Uusi suhde, onko syytä olla varuillaan vaan teenkö turhasta ongelman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmökö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmökö?

Vieras
Tapasin joitain kuukausia sitten mukavalta vaikuttavan miehen. Mies oli heti alusta saakka vahvasti sitoutumisen kannalla. Parien treffien jälkeen piti sopia jo seurustelusta ja siitä että muita ei tapailla. Tämä tuntui mukavalta vaihtelulta niille miehille joita olin aikaisemmin tapaillut ketä halusisi mahdollisimman vapaasti saada kulkea. Mies myös alusta asti on puhunut avoimesti tunteistaan, mikä toisaalta tuntui oudolta koska olimme tunteneet vasta niin vähän aikaa. Mies on kertonut olevansa ehdottomasti parisuhdetyyppiä eikä harrasta yhdenillanjuttuja tai usemman ihmisen tapailua samaan aikaan.
Olemme nyt seurustelleet muutaman kuukauden ja minua alkaa vähän mietityttämään. Mies on kovaa vauhtia ollut kaiken aikaa viemässä suhdetta eteenpäin. Liiankin nopeasti minun mielestä. Välillä on ollut sellainen tunne, että mies haluaisi meidän suhteen olevan jo pidemmällä kuin se on. Monesti olen joutunut miestä muistuttamaan, että olemme kuitenkin tunteneet vasta muutaman kuukauden. Tänä aikana on selvinnyt, että mies ei ole oikeastaan ollut lainkaan sinkkuna neljä vuotta sitten tapahtuneen avioeron jälkeen. Mies on ikään kuin vaihtanut lennosta toiseen ja suhteet ovat kestäneet keskimäärin puoli vuotta.
Mies on paljon tekemisissä ex-vaimonsa kanssa mikä on ihan ymmärrettävää koska heillä on yhteinen lapsi. Mutta miehellä on myös asunnossaan esillä heidän hääkuva. Mies myös puhuu melko usein avioliitostaan ja eroprosessista. Omasta erostani on aikaa vasta kaksi vuotta mutta en silti koe tarvetta enää käsitellä sitä asiaa. Tuntuu kummalliselta, että miehen pitää edelleen asiasta puhua ja käydä läpi niitä vaihteita joita siihen kuului.
Välillä minulle tulee sellainen tunne, että mies hakee sitä samaa mitä oli ex-vaimonsa kanssa, ja se on ihan sama kuka se nainen on kunhan on parisuhde. Tuntuu, että aikaa aitoon tutustumiseen ei ole ollut vaan miehellä on ollut mielessä valmis muotti johon minut on laitettu. Vähän sillä tavoin, että mies on jatkanut kanssani siitä mihin edellisen kanssa jäi. Mitä mieltä te olette? Kuulostaako siltä, että on syytä on huolissaan?

Olisin huolissani. Oikeasti... mieti nyt tarkkaan. Lue tuo tekstisi itse läpi pari kertaa. Etkö tajua?
Mies ei ole päässyt erostaan yli. Hän yrittää kompensoida sitä sinun avullasi. Hän on läheisriippuvainen, jolla on koko ajan pakko olla joku.
Jätä nyt jo se mies. Ansaitset muuta.

No miten ajattelet voisiko tuosta tunteestasi puhua suoraan sen miehen kanssa? Siis että kuulostaa että et ole päässyt erosta yli (se mies siis), ja että minä en tunne halua enkä valmiutta edetä suhteessa näin nopeasti, vaan olen ihminen joka haluaa katsoa ja harkita.

Tuo hääkuva-juttu on outo. Ja se että suhteita on noin paljon toinen toisensa perään. Muuten en näe tässä mitään kauhean hälyttävää välttämättä. Olisi ehkä hyvä jutella miehen kanssa avoimesti asiasta.

Sinuna olisin varuillani. Mies haluaa selvästi tehdä selväksi exälleen, että kelpaa muille naisille. Todennäköisesti toivoo, että ex vielä ottaisi takaisin joskus. Itsellä oli vähän samanlainen tilanne, ja jälkeenpäin vasta tajusin, kuinka kiinni mies oli exässään, vaikka exällä oli jo uusi aviomies. Kuvaavaa oli, kuinka mies käyttäytyi exänsä läsnäollessa. Minä unohduin täysin, hän käveli exänsä vieressä juttelemassa ja minä kävelin yksin heidän perässään. Sanoisin, että hän varmasti pitää sinusta, mutta exäänsä hän rakastaa.

Todellakin olisin varuillani. Kuulostaa narsistiselta pikkupojalta, joka kaipaa äitiä ja syliä. Juokse karkuun! On näitä nähty, liikaakin.

Narsistiselta? Missä ihmeessä sinä näet narsismia?

Ärsyttää koko sana, ette taida edes tietää mitä se tarkoittaa, viljelette muuten vaan joka puolella.

Aloittaja: juokse vielä kun voit, pahimman luokan läheisriippuvainen ihminen ja jos et itse ole tunteidesi ja impulsioidesi kanssa samalla viivalla niin ei hyvä seuraa...

[QUOTE="vieras";29068561]Tuo hääkuva-juttu on outo. Ja se että suhteita on noin paljon toinen toisensa perään. Muuten en näe tässä mitään kauhean hälyttävää välttämättä. Olisi ehkä hyvä jutella miehen kanssa avoimesti asiasta.[/QUOTE]

mullakin on hääkuva seinällä,eikä kukaan tuu olemaan mulle yhtä tärkeä kuin edesmennyt aviomieheni,ei sillä että alkaisin edes seurustelee

mullakin on hääkuva seinällä,eikä kukaan tuu olemaan mulle yhtä tärkeä kuin edesmennyt aviomieheni,ei sillä että alkaisin edes seurustelee

Kuolleen puolison kuvan ymmärrän oikein hyvin, ei kukaan tulisi koskaan mieheni paikkaa täyttämään jos hän kuolisi.
Sen sijaan eron jälkeen kuvan pitäminen on älytöntä.

• Tykkää
Reactions: Emmi86
Voisi olla minun entinen mieheni. Naisia toisen perään paikkaamassa jättämääni tyhjää tilaa ja kuitenkaan kukaan ei todella kelpaa. Toisen naisen selän takana otetaan toistuvasti yhteyttä entiseen, että vieläkö voisin takaisin tulla. Surullista.

Yhteistyössä