Vaaleahiuksiset sinisilmät kuolevat sukupuuttoon - mikä on sinun panoksesi?

  • Viestiketjun aloittaja "Heidi"
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Esikoinen on kahvipapu iholtaan, hiukset ja silmät ruskeat. Kuopus on maidonvalkea, siniset silmät ja blondit hiukset. Itselläni ruskeat silmät ja ruskeat hiukset.
 
"viima"
mä olen itte vaaleahiuksinen, punasella säväyksel ja ruskee silmänen
mies keskiruskeat hiukset ja vihreät silmät
pojalla on vaaleat hiukset joissa punainen sävy ja silmistä tulossa siniset tai vihreät-ei ihan viel tiedä
 
Minulla on siniset silmät ja vaaleat hiukset. Ei ole lapsia eli en ole vielä millään lailla auttanut tätä lajin säilymistä. Olen kyllä tätä sukupuuttoasiaa välillä miettinyt. Jos nyt alkaisin säästämään hiuksiani niin luultavasti jossain vaiheessa ne olisi jo miljoonien arvoiset. Niitä ihasteltaisiin, että miten on jollakin voinut olla aidosti tämän väriset hiukset. Hieman kuin nykyään ihastellaan dinosauruksia ja muita sukupuuttoon kuolleita lajikkeita.
 
"xXx"
No, mulla oli nuorempana siniset silmät mutta parikymppisenä muuttui vihreäksi. Niin ja täysin blondi olen, aiemmin näytti siltä että olisi tummumassa mutta vaaleana on pysynyt, raskauden jälkeen vieläkin vaaleampi. Mies oli lapsena vaaleatukkainen, nykyään maantienvärinen, silmät siniset. Ainakin toistaiseksi tytöllä 1v on vaalea tukka ja siniset silmät. Todennäköisesti tummuu, kun vaikuttaa perineensä enemmän isänsä pigmenttiä kuin albiinoäitinsä :)
 
"vieras"
Mulla on mulattilapsi, joten olen sitten panostanut ihan "väärään suuntaan" :D Mutta empä ole itsekään blondi tai sinisilmä vaikka suomalainen olen. Aivan sama mulle minkä varisiä ihmisiä tulevaisuudessa on... lopultahan kaikki olis tummaihoisia ja vinosilmäisiä, mutta uskon että maailmanloppu on tullut ennen kuin sinne asti päästään...
 
Ruskeat silmät ovat muutenkin kauneimmat, siniset on ihan kamalat ja vihreät ihan ok. :)
Se on kyllä harmi että vaaleatukkaiset häviävät.
Miksi siniset silmät on kamalat?

Mä en pidä mitään silmänvärejä kamalana. Jotenkin hassua pitää jotakin tiettyä väriä kamalana. Täällä joskus on ollut esillä sellaanen, että ruskiat silmät on likaaset tms. Just joo.
 
Vaaleahiuksiset tai sinisilmäiset eivät ole sukupuuttoon kuolemassa. Vaaleasilmäisiä/-hiuksisia esiintyy kaikkialla maailmassa, myös tummien ihmisten joukossa. Esimerkiksi Melanesiassa sekä Australian aboriginaaleilla esiintyy paljon vaaleahiuksisuutta:

 
kohta kuudelle äiti
[QUOTE="Heidi";23519135]Itse olin lapsena vaalea ja minulla on vihreät silmät. Teini-iässä hiukseni vähän tummuivat. Samoin oli miehellä, paitsi hänellä on jäätävän vaalean siniset silmät. Tyttärelläni on minun väritys ja pojallamme isänsä väritys. Me siis edesautamme sinisilmäisten vaaleahiuksisten ihmisten eloonjäämistä maapallolla.

Vallitseva väri maapallolla on ruskeat silmät ja tummanruskeat hiukset. Surullista, ettei muita värejä nähdä enää jossakin vaiheessa täällä lainkaan.[/QUOTE]

No tuota noin.....meillä on viisi(kohta 6)blondia --siis ihan "valkea hiuksisia" ovat meidän lapset,mutta jostain syystä joka toisella on ruskeat silmät ja sit taas toisilla siniset,tuon logiikan mukaan tulokkaalla pitäis olla siniset!(mulla itelläni on ruskeat)
 
"Survival of the fittest"

Tutkimusten mukaan sinisilmäiset ihmiset ovat arkoja.

Tämä lienee siis luonnonvalintaa ja evoluution tulos.
Meillä ei yksikään sinisilmäinen ole arka. Kaikki ovat vaaleita ja sinisilmäisiä. Minä ainoastaan poikkeus sekavärisine silmineni.

Tosin nuorin oli pienempänä punapää ja vieläkin näyttää tietyssä valossa punapäältä, mutta enimmäkseen on vaalea.
 
Viimeksi muokattu:
maantie
Itselläni on sinisen harmaat silmät ja maantien värinen tukka (nykyään vaalennettu). Siinä on ehkä pikkuisen myös punageeniä, mikä näkyy hiuksia vaalennettaessa. Mieheni on perinteinen vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen. Lapsia meillä ei vielä ole, mutta tästä yhdistelmästä on aika hyvä mahdollisuus saada vaaleatukkaisia sinisilmäisiä jälkeläisiä :) Jos nyt haluaa mitään tällaista ulkonäkökysymystä ajatella... Mutta vastaus kysymykseen kuitenkin on se, että minun panokseni on tarkoitus tehdä lapsia vaalean miehen kanssa ja omat värini eivät ole niin vallitsevia että estäisivät lasten vaaleuden.
 
abo
Vaaleahiuksiset tai sinisilmäiset eivät ole sukupuuttoon kuolemassa. Vaaleasilmäisiä/-hiuksisia esiintyy kaikkialla maailmassa, myös tummien ihmisten joukossa. Esimerkiksi Melanesiassa sekä Australian aboriginaaleilla esiintyy paljon vaaleahiuksisuutta:

Toi on kyllä hauskaa, mutta ei varmaan paljon vaikuta siihen miten sinisilmäisyys ja vaaleatukkaisuus häviävät. eihän tässä ihonväristä ollut kysymys. Se nyt vain on niin, että ruskeasilmäisyys ja tummatukkaisuus ovat vallitsevia ominaisuuksia vaaleasilmäisyyteen ja -tukkaisuuteen nähden. Eli jos tuollainen vaaleatukkainen aboriginaali saa lapsia tummatukkaisen kanssa, lapset ovat todennäköisemmin tummatukkaisia jne. Sama juttu kaiken värisissä ihmisissä.
 
"vieras"
"Survival of the fittest"

Tutkimusten mukaan sinisilmäiset ihmiset ovat arkoja.

Tämä lienee siis luonnonvalintaa ja evoluution tulos.
Minun kohdallani pitää paikkansa, oma hiusten väri vaalea ja siniset silmät. Miehellä on myös siniset silmät, vaaleammat kuin minulla, mutta ei ole arka. Miehellä vaalean ruskeat hiukset. Meidän pojalla (2v.) on vaaleat hiukset ja siniset silmät. Eli meiltä taitaa tulla sinisilmisiä lapsia :)
 
"vieras"
mulla on tummanruskea tukka ja tumman siniset silmät, miehellä keskiruskea tukka ja siniset silmät, lapsilla, yhdellä melkein musta tukka, kahdella maantienvärinen joka luultavasti muuttuu tummaksi, kaikilla lapsilla siniset silmät
 
Nooh...alun alkaen panos on ollut kohtuullinen, molemmilla lapsilla siniset silmät ja vaaleet hiukset.
Hiukset molemmilla tummuu koko ajan, kuten on käynyt myös meillä vanhemmillakin.
Esikoisen silmätkin on nykyään aika seka-väriset ( kuten mulla )
 

Yhteistyössä