Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Hyvä-/vähähiilihydraattiseen ruokavalion on tavallaan pyrkimystä ihmisen luonnnolliseen ruokavalion. Eli siihen ei teollisesti käsitellyt (koveteut ja ositain kovetetut) kasvirasva kuulu. Luonnolliset rasvat (öljyt ja voi) on kaikin puolin terveellsiempiä. Itse en noista soijatuotteista ole perillä, mutta varamasti maitoallergikko karppajiakin löytyy. Kannataa perehtyä aiemmin annettuun karppaus.infon sivustoon ja lukea joku asiaa käsittelvä kirja -tai kaksikin. Karppaus.infon foorumilla on hyvä haku ja jos sitä kautta ei löydy vastausta soija-ongelmaan, niin kysyäkin voi. [Tähän pieni varoitus, että osaa palstalaisista kyllästyttää kun samoja asioita kysytään etsittämättä itse vastausta (verrattavissa milloin lapsilisät tulee -kysymykseen), mutta kyllä kärsivällisiä vastaajiakin löytyy.]Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:Noku mulla ei ois vara laihtuu, mut ukko haaveilee laihduttamisesta.. mites sit onko rasvalla väliä et käyttääkö paistamiseen voita vai keijua? ja saako käyttää soijatuotteita? meillä kun on perheessä maitoallergikko ni ipä paljon kermalla lotrailla..
Mun muutama tuttu, jotka ovat noudattaneet tätä jo vuosia, käyvät säännöllisesti testaamassa kolesteroliarvonsa, ja kunnossa on. Jos ei olisi, ei tätä elämäntapaa voisi enää jatkaa, mun käsittääkseni.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Mä en pystyis syömään oikeeta voita ja kuohikermaa. Hyi yäk... Se rasva oikein maistuu läpi. Mut kukin tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Mun muutama tuttu, jotka ovat noudattaneet tätä jo vuosia, käyvät säännöllisesti testaamassa kolesteroliarvonsa, ja kunnossa on. Jos ei olisi, ei tätä elämäntapaa voisi enää jatkaa, mun käsittääkseni.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Ei ole vastenmielistä vaan päinvastoin tosi herkullista . Ei sitä rasvaa rasvana syödä, vaan esim. kevytkerman sijasta käytetään kuohukermaa, kevytmargariinin sijasta oikeaa voita, ei rasvatonta jogurttia vaan tavallista, ei 5% fetaa vaan ihan oikeaa fetajuustoa, jne. Eli makua on rutkasti enemmän kuin kevyttuotteissa.
Marjoja saa syödä, samoin kasviksia, hedelmiäkin saa jos ja kun ei ihan orjallisesti noudata ruokavaliota ja katsoo missä hedelmissä on vähemmän hiilareita.
Kyllä halutessaan karppaja voi hedelmiäkin syödä. Ërityisesti kuitenkin suositaan kasviksia sekä kotimaisia marjoja. Kolesteroliarvoni ovat mainiot, kiitos kysmästä. Triglyt karppajilla on yleensä tosi alhaiset ja hyvän kolesteroin osuus loistava.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Mutta hyviä rasvoja. Meillä esimerkiksi käytetään paljon kylmäpuristettua oliiviöljyä, pähkinöitä, lohta jne. Ei vähähiilihydraattinen ruokavalio sitä tarkoita, että pelkkää voita ja kermaa vedetään (on kyllä todella yleinen ja ärsyttävä harhaluulo). Ja mitä vasenmielistä on siinä, että erilaisia kasviksia ja marjoja syödään yli puoli kiloa päivässä, omalla kohdallani menee joskus lähemmäs kilo päivässä. Sokeria, perunaa, riisiä, pastaa, viljoja en syö ollenkaan (joskus harvoin kunnon ruisleipää). Lisäaineetkin jäävät minimiin. Minusta ei siis vastenmielinen tapa ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Vallan mainiota. Laskivat.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:Eli siihen ei teollisesti käsitellyt (koveteut ja ositain kovetetut) kasvirasva kuulu. Luonnolliset rasvat (öljyt ja voi) on kaikin puolin terveellsiempiä.Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:Noku mulla ei ois vara laihtuu, mut ukko haaveilee laihduttamisesta.. mites sit onko rasvalla väliä et käyttääkö paistamiseen voita vai keijua? ja saako käyttää soijatuotteita? meillä kun on perheessä maitoallergikko ni ipä paljon kermalla lotrailla..
Voi ON kovaa rasvaa ja sen vuoksi epäterveellistä.
Itseasiassa, kun elimistö oppii takaisin luonnolliseen rasvapolttoisuuteen, niin proteiinien ja rasvojen yhdistelmä pitää ehdottomasti parhaiten nälkää.Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:Siis tuossa pitää syödä mahdollisimman paljon rasvaa? Eikä noita, mitä saotaan että eniten vie nälkää, eli perunaa, leipää yms.?
Oisko mitään nettisivua tms. jossa tuosta kerrottaisiin? Alkoi kiinnostaa.. :xmas:
Oikea kerma ja voi on kyllä moninverroin terveellisempää kuin teollisesti käsitellyt tuotteet, siis nuo rasvattomat, vähärasvaiset jne. Ja parhaat ammattikokit käyttää nimenomaan voita ja kermaa, eikä mitään korvikkeita .Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mä en pystyis syömään oikeeta voita ja kuohikermaa. Hyi yäk... Se rasva oikein maistuu läpi. Mut kukin tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Mun muutama tuttu, jotka ovat noudattaneet tätä jo vuosia, käyvät säännöllisesti testaamassa kolesteroliarvonsa, ja kunnossa on. Jos ei olisi, ei tätä elämäntapaa voisi enää jatkaa, mun käsittääkseni.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Ei ole vastenmielistä vaan päinvastoin tosi herkullista . Ei sitä rasvaa rasvana syödä, vaan esim. kevytkerman sijasta käytetään kuohukermaa, kevytmargariinin sijasta oikeaa voita, ei rasvatonta jogurttia vaan tavallista, ei 5% fetaa vaan ihan oikeaa fetajuustoa, jne. Eli makua on rutkasti enemmän kuin kevyttuotteissa.
Marjoja saa syödä, samoin kasviksia, hedelmiäkin saa jos ja kun ei ihan orjallisesti noudata ruokavaliota ja katsoo missä hedelmissä on vähemmän hiilareita.
Eikös muuten itse herra Atkins kuollut sydänkohtaukseen...?
Niin ja omat arvoni ovat aina olleet kunnossa.Alkuperäinen kirjoittaja joopa:Mutta hyviä rasvoja. Meillä esimerkiksi käytetään paljon kylmäpuristettua oliiviöljyä, pähkinöitä, lohta jne. Ei vähähiilihydraattinen ruokavalio sitä tarkoita, että pelkkää voita ja kermaa vedetään (on kyllä todella yleinen ja ärsyttävä harhaluulo). Ja mitä vasenmielistä on siinä, että erilaisia kasviksia ja marjoja syödään yli puoli kiloa päivässä, omalla kohdallani menee joskus lähemmäs kilo päivässä. Sokeria, perunaa, riisiä, pastaa, viljoja en syö ollenkaan (joskus harvoin kunnon ruisleipää). Lisäaineetkin jäävät minimiin. Minusta ei siis vastenmielinen tapa ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Isälläni laski kolesteroliarvot "hetkessä" ja hyvän kolesterolin arvo nousi oikeaan suhteeseen kokonaiskolesterolista.
Vieläkö tämä urbaanilegenda on voimissaan. Atkins kuoli tapaturmaisesti: kaatui ja löi muistaakseni päänsä. Etsin faktat ja ilmoittelen jos kuolin syy oli joku muu kuin kaatumisen aiheuttamat seuraukset. (Muokkaus: En etsikään, kun Åboriginal hoiti jo homman.)Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mä en pystyis syömään oikeeta voita ja kuohikermaa. Hyi yäk... Se rasva oikein maistuu läpi. Mut kukin tavallaan.
Eikä kaikilla kroppa ole alunperinkään oppinut käyttämään noita "parhaiten nälkää pitäviä" leipiä ja perunoita. Olin itse ennen painonvartijoissa ja ihmettelin, kun aina mulla oli AINA nälkä. Tein mitä vaan, aina nälkä. Ryhmänohjaajan neuvo oli, että keitä kattilallinen perunoita ja syö se.Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:Itseasiassa, kun elimistö oppii takaisin luonnolliseen rasvapolttoisuuteen, niin proteiinien ja rasvojen yhdistelmä pitää ehdottomasti parhaiten nälkää.Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:Siis tuossa pitää syödä mahdollisimman paljon rasvaa? Eikä noita, mitä saotaan että eniten vie nälkää, eli perunaa, leipää yms.?
Oisko mitään nettisivua tms. jossa tuosta kerrottaisiin? Alkoi kiinnostaa.. :xmas:
mutta silloin joutuu luopumaan karkista, (salmiakista :| ) ja suklaasta :'(Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostuneelle:käytännössä jätät pois kaikki viljatuotteet.. ei leipää, muroja, kastikkeita (paitsi tietysti kermaa..)
Mä olen ravintolassa ollut töissä kokkina useemman vuoden ja tiedän miten siellä ruoka tehdään Todella hyvät kokit osaa tehdä myös kevyestä ruuasta hyvää, ilman voita ja kermaa.Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Oikea kerma ja voi on kyllä moninverroin terveellisempää kuin teollisesti käsitellyt tuotteet, siis nuo rasvattomat, vähärasvaiset jne. Ja parhaat ammattikokit käyttää nimenomaan voita ja kermaa, eikä mitään korvikkeita .Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mä en pystyis syömään oikeeta voita ja kuohikermaa. Hyi yäk... Se rasva oikein maistuu läpi. Mut kukin tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Mun muutama tuttu, jotka ovat noudattaneet tätä jo vuosia, käyvät säännöllisesti testaamassa kolesteroliarvonsa, ja kunnossa on. Jos ei olisi, ei tätä elämäntapaa voisi enää jatkaa, mun käsittääkseni.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mitäs kolesteroliarvot tykkää tollasesta? Kuullostaa vastenmieliseltä dietiltä. Rasvaa,rasvaa,rasvaa. Yök... Eikä hedelmiä!
Herra Atkinsista en tiedä, en ole perehtynyt kyseiseen tyyppiin ollenkaan.
Tiiätkö, että noista, mikä on terveellistä ja mikä ei, on olemassa yhtä monta mielipidettä kuin on tutkijaakin. Ja yhtä monta tutkimustulosta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ako00013&p_ylataso=&p_osio=
Kovat rasvat eli voi, on epäterveellistä.
Se on sitä luontaisesti. Nykytutkimuksen mukaan, voi kun se saataisiin läpi Suomessakin, keinotekoisesti kovetut rasvat ovat epäterveellisiä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi ON kovaa rasvaa ja sen vuoksi epäterveellistä.
Ok, laitas faktatietoa asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:Se on sitä luontaisesti. Nykytutkimuksen mukaan, voi kun se saataisiin läpi Suomessakin, keinotekoisesti kovetut rasvat ovat epäterveellisiä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi ON kovaa rasvaa ja sen vuoksi epäterveellistä.