uusista lakanoista karheus pois..

Millä pesuohjelmalla saatte uusista lakanoista karheuden (käsittelyainejämät tms.) pois? Kertaalleen pesty 60C* valkopesuohjelmalla ja tuntui kuin olisi hiekkapaperin päällä nukkunut. |O Ehkä mun iho vaan ärtyy äärimmäisen helposti.

Vai olisiko satiinipuuvillalakana parempi materiaali herkkäihoiselle? Vanhat lakanat on käytetty jo rei'ille, joten uudet on vain pakko saada käyttöön mahdollisimman pian..
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25138959:
Huuhteluaineella?
Laitoin sitä ensimmäiseen pesuun.. Jonkun allergisen reaktion taisin näistä saada kun melkein kirvelevät ihoa kun äsken otin lakanan uuteen pesuun. :snotty: Ehkä täytyy vain pyörittää koko päivä pesukoneessa yhtä lakanaa.
 
[QUOTE="...";25138978]huuhteluainetta mäkin suosittelen, jos ei kuivausrumpua ole.[/QUOTE]

Huomiseksi varasin pyykkituvan ja siellä saa kuivattua kuivurissakin. Tai sitten hiivin yön pikkutunteina kuivaamaan tämän. (Meillä tosi rentoja naapureita talossa ja pyykkituvalta ei häiritseviä ääniä kuulu asuntoihin. :))

Tänään ainakin laitan lakanan muiden pyykkien sekaan pyörimään..
 
Onko kyseessä värillinen vai valkoinen lakana? Nimittäin sitä väriä on monesti ns. liikaa ja se ärsyttää ja lähtee vain useammassa pesussa. Saman voi todeta joissakin vaatteissakin.

Satiinipuuvilllassa ei noita ongelmia yleensä ole.
 
"vieras"
Halvoista lakanoista ei saa hyviä, vaikka mitä tekisi. Pitää ostaa laatua, jos sileää haluaa. Joko satiinipuuvillaa tai percalea ym. Ennen sai edullisestikin sileitä, kuten lapsuudesta muistamme, mutta ei enää.
 
[QUOTE="vieras";25139105]Halvoista lakanoista ei saa hyviä, vaikka mitä tekisi. Pitää ostaa laatua, jos sileää haluaa. Joko satiinipuuvillaa tai percalea ym. Ennen sai edullisestikin sileitä, kuten lapsuudesta muistamme, mutta ei enää.[/QUOTE]

Ei tämäkään lakana itseasiassa edullisin mahdollinen ollut. Kankaan paksuus vaikuttaa ihan hyvältä ja laadukkaalta, jotain ihoa ärsyttävää ainetta näissä taitaa vain olla. Eiköhän se lukuisissa pesuissa lähde, merkillisen paljon vain tuntui iholla pistelevän vaikka pesin ihan pitkällä ohjelmalla.

Mies ei huomannut mitään erikoista "karheutta" lakanassa, eli ongelma on mun jostain syystä herkässä ihossani..

Kokeilen parin pesun jälkeen silittämistä ja huomenna kuivasurumpua. Luulisi, että kohta on käyttökelpoinen.
 
"satin"
minulla on sama ongelma uusien satiinipuuvillaisten lakanoitteni kanssa.. ne ovat kerran pesussa olleet mutta pistelevät ja kirvelevät iholla. haluaisin tietää, että auttoiko usein peseminen vai voinko tosiaan olla allerginen jollekkin materiaalissa esiintyvälle aineelle..
 
laiska ja onnellinen
meillä on satakakskymppinen patja, oon ruvennu käyttämään siinä lakanana flanellipussilakanaa. Toimii loistavasti, ja on lämmin nukkua talvella.

En uusia lakanoita osta, ei riitä resurssit hankkia hyviä. Kirpputorilta minä olen tainnu lakanani ostaa jo kauan. joku muu on saanut ensin sivistää niitä muutaman vuoden...
 

Yhteistyössä