Ahdistunko turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehelläni on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehelläni on

Vieras
Miehelläni on ollut petikumppaneita enemmän kuin hän edes muistaa.
Pano-ja seksi suhteita useita. Hän on ollut erittäin aktiivinen seksinsuhteen ja kumppani on täytynyt olla tyyliin 2xviikko. Sinkku hän on ollut lähes koko ikänsä ja petikumppaneita on oikeasti runsaasti.
Kun aloimme tapailla minulle tuli jopa baareissa oudot naiset varoittelemaan, että tuo ei halua kuin sitä yhtä juttua.
Olin tuolloin vasta kaupunkiin muuttanut, enkä tiennyt, että häntä pidetään kaupungin pukkina.

Nyt olemme olleet suhteessa kohta neljä vuotta. 2 kertaa olemme eronneet pariksi kuukaudeksi ja aina silloin on miehellä ollut taas näitä seksisuhteita useita.
Aina on kuitenkin luokseni palannut itkuisin silmin ja anonut armoa ja kertonut kuinka elämä ei tunnu miltään ilman minua. Ja nyt vimeisen kerran jälkeen on todella osoittanut sen , että haluaa olla minun kanssani. On mm. rakentanut meille kodin, juuri toivomusteni mukaan ja viettää illat kanssani, ei ryyppä tai kuljeskele baareissa, kohtelee minua todella hellästi, palvelee ja passaa. Puhuu rakastavansa ja on jopa kosinut.

Minua taas hieman pelottaa ja epäilyttää, että riitänkö kuitenkaan hänelle?
Milloin taas alkaa ruoho näyttää vihreämmältä..?
Minua myös ahdistaa nuo useat entiset kumppanit... Vertaako hän seksiämme niihin.. muistelee kaiholla... Minusta on myös kurjaa nähdä näitä naisia kaupungilla.. aina tulee pahamieli...
Minua myös ällöttää ajatus miehestäni ja näistä muista naisista, välillä suorastaan vihaan miestäni.. (mutta kuitenkin rakastan) ja en halua että hän koskee minuun.. Hän on jotenkin .."likainen" "käytetty"

Itse en koskaan ole harrastanut yhdenillanjuttuja. Olen ihan kaunis nainen joten ei ole johtunut kumppanien puutteesta vaan siitä etten halua seksiä ellen tunne ihastumista/rakastumista. Minä olen ensin aina tapaillut ja sitten kenties jossain vaiheessa tulee se seksi. Itselläni kaikki kumppanini ovat olleet seurustelusuhteista joista lyhin oli 6kk ja pisin 8vuotta (avioliitto).
Tämän nykyisen mieheni siis tapasin kun eron jälkeen vaihdoin paikkakuntaa.
Hän oli minulle se ensimmäinen sitten aviolitto vuosien.
Siitä seksistä mitä silloin seurustelun jälkeen harrastimme, en millään voinut uskoa, että hän olisi ollut naistenkaataja... :) onnetonta sähellystä puolintoisin :D

Miten ihmeessä kaikotan päästäni ne muut naiset?
En minä niitä päivittäin mieti, mutta kausittain ja aina juuri silloin kun mies kyselee häistä tai pyytelee että tehtäisiin vauva...
Olenko ihan tyhmä kun edes mietin menneitä, tiedän että niiden ei pitäisi haitata, mutta en vain voi itselleni mitään..
Eikö teitä ahdistaisi jos tietäisitte?
Eikö teitä kalvaisi epäilys siitä, että mies ei pystykkään tapojansa lopullisesti muuttamaan vaan palaa niihin jossain vaiheessa...?

En tiedä. Voi olla, että miehesi on ihan hyvä ja luotettava, syystä tai toisesta vain seksin perään. Osaako mies itse kertoa miksi irtosuhteet niin kiinnostavat? En usko, että kyse on pelkästään seksuaalisesta halukkuudesta, mitä lie hyväksytyksi tulemisen tarvetta tai tunteiden käsittelyn vaikeutta mukana. Voi myös olla, että sinulla on käsissäsi valehteleva ja pettävä pommi, toisaalta taas mahdollista on sekin, että sattuu vain olemaan sellainen tyyppi, joka harrastaa paljon seksiä ja erossa ollessaan hakee sitä jostakin. Tapaamatta ja tuntematta ihan mahdotonta sanoa. Mitä oma fiiliksesi sanoo, onko mies luotettava? Miksi olette olleet erossa jo kahdesti? Miksi olette palanneet yhteen? Minkä verran pystytte miehen kanssa puhumaan näistä asioista? Mitä mieltä ystäväsi ovat suhteestanne ja miehestäsi, he usein näkevät sellaista mitä itse katsoo liian läheltä? Miten sietää seksittömyyttä suhteessa, kuivia kausia kun tulee yleensä seksuaalisesti aktiivisimmissakin parisuhteissa vuosien saatossa? Nämä ovat mielestäni aika tärkeitä kysymyksiä.

Sitä vertailua tuskin tarvitsee pelätä, yhden yön jutut harvoin ovat kovin laadukasta seksiä, kuten itsekin huomasit ekasta kerrastanne. Ja seksistä oppii paljon enemmän parisuhteessa kuin kukasta kukkaan liihottelemalla.

No munkin miehellä oli suht.useita naisia ennen mua. Ei ollut ollut koskaan 29v asti ollut kihloissa tai naimisissa,tyttöystäviä ne olivat vaan olleet. Niin ja aika usea asuu niistä tässä samassa kaupungissa misää me nyt asutaan. Ei mua se haittaa. On ollut ihan uskollinen ja kunnon mies kun on ollut mun kanssa.

[QUOTE="hmmm";25175425]En tiedä. Voi olla, että miehesi on ihan hyvä ja luotettava, syystä tai toisesta vain seksin perään. Osaako mies itse kertoa miksi irtosuhteet niin kiinnostavat?"
Olen kysynyt, mies ei osannut vastata.

" En usko, että kyse on pelkästään seksuaalisesta halukkuudesta, mitä lie hyväksytyksi tulemisen tarvetta tai tunteiden käsittelyn vaikeutta mukana. "
Tätä en tullut edes ajatelleeksi

"Voi myös olla, että sinulla on käsissäsi valehteleva ja pettävä pommi,"
Tätä minä juurikin pelkään

"Mitä oma fiiliksesi sanoo, onko mies luotettava?"
On ja ei. On valehdellut ja paljon. Nykyisin en ole saanut kiinni valheesta, joten liekö sen lopettanut vai onko vain niin etevä..

"Miksi olette olleet erossa jo kahdesti?"
Mies ei tuntenut voivansa olla parisuhteessa, kuulemma liikaa vastuuta, eikä kuulemma ollut varma rakastiko minua.

" Miksi olette palanneet yhteen? "
Koska minä rakastan häntä ja olen hänet sitten takaisin ottanut kun mies on pyytänyt ja anellut. Hän on kuitenkin se joka on ottanut yhteyttä ja halunnaut jatkaa suhdettamme.

"Minkä verran pystytte miehen kanssa puhumaan näistä asioista? "
Mies ei tykkää puhua menneistä. Varsinkaan niistä ilkeyksistä joita hän on minulle tehnyt. Hän sanoo ettei halua puhua niistä eikä muistaa niitä, hän ei ole se ihminen joka silloin oli. Silloin hän oli kuulemma tyhmä.

"Mitä mieltä ystäväsi ovat suhteestanne ja miehestäsi, he usein näkevät sellaista mitä itse katsoo liian läheltä? "
Toiset on sitämieltä, että meidät on tarkoitettu yhteen, toiset taas toivovat että kaikki menisi tälläkertaa hyvin...

"Miten sietää seksittömyyttä suhteessa, kuivia kausia kun tulee yleensä seksuaalisesti aktiivisimmissakin parisuhteissa vuosien saatossa?"
Tämä asia pelottaa, että lähteekö mies sitten muualta hakemaan, kun kotona tarjolla olevaa ei saa/ ei kiinnosta.

[/QUOTE]

Kun tietäisikin mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

[QUOTE="aloittaja";25175517]"Mitä oma fiiliksesi sanoo, onko mies luotettava?"
On ja ei. On valehdellut ja paljon. Nykyisin en ole saanut kiinni valheesta, joten liekö sen lopettanut vai onko vain niin etevä..

"Miksi olette olleet erossa jo kahdesti?"
Mies ei tuntenut voivansa olla parisuhteessa, kuulemma liikaa vastuuta, eikä kuulemma ollut varma rakastiko minua.[/QUOTE]

Minun mielestäni nuo osiot kuulostavat aika huolestuttavalta. Tuo toinen ei ehkä niinkään, koska miehellä ei (ilmeisesti?) parisuhdekokemusta ole - totta kai se tuntuu uudelta ja pelottavalta. (Tosin se, että mies on jättänyt sinut KAKSI KERTAA tämän takia kuulostaa jo raivostuttavalta...) Mutta huolestuttavinta on, että mies on valehdellut paljon. Millaisista asioista hän on valehdellut?

Epäreilua tai ei, niin minun silmissäni irtosuhteet pilaavat ihmiset, enkä ikinä huolisi miestä joka on hyppinyt sängystä sänkyyn. Sellainen ihminen olisi sitä paitsi jo lähtökohtaisesti liian erilainen minuun verrattuna. Irtosuhteilijat löytäkööt toisensa.

Korjaus: ihmisen. Siis "irtosuhteet pilaavat ihmisen" siinä mielessä, että ko. ihminen ei ole minulle enää sopiva. En muuten tuomitse ihmisten sänkytouhuja, ne eivät kuulu minulle pätkääkään.

Hän joko lähtee tai ei lähde- aivan kuten kaikki muutkin miehet ja naiset. Sinun on vaan päätettävä miten aiot elää - eroatko, kärvisteletkö epäillyksin, nautitko parisuhteesta?

[QUOTE="aloittaja";25175517]Mies ei tykkää puhua menneistä. Varsinkaan niistä ilkeyksistä joita hän on minulle tehnyt. Hän sanoo ettei halua puhua niistä eikä muistaa niitä, hän ei ole se ihminen joka silloin oli. Silloin hän oli kuulemma tyhmä.[/QUOTE]

Onko hän mielestäsi nyt eri ihminen? Tuo voi olla uskottavaa, jos hän on joskus tehnyt jotain tyhmää, sen jälkeen sanonut muuttuneensa ja sitten todella sen jälkeen aina toiminut kuin muuttunut mies. Sen sijaan jos hän tekee jotakin tyhmää, kieltäytyy juttelemasta ja lupaa ettei se toistu, sitten taas tekee jotakin ikävää, sanoo sen olevan mennyttä ja olevansa muuttunut jne., niin tosi huolestuttavalta kyllä kuulostaa. Myös tuo miehen sitoutumisen hankaluus ja sitten toisaalta avioon ja lapsentekoon houkuttelu... Inhottavaa sanoa, mutta ei kovin luotettavan kuuloinen mies. Jos yhdessäolo tuntuu hyvältä ja mies tällä hetkellä kunnioittavalta, niin parin vuoden koeaika varmaankin kertoisi paljon. Jos parin vuoden sisällä samanlaista suhdetta jatkaen tulee edelleen vastaan ongelmia ja mies käyttäytyy sopimattomasti, niin sitten voi miettiä, että mitä se elämä olisi ollut, jos nyt miehen toiveiden mukaisesti olisi mennyt naimisiin ja hankkinut lapsen... Huh. Usein avioliitto ja etenkin lapsi kärjistävät ongelmia entisestään ja toisaalta tekevät myös eroamisen vaikeammaksi.

Muista oma arvosi äläkä anna kohdella itseäsi miten sattuu. Sulla on käsissäsi vaikea kysymys, mihin kukaan ei varmaankaan voi antaa varmaa vastausta.

Mä olin todella menevä ja harrastin paljon siis todella paljon irtosuhteita ja ajattelin että en ikinä halua seurustella koska vapaa elämä on paljon mukavampaa. No tapasin kuitenkin mieheni enkä voisi kuvitellakkaan eläväni ilman häntä, eikä todellakaan enää muut miehet kiinnosta.:) Meillä on jo kaksi lastakin ja häitä suunnitellaan. Eli ehkä miehellesi kävi samoin, sinkkuelämä oli kivaa mutta löysi elämänsä naisen eikä enää halua muuta.

Muutin itsekkin muualta tänne ja sain kuulla naisilta eräästä "pelimiehestä" jota piti varoa. Varoinkin. En mennyt juttusille baarissa ja välttelin kontakteja. Kerran kuitenkin jotenkin vahongossa pussailtiin baarissa ja numerot vaihtui. Soiteltiin ja tapailtiin useita kuukausia koska en halunnut olla muuta kuin kaveri ja ajattelin että en anna itseäni naruttaa mokoman pukin. Että ei saa minusta sitä tyydytystä, että pääsee sanomaan naineensa tuotakin..

Kerran sitten mies sanoi suoraan, että on kyllästynyt joka viikonloppu heräämään eri osoitteesta kun kuitenkin melkein kaikki naiset on pohjimmiltaan aika samanlaisia sängyssä. Kun löytäis jonkun jonka kanssa ois muutenkin kivaa..No, olin heikko ja se oli sitten melkein samantien kihlat ja yhteen muutto ja lapsikin sai alkunsa melko pian. Nyt yhteistä taivalta 7-vuotta takana ja kolmas lapsi tulossa.

Treffailin paljon itsekkin ennenkuin aloin seurustella. Ollaan miehen kanssa joskus juteltukin ettei sellaista kauaa jaksa. Se on sen muutaman vuoden hauskaa ja sitten sitä kaipaa jo jotain pysyvämpää.

En voi tietää millainen miehesi on pohjimmiltaan, mutta kyllä hurjimmankin maineen omaava pelimies voi haluta asettua yhteen osoitteeseen..Suurinosa varmaan asettuukin aikanaan.