Vadelmanlehti tee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemuksia??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemuksia??

Vieras
Heippa
Onko kukaan teistä kokeillut sitä? Millaisin tuloksin? Missä vaiheessa aloititte?

Saiko sillä tosiaan aikaan jotain, ja oliko sitten itse synnytys ""helpompi/nopeampi""?

Vai onko se ihan huuhaata... taitaa olla tosin hyvin yksityiskohtaista, kuten kaikki raskaudessa ;)

Kiitos jos viittitte vastailla!

Uskon itse yrtteihin. Sun tarttee vain hakea netistä esim ""yrttitarha"" siis googlesta. Onhan aikoinaankin hoidettu vaivoja ja haettu apua luonnontuotteista eikä niitä ole kukaan kieltäny. Sun täytyy vaan tietää miten mikäkin kasvi vaikuttaa!!!

kyllä, sen sanotaan voivan aloittaa supparit = käynnistää synnytyksen. siis ihan loppuvaiheessa sitä vasta edes SAISI kokeilla tämän takia (ei muille!!)

itse synnytys olisi sitten muka lyhyempi ja kivuttomampi, monet sitä jopa latkivat synnytyksen aikana (jos kestää pitkään..)

Googletin vadelmanlehtiteen ja sieltä löytyi juttu että vadelmanlehtiteetä voisi käyttää raskauden puolivälistä lähtien. Vahvistaa kuulemma kohtua ja synnytyksen jälkeenkin suositeltaisiin että kohtu palautuisi nopeammin. Itse olen aikaisemmin kuullut vain tuon että voisi käyttää loppuraskaudesta toivoen synnytyksen käynnistymistä. En sitten tiedä pitääkö tämä toinen tieto paikkansa?

sitä voi tehdä kai itse, kerää vadelmanlehtiä ja kuivata...ja siitä kiehuvää vettä päälle ja hunajaa mauksi :)

itse tilasin netistä, mutta olen ulkomailla. paketissa muuten (just huomasin) tosiaan sanotaan että viikosta 35 lähtien suositellaan..

Miten itse vadelmanlehdistä tehty tee eroaa kaupasta ostetusta, valmiiksi teepusseihin pakatusta vadelmateestä? Eli oiskohan siis jollain Liptonin vadelmateellä sama vaikutus?

Alkuperäinen kirjoittaja rv 36:
Miten itse vadelmanlehdistä tehty tee eroaa kaupasta ostetusta, valmiiksi teepusseihin pakatusta vadelmateestä? Eli oiskohan siis jollain Liptonin vadelmateellä sama vaikutus?
Liptonin teessä saattaa olla hippu kuivattua vadelmaa ja loput jotain esanssia. Eli ei ole sama asia. Toi kun tarkoittaa siis ihan 100% kuivattuja vadelmanlehtiä, ei siis varsinaisesti sisällä teetä lainkaan. Esim Ruohonjuuresta tai muista hyvinvarustetuista luontaistuotekaupoista saa, jos ei itsellä ole vadelmapuskia.

Moi, olen viikolla 34 ja olen ajatellut aloittaa vadelmanlehti teen tai tabletit. Isossa Britaniassa tämä tuote on iso hitti ja sitä syödään viikosta n. 32-34 eteenpäin. Joissakin suositus on viikosta 36 eteenpäin. Luin myös Englannin netti sivuilta että usea naiset ovat juoneet teetä ihan raskauden puolesta välistä asti. Mutta sitä tulisi ottaa vahintään 6-8 viikkoa ennen synnytystä ja aloittaa pienestä määrästä ja siirtyä vaiheittain suurempiin määriin (esim. ensin kuppi päivässä ja vähitellen siirtyä jopa 4jään kuppiin päivässä). On kuulemma humpuukia että se saa synnytyksen käyntiin samantien tai nopeuttaa että se lähtee käyntiin, mutta se kuulema todistetusti lyhentää ja helpottaa synnytyksen toista vaihetta (ponnistus) jolloin lapsi tulee ulos. Vadelmanlehti teen ansiosta kohtu supistelee voimakkaammin ja toinen vaihe on lyhyempi ja kivuttomampi kuin tavallisesti. Isossa Btitaniassa myös suosittelevant jatkamaan vadelman lehti teen tai tablettien nauttimista synnytyksen jälkeen sillä tämä supistaa kohdun nopeammin takaisin alkuperäisiin mittoihin ja paraneminen käy nopeammin. Ten löytää luonnon tuottais kaupasta (3-4 euroa), mutta tabletteja en valitettavasti ole suomesta vielä löytänyt...

Join vadelmanlehtiteetä rv35 eteenpäin. Hokasin vaan sen luontaistuotekaupan hyllyllä ja nappasin mukaan. Kotona tututusin ohjeeseen sekä netistä luin mitä löysin. Noh, odotin esikoistani joten olin ehkä himen "sinisilmäisen tyhmä" kun kuvittelin että se jotain vaikuttaisi. Tuli ostettua monen monta pakettia, väkisin juotua koska oli niin pahaa :( Eikä vaikuttanut synnytykseen mitenkään. Ponnistusvaihe oli 53min ja jälkeisvaihe 12min. Ongelmana tuosta ylenmäärisestä teen "nauttimisesta" sain munuaisen tulehduksen koska siitä teestä jäi jotain ainetta munuaiskanaviin. Vessassa piti laukkoa tuhat kertaa päivässä eikä oikeen ollut muutenkaan hyvä kokemus tuo tee. Mutta omalla vastuulla kaikki :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei vaikuttanut....:
Join vadelmanlehtiteetä rv35 eteenpäin. Hokasin vaan sen luontaistuotekaupan hyllyllä ja nappasin mukaan. Kotona tututusin ohjeeseen sekä netistä luin mitä löysin. Noh, odotin esikoistani joten olin ehkä himen "sinisilmäisen tyhmä" kun kuvittelin että se jotain vaikuttaisi. Tuli ostettua monen monta pakettia, väkisin juotua koska oli niin pahaa :( Eikä vaikuttanut synnytykseen mitenkään. Ponnistusvaihe oli 53min ja jälkeisvaihe 12min. Ongelmana tuosta ylenmäärisestä teen "nauttimisesta" sain munuaisen tulehduksen koska siitä teestä jäi jotain ainetta munuaiskanaviin. Vessassa piti laukkoa tuhat kertaa päivässä eikä oikeen ollut muutenkaan hyvä kokemus tuo tee. Mutta omalla vastuulla kaikki :)

Olishan synnytyksesi voinut olla paljon hitaampikin...? Eli et voi varmasti tietää olisiko teellä ollut jotain tekemistä asian kanssa ;) Ainakin mainitsemasi kestoajat olivat paaaljon lyhyempiä kuin minun, joka synnytin esikoiseni ilman teenjuontia. Noh, eihän näistä tiedä eikä liian vakavasti tarvitse ottaa.

Olen nyt rv 39 ja aloitin teen juomisen. Ostin sitä luontaistuotekaupasta Kokkolasta. Mielestäni tosi hyvän makuista ja saa nyt nähdä vaikuttaako mitenkään. Aiemmat synnytyksen kestäneet 10 tuntia, joten nyt nähdään onko tällä vaikutusta.

Yhteistyössä