Ja Thunderbirdissä on V8-kone...Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24443051:voi sen tosiaan nähdäkkin siitä :O
Maalaamaton, lepällä läiskikkääksi värjätty.Kerro Jonsered, millainen rumpu minulle tulisi? =)
Sen, mitä tuohon rumpuun tarvitaan. Sen, mikä "on sopiva". Vaikea selittää... Joskus näen selkeän kuvion, jonka maalaan rumpuun, joskus tiedän tarkkaan mitä materiaalia "pitää" käyttää tai miten rumpu "kuuluu" sitoa. Pelkkää intuitioa.kertooko ne sen ihmisen syvimmän persoonan, jonka näet - vaiko "sen hetkisen" mielentilan/laadun?
Toisaalta. Mutta oikeasti haluaisin kuvioita siihen.Maalaamaton, lepällä läiskikkääksi värjätty.
Jos nyt tekisin, en maalaisi. Ja leppä antaa omat kuvionsa, tietenkin voi maalata itse haluamansa näköiseksi, ei sitä kukaan kiellä.Toisaalta. Mutta oikeasti haluaisin kuvioita siihen.
Mäntyä ja hirveä.Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24443122:Mulle kans virtuaali rumpu
No ihan hirveä.Mäntyä ja hirveä.
No ihan hirveä.
No voithan sinä olla tekemättä mitään =) Sehän on sinun rumpusi, jos joku haluaa rummun, se täytyy tehdä itse. Toisten tekemät rummut on joko koristeita tai sitten toisten omia. Rumpu tunnistaa tekijänsä.Jos nyt tekisin, en maalaisi. Ja leppä antaa omat kuvionsa, tietenkin voi maalata itse haluamansa näköiseksi, ei sitä kukaan kiellä.
Päin mäntyä ja ihan hirveä... varmaan aika kuvaavaNo ihan hirveä.
ei se ihan niinkään ole. Aiemmin, historian hämyssä, hyvin, hyvin harva shamaani tai tietäjä itse teki rumpunsa. Se ei ole oleellista, vaan se, kuinka sitä käyttää.No voithan sinä olla tekemättä mitään =) Sehän on sinun rumpusi, jos joku haluaa rummun, se täytyy tehdä itse. Toisten tekemät rummut on joko koristeita tai sitten toisten omia. Rumpu tunnistaa tekijänsä.
Niin, kyllähän rummut periytyivät, vai mitä tarkoitat?ei se ihan niinkään ole. Aiemmin, historian hämyssä, hyvin, hyvin harva shamaani tai tietäjä itse teki rumpunsa. Se ei ole oleellista, vaan se, kuinka sitä käyttää.
Sitäkin. Ja rumpuja lahjoitetaan ja tehdään toisille. Ei ole oleellista, että rumpu on itsetehty, enemmän siihen vaikuttaa se, millä fiiliksellä se on tehty ja miten käsitelty. Ja kuten sanoin, kattilan kansikin ajaa saman asian, jos niin haluaa.Niin, kyllähän rummut periytyivät, vai mitä tarkoitat?
Kiitos vastauksestasi . Ja tuo rumpuni...siis kun kuvailit sen tuohon, niin - ja taaskaan mä en osaa selittää... - oikeesti, tuo kuvaus siitä tuntuu niin oudon omalta ja jopa kutsuvalta..siis semmoiselta että mä oikeasti sitä rummuttaisin, jos semmoinen minulla olisi..tai ainakin pintaa sivelisin ja katsoisin mihin se tunne siitä minut veisi...mulle tuli semmonen "rummutusolo". Äh, mä kuulostan jo aivan toivottomalta....Utelen vielä - miksi juurikin vasemman käden kämmen? Ja juurikin nuo värit - että vaaleaa poroa ja punamultaa..onko niillä jokin merkitys?Kaikki tekemäni rummut ovat menneet asiasta kiinnostuneille, paitsi lapsille lahjaksi tehdyt. Tarkoitan siis, että lapsille tekemilläni rummuilla ei ole samaa ennalta asetettua funktiota, kunhan ovat rummutettavissa, se riittää. =)
Yleensä ihminen, joka rummun haluaa, haluaa sen jostain tietystä syystä, joku saattaa haluta meditaatioapua, joku koriste-esineen. Itse teen mieluummin sellaisia rumpuja, joilla on saajalleen muutakin merkitystä, kuin koristearvo.
Sinun rumpusi olisi hyvin vaalea, valkoista poronnahkaa ja haapakehä, keskelleä punertava kämmenenjälki, vasemman käden kämmene, punamultaväri, pyöreä, n. 40 cm halkaisijaltaan rumpu.
No eipä se ihan noin mene, mitä olen itse ymmärtänyt. Rummut eivät ole leikin asia, paitsi tietysti koristeet ja leikkikalut. Eikä rumpuja tehdä fiiliksellä, jotkut hakevat merkkejä rumpuunsa vuosikausia, ennenkuin rumpu on valmis. Mutta ehkä me puhutaan eri asioista.Sitäkin. Ja rumpuja lahjoitetaan ja tehdään toisille. Ei ole oleellista, että rumpu on itsetehty, enemmän siihen vaikuttaa se, millä fiiliksellä se on tehty ja miten käsitelty. Ja kuten sanoin, kattilan kansikin ajaa saman asian, jos niin haluaa.
Mutta nyt on mentävä! :wave:
Traditioita on monia ja kukin saa valita sen, mikä itselleen tuntuu oikealta.No eipä se ihan noin mene, mitä olen itse ymmärtänyt. Rummut eivät ole leikin asia, paitsi tietysti koristeet ja leikkikalut. Eikä rumpuja tehdä fiiliksellä, jotkut hakevat merkkejä rumpuunsa vuosikausia, ennenkuin rumpu on valmis. Mutta ehkä me puhutaan eri asioista.
Hyvää päivänjatkoa.