Eikö musta vaan ole parisuhteeseen vai mikä mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunnevammainenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunnevammainenko?

Vieras
Takana kaksi pitkää suhdetta. Ekassa mies petti ja jätti, toka suhde oli muuten vaan helvetillinen sadistisen psykopaattimiehen takia. Erosta aikaa viidettä vuotta, ja edelleen tuo kakkoseksä kiusaa ja ahdistelee. Välillä vähemmän, välillä enemmän.

Eron jälkeen olen ollut oikeastaan yksin. Jotain pitempiä deittailusuhteita on ollut, mutta niissäkin ahdistus on aina jossain vaiheessa tullut mukaan kuvioon. En ole rakastunut kertaakaan viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Välillä toisen ihmisen ja parisuhteen kaipuu on ollut lähes raastavaa, mutta viime aikoina olen hyväksynyt ajatuksen että olen lopun elämääni yksin, ilman rakkautta. Ei se aiheuta enää katkeruutta eikä edes itsesääliä.

Nyt sitten olen tutustunut netissä erääseen mieheen, joka vaikuttaa kaikinpuolin normaalilta ja mukavalta. Ei mulla pitäis olla mitään ahdistuksen aihetta, päinvastoin mun pitäis kai olla innoissani ja iloinen tapahtuneesta. Mutta en ole. Mua ei oikeastaan yhtään kiinnosta laoittaa yhtään mitään, pelkään että petyn. Mulla on suorastaan pakokauhunomainen tunne, en halua pitää mitään yhteyttä tuohon mieheen -vaikka mitään järjellistä syytä ei olekaan.

Että mistä tää nyt sitten kertoo? Siitä, että tuokaan mies ei ole "se oikea" vai siitä että mä en kykene mihinkään enää vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Vai mistä?

Ei olla vielä kauaa tutustuttu, ehkä jotain viikon päivät vasta. Luovutanko? Vai yritänkö vielä jatkaa tutustumista?

ei ne kaikki voi millään kolahtaa kyllä sen sit huomaa kun oikeesti mielenkiintonen tapaus iskee kohdalle. mun entinen kämppis oli vähän samanlainen.. seurusteli monen miehen kanssa sinä aikana kun asuttiin yhdessä mut aina alkoi muutaman viikon jälkeen ahdistamaan ja jätti miehen. muutti toiselle paikkakunnalle ja nyt on naimisissa ja onnellinen.

Jos et oo vaan kiinnostunut siitä. Jos ei synkkaa, niin sitten kannattaa jättää siihen. Tai sitten tapaat sen kerran ja siitähän sen näkee, miten menee ja miltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt ap:
mitä täällä pitää tehdä, että saa vastauksia? kirjoitella ensin mustana vähintään kymmentuhatta viestiä??

Tai tehdä kaks aloitusta samasta aiheesta, niin saat paskaa niskaan, kun taas valittaa täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
mitä täällä pitää tehdä, että saa vastauksia? kirjoitella ensin mustana vähintään kymmentuhatta viestiä??

Tai tehdä kaks aloitusta samasta aiheesta, niin saat paskaa niskaan, kun taas valittaa täällä.

Niin..

Kai se ongelma on sitten siinä, etten kiinnostu kenestäkään. En ole kiinnostunut vuosiin, en ihastunut, en mitään. Ja silti välillä kaipasin parisuhdetta, toista aikuista mun elämään. Nykyään en kaipaa enää sitäkään. Päin vastoin, ajatus seurustelusta saa mut ahdistumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :(:

Niin..

Kai se ongelma on sitten siinä, etten kiinnostu kenestäkään. En ole kiinnostunut vuosiin, en ihastunut, en mitään. Ja silti välillä kaipasin parisuhdetta, toista aikuista mun elämään. Nykyään en kaipaa enää sitäkään. Päin vastoin, ajatus seurustelusta saa mut ahdistumaan.

Nauti vapaudesta äläkä ota paineita parisuhteesta. Se tulee, jos oikea ihminen sattuu kohdalle. Silloin suhteen onnistumis mahdollisuudet ovat hyvät, kun sitä ei ole hakemalla haettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :(:

Niin..

Sama täällä.