Nyt alko pelottaa... MPR-rokotteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on 3v tyttö joka ei ole saanut sitä. Ensin se jäi jostain syystä antamatta silloin 1,5 vuotiaana (tais olla kipeenä tyttö tai jotain) ja sitten kun se piti antaa niin olinkin nähnyt sen leffan siitä miten MPR-rokotteen epäiltiin aiheuttavan autismia.

Päätin sitten, että tyttö saa sen vähän myöhemmin ja olin ajatellut että nyt 3vuotiaana annetaan se kuten annetaankin jahka seuraavan kerran päästään vauvan kanssa neuvolaan.

Mutta nyt näin tämän ja pelkään, että olenko tehnyt jotain väärin kun siirsin rokotteen antamista:

http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=1350845

Niin, no sitähän varten ne lapset rokotetaan. Jos jättää rokottamatta, elää niiden siivellä, jotka on rokotettu ja jos joku tauti alkaakin jyllätä iskee paniikki, jos ei ole rokotusta saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, no sitähän varten ne lapset rokotetaan. Jos jättää rokottamatta, elää niiden siivellä, jotka on rokotettu ja jos joku tauti alkaakin jyllätä iskee paniikki, jos ei ole rokotusta saanut.

Minä olen kyllä kaikki rokotukset antanut aina lapsille enkä tuotakaan ole aikonut jättää antamatta. Silloin kysyin neuvolassa, että onko se ok jos sen antamista siirtää. Th ei osannut lievittää pelkoani tuosta autismista joten jätin sen antamatta. Pitäisi olla ajanmukaista tietoa jakaa siellä neuvolassa rauhoittamaan epävarmoja vanhempia eli mielestäni minua on turha syyttää asiasta.

Eipä tossa nyt mitään suurta vahinkoa ole vielä varmaankaan käynyt. Soita aikaa neuvolaan rokotusta varten jos olet huolissasi ja haluat rokotuttaa lapsesi mahdollisimman pian.
Onhan tuossakin taudissa aika ikäviä jälkitauteja ja komplikaatioita olemassa, vaikka itse tauti nyt ei mahdottoman pahalle vaikutakkaan.

Että eikun vaan soitto neuvolaan ja kyl se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Eipä tossa nyt mitään suurta vahinkoa ole vielä varmaankaan käynyt. Soita aikaa neuvolaan rokotusta varten jos olet huolissasi ja haluat rokotuttaa lapsesi mahdollisimman pian.
Onhan tuossakin taudissa aika ikäviä jälkitauteja ja komplikaatioita olemassa, vaikka itse tauti nyt ei mahdottoman pahalle vaikutakkaan.

Että eikun vaan soitto neuvolaan ja kyl se siitä.

Ajattelin joo, että taidankin soittaa jo huomenna ja mennään samantien hakemaan se rokotus. Luulisi, että onnistuu heti samana päivänä tuommoinen nopea homma.

Mietin kyllä että muistaakseni itse olen sairastanut sen tuhkarokon lapsena....