Vaadinko liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja little princess
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

little princess

Vieras
Mistä johtuu että mies seurustelun alkaessa jaksaa kehua naista, ylistää tätä ja kohdella kuin kukkaa kämmenellä ja sitten muutaman vuoden/kuukauden kuluttua kun on saanut naisen "omakseen" ei lausu uhtäkään superlatiivia naisesta?

Mieheni oli alussa ihan hullaantunut minusta. Toisti kuinka on hulluna minuun ja rakastaa jne. mutta heti papin aamenen jlk ei ole kovin paljon tuhlannut adjektiivejä. Tiedän että olen kaunis, lahjakas, joskus ärsyttävä ja inhottava, mutta miehelle rakas, silti olisi joskus kiva kuulla näitä kauniita sanoja, samoja mitä mies jaksoi jaella suhteen alussa. Itse jaksan iloita miehestäni (twice around..) ja kerron hänelle usein kuinka upea hän on. Hän saattaa taputtaa vatsaani ja ohimennen tokaista; "pikkuisen on vatsanseutu kasvanut".. (olen hoikka..) mutta ei koskaan mitään "olet tänään kaunis, rakastan sua" tai vastaavaa. Ei hauku mutta ei kehukaan. (ellei tuo vatsan taputtaminen ole "haukkumista"?) Ei kiinnitä huomiota minuun. Olen siis vaan "vaimo". Eli itsensäselvyys?

Koskaan en saa kukkia, kauniita sanoja tai muuta. Mies on uskollinen ja kiltti mutta siinäkö kaikki? Eikö pidemmässä suhteessa ole edes oikeutta haluta/vaatia enempää? Vieraat miehet jakelevat superlatiivejä mutta haluan niitä edes joskus vielä kuulla omalta, rakkaalta aviomieheltä. Vaadinko liikaa?

En ole prinsessa, olen ahkera puurtaja ja tottunut pitämään huolta itsestäni, en siis elä miehen varjossa mutta haluaisin olla omalle miehelle se kaikkein tärkein.

Etsi sellainen mies, joka näyttää tunteensa sinulle. Et todellakaan vaadi liikaa, nainen ansaitsee kunnioituksensa. Kuulostaa siltä, että miehesi ajattelee vain itseään. Ei oman rakkaan saisi haukkua naistaan, tyyliin oletpas lihonut. Itse lähtisin heti, jos kuulisin moista. Toki jokainen on joko herkkä tai ei, minä taidan kuulua herkimpiin..

Itse myös kiinnitin heti huomiota tuohon, kun miehesi on sanonut vatsanseutusi kasvaneen (jos siis usein sitä sanoo). Itse en myöskään tuollaista jaksaisi kuunnella, vaikakin, täytyy myöntää että olen ollut suhteessa, jossa mies kehui minua alkuun ja vannoi rakastavansa jne. mutta sitten kun oltiin oltu puoli vuotta yhdessä, rupesi hän kommentoimaan minussa ihan kaikkea! Ulkonäöstä luonteeseen, eikä siis kommentoinut mitenkään positiiviseen sävyyn.

Oltiin tuolloin nuoria (mä 17v., jätkä 18v.). Sairastuin sitten siitä kaikesta ns. haukkumisesta ja negatiivisista kommenteista syömishäiriöön (tiedän kyllä etten ole kaunis, mutta tarviiko toisen vielä alvariinsa siitä puhua?).

Oltiin tuon jätkän kanssa yhteensä 1,5 vuotta yhdessä ja kun tuo suhde loppui ja sain hoidettua syömishäiriöni, vannoin itselleni, etten enää kyllä ota miestä, joka negatiivisesti kommentoi mun ulkonäöstä tai luonteesta! Mieluummin sitten elelen yksinäni, silläjos en omana itsenä kelpaa, niin sitten on toisen ongelma, en aijo enää alkaa muuttaa itseäni toisen toivomusten mukaisesti.

Eli sinä, ap. juttele sen miehesi kanssa ja kerro tunteistasi hänelle. Kuinka kauan seurustelitte ennen avioliittoa? Mutta jos toi meno jatkuu, niin hanki avioero!

Meidän suhde perustuu rakkauteen ja hyvään oloon yhdessä. Toisen ulkonäöstä voi vapaasti sanoa jotakin koska se ei vähennä rakkautta ja molemmilla meillä on hyvä itsetunto. Jos sanon miehelle että häne mahansa on kasvanut niin hän varmaan toteaa että niimpä taitaa olla! Eikä tunnu missään. Myös minun selluliiteistäni voi vapaasti kommentoida, eivät ne ole mikään tabu-juttu josta ei saa puhua. Näytämme rakkautemme toisimme tekemisen kautta, yhteiset harrastukset ja keskustelut, emme niinkään kehu toisiamme, tuntuisi luonnottomalta.

Näin meillä- rakastavaisilla, avioliittoa 5 vuotta-

Niin, niitä miehiä on, joilta saa sitä imelää lirkutusta. Muuhun ei sitten kykenekkään. Kokemusta on. Mitä mahanseutuusi tulee, se on tod.näk. kasvanut... mutta suomalainenhan ei kestä totuutta. Lääkäri ei saa sanoa, että laihduta vähän, pääset verenpaineestasi.. Kun se on niin kauhea ja mä pahoitin mieleni, potkut tollaselle lekulle..

Kyllähän se olis hienoa jos molemmin puolin kehuttais:) Meilläkin mies kehui suhteen alussa ja ylisti minua myös muille... No siitä on jo aikaa kuusi vuotta.
Tästä kehujen ajasta meille on tullut kaksi lasta ja niiden ollessa puoltoista mies kerran kesken riidan sanoi etten koskaan tule saamaan laspia itselleni jos lähden. Aikaa kului hankittiin asunto jota mies rupesi remontoimaan... Ennemminkin hommasi asunnon romua täyteen ja aloitti remonttia mutta mitään ei ole saattanut päätökseen:( Sitten mies sairastui masennukseen ensimmäisenä yhteisen asunnon vuonna ja syytti siitä minua! Eli masennuskaan ei ollut tyypillinen koska kaikissa muissa oli vika ei hänessä, töissä kaikki muut olivat niitä jotka eivät osanneet ja puhuivat paskaa jne. No hän irtisanoi itsensä ja tekee nyt pätkätöitä.

Toisen yhtteisen asunnon vuonna siis tänä vuonna: Tulin vahingossa raskaaksi kerkesin kolmannelle kuulle kun vauva armollisesti kuoli kohtuun, eli sain keskenmenon viikolla 10. Siitä toipuessani koitin hoitaa työni ja kuunnella kotona tätä miehen nalkutusta ettei hän voi tehdä mitään kun joutuu olemaan lasten kanssa minun töissä ollessa... Työni kun on kaksivuoroa ja säännöllisen epäsäännöllistä. Miehen taas viisi pv viikossa.
Elämää ei voi suunnitella, sitä ilkeilyä kuunnellessani vatsani kipeytyi ja sain vatsahaavalääkkeet mitkä eivät tehonneet vatsani on ollut kipeä jo neljättä kuukautta kolmea päivää lukuunottamatta. Tästä vatasvaivasta on tutkimukset menossa ja tähystyksiin ja kokeisiin on tullut jo kutsut. NO eipä riittänyt menetin myös omaiseni tämän kevään aikana, ja sen jälkeen olen miettinyt: Olisipa vatsavaivani syöpää, ei tarvitsisi mennä töihin, ei tarttisi olla vaivana miehelle joka vain haukkuu ja sais mieskin pitää lapset kokonaan itsellään...

No joo taitaa olla tähän kaikkeen siis näihin raadollisiin ajatuksiin syynä kaikki elämän kovat tapahtumat. Lapset ovat ainoa ilo ja eräs vieras mies johon olen kevään aikana tutustunut. Tämä mies on eroottisesti puoleensa vetävä ja olemme puhuneet että tunne on molemmin puolinen, silti olen uskollista tyyppiä. Olen sitä meiltä että yksi riesa (siis meis) kerralla. Mutta pääpaino onkin siinä, että tämän toisen kanssa petän sitä luottamusta mitä parisuhteessa elävillä pitäisi mielestäni olla eli kunnioitusta, läsnäoloa, lojaalisuutta ja tukea.Olen myös sitä mieltä, että koska minulle ollaan niin ilkeitä kotona niin minulla on oikeus ottaa vastaan kuunteliaa ja lohdutusta sieltä mistä sitä saa...JA niitä kehuja ja ihailua kanssa...

Hih asian vierestä meni rytinällä, mutta purinpahan pahan oloni tänne elleihin... Oman päätöksenikin olen tehnyt: Jos elo nykyisen miehen kanssa jatkuu tällaisena niin teen asioita joilla elämäni helpottuu... Eilen mietin että nyt ymmässän SANONNAN "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis". Jos olisin ollut viisas en olisi uskonut laiskan miehen kehuja: Nyt joudun maksamaan siitä kovaa hintaa, tekemään kaikki kotityöt koska miehen kehumiseen kuluu niin suuri energia, että sillä maannittelulla jo tekee miestenkin hommat... Kasvattamaan lapset yksin koska mies kiukuttelee kuin kakara eikä osallistu aikuisten päätöksiin.. Maksamaan lasten ja perheen kaikki kulut koska mies pääsee netin kautta tielille (yhteinen laina) ja mies ylittää oman tilinsä joka kk ja lainaa mun tililtä ettei tule tilin ylitysmaksuja hänelle... Olen jo pudonnut kärryltä montako sataa on mennyt siihen että pelastan miehen luottotiedot.. Asunnosta ei enää sais ostohintaa takaisin jos myis koska mies on vaan purkanut, mutta korjausjäkin on huonoa ja epäsiistiä... No joo eli kunhan tästä viisastun niin ei varmaan ole kenellekkään epäselvää miten eloani korjaan;) kesätarveisin nainen kohta 34vee

Jos elämäni olisi sen varassa, että mies kehuu, olisin jo kuollut. Minun mieheni ei sillä tavoin sanojaan tuhlaa, mutta tekee sitten senkin edestä. Yleensäkin miessukupuoli ilmaisee tunteitaan paljon enemmän tekojen kautta ja meidän ellien pitää osata ymmärtää ne rakkauden teot. Kuten: Korjaa pyörän, tekee asiat, joissa tarvitaan voimaa, rakentaa kodin, huoltaa auton, kuskaa perhettään ja vaimoa, hankkii rahaa perheen elatukseen, osallistuu kodin töihin jne. Ne ovat miehen rakkauden tunnustuksia.

Ne miehet, jotka jatkuvasti höpisevät ylistyslurituksiaan ja kantavat kukkia varsinkin suhteen alkuaikoina, ovat hyvin usein jatkossa hiljaa, mutta eivät tee mitään muutakaan.