Uusi rumpu...

• Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Ns. henkinen elpyminen on alkanut kurjan kauden jälkeen. Toivottavasti paremmalla tiellä pysytään. Millaisen rummun näkisit minulle? Kotona minulla ei ole kuin abortoidun vasikan nahkaa karvoineen, Intiaani harrastukseen tein tarvike laukun siintä ja aivoparkitusta nahasta ommellut mokkasiinit. Hirven nahkaa voisin isän yhteyksillä tiedustella.. Oma rumpu olisi kiva :)
Hevosennahkaa ja punainen, kiiltävä kehä. Sellainen. =)

Ja takaa tällainen:

Stevenin tekemä rumpu kuvassa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="kiinnostunut";24447340]Jonsered, olet kiinnostava ihminen ja lukisin mielelläsi blogiasi. Mistä se löytyy vai haluatko kertoa?

Millaisen rummun minulle tekisit? =)[/QUOTE]

Vihertävä kalvo, kasviväreillä, luultavasti syreenillä ja leppäkehä. Neljä mustaa pistettä, kuten arpakuutiossa, reunassa.

Blogini löytyy ilmeisesti sangen pienellä kuukkeloinnilla, tulee samalla mitattua kiinnostuksen taso. ;)

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="kiinnostunut";24447394]Ok, kiitos. Mitähän nuo neljä mustaa pistettä meinaavat... ja blogi löytyi jo. =D[/QUOTE]

en tiedä mitä ne sinulle tarkoittavat. Minulle ne edustava ilmansuuntia.

Ne näyttäisivät "oikealta" sinun rummussasi.

Nahka on sellaista hieman kullansävyistä ja sen kanssa kiiltävän punainen sopisi sinulle, voimaa ja rohkeutta ja valoa.
Noita tarvitaan. Hitun ymmärtämistäkin vielä niin avot.

Upea sidonta tuossa Steven rummussa, samoin myös sinun rummuissa. Ihanan mystisiä ja hyvin tehty.

Olisiko nahka ihan koskematon? Mistä materiaalista kehä, millä sen värittäisi? (muox) Minkä kokoinen kehä olisi? Sidontaan kenties jotakin nahkaa? Onko sidonnan keskiosa pelkkää nahkaa punottuna isommaksi kädensijaksi?

JONSERED Karhunkantaja
Noita tarvitaan. Hitun ymmärtämistäkin vielä niin avot.

Upea sidonta tuossa Steven rummussa, samoin myös sinun rummuissa. Ihanan mystisiä ja hyvin tehty.

Olisiko nahka ihan koskematon? Mistä materiaalista kehä, millä sen värittäisi? Sidontaan kenties jotakin nahkaa? Onko sidonnan keskiosa pelkkää nahkaa punottuna isommaksi kädensijaksi?
Sinun rumpusi odottaisi kuvioitaan. Ne tulevat sinulle itsellesi, aikanaan. Nyt hukkasin sopivan puun nimen, tuoksuu tuoreena vähän katajalle... Ei kasva Suomessa, ei ainakaan luonnonvaraisena. Cedar... Tuija!! Ja tuohon käyttäisin ihan maalikaupan maalia, että saisin haluamani kiiltävän sävyn. Tai vesipetsiä ja lakkaa.

Tai verta.

Olin unohtaa... joo. Siis kahvaosassa on kiedottua nahkaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sinun rumpusi odottaisi kuvioitaan. Ne tulevat sinulle itsellesi, aikanaan. Nyt hukkasin sopivan puun nimen, tuoksuu tuoreena vähän katajalle... Ei kasva Suomessa, ei ainakaan luonnonvaraisena. Cedar... Tuija!! Ja tuohon käyttäisin ihan maalikaupan maalia, että saisin haluamani kiiltävän sävyn. Tai vesipetsiä ja lakkaa.

Tai verta.

Olin unohtaa... joo. Siis kahvaosassa on kiedottua nahkaa.
Millälailla kuviot syntyvät? Näystä? Tunteesta? Vahingossa? Lempiasioista? Mikä on luotettava tunne? Voisin harrastaja piiristä udella Tuijaa ja hevosennahkaa. Veri kuulostaisi parhaimmalta, luonnonmukaista. Mutta ei sitä kovin kiiltäväksi saisi, vaikka vahaisi. Ehkä mehiläisvahalla. Samalla millä helmitöiden silkkinauhaa tiivistin. Olisiko halkaisija 30cm? Se tuntuu hyvältä.

Muox!

Mikä rumpukeppi olisi?

Ja meinaatko Setripuuta ja Tuijaa yhdessä kehään vai pelkästään Tuijaa? Kädet syyhyä.. Minun on tehtävä tämä, kunnolla. :)

Viimeksi muokattu:
*
Tiedätkö, löytyisikö joltain nettisivulta mahdollisesti jotain ohjeita erilaisiin tai johonkin "yleispätevään" tapaan sitoa noita kehärumpuja? Olen yrittänyt etsiä, mutta olen tumpelo :D Mulla on inspiraatio tehdä rumpu, mutta haluaisin mielummin sitoa kuin naulata nahan kiinni kehään, enkä viittis lähteä ilman mitään osviittaa säätämään...

JONSERED Karhunkantaja
Tiedätkö, löytyisikö joltain nettisivulta mahdollisesti jotain ohjeita erilaisiin tai johonkin "yleispätevään" tapaan sitoa noita kehärumpuja? Olen yrittänyt etsiä, mutta olen tumpelo :D Mulla on inspiraatio tehdä rumpu, mutta haluaisin mielummin sitoa kuin naulata nahan kiinni kehään, enkä viittis lähteä ilman mitään osviittaa säätämään...
En osaa heti heittää linkkiä, mutta ei tuossa mitään suuria salaisuuksia ole. Periaate on aina sama: otetaan nahkaa, nyöriksi leikattuna ja aletaan kiristää, joko niin, että rummun sisällä on puinen, nahkainen, metallinen, köydestä tehty tai mikä tahansa sopiva sisäkehä, jonka ympäri nyöri kierretään, vuoroin nahkaan, vuoroin sisäkehään. Tai sitten kuten Stevenin rummuissa, eri puolelle nahkaa, ikään kuin ompelemalla.

Kokeilemalla oppii. ;) Märkä pyyhe nahan alla antaa lisää aikaa sitomiseen.

Oliivinvihreä kehä. Se tuli heti ensiksi mieleeni. Ja käsin työstetty nahka, peura tai ehkä hevonen, kuitenkin sellainen kevyesti liikkuva eläin. Ja erittäin pelkistetty sidonta.
Mun lempiväri.
Huomaan usein ostoksia tehtyäni, että ostin taas sitä samaa vihreää.

Yritän nyt miettiä täällä mitä tuo meinaa vai meinaako mitään,
näytin kuulemma synnyttäessäni säikähtäneeltä peuralta.. :D

Mielenkiintoinen ketju kyllä, sainpahan yöksi nyt jotain tekemistä kun netistä luen lisää aiheesta.

JONSERED Karhunkantaja
Mun lempiväri.
Huomaan usein ostoksia tehtyäni, että ostin taas sitä samaa vihreää.

Yritän nyt miettiä täällä mitä tuo meinaa vai meinaako mitään,
näytin kuulemma synnyttäessäni säikähtäneeltä peuralta.. :D

Mielenkiintoinen ketju kyllä, sainpahan yöksi nyt jotain tekemistä kun netistä luen lisää aiheesta.
ei välttämättä meinaa mitään. Toisaalta saattaa olla tärkeäkin juttu jossain vaiheessa.

JONSERED Karhunkantaja
Millälailla kuviot syntyvät? Näystä? Tunteesta? Vahingossa? Lempiasioista? Mikä on luotettava tunne? Voisin harrastaja piiristä udella Tuijaa ja hevosennahkaa. Veri kuulostaisi parhaimmalta, luonnonmukaista. Mutta ei sitä kovin kiiltäväksi saisi, vaikka vahaisi. Ehkä mehiläisvahalla. Samalla millä helmitöiden silkkinauhaa tiivistin. Olisiko halkaisija 30cm? Se tuntuu hyvältä.

Muox!

Mikä rumpukeppi olisi?

Ja meinaatko Setripuuta ja Tuijaa yhdessä kehään vai pelkästään Tuijaa? Kädet syyhyä.. Minun on tehtävä tämä, kunnolla. :)
Setri on tuijaa. ;) Kapula tulisi luontevasti samasta materiaalista, eikö? Verellä maalatun saa öljyllä tai mehiläisvahalla kyllä kiillotettua

Tämän kapulan varsi on maalattu verellä ja öljytty

Yhteistyössä