Uusi syy lihavuuteen E621

  • Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
Alumiinia ????
E-koodi jokaiselle...

E521 Natriumaluminiumsulfaatti


E554 Natriumaluminiumsilikaatti


Listassa on myös lisäaineita, joiden käyttö Suomessa on kielletty. Lista on päivitetty 1996.
Alumiinia on myös näissä:

E522 Alumiinikaliumsulfaatti

E523 Alumiiniammoniumsulfaatti

E541 Natriumalumiinifosfaatti

E555 Kaliumalumiinisilikaatti

E556 Kalsiumalumiinisilikaatti


Torjunta-aineissa alumiini on tehokas myrkky ja sen jäämistä voi aiheutua erilaisia vaivoja... Mutta että nieltynä saa LISÄTÄ ruokiin?????
 
JONSERED Karhunkantaja
Tuli mieleen että millä sä estät sun omia sairaita lapsia syömästä eineksiä koulussa? Vai ovatko ne sellaisessa koulussa jossa ei syötetä eineksiä?
Kun jo päiväkodissa ja koulussa on einekset tarjolla.
Oho... oli ketju herännyt koomasta. :D

Minun muksuni käyvät koulua, jossa ei eineksiä juurikaan käytetä. Pinaattiletut taitavat olla poikkeus...

Käsittääkseni monessa teollisuuskeittiössä on nykyään vähennetty aromivahventeiden jne käyttöä.
 
Mulla on paino pudonnu laihduttamatta, kun lopetin ligh-tuotteiden käytön ja aloin karttaa lisäaineita, varsinkin ja etenkin natriumglutamaattia, margariinio vaihtui voihin, maito tilamaitoon jne...ruoka siis on kaikkineen vaihtunut kaloripitoisempaan, mutta käsittelemättömämpään. Enää ei oo nälkä, ei tarvi välipaloja jatkuvasti.
 
alumiinista
Alumiinia on myös näissä:

E522 Alumiinikaliumsulfaatti

E523 Alumiiniammoniumsulfaatti

E541 Natriumalumiinifosfaatti

E555 Kaliumalumiinisilikaatti

E556 Kalsiumalumiinisilikaatti


Torjunta-aineissa alumiini on tehokas myrkky ja sen jäämistä voi aiheutua erilaisia vaivoja... Mutta että nieltynä saa LISÄTÄ ruokiin?????
E521 Alumiininatriumsulfaatti

E554 Natriumaluminiumsilikaatti

E559 Aluminiumsilikaatti

Alumiinia on myös väriaineena koodilla E173.
 
JONSERED Karhunkantaja
Mulla on paino pudonnu laihduttamatta, kun lopetin ligh-tuotteiden käytön ja aloin karttaa lisäaineita, varsinkin ja etenkin natriumglutamaattia, margariinio vaihtui voihin, maito tilamaitoon jne...ruoka siis on kaikkineen vaihtunut kaloripitoisempaan, mutta käsittelemättömämpään. Enää ei oo nälkä, ei tarvi välipaloja jatkuvasti.
Älä väitä, että olisit yllättynyt. :D
 
Älä väitä, että olisit yllättynyt. :D
No en ookkaan...ku ensin mä kyllästyin ikuiseen laihduttamiseen ja lopetin sen ja sit ihan sattumalta löyty toi tilamaito ja lasten takia väheni noi lisäaineet. Oikeesti mä kyllä odotinkin selluliitin vähenevän, kun luopuu light-limuista, mut 3 kiloa 2 kk:ssa on mun mielestä aika hyvä painonpudostus, kun on kuitenkin tavallaan herkutellu enemmän.
 
huooh
Vi**n urpot, tuossakin kehotetaan VÄHENTÄMÄÄN. Ei se pienissä määrissä mitään haittaa, jos nyt joskus tekee lihakeittoa kuutioilla tai tiputtaa puolikkaan kanaliemikuution pastaan..huh huh..taas menee överiksi jutut. Kaikkea mikä "tutkimuksen mukaan aiheuttaa" luette sen TOTAALIKIELTÄYTYMINEN KOAINEESTA APUAAA! Herätys hei.
 
JONSERED Karhunkantaja
No en ookkaan...ku ensin mä kyllästyin ikuiseen laihduttamiseen ja lopetin sen ja sit ihan sattumalta löyty toi tilamaito ja lasten takia väheni noi lisäaineet. Oikeesti mä kyllä odotinkin selluliitin vähenevän, kun luopuu light-limuista, mut 3 kiloa 2 kk:ssa on mun mielestä aika hyvä painonpudostus, kun on kuitenkin tavallaan herkutellu enemmän.
Maito laihduttaa... sehän ei ole ihmisen ruokaa.
 
ihan mahtavaa!
No en ookkaan...ku ensin mä kyllästyin ikuiseen laihduttamiseen ja lopetin sen ja sit ihan sattumalta löyty toi tilamaito ja lasten takia väheni noi lisäaineet. Oikeesti mä kyllä odotinkin selluliitin vähenevän, kun luopuu light-limuista, mut 3 kiloa 2 kk:ssa on mun mielestä aika hyvä painonpudostus, kun on kuitenkin tavallaan herkutellu enemmän.
 
vierailija
Muita vältettäviä ovat glukoosi-fruktoosisiirappi ja maissisiirappi (tutkimusten mukaan tuhoavat aineenvaihdunnan, altistavat diabetekselle ja ylipainolle). Jopa mahan bakteerikannan ja ylipainon välillä on todettu yhteys. Joten ei, ylipaino ei johdu aina pelkästään liiasta syömisestä, vaikka tämä sitkeä väittämä elääkin tiukassa. Tuossakin kokeessa glutamaattirotat söivät vähemmän, mutta lihoivat silti enemmän.
 
vierailija
Vi**n urpot, tuossakin kehotetaan VÄHENTÄMÄÄN. Ei se pienissä määrissä mitään haittaa, jos nyt joskus tekee lihakeittoa kuutioilla tai tiputtaa puolikkaan kanaliemikuution pastaan..huh huh..taas menee överiksi jutut. Kaikkea mikä "tutkimuksen mukaan aiheuttaa" luette sen TOTAALIKIELTÄYTYMINEN KOAINEESTA APUAAA! Herätys hei.
Sinä voit aivan vapaasti tuhota oman aineenvaihduntasi ja aivosi. Älä kuitenkaan syötä sitä moskaa lapsillesi, jookos, urpo?
 
Mun mielestä tilapäinen totaalikieltäytymien on hyvästä, koska jos kaikki tekevät niin, jäävät natriumglutamaattia sisältävät valmisteet myymättä ja valmistajien on pakko tehdä tuotteet ilman niitä.

Ja ongelma ratkaistu.
 
vierailija
Mun mielestä tilapäinen totaalikieltäytymien on hyvästä, koska jos kaikki tekevät niin, jäävät natriumglutamaattia sisältävät valmisteet myymättä ja valmistajien on pakko tehdä tuotteet ilman niitä.

Ja ongelma ratkaistu.
Mut ei se ole ainoa syy... Siis onko KELA joskus korvannut Botoxin käytön migreenin hoidossa joskus? Minne sitä on ruutattu? Aika arvelluttavaa hommaa! Vai mitä tuosta voi päätellä:
http://www.kela.fi/ajankohtaista-yhteistyokumppanit/-/asset_publisher/WQHcJ3JiaK7b/content/apteekkien-sairausvakuutusohjeisiin-muutoksia
 
vierailija
"Tutkimusta johtanut Pohjois-Carolinan yliopiston tutkija Ka He ryhmineen sai samansuuntaisia tuloksia hiiritutkimuksissa jo vuonna 1969. He havaitsivat, että natriumglutamaattia injektiona saaneet hiiret lihoivat ensimmäisten neljän elinvuotensa aikana enemmän kuin verrokkihiiret, vaikka verrokit söivät enemmän. Natriumglutamaattia saaneilla hiirillä havaittiin vaurioita hypotalamuksessa, joka säätelee muun muassa ruokahalua ja rasva-aineenvaihduntaa." *sitaatti Mediauutisista*
Että siinä... Söivät vähemman ja lihoivat enemmän.
Varmaankin mediuutisista, mutta onhan ainakin yksi uskollinen käyttäjä sille yhä? Katso:
http://kaksplus.fi/threads/uunimakkara-miten-se-tehdaeaen.1470535/page-2
 
vierailija
Luomu kuutioissa/liemissä sitä natriumglutamaattia ei välttämättä olekaan.
Ja vinkki vinkki: Liperi antaa lihaliemen makua ruokaan!
On mun ehdoton lempimauste keittoihin yms. enkä nykyisin enää käytä mitään liemi korvikkeita =)

Nykyisin sentään löytyy jonkin verran tuotteita ilman tuota ärsyttävää E621 myrkkyä. Reilu 10v. sitten kun yksi tuttava heitti ilmaan ajatuksen että "mahtaisko sun jatkuvat migreenit johtua tuosta E621 lisäaineesta?" niin tuntui että pää hajoaa kun ei enää löytänyt yhtään mitään ostettavaa kaupasta. Kaikissa maustesekoituksissa oli sitä, nuudelin maustepusseissa (ja nuudelit oli opiskelijan ihan ehdoton perusruoka raakaaine, jota ilman ei voi tulla toimeen :D ) kaikissa leikkeissä, joka ikisessä valmisruuassa jne.
Vieläkin harmittaa se että joutuu ostamaan esim. lihat yleensä kaliimmalla kilohinnalla kun marinadeissa on yleensä sitä. mutta olen kyllä todennut kun joskus ostan marinoitua että ne nykyään maistuu aika kamalalle, keinotekoiselle.

Juu ja ne hirveät jopa yli viikon kestävät migreenit katosivat kun karsin tuon aineen pois ruuasta. Katkera olin vuosikausien turhasta kärsimyksestä että miksi kukaan ei aikaisemmin moista ehdottanut. Ja toisaalta olen edelleen hyvin kiitollinen tuolle ihmiselle joka heitti ajatuksen ilmaan, voisihan se olla etten tähän päivän mennessä olisi kuullut tuosta muualta.
Todellakin, moni ei kuule sitä ja kun suoli on sökö kaikista kipulääkkeistä, myöhäistä voi olla siinä vaiheessa...
 
vierailija
No ei johdu mustasta kahvista ainakaan se, mut jos kahviin laittaa karrageenikermaa tai juo automaattikahvia, jossa on joku maito/kerma, varmaan tulee oireita, se E407 aiheuttaa tulehdusta koe-eläimille. Maha ei toimi, voi johtua siitäkin, että suoliston limakalvot turpoaa, melkein tukkeentuu ja sitten ne hiivat villiintyy, ainakin jos saavat hiilareita. Mut toi karrageeni on hydrokolloidi, joka laajenee suolistossa ja siksi voi tulla maha hirvittävän kipeeksi. Jätäpä noi kaikki pois. Lääkäri Lähteenmäki sanoi kerran, et sama vaikutus on, vaikka ei mulle karrageenista migreeniä tule, kuten tulee kaikista glutamaateista, siis arominvahventeista.

Jos yhden kerran on otettu koepaloja, voi ne pienet reiät sitten oireilla jatkossakin - mut kukapa sitä vois ennakkoon tietää?
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/lainaa.htm
Kohta 10 vuotta kulunut tuostakin:)
Pizzaraasteita en ole käyttänyt, mutta niissä on paljon sulatesuoloja, kuten xtra-merkkisessä kummajaisessa onE339, eikä E338.
 

Yhteistyössä