pärjäävät sen ajan ilman mua.
Vaatteet on siististi laitettu niin helposti ja nopeasti löytyy asianmukaista päällepantavaa.

Ja kyllä mieheni on nähnyt mut myös ilman meikkiä, ei ole paennut paikalta.

Esim. mökkeillessä en meikkaa, mutta tukan harjaan ja pidän puhtaudesta huolen joka tapauksessa.[/quote]

HEI HALOO!!! Hygieenia ja meikkaus nyt taitaa olla kaks eri asiaa. MINÄKIN kuljen puhtaissa, siisteissä ja päällä mukavissa vaatteissa, käyn pesulla päivittäin, harjaan jopa hiuksenikin pari kertaa päivässä, mutta olen sen näköinen kun olen SIIS KASVOILTANI!!!
 
Olipa hauska ketju!

Mutta asiaan, silloin kun nuorinkin oli vielä alle vuoden/pikkasen yli, ei mua ulkonäkö ja pukeutuminen jaksanu kiinnostaa. Kolmen pienen lapsen äitinä oli tärkeintä että yleensä edes oli vaatteet päällä kun paukkas ovesta ulos.
Nyt ku pieninki on jo kaks, ja nuo selviää keskenään sen hetken ku meikkaan, niin toki ehostan turpani kuntoon. Jos viikonloppusin mennään vaan puistoon niin en aina ala laittamaan nassua, ja vaatteetkin on mitä sattuu, lämpimät kuitenkin.
Jos taas mennään muksujen kanssa vaik shoppailee, niin paan korkkarit, meikkiä, kivat vaatteet jne. Ja lapsillekin siistit kuteet. Pihalla remutessa ei ole niin väliä.
Ja aamusin ku vien mukelot tarhaan niin koitan kattooo et niil ois sävysävyyn kledjut, ku kerta itekin mietin miten töihin pukeudun.
Mutta, en mä osaa sääliä niitä jotka ei itteään meikkaa. Mä tunnen monta naista jotka ei koskaan ole meikannut, kulkenut aina levis 501set jalassa kollapaita päällä tukka takussa, mutta vientiä ois silti riittäny. Ei se tälläytyminen siihen kiinnostavuuteen vaikuta, vaan itsetunto. Jos itestä tuntuu hyvälle, se näkyy, eikä siihen tarvita kalliita vaatteita ja kiloa meikkiä, eikä varsinkaan korkkareita.
 
Minttu
Mun mielestä on fiksua pukeutua tilanteen mukaan. Ei ne korkkarit ole ihan parhaat leikkipuistossa. Ja siinä tuulipuvussakin on lämpimämpi kuin nahkahousuissa. En minäkään ymmärrä sitä että lähdetään kotoa seinästä reväistyn näköisenä, mutta joskus on vaan järkevämpää pukeutua käytännöllisesti kuin trendikkäästi.
 
kyllä mää ainaki oon pitäny tyylistäni kiinni äitinäkin, paha vaan että se tyyli ei oo koskaan ollu kummonen :snotty: :LOL: ei vaan jaksa kiinnostaa ulkonäköseikat, muttei se estä minua kokemasta itseäni seksikkääksi tai ihmisennäköiseksi. (kuten ei miestäkään mutta sehän varmaan valehtelee, raukka)
 
En koko ketjua jaksanutkaan lukea...
Mutta mä en oo koskaan viihtynyt ite korkkareissa, ne vaan ei käy mulle (omasta mielestä).
Meikannut en oikeestaan koskaan, no yläasteen aikana tuli jonki verran meikattua, sellaisia kunnon sotamaalauksia :LOL: . Mä joudun tunnustamaan etten mä osaa meikata :ashamed: Joskus toki olis kiva vähän laittaa jotain mutta kun ei osaa nii ei osaa.
Hiukset mulla nyt aina ponnarilla, kun osaa pitää niitä auki, sama kai jos leikkutas lyhyiksi. Väri on just nyt ihan kulahtanut.
Raitapaidankin saatan laittaa päälleni, harkkapaikassa se onkin ihan kiva. Mummot tykkää ku on värikästä. Hameista ne vasta tykäis, mutta mulla ei oo sellaista hametta jota siellä pitisin.

Mutta yritän kuitenkin aina olla edes jotenkin tilaanteeseen sopivasti pukeutuneena.
 
Sen verran mun on lisättävä, että mä en siis sääli ketään sen vuoksi.
Koska se ei ole mun ongelma, milta kukakin haluaa näyttää.
Mutta se jos joku laittaa itseään (ei siis mitään ylilaittautumista, vaan tilanteen mukaan.)
ei myöskään pitäis olla muille ongelma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämän arvot järjestyksessä:
Niin, turha sun on mua sääliä =) Mä käytän ajan mikä mulla menis laittautumiseen, kun peitän ulkokuortani, niin lasten ja miehen kanssa olemiseen.... Ne arvostaa sitä enemmän kun mun vääristeltyä ulkokuortani!!! =) =) =)
En mä omasta mielestäni vääristy totaalisesti poskipunasta, ripsarista ja huulikiillosta (arkilaittautuminen siis). Aikaa siihen menee n. 2 min. Molemmat pojat pärjäävät sen ajan ilman mua.
Vaatteet on siististi laitettu niin helposti ja nopeasti löytyy asianmukaista päällepantavaa.

Ja kyllä mieheni on nähnyt mut myös ilman meikkiä, ei ole paennut paikalta.

Esim. mökkeillessä en meikkaa, mutta tukan harjaan ja pidän puhtaudesta huolen joka tapauksessa.[/quote]

HEI HALOO!!! Hygieenia ja meikkaus nyt taitaa olla kaks eri asiaa. MINÄKIN kuljen puhtaissa, siisteissä ja päällä mukavissa vaatteissa, käyn pesulla päivittäin, harjaan jopa hiuksenikin pari kertaa päivässä, mutta olen sen näköinen kun olen SIIS KASVOILTANI!!![/quote]

Eli sun mielestä toi mun muutaman minuutin panostaminen itseeni ripsarin jne. osalta on itseni vääristämistä. Huh huh.

 
Haluisko joku kertoa mulle että mitä kiksejä saatte toisten ulkonäön/pukeutumisen kyttäämisestä ja arvostelusta? varsinkin jos sääliä pitää?

Eikö elämä olisi helpompaa jos huolehtis ihan siitä omasta nassusta ja murehtis omia asioitaan? Yksi huoli vähemmän kun ei tarvi naapurin raitapaidasta stressata..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Meillä kerhossa näkee molempia, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Yleensä piikkariväki tulee autolla, ja verskaväki rattailla leikkikentän kautta =) Varusteet tilanteen mukaan.
No joo. Eikä munkaa tartte kaikkialla aina himoita. Hyvä ku saa välillä levähtää ja sitte kääntää pää sinne piikkaripuolelle.

:D
 
äitix4
mun mies kehunut mua vaikka kotona kuljen milloin missäkin "rääsyissä" kuinka naisellinen olen..on mulla ilman meikkiä ja korkkareita tullut muitakin kuolauksia ulkomaailmaassa:)
eli sanottakoon näiden naisvuosien aikan olen huomannut olevani kaunis ilman meikkiä ja muoti releitä:)siinä vaiheessa kun miesten päät ei enää käänny ja vislausta tule voin ruveta katselemaan vaatekaappiani uudelleen ja naamaani.
mutta olen onnellinen,itsevarma ja hyvinvoiva vaikka mulla on kulahtanut t paita,verkkarit ja villasukat juuri nytkin jalassa:)
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silloin kun on vain kotona lapsen kanssa ja käy ulkoilemassa, ei todellakaan maksa vaivaa tälläytyä, se aika kuitenkin on pois lapselta. Toisekseen eipä tarvi varoa, että puoli tuontia värkätty hieno kampaus menis pilalle tuulessa ja tuiskussa tai pipon alla. Tosiaan nuo kengät... onhan se sitten NIIN TYYLIKÄSTÄ taapertaa korkeissa koroissa hiekkakentällä/nurmella hameenhelmoja nostellen :)
Silloin kun lähtee näistä paikoista muualle ihmisten ilmoille, onkin sitten enemmän kuin mukavaa panostaa siihen, että näyttää hyvälle :)
Nämä on aika säälittäviä tekstejä. Kun ei ymmärretä pointtia niin minkäpäs sille kukaan voi.
 
[/quote]

Nämä on aika säälittäviä tekstejä. Kun ei ymmärretä pointtia niin minkäpäs sille kukaan voi.[/quote]



Tämähän se ongelma aina onkin, takerrutaan sivuseikkoihin ja ihan epäoleellisiin yksityiskohtiin, eikä siinä tajuta edes vilkasta asian ydintä...
:D
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Milli:
Täälläkin yks äiti joka ap:n mielestä varmaan karsee näky. Taatusti mieluummin puen ylleni marimekon pallopaidan kuin paljetein koristellun pikutopin. Ootkos koskaan tullut ajatelleeksi että on täysin MAKUASIA mikä näyttää hyvältä ja mikä ei? Mun mielestä piikkarit, useimmat korkkarit, matalat lannefarkut ja pikkupikkutopit on niin rumia etten ilkeä niitä päälleni laittaa. Mulla ei todellakaan ole pyrkimys näyttää seksikkäältä jokapäiväisessä puketumisessani:D. Miks ihmeessä haluaisin näyttää SEKSIKKÄÄLTÄ kun käyn lähikaupassa. Jotain kertoo ihmisestä jos pitää kulkea jokapaikassa persvako ja tisut vilkkuen:) Sopii vaan kysyä että kukahan se sitten RUMALTA näyttää.
Aika ristiriitanen teksti sulla. Et ilkeä laittaa päälle, mut kysyt kumminki miksi haluaa näyttää seksikkäältä..Hmm. Ja mä en näe noissa vaatteissa mitään seksikästä, koska ne ovat ihan NORMAALEITA vaatteita.
 
Eva
Toivoliinin kanssa samaa mieltä ettei aina tarvii pyntätä ja pukeudutaan itseään varten!

Mie en oo koskaan meikannu enkä aikonut aloittaa lapsen synnyttyäkään! Ja tykkään lököhousuista ja matalakorkoisista kengistä, nilkkabootsit on parhaat näihin kavioihin (42 nro kinttu ) !
 
millinka
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Iik, mie ostin eilen vaatteita Halpahallin alelaarista, nytkö en enää näytäkään hyvältä..? :( ;)
Mä ostelen merkkivaatteita, käyn kirpparilla, ostan Halpahalleista jne.. Jos löydän jotain kivaa ei se katso sitä onko ostettu jostain.
Ompelen myös itse ja muokkaan vaatteita.

Mun mielestä se, että jos tuntuu itsestä hyvältä niin pukeutuminen on ok.
Epäputaus ei mun mielestä ole sitten taas ole ok. Merkki vaatteet ja pahalta haiseva meikattu ja tukka viimeisen päälle laitettu henkilö aihaeuttaa lähinnä oksetusta. (nimim. asuin Moskovassa ja 30 asteen helteessä täydessä bussissa haisevat ihmiset jotka kaukaa näyttivät ok:lle oli jotain järkyttävää.)

Mutta juu, jokainen tyylillään. Kun on hyvä olla itsensä kanssa pitäisi kaiken olla ok =) On sitten jalassa piikkarit tai tennarit.
 

Yhteistyössä