Vähän mahtava tää vähähiilarinen dieetti!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Mut kaatuuko tuo homma jos nyt sanotaanko kerran päivään syö vaikka leipäpalan tai vaika pari perunaa?
No...kyllä se periaatteessa vesittää koko homman.
Mutta esim. leipää jotkut kyllä syö jonkin verran, tummaa täysjyväleipää.
Noku mulla ei ois vara laihtuu, mut ukko haaveilee laihduttamisesta.. mites sit onko rasvalla väliä et käyttääkö paistamiseen voita vai keijua? ja saako käyttää soijatuotteita? meillä kun on perheessä maitoallergikko ni ipä paljon kermalla lotrailla..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
hei...nyt mä kiinnostuin!!

mitä te syötte? noin niinku usenmiten =)
Minä syön useinmiten aamupalaksi joko paistettua kananmunaa tai sitten turkkilaista jogurttia. Päivän mittaan lihaa, kanaa tai kalaa. Lisukkeeksi kukkakaalia, parsakaalia, kurkkua jne. Ja kermakastiketta! :p

Erittäin helppo ruokavalio, nälkää ei tarvitse nähdä. Eilen illalla herkuttelin kerma-rahka-mansikalla :p Ja tummaa suklaatakin söin :D
kiitsa! :flower:

mites noi jugurtit ja muut? pitääkö olla niitä maustamattomia ja sit itte lisää marjat??
Minä ostan aina sitä turkkilaista jogurttia. Sitä, mitä saa isossa 1 kg:n ämpärissä ja siinä on semmosen partaäijän kuva :D Joukkoon vaikka ligth-mehu tiivistettä tai marjoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaapa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaapa:
sitten vieä niitä konkreettisia lukemia mittarissa, kun olette tätä noudattaneet...Josko alkais itsekkin.
Mulla lähti reilussa kuukaudessa seitsemän kiloa :)
Lopetitko tuohon kuukauteen?
En, jatkoin toisen kuukauden ja vielä vähän päälle. Paino jatkoi putoamistaan, mutta hitaammin kuin alussa, puolen kilon viikkovauhtia suunnilleen.
Sitten tuli synttäriaalto enkä pystynyt kieltäytymään kakuista :ashamed: . Nyt ajattelin aloittaa uudestaan, koska vilkaisin peiliin ja järkytyin |O .
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
hei...nyt mä kiinnostuin!!

mitä te syötte? noin niinku usenmiten =)
Minä syön useinmiten aamupalaksi joko paistettua kananmunaa tai sitten turkkilaista jogurttia. Päivän mittaan lihaa, kanaa tai kalaa. Lisukkeeksi kukkakaalia, parsakaalia, kurkkua jne. Ja kermakastiketta! :p

Erittäin helppo ruokavalio, nälkää ei tarvitse nähdä. Eilen illalla herkuttelin kerma-rahka-mansikalla :p Ja tummaa suklaatakin söin :D
kiitsa! :flower:

mites noi jugurtit ja muut? pitääkö olla niitä maustamattomia ja sit itte lisää marjat??
Minä ostan aina sitä turkkilaista jogurttia. Sitä, mitä saa isossa 1 kg:n ämpärissä ja siinä on semmosen partaäijän kuva :D Joukkoon vaikka ligth-mehu tiivistettä tai marjoja.
joo oon joskus nähny niitä kaupassa
=)
kiitos paljon tästä neuvosta!
lähden kauppaan ostamaan noita ruokia,josko lähtis muutama kilo :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Mut kaatuuko tuo homma jos nyt sanotaanko kerran päivään syö vaikka leipäpalan tai vaika pari perunaa?
No...kyllä se periaatteessa vesittää koko homman.
Mutta esim. leipää jotkut kyllä syö jonkin verran, tummaa täysjyväleipää.
Noku mulla ei ois vara laihtuu, mut ukko haaveilee laihduttamisesta.. mites sit onko rasvalla väliä et käyttääkö paistamiseen voita vai keijua? ja saako käyttää soijatuotteita? meillä kun on perheessä maitoallergikko ni ipä paljon kermalla lotrailla..
Pitäisi käyttää voita ja oikeaa kermaa, koska tarkoitus on saada tarpeeksi kaloreita kasaan. Jos niitä saa liian vähän, homma ei toimi, koska kroppa menee säästöliekille. Mutta uskoisin että kerman voi korvata soijalla (en ole varma, tämän voi tarkistaa vaikka joltain alan nettisivustolta) kunhan korvaa menetetyt kalorit sitten jollain muulla.
Sinä onnekas jonka ei tarvitse laihtua (en ole kade mutta kuitenkin |O ) voit toki keittää itsellesi perunat ja riisit lisukkeeksi, mutta miehelle annat jotain muuta =).
 
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
hei...nyt mä kiinnostuin!!

mitä te syötte? noin niinku usenmiten =)
Minä syön useinmiten aamupalaksi joko paistettua kananmunaa tai sitten turkkilaista jogurttia. Päivän mittaan lihaa, kanaa tai kalaa. Lisukkeeksi kukkakaalia, parsakaalia, kurkkua jne. Ja kermakastiketta! :p

Erittäin helppo ruokavalio, nälkää ei tarvitse nähdä. Eilen illalla herkuttelin kerma-rahka-mansikalla :p Ja tummaa suklaatakin söin :D
kiitsa! :flower:

mites noi jugurtit ja muut? pitääkö olla niitä maustamattomia ja sit itte lisää marjat??
Minä ostan aina sitä turkkilaista jogurttia. Sitä, mitä saa isossa 1 kg:n ämpärissä ja siinä on semmosen partaäijän kuva :D Joukkoon vaikka ligth-mehu tiivistettä tai marjoja.
joo oon joskus nähny niitä kaupassa
=)
kiitos paljon tästä neuvosta!
lähden kauppaan ostamaan noita ruokia,josko lähtis muutama kilo :D
Meilläkin on aina turkkilaista jogurttia, oli jo ennen mun karppi-innostustani, sattuneesta syystä :whistle: . Ja se on muuten HYVÄÄ, ihanan pehmeän makuista :). Mä teen siitä myös kastikkeita, tsatsikia jne.
 
onko toi kauheen terveellistä?kun kuiteskin pitäis kuituakin saada ja rasvat ei kyl koskaan ole niinku kolestrolin takia terveellinen vaihtoehto :/ ja jos ei hedelmiäkään saisi hedelmäsokerin takia käyttää, niin ei kasviksista kaikkia vitamiinejä saa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
onko toi kauheen terveellistä?kun kuiteskin pitäis kuituakin saada ja rasvat ei kyl koskaan ole niinku kolestrolin takia terveellinen vaihtoehto :/ ja jos ei hedelmiäkään saisi hedelmäsokerin takia käyttää, niin ei kasviksista kaikkia vitamiinejä saa :/
Ei sovi kaikille, rasvojen takia.
Kuituja saa rehuista mielin määrin. Ja vitamiineja saa purkista jos on tarvis :).
 
IhanaValo
Siis tuossa pitää syödä mahdollisimman paljon rasvaa? Eikä noita, mitä saotaan että eniten vie nälkää, eli perunaa, leipää yms.?
Oisko mitään nettisivua tms. jossa tuosta kerrottaisiin? Alkoi kiinnostaa.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko noudattanut vähähiilarista ruokavaliota koko ajan? Paljon hiilareita suurinpiirtein päivässä? Vai syötkö "normaalisti" joskus?
Tippuiko paino alussa paljonkin?

Ap kyselee :D
No meillä on nykyään sellainen rento-ote tähän ruokavalioon. Eli hiilareiden laskeminen ei kuulu enää "harrastuksiini", koska elimistöä kuuntelemalla osaa syödä mitä tarvitsee. Päivän hiilarit heilunevat siellä alakarppauksen ja hyväkarppauksen välillä -arviolta kuitenkin keskimäärin lähempänä alakarppausta.

Rento-ote sisältää myös sen, että laskiasipullat on leivottu vaikka tiukka karppaaja ei niitä huolisikaan. Hiilareiden imeytymistä hidastetaan sitten rasvalla. :) Pääasiallinen ruokavaliomme ei pullia ja muita hiilarimössöjä sisällä. Alkuun oltiin toki tiukempia, mutta kun hiilarikoukku ei enää ole uhkana, niin en enää koe satunnaista hiilaritujausta kovinkaan vakavaksi. Aloittavalle, ainakaan hiilariherkälle, en kuitenkaan heti suosittele näin vapaata linjaa.

Laihduttaminen ei koskaan ole ollut tämän ruokavalion syy, vaan ihan terveellisyys, luonnollisuus ja hyvä ruoka. Alkuun paino kyllä tippui "itsestään", mutten enää muista kilomääriä. Nyt olen raskaana, joten ihan mielenkiinnolla odotan miten näiden raskauskilojen käy. ;)

Koen syöväni normaalisti koko ajan. ;) En tosin muista milloin olen viimeksi syönyt pastaa, riisiä tai perunaa. Leipää menee muutama pala viikossa. Rasvoina meillä käytetään voita ja oliiviöljyä. Kasviksia syödään reilusti sekä salaatin muodossa, että keitettynä. Lihoista ei tarvitse valita sitä vähärasvaisinta ja maitokin on punaista (tosin litra riittää kahden hengen taloudessamme noin viikon). Noista satunnaisista hiilareista huolimatta, katson, että meillä on koko ajan noudatettu hiilihydraattitietoista ruokavaliota, joka siis on normaali ja ihmiselle varsin luontainen ruokavalio.
 
Varmaan helpompi vaihtoehto on jättää ainakin leip pois siinä kun on hiiva ym... ja sitten syödä salaattia ym lisukkeena perunan, riisin jne... tilalle... Ei minuste kannata ainakaan hedelmiä jättää syömättä ja kuitua voisi saada esim vilja jogurteista ym... se ei kuulosta niin epäterveelliseltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Siis tuossa pitää syödä mahdollisimman paljon rasvaa? Eikä noita, mitä saotaan että eniten vie nälkää, eli perunaa, leipää yms.?
Oisko mitään nettisivua tms. jossa tuosta kerrottaisiin? Alkoi kiinnostaa.. :xmas:
Siksi, että hiilihydraatteja vältellään.
Ihmisen kroppa toimii kuulemma niin, että se hyödyntää joko hiilareista tai rasvasta saamansa energian, muttei molempia samanaikaisesti. Eli jos syö hiilihydraatteja, niin ravinnosta tullut rasva varastoituu kroppaan, mutta jos ei syö hiilareita niin ravinnosta tullut rasva käytetään elimistön polttoaineeksi, ja lihomista ei tapahdu.
En ole lääkäri tai ravitsemusterapeutti, mutta näin asia mulle selitettiin :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Mut kaatuuko tuo homma jos nyt sanotaanko kerran päivään syö vaikka leipäpalan tai vaika pari perunaa?
Leipä kuuluu useiden hyvähiilihydraattista ruokavaliota noudattavien päivittäiseen "menuun". Tuskin perunankaan hiilarit kaatavat karppausta, mutta se onkin sitten toinen kysymys, että miksi syödä sitä perunaa. Kasvikset ovat maukkaampia ja terveelisempiä.
 
Hei. Jos minä leipä ja perunahirmu aloittaisin nyt tuon laihduttamisen niin kertokaas ihan esimerkkejä miten ruokavaliota pitäisi muuttaa. Tai mitä voisin syödä.

Aamupalaksi mulla yleensä on vaan leipää makkaran ja juuston kanssa, lämpimät ruoat on AINA joko perunaa, riisiä tai makraoonia jonku lihan kanssa. Niin miten noita voi muuttaa? Mitä esimerkiksi voisin syödä aamupalaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Hei. Jos minä leipä ja perunahirmu aloittaisin nyt tuon laihduttamisen niin kertokaas ihan esimerkkejä miten ruokavaliota pitäisi muuttaa. Tai mitä voisin syödä.

Aamupalaksi mulla yleensä on vaan leipää makkaran ja juuston kanssa, lämpimät ruoat on AINA joko perunaa, riisiä tai makraoonia jonku lihan kanssa. Niin miten noita voi muuttaa? Mitä esimerkiksi voisin syödä aamupalaksi?
Aamupalaksi vaikka kinkkumunakas, tonnikalamunakas, paistettua pekonia, keitettyä kananmunaa, kasviksia, juustoja, jogurttia...
Lämpimäksi ruuaksi lihaa, kanaa tai kalaa mutta perunan, riisin ja makaronin korvaat kasviksilla (tuoretta ja paistettua, keitettyä ja uunissa tehtyä ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
onko toi kauheen terveellistä?kun kuiteskin pitäis kuituakin saada ja rasvat ei kyl koskaan ole niinku kolestrolin takia terveellinen vaihtoehto :/ ja jos ei hedelmiäkään saisi hedelmäsokerin takia käyttää, niin ei kasviksista kaikkia vitamiinejä saa :/
Ei sovi kaikille, rasvojen takia.
Kuituja saa rehuista mielin määrin. Ja vitamiineja saa purkista jos on tarvis :).
okei...kulostaa ihan mielenkiintoiselta.....mut itse olen laihduttanut ihan päinvastoin.....eli syönyt hyvin vähärasvaista ja lisännyt liikuntaa =) meillä rakastetaan pastoja, ja riisi ruokia, joten niistä on aika vaikea luopua.....herkuttelen kerran viikossa lauantaina jolloin karkit, sipsit, rasvaiset ruoat.
 

Yhteistyössä