Uusin 3/2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta kaikille!

Nyt tunsi isikin illalla liikkeet massussa :)
Mulla tuntuu kans muhkuroita (vauva) massussa. Kiva kun voi jo silitellä ;) Ekaa odottaessa en kyl tuntenu ku vasta ihan loppuajasta jalan, mut nyt huomaa selkeesti missä kohtaa kohtua vauveli on. Jännää.
Tää raskaus on muutenkin erilainen. Paljon ""vaivasempi"". Viikonloppuna kun käytiin kävelyllä koko perheen voimin ni välillä aloin jo kävelee kun ankka kun paino niin pahasti lantioo ja esikoisen aikana lenkkeilin synnärille asti (kirjaimellisesti ;)) ilman mitään inhottavia tuntemuksia (muuta kun supparit sillä synnärireissulla)

Muuttolaatikot on vallanneet kämpän. Ihan järkyttäävää! Matotkin meni pesuun ni on tosi kolkkoo asustella kun on tyhjät lattiat ja hyllytkin tyhjinä. Kovasti ootan et menee noi 2 viikkoo nopeaa et pääsee laittaa uutta kotia.

Pakkasterveisin Tiitu, poitsu et ""möykky"" 17+3

P.S Laittasitteko terveisten perään viel viikot ni sais vähän osviittaa missä vaiheessa kukakin on menossa. Ei sit tarviis selata tohon listaan takas tarkistelemaan...

Huomenta!

Tulipa taas täälläkin nukuttua tosi huonosti. Mulla ei vaivaa niinkään puutumiset tai muut vaivat. Saatan vain miettiä keskellä yötä kaikenmaailman ihme juttuja. Viime yö meni miettiessä kasvaako ruijanpallas Suomen vesissä vai ei?!! Nyt sitten väsyttää ihan pirusti.

Me ollaan kanssa käyty katsomassa vaunuja. Mut mulla on kanssa sama vika kun jollakulla muulla (ei muistu nimimerk mieleen), et en oikeen ""uskalla"" tai osaa katsoa vauvan tavaroita vielä. Ukko on sen sijaan sitäkin innokkaammin koeajanut vaunuja. Itse vaan töllöttelen hönttinä vieressä. Ehkäpä reipastun siihen mennessä kun ne vaunut tosiaan ostetaan...

Kannatan maaliskuisten IV*-iltaa!

No jaa. Yritän aloitella töitä.

terv,Ani
(*ilman vauvoja)

Terveisiä neuvolasta, kaiken viimeviikon kipujen ja pienen tiputtelunkin jälkeen asiat ovat rauhoittuneet. Ekaa kertaa nyt saatiin neuvolassa sydänäänet kuuluviin (150-160). Sairaslomaa tosiaan on tää viikko, mikä on ihan OK, kun tuo vatsanpohja kuitenkin vielä aika lailla aristaa ja helposti istumisesta kipeytyy. Vielä ei ole liikkeitä tuntunut, mutta menee varmaan pidempään, kun mulla on noita vaimentimia omasta takaa.
Oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Taas alkoi uusi viikko...
menee nuo viikonloput IHAN liian nopeasti!

Mutta musta kuulkaa tuntuu että ehkä, ehkä tunsin myös eilen muljahtelua vatsalla. Siis erilaista kuin normaali suolten vellominen :). Tai sitten tää on toiveajattelua, kun nyt olen useampana iltana niin kovasti koittanut keskittyä tuntemaan liikahduksia vrt. lukemattomat raskausoireet ennen menkkoja. Tai sitten päivällä harrastettu ankara lautojen kantaminen laittoi paikat kiukkuamaan.

Tiitu, se viikkojen merkitseminen on hyvä juttu ja kai muutaman kerran muutkin ovat sitä toivoneet, mutta tosi monesti olen itsekin laittanut viestin menemään ja sitten vasta huomannut, että taas ne viikot unohtui...

Moikka!

Selasin äsken LA-listaa ja huomasin, et Santtu kaipaili lisätietoja. Eli kyseessä on ensimmäinen lapsi ja sairaala MKS. Päivitä sitten, kun kerkeet.

Keskiviikkona on rakenneultra. Jännittää kovasti ja toivon vaan koko ajan, et olis jo keskiviikko ja ultra jo onnellisesti ohi. Muuten aika kyllä tuntuu menevän tosi nopeesti. Kohta on raskaus puolessa välissä ja tuntuu, et vastahan sitä jännättiin raskaustestin tuloksia..
Liikkeet tuntuu yhä selvemmin ja mahassa on myös muljahdellut. Yksi ilta oikealle puolelle alamahaan nousi sellainen pieni möykky koholle, taisi olla pylly tai jalka! Luin Vau´kirjasta, että vauvan jalka on keskimäärin 2,5 cm tällä viikolla! Ei kovin iso vielä, mut silti tuntuu potkuja!

Nyt täytyy lähteä lenkille, kun on niin ihana ilma ja illaks taas töihin. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Alisa 18+1

Hyvää viikonalkua mammat,
Meillä on tänään taas neuvola jippii (kuulee vauvan sydänääniä taas). Rakenne on vasta marraskuun eka. Mulla jäi ne muljahtelut siihen yhteen päivään, sen jälkeen ei ole mitään tuntunut. Eiköhän ne jo kohta ala tuntua, kun ollaan loppuviikosta jo viikolla 20! Ja puolessa välissä pian! Uskomatonta!
Sportti: Löytyikö vaunut?
Löysin muuten aika hyvän sivun, vaikkakin saksaksi www.babybutt.de sieltä saa edullisesti tilattua vaunuja, myös kolmipyöräisiä!
T:Janis

Joo en minäkään aina meinaa muistaa niitä viikkoja laittaa et ei tosiaan tarvii paniikkia niistä ottaa. Laittaakaa kun muistatte ;) Tarpeeks monesti kun ne on ollu ni alkaa varmaan jo muistamaanki et tolla on sen ja sen verran enemmän/vähemmän viikkoja kun itsellä.

-Tiitu 17+3

Hei vaan, nyt on rauha maassa. Punktiotulokset tuli, 46XY eli terve poika :) Ei kyllä aiota kertoa kellekään, että tiedetään sukupuoli. Pikkasen oli tyttö toiveissa (nimiäkin helpompi keksiä...), mutta tässä vaiheessa ei kyllä ole mitään väliä, kunhan on terve! Piti jo ostaa ensimmäinen vauvanvaatekin :)

Ainoa vaan, että aina pitää vissiin olla jotain hermoiltavaa... nyt hermoiluttaa, että onkohan kaikki kunnossa, kun viikko takoperin oli kauheasti supistuksia, sitten loppuivat kuin seinään, sen jälkeen ei mitään oireita, eikä niitä liikkeitäkään tunnu. Mietin, että kehtaisiko mankua itsensä huomiseksi neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan, niin sitten voisi huolettomammin katsella jo vaunuja yms. Varmaan kyllä ihan hölmöä. Nyt vaan olisi lomalla aikaa katsella jo vauvajuttuja.

Rakenneultra on ensi viikon torstaina, mutta se ei enää kauheasti hermostuta, kun onhan tuota ultrailtu tässä tutkimusten tiimellyksessä, joten kai siinä olisi huomattu, jos jotain erityisen vakavaa olisi.

Mukavia jatkoja kaikille.

Sintti 18+2

Sintti, hieno juttu, tosi kiva kuulla, et tulokset OK. Jatkan itse odottelua toiveikkaana. Käy ihmeessä neuvolassa, sitä varten ne siellä saavat luvan olla, ettei tarvi hermoilla.

Onnea Sintti,

Loistavaa että sait hyviä uutisia. Eikö helpottanutkin ihan hirveästi kun sai uutiset? Minä taas olin ihan varma, että saisimme pojan, mutta meille tulee tyttö. Samoin, kävin heti vauvanvaate ostoksilla uutisten jälkeen.

Ne supistelut voi johtua siitä punktiosta ja silti kaikki on tod näk hyvin, mutta kyllä mä ainakin soittaisin neuvolaan ja kysyisin milloin voi piipahtaa kuunetelemassa sydänäänet, ihan vain jo oman mielenrauhan vuoksi. Kyllä se muuten tuppaa vaivaamaan ainakin mua. Mutta eiköhän kaikki ole ihan hyvin.

onkos teillä kellään muuten semmonen poika tai tyttö olo? Että arvaatteko mikä siltä tulee?
Mulla ei ole mitään olotilaa, mutta miehestä tuntuu et poika tulee. Mä pikkasen toivon kyllä tyttöä. Saas nähdä. On vaan hassua kun ei ole kertaakaan ollut sellanen olo, et tietäs tai arvais sen sukupuolen, et yllätyksenä se arvaus tulee ylihuomisessa ultrassa (mikäli kertovat*9

Heissan pitkästä aikaa!

Olen ollut (muka!) niin touhuissaan etten ole ehtinyt kirjoitella aikoihin, mutta nytpä sitten sain aikaiseksi..

Nukkumisesta: ei mitään ongelmaa ja vaikka ei yletön väsy enää vaivaakaan, nukahdan vaivattomasti aina kun vaan menen maate ja vaikka luen kirjaa vähän aikaa. Ja nukun kuin tukki aamuun asti. Paitsi jos meidän makuuhuoneessa nukkuva nelivuotias heräilee, silloin on kyllä pakko rientää vauhdilla vessaan, mutta muuten saan nukkua pissahädältäkin rauhassa!

Synnytyssairaalaan on meiltä noin 85 kilometriä, että tunteroisen saa varata matkaan. Ei ole tarvinnut aiemminkaan palata tyhjin toimin takaisin, että kaipa sitä osaa oikeaan aikaan nytkin lähteä. No, viimeinen kyllä käynnistettiinkin suunnitellusti (rv 42+1) että siinä mielessä lähtöajankohta oli ennalta selvä.

Potkuja tulee päivittäin ja viime lauantaina nähtiin isukin kanssa molemmat jo vatsan päällekin liikettä, jeeee!
Keskiviikkona on vihdoin se kauan odotettu rakenneultra, että sitten lisää kuulumisia ja mahdollinen uusi la...

- Siiri rv 20 -

Terve kaikille!

Kiva kuulla, että kokoajan enempi kaikki tuntee liikkeitä. Täällä myös liikkeet vaan voimistuu ja maha hötkyy ihan älyttömästi...hassun näköistä.

Meillä meni viikonloppu vauva-aiheisesti. Sain raivattua kaappiin tilaa tutulta saaduille vauvan vaatteille. On se hassua, kun on pieniä vaatteita kaapissa. Lauantai menikin ravatessa vaunuliikkeitä.

Joo Janis (ja muutkin), ostettiin vaunut, mutta päädyttiin sit kuitenkin nelipyöräisiin. Ruvettiin miettimään, että kolmipyöräiset voi olla aika hankalat lumi- ja loskakeleillä ja se juoksu ominaisuus, minkä takia niitä ajateltiin, niin ei ole kuitenkaan kovin paljon parempi. Ajateltiin, että ostetaan sitten ihan oikeat juoksurattaat myöhemmin. Ostettiin Gesslinen Mac M-lift vaunut, jotka on tosi kevyet ja mikä parasta ne mahtuu mun auton pieneen tavaratilaan!!! Ainiin, niin niitä Maxi Cossyjä ei enää tuoda Suomeen. Vielä on kyllä harjoittelemista vaunujen kanssa liikkumisessa, kun kannettiin niitä portaita ylös, niin eikös kantokassi tippunut pois... katottiin molemmat toisiamme ja todettiin, että hups, onneksi ei ollut vauva sisällä!!

Mites muuten Janis, saitko pidettyä ittes kurissa sienten kanssa.

Toi Aniksen IV lyhenne oli muuten hauska! Se pitää ottaa käyttöön!

Jeps, mutta mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Tervehdys,

Tässähän tämä maaliskuisten lista oli nenäni alla enkä sitä huomannut vaan alion jo kirjoitella omaa viestiäni. Mulla laskettu aika 23.3. ja olen ilmoittautunut Naistenklinikalle synnyttämään. Pieniä liikkeitä olen jo ilokseni tuntenut! Raskaus on mulla mennyt tähän saakka hyvin alun ikävää ja aika rankkaakin pahoinvointia ja väsynystä lukuun ottamatta. Mutta nyt jo kuukauden päivät olen nauttinut ihanan hyvästä olosta ja ruokahalusta alun koettelemusten jälkeen. Niinkuin aikaisemmin kirjoittelin niin tulisin mielelläni mukaan seuraavaan tapaamiseen, milloin se sitten ikinä onkaan? Mukavaa viikkoa kaikille!

Eveliina lisätty ja Alisalle lisätty tietoja.

MYÖS TIETOJA PUUTTUU. Toivotaan olevan ainakin nimimerkin lisäksi: IKÄ, MONESKO, ASUINPAIKKA/ SAIRAALA

-emo
-petra85

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS
23.2. tepa, neljäs, Helsinki, NKL

1.3. Santtu, 24, toinen, Helsinki, KOS
3.3. Emppu, 32, eka, LS
3.3. lilja, 32, eka, JS/KOS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, OKS
6.3. Siiri, 36, kolmas, LKS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
10.3. petra85, toinen
14.3. Kirsikka, 29, eka, KOS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, KOS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
20.3. Alisa, 27, eka, Etelä-Savo, MKS
23.3 Eme, 25, eka, KOS
23.3. Eveliina, 27, eka, Helsinki, NKL
24.3. Tiitu 24, toinen, K-HKS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
26.3. Stella, 31, eka, KOS
27.3. Dina, 23, eka, TAYS
27.3. vilma, 26, eka, KYS
28.3. seilori, 33, esikoinen, PKKS
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
RAS= Raahen aluesairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala

Huomenta.

Milla kyseli tuota poika/tyttö-juttua.. Alussa olin kovin varma tytöstä. Tämä johtui kaiketi siitä, että olen itse esikoinen ja jostain syystä se oli mielessäni ainoa mahdollisuus (?). Sit kummasti joskus ensimmäisen ultran jälkeen tuli aivan käsittämättömän vahva olo, että se esikoinen tuleekin olemaan poika. Edelleen odotan mielestäni poikaa ja puhelenkin jatkuvasti pojasta. Jos tää tunne jatkuu näin vahvana loppuun asti, niin tulen kyllä SUURESTI yllättymään jos mulle esitelläänkin kättärillä tyttöä. Jännä juttu. Mites muilla?

- Ani 20+0

Kiitoksia kannustuksesta FarB ja Kirsikka... soitin äsken neuvolaan - olin muuutenkin luvannut soittaa sinne punktiotulokset - ja kysyin, kuuntelisivatko tänään sydänääniä. Siellä oli ilmeisesti joku syyslomasijainen, tosi pirtsakan kuuloinen nuori terkkari, joka lupasi että ilman muuta. Nyt olen sitten menossa puoliltapäivin sinne. Ihanaa, kun on loma, ja kaikki ajat käy. Toivotaan, että siellä on kaikki kunnossa.

Eilen illalla oikein keskityin tunnustelemaan, että eikö siellä mitään liikettä ole, ja olin ehkä kenties tuntevinani jotain, mutta yhtä hyvin kuin vauva, kyseessä saattoi olla a) ilmaa suolistossa tai b) ihan puhdas kuvittelu, niin pientä se oli, mitä olin tuntevinani. Mutta jos nyt sydänäänet kuuluu tänään, niin sitten lopetan stressaamisen vähäksi aikaa. Sitä on ollut ihan tarpeeksi.

Muuten FarB, milloin sinä olitkaan siellä punktiossa? Koska ilmeisesti tosiaan se 2vkoa on yleensä paljon lähempänä totuutta kuin se 4, eli eiköhän niitä tuloksia kohta tule, jos olet pari viikkoa sitten käynyt. Pidän peukkuja että tulee pian ja hyviä tuloksia.

Heippa, kirjoittelempa pitkästä aikaa, olen kyllä käynyt silloin tällöin lukemassa viestit. Täällä oli menossa gallup matkasta synnärille, meillä on sellainen 80 km. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, vaikka viikko sitten sydänääniä kuunneltaessa terkkari sanoi dopperista kuuluvat oudot kumaukset olevan liikkeitä. RV 17+0.

Hei kaikille,
Ilmoittauduin mukaan maaliskuisiin joitakin viikkoja sitten ja jonkun verran olen ehtinyt käydä lukemassa viestejänne. Tuossa selailin vanhoja viestejä taaksepäin, onneksi en ollut vielä tippunut la-listalta veke hiljaiselon takia. Voinut olen hyvin, rakenneultra ensi viikolla. Jänniä aikoja elellään. Tulisin mielelläni mukaan pääkaupunkiseutulaisten seuraavaan tapaamiseen jos vaan aikataulujen puitteissa onnistuu.

Kysymys, onko kukaan miettinyt listan perustamista Yahoo Groups:iin maaliskuulaisille?

HYviä vointeja kaikille!!
Terv. Stella 17+2

Moikka kaikki,

Eilinen neuvola meni todella hyvin. Hemppa 140, vaavin syke lähemmäs 150, sokerit nega yms. Kaikki siis hyvin! Mieskin kuuli nyt vasta ensimmäistä kertaa sydämenäänet (nähnyt on monestikin, mutta kuullut ei). Meni mies muuten aika hiljaiseksi (hyvin ei-tyypillistä häneltä). Olin illalla taas ihan onnellinen ja yritin etsiä tuntemuksia vaavilta, ei tullut. No eiköhän niitä riitä sitten jossain vaiheessa rasitukseenkin asti (jos käyvät kivuliaiksi).
HIenoa, että olette saaneet tuloksia kromoista ja vielä hyviä! Onnea teille jotka vielä odottelevat (ne on varmasti kaikki ihan ok!)! Sportti, ostit vaunut...mekin käytiin eilen Itiksessä katselemassa vaihtoehtoja ja saa nähdä tuleeko kolmipyöräset vai nelipyöräset meillekin. Ajattelin lähinnä sitä, että maalis-huhtikuussa lunta alkaa olla (toivottavasti) vähenevään päin, joten kolmipyöräsetkin voisi sopia. Tietysti rattainahan niitä käyttää sitten myöhemmin vielä. Täytyisi olla lainavauva ja kolmipyöräiset, jotta tietäisi tarkkaan miten ne käyttäytyy=)! Kolmipyöräisten ehdoton etu on kyllä se 360 astetta paikallaan...ja pieneen meneminen.
No saa nähdä. Virosta kuulemma saa aika edullisesti merkkivaunujakin.
Kirsikka: Jokos sun vatsas on tullut enemmän ulos kun olet jo tänään viikolla 20? Sun vatsas oli mun mielestä hämmästyttävän pieni silloin tapaamisessa=)!
Hyvää viikkoa kaikille, Janis vielä rv19

No niin, neuvolassa käyty, ja siellä se sydän tikutti, vaikka otus kovasti yrittikin paeta sen anturin alta. Hassua oli, että se välillä potkia mäjäytti suoraan siihen vehkeeseen niin, että korvissa soi, mutta silti sitä potkua ei vieläkään tuntenut ollenkaan.

No, siellä oli eri täti kuin yleensä, paljon nuorempi (ehkä joku 35-40) ja kivempi kuin se mun normaali (ja minä kun olin luullut, että se on ainoa täti täällä), vaikka ei siinäkään sinänsä mitään vikaa ole. No, tämä sitten lohdutteli, ettei itsekään ollut raskaana ollessaan tuntenut vauvan likkeitä ennen kuin viikolla 21, vaikka sentään on kätilö ja ainakin teoriassa tiesi mitä odottaa.

Eli nyt rauhallisin mielin huomenna Helsingin reissulle vaunuja koeajamaan. Yritin kysellä vinkkejä tuolla toisessa ketjussa ja jotain sainkin, mutta mitenkäs täällä olevat pääkaupunkilaiset: oisko hyviä vaunuliikevinkkejä? Netistä selvitin, että Petikossa niitä on monta (piti etsiä kyllä se Petikkokin kartalta, olen aika ummikko), onko muita hyviä keskittymiä? Ja onko nyt niitä 2005 mallien poistomyyntejä (ainakin Jyväskylässä olen jotain sellaisia nähnyt) vaiko enemmän joulun jälkeen (onko niitä enää jäljellä silloin?)? Lähinnä nyt on tarkoitus tosiaan käydä sellainen kartoituskierros ja ehkä sitten joululomalla ostokierros, mutta tietty jos oikein loistava tarjous vastaan tulisi, niin kai sitä voisi hankkiakin. Rakenneultra on tosin vasta ensi viikolla, mutta kun nyt on selvillä että muksu on hengissä ja sillä on sopivasti kromosomeja, niin täytyy olla tyytyväinen niihin tietoihin.

hei vaan uusille tulokkaille!
Tapaaminen helsingissä oli muistaakseni 30.11? Muistankos ihan väärin? Joku viisaampi vois vielä varmistaa sitä päivää ja kellonaikaa tänne :)

Mulle iski jo paniikkia yks päivä kun ""kasa"" liikkuin huomattavasti vähemmän kun normaalisti, mut nyt on liikkeet taas vilkkaita ja mieli huojentunut. No huomenna on jokatapauksessa se kauan odotettu rakenne ultra jossa taas näkee onko kaikki ok.

Mun syöminen on riistäytynyt käsistä :) Kiloja tullut jo 6...apuva. Sit kaikki mulle van sanoo, et ""et oo yhtään lihonut"" ja itellä on olo kun norsulla. oon aina ollut niin kevyt niin tuntuuhan se hassulta olla nyt normaalipainoinen :) ja maha vaan pömpöttää edelleen eikä kasva kunnolla..ärsyttävää!! ehkä kohta?