Uusi syy lihavuuteen E621

  • Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja cc:
niinpä ajattelin tehdä, kun tuo diettikin nyt sitte pämähti päälle kerta! vaikuttaako ne sit aivoloihinnii? luuletko et nää tyhmät jutut kans loppuis sitte?
Vaikea sanoa, kuinka hyvin hypotalamus on muusina...

Mutta kokemuksesta väitän, että ylivilkas lapsi rauhoittuu jonkin verran, kun ylimääräiset lisäaineet jätetään pois, lähinnä juuri natriumglutamaatti ja keinomakeat.
 
Jeps. Ne ja fenyylianiliinilähteiset makeutusaineet.

Heh, ilmankos olen toistaiseksi hoikka. :xmas:

(ja vaikkei pitänyt, niin tämä oli mustumisen arvoinen uutinen ja mielipiteeni halusi tulla ilmaistuksi juuri näin)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Jeps. Ne ja fenyylianiliinilähteiset makeutusaineet.

Heh, ilmankos olen toistaiseksi hoikka. :xmas:

(ja vaikkei pitänyt, niin tämä oli mustumisen arvoinen uutinen ja mielipiteeni halusi tulla ilmaistuksi juuri näin)
:hug: Kaipailin sinua...
 
Santa Maria maustepusseissa ei ainakaan tuoteselosteessa ole tuota E:tä!Mutta näköjään kaikissa halvimissa mausteissa sitten on...esim.Xtra ja golden star...ja tietty lihaliemikuutioissa on...onkohan kaikissa lihaliemissä?
 
vieras
E621:ä on melkein kaikissa liha- ja kasvisliemikuutioissa (mm. luomuversioissa ei tosin ole!), joissakin maustesekoituksissa (mm. grillimauste), monissa valmisruuissa, valmismarinadeissa. Tuntuu, että melkein kaikissa valmisruuissa tai valmisteita joissa on yleensä mitään mausteita.
 
Onneksi ei tartte murehtia moisia, kun syö lähes lisäaineetonta ruokaa. Sen olen huomannut, että einekset turvottaa. Olipa sitten kyseessä lisäaine tai ei. Voisi maalaisjärjelläkin ajatella, että enemmän lisäaineita nauttivat = valmisruokia käyttävät, ovat lihavampia, koska ruokavalio ei ole niin terveellinen (suola, rasva jne).
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Onneksi ei tartte murehtia moisia, kun syö lähes lisäaineetonta ruokaa. Sen olen huomannut, että einekset turvottaa. Olipa sitten kyseessä lisäaine tai ei. Voisi maalaisjärjelläkin ajatella, että enemmän lisäaineita nauttivat = valmisruokia käyttävät, ovat lihavampia, koska ruokavalio ei ole niin terveellinen (suola, rasva jne).
Oikea voi on paljon parempi, kuin ne keinotekoisesti kovetetut margariinit.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Onneksi ei tartte murehtia moisia, kun syö lähes lisäaineetonta ruokaa. Sen olen huomannut, että einekset turvottaa. Olipa sitten kyseessä lisäaine tai ei. Voisi maalaisjärjelläkin ajatella, että enemmän lisäaineita nauttivat = valmisruokia käyttävät, ovat lihavampia, koska ruokavalio ei ole niin terveellinen (suola, rasva jne).
Voihan sitä itsekin valmistaa suolaista ja rasvaista ruokaa... :whistle:

Luulisi, että mitä vähemmän käsiteltyä, "luonnollisempaa", ruoka on, sitä parempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Onneksi ei tartte murehtia moisia, kun syö lähes lisäaineetonta ruokaa. Sen olen huomannut, että einekset turvottaa. Olipa sitten kyseessä lisäaine tai ei. Voisi maalaisjärjelläkin ajatella, että enemmän lisäaineita nauttivat = valmisruokia käyttävät, ovat lihavampia, koska ruokavalio ei ole niin terveellinen (suola, rasva jne).
Oikea voi on paljon parempi, kuin ne keinotekoisesti kovetetut margariinit.
Täytyypäs tiirata margariinin tuoteselostetta.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Onneksi ei tartte murehtia moisia, kun syö lähes lisäaineetonta ruokaa. Sen olen huomannut, että einekset turvottaa. Olipa sitten kyseessä lisäaine tai ei. Voisi maalaisjärjelläkin ajatella, että enemmän lisäaineita nauttivat = valmisruokia käyttävät, ovat lihavampia, koska ruokavalio ei ole niin terveellinen (suola, rasva jne).
Voihan sitä itsekin valmistaa suolaista ja rasvaista ruokaa... :whistle:

Luulisi, että mitä vähemmän käsiteltyä, "luonnollisempaa", ruoka on, sitä parempi.
Toki voi :D Mutta meillä on tuoreet raaka-aineet ja yleensä aina marinoimattomat lihat jne joten on melkosen freesit tarjoilut :)
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Juu, laittakaa vaan keittoihin niitä liha- ja kasvisliemikuutioita, siitä sitä saa.
Reformin luomukuutioissa ei ole glutamaattia!
Mutta mihin näitä liemikuutioita muka on niin pakko laittaa?
keittoihin kuutiot tuovat makua. ennen liatoin ruskeaan kastikkeeseen mutta, nykyään korvaan sen tilkalla soijaa. tietääkö kukaan onko soijakastike erityisen epäterveellistä. tiedän että siinä on paljon suolaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
[
Mutta mihin näitä liemikuutioita muka on niin pakko laittaa?
Liemien ja fondien keittäminen on oikeeasti aika työlästä puuhaa. Itse teen niitä aika ajoin pakkaseen, mutta jos pakastin on liemistä ja fondeista tyhjä, niin luomuvalmisliemikin kelpaa.

 

Yhteistyössä