Uusi pino2.Esikoista yrittäviä

Ensimmäiset oviksen jälkeiset oireet havaittu: nännit alkaa taas aristamaan ja tissit nöpöttää sillee pehmeinä suoraan eteenpäin. :LOL: sama oli viime kierrossa. Eli ainaki ovulaatioajankohdan arvasin oikein.
 
Hei! Tännekin pinoon ajattelin änkeytyä. Taustalla olen seurannut vauvakuumeilijoita ja itse olen yksi sellainen. Ensimmäistä yritetään..sanottaisko about neljäs kierto menossa yritystä ja kp on nyt 10/28-29. Kivaa porukkaa on useassakin pinossa, jos vaikka auttais raskautumaan kun on "vertaistukea". Yötä kohti männään joten :wave:
 

:heart: ++++++++++++++++++ :whistle:

Elppu.......................kp 87/30.............................yk 6
Sarah85..................kp 64/28-36........................yk 17
rina82.....................kp 57/30..............................yk 30
Sirpula.....................kp 51/34-71........................yk 7
MemmuLiina............kp 48/28..............................yk 2
Narcisscus...............kp 48/20-28.........................yk 1
Linna......................kp 36/35..............................yk 3
Peppi1981............. kp6/28-30...........................yk.32
Tiwii........................kp 32/28-30........................yk 2
Emili........................kp 30/30-33........................yk 4
miracle....................kp 30/32.............................yk 2
rapu83....................kp 30/29.............................yk 5
Zande......................kp 28/30.............................yk 2
kiharapää................kp 27/32-35 (-43)...............yk 6
Novelle78................kp 27/27-28.......................alk 01/07
arabel......................kp 24/25............................yk 8
Kuumeilija87............kp 23/n.30.........................yk1
JJ-t...........................kp 21/??.............................yk 1
miina-......................kp 21/33............................yk 2
Diodium...................kp 19/30............................yk 5
miisa84...................kp 18/21?...........................yk 1
memmy...................kp 13/30?...........................yk 3
xAnnax....................kp 13/29............................yk 2
PikkuMyy-82..........kp 13/27-29.........................yk 3
vauvahaaveissa......kp 13/28.............................yk 1
minttulii86 ..............kp 13/34...........................alk. 04/05
Jouskari-82.............kp 12/28.............................yk 6
Veena......................kp 11/24-28.......................yk 8
haidi84....................kp 10/28-29........................yk4
tiger75.....................kp 10/28............................yk 7
Siniapila...................kp 7/25...............................yk 3
LEP..........................kp 7/27-30(31)...................yk 2
Sanni30..................kp 6/29................................yk 4
Kaa..........................kp 6/31...............................yk 2
Juli05......................kp 5/25-28...........................yk 8
Pantalaimon............kp 4/42 ...............................yk4
nibbler......................kp 2/28-30.........................yk 7



Emppa.................... odotamme paluuta
Santtulii..................odotamme paluuta

:heart: Plussanneet: :flower:

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave ......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1
Nauruprinsessa.........yk 1
Mayah........................yk 1
Cora85.......................yk 2
Cristiina.....................yk7

kesk. 3,4 kiertoa




 
ja arabel siulle on yv:tä :) mie täst meen unelle ja huomen pääsenki koneelle kai vähä myöhemmin ko aamust heti, tai voi olla et käyn piipahtaa sillonkii.. mut palaillaan :)

muokkasin minttuliininki nuo kp:t tuoho muotoon ko se näyttäis olevan se tuol toises pinos :)

ja ärsy ärsy ko koko ajan sattuu mahaan siihe malliin et menkat vois alkaa.. :(
 
Miina-: Jos me riidellään, niin jään aina vatvomaan meidän parisuhdetta ja mietin voidaanko meidän parisuhteeseen vauvaa hankkia.. Sen verran järjissäni olen, etten ole sanonut ajatuksista miehelle mitään. Tiedän kuitenkin aina, että seuraavana päivänä on mieli muutunut. Me siis ollaan oltu yhdessä lähemmäs kymmenen vuotta, että tuskin tämä nyt mihinkään yksittäiseen riitaan kaatuu, mutta olen niin melodramaattinen. :whistle:

Minäkin ostin taas eilen terveyttä purkissa =) Mulla on jo naisille suunnattuja monivitamiinejä, joissa on vähän foolihappoa ja ei a:ta. Niissä on kyllä myös kalsiumia ja rautaa. Lisäksi nyt vielä kalaöljyä. Ajattelin, että me ei miehen kanssa syödä tarpeeksi kalaa. Mies taas syö miesten monivitamiineja.

Minä oon testanut negan ja nyt pari päivää kovasti odottanut niitä menkkoja. On ihan sellainen olo, että kohta alkaa, mutta ei.. :(
 
taitaapi olla yk 7 ellei viime kiertoa kauheesti lasketa.:)

niin tuotsta virkkuuvinkkejen annosta. mä aloitin kans tuon kutomisen ja loppua ei näy. nyt yhtäkkiä ei taas muista missä oli tosi ihania lastenvaate ohjeita, mut niissä seuraavaks teen kärrypussin.
nyt edelleen puikoissa ikuisuusprojekti avokille huppari :) kättä vaille valmis.

ja innoistuin nyttemmin myös kestovaippojen väkertämiseen.ei mitään vaikeeta ja peruskoulukässällä pärjää melko pitkälle. ja mulla on ollu ihan yli hauskaa kulkee äöidin luona tutkimassa niitten kaappeja jos löytyis kankaita :)
ehkä tässä ideaa muillekkin?
 
Pitääkin heti tänään ostaa greippimehua, tosin tähän kiertoon voi olla jo liian myöhäistä, mutta voihan sitä alkaa jo totutella siihen makuun. En oo ikinä ollut mikään greippimehun paras ystävä.

Miina Mulla kans tulee mieleen välillä tuo, ainakin riitojen jälkeen.. ja välillä muutenkin. Vaikka en kyllä usko että mies sellaista menis sanomaan, mutta pelko on tuolla taustalla :ashamed:
 
Kiitos ohjeista Linna! Täytyy käydä katsastamassa tuo "Käspaikka".

miina, kyllä mäkin aina välillä mietin, että koska mies möläyttää suutuksissaan, että meille ei sitten vauvaa tule. Ei ole kyllä tähän mennessä vielä sitä tehnyt, onneksi. :) Ei tosin olla taas pitkään aikaan riidelty kunnolla. Mäkin olen melodramaattinen riitelijä ja itken AINA. En vain osaa hillitä itseäni. Onneksi myös lepyn melko nopeasti ja mun on pakko aina sopia riita pian.

Täällä oli puhetta vitamiineista. Minä syön tällä hetkellä LadyVitaplussaa, vaihdoin siihen välillä, sillä se oli melko halpaa verkkoapteekissa. Siinä on monivitaamiinit sekä kalsiumia ja D-vitamiinia eri pillereissä. Juon myös greippimehua, (hyvää, nam!) :p ja syön kurpitsansiemeniä, joita yritän tuputtaa myös miehelle. Ne tekevät hyvää sexdraiville, koska niissä on paljon sinkkiä. ;)

ON: Täällä alkaa täti tehdä lähtöä. Onko muilla kuukautiset lyhentyneet hormoniehkäisyn loputtua? Mulla ainakin on, mikä on ihan mukavaa. :)
 
Miina ja Linna mä oon niin pönttö et olen ajatellut riitatilanteessa pari kertaa, että kannattako meidän lasta hankkia ja olen jopa ollut niin idiootti, että olen sen möläyttänyt ääneen kundikaverillekin :headwall: Mutta riidat on selvitetty ja olen morkkiksessa tuota lausahdustani hetken aikaa potenut... Sitä vaan on niin epävarma, että onko sitä hyvä äiti ja isä. Ja onko parisuhde sellainen, että voi viattoman lapsosen siihen perheenjäseneksi liittää. Myös olen sitä pohtinut, että kuinka se muuttaa sitten parisuhdetta, huonompaan tai parempaan :/ Kaiikkee shaissee sitä ajattelee :headwall:
Mutta nyt on pidemmän aikaan jo ollut vain positiiviset ajattelut kehissä, aikahan sen sitten näyttää miten meitin käy :heart:
 
He hei Nibbler, tervetulloo takaisin!!

Itse olen kanssa sellainen pähkäiljä että on kyllä tullut mietittyä kaikin tavoin mitä kaikkea muuttuu kun ja jos se nyytti joskus saadaan. Ja mitä kaikkea pitää tehdä että on hyvä äiti. Ja varsinkin silloin kun ollaan oltu väsyneitä ja vihaisia niin miettii että mitenkäs sitten. Mutta kaikesta huolimatta ollaan suurimman osan aikaa onnellisessa parisuhteessa ja uskon että se miten hommista selviää on kiinni itsestä ja siitä että tukee toista. Nojuu, tulipas nyt filosofisia pohdiskeluja heti aamusta :D

Täällä käytössä helokkikapselit, b-, c, ja d-vitamiinit ja kalkki. Tosin söin näitä jo ennen kun olin tietoinen että ne voi auttaa tässä vauvan saanti asiassa.
 
jouskari: kyl se mun kaverin poika hyvin voi, joutu keskoskaappiin ku paivo vaan 2,6 kg ja ei meinaa alkaa imee rintaa. mut eiköhän se siitä.
Haidi: tervetuloa :wave:
Pantamolainen: mä oon kutonu koko pienen ikäni mut toi virkkaus on sitte jo vähän eri juttu. sitä en meinaan oo oikee viel sisäistäny, mut ku kävin tuol kaspaikka sivustoilla ni aion ruveta yrittää vauvan töppösten tekoa :saint:
arabel: noihin b-vitamiineihin saattaa mennä noin pari viikkoa ennen ku vatsa niihin tottuu mut ei niitten syöntiä mun mielestä kannata lopettaa
mä ite syön bekostrong nappuloita eikä ne oo enää vaikeuttanu mun muutenki niin vaikean mahan elämää.
mä täällä oottelen tätiä mut ei se oo vielä tullu. ärsyttää ja samalla pelottaa et josko se kierto taas venyy :(
 
Rapu83: Joo, voi olla että jos vatsan saa tottumaan ni helpottais. Puhuin gynen kanssa ja se sanoi et kun mä syön niin terveellisesti (salaattia, hedelmiä, vitamiinimehua) niin tod. näk. saan yksittäisiä vitskuja liikaa ja tästä aiheutuu se et vatsa on kuralla (lievästi ilmaistuna :D )
Ja vielä semmonen, että munkin tuttava sai lauantaina pojan joka syntyi liian aikaisin (la maaliskuussa). Onkohan sattumaa, vai onko meillä yhteinen tuttu? :LOL:

...perjantaita odotetaan kovasti... :whistle:
 
rapu83 hieno juttu, että voi poju hyvin! Toivottavati tottuu tisuun pian :D
Niin joo ja tere tulemast haidi! :wave:

Meikä on vetänyt noita möllerin omega pilsuja jo ennen kuin raskautta alettiin suunitteleen. Nyt ostin Sanasolia jota vetelen aina aamulla. Pitäis ostaa vielä niitä pelkkiä foolihappo bilsuja, vaikka onhan tossa Sanasolissakin niitä, mutta sais sit kunnon annoksen, kun sen pitäisi olla niin hyväksi sikiölle/vauvalle ja äidille... Argh, taas mä ajattelen et mitä pitää syödä ja mitä ei :headwall:
JJ-t älä ota ressiä siitä tupakan lopetuksesta, mä uskon että sä sen sitten saat taas lopetettua, kun on sellainen olo ja motivointi! Viimestään kun pamahdat paksuksi :D Hieno juttu, kun nyt aloit käymään jumpalla :p Se tekee kyllä hyvää mielelle ja keholle! Oon nyt neljättä viikkoa käynyt sänöllisesti 2-3 krt viikossa. Ja sen jopa huomaa, on alkanut kiinteytyy paikat ;)

Muuten siitä kahvin vähennyksestä. Olen nyt tällä viikolla jättänyt yhden kupin pois aamusta ja sen huomaa! :eek: Pää on ku jossain sumussa ja alkaa pikuhiljaa jomottaa ja tekis ihan hirveesti mieli hakee se kupponen tohon nokan eteen. Sit kun myöhemmin aamulla haen sen kupin, niin helpottaa. Päivällä juon toisen kupin, mut sen periatteessa pystyis aika helposti jättämään. Se vaan et kun on tottunut iltapäiväkahviin, niin alkaa väsyttään jos ei saa sitä... Noh, mä nyt teen näin kunnes en enää kärsi aikaisesta aamu vierotuksesta ja sitten kun olen tähän rytmiin tottunut jätän iltapäiväkahvin ja juon vain kupin aamulla :LOL: Ja teitähän varmaan kiinostaa tää mun kofeiini lakko ihan hirveesti :LOL:
Tulihan taas stooria.... |O
 
Noista vitamiineista vielä. Katsoin maanantaina aamutohtorin YLE:n aamutv:stä, missä puhuttiin D-vitamiinista. Siinä kerrottiin, että suurin osa suomalaisista saa liian vähän D-vitamiinia. Ravinnosta sitä ei saa kuulemma tarpeeksi, esim. maitoa pitäisi juoda 4-6 litraa, jotta sitä saisi riittävästi. :eek: Lisäksi tohtori tiesi kertoa, että suosituksia ollaan hilaamassa ylöspäin, eli D-vitamiinia pitäisi syödä jopa kaksi kertaa enemmän kuin nykysuositusten mukaan! Pitäkääpä siis huolta, siskot, D-vitamiinin saannistanne! :)

Tässä vielä linkki Yle Areenalle, aamutohtori löytyy 42 minuutin kohdalta.

http://areena.yle.fi/toista?id=1047456
 
Moi! Onko teillä pitemmän aikaa vauvasta haaveilleilla ollut miehen spematutkimuksia? Mun miehellä exä kans pitkä suhde, ei lapsia.. mietin olisiko hänellä siittiöitä liian vähän.. kyllä iso kolaus jos todettais ettei ole ollenkaan. Jos liian arka aihe, ymmärrän...
 
Varmaan kannattaa keskustella haidi miehen kans muutenkin et onks ne yrittäny sillo lapsia sen exän kans.. Ja sit jos on kauan menny yrittäessä eli se vuos ni sit hoitoihin, mut sullaha o vast yk4 menos :)

Mul KOKO pvän tullu mielettömästi vvuotoo, ja tuntunu täysin silt et ny menkat alkaa... Sattunu mahaan ja sit ollu kylmä ja välil yhtäkkii kuuma ja sit taas palelee.. Mut enimmäksee vaa se olo et menkat alkais ja olin melko varma eilen et alkaa tänään ko eilenki oli vähä sitä oloa ja tänää se olo vasta ollutkin... odotellaan.. saa nähä :D Onneks en oo ressannu täs kierros olleskaan ja muuteski ollu paaaaaljo rennompi ko viime kierros :)
 
Miracle toivotaan, että olis salamatkustaja aiheuttamassa niitä lirahduksia ja muita oireita :D

(.) Ostin tänää taas vauvakirjan, huoh, tuun hulluks tän kuumeen kanssa.. Voisko joku lähettää ajatuksissa jotain vasta-ainetta tähän kuumeeseen ku ei apteekista varmaan saa :D
 
Miracle :D:D:D mä täällä nyt yksin hekottelen tolle :)
Juu niinhän tuo on, kun tällänen pulskempi muutenkin oon niin en viitti itteeni tääl virtuaali maailmassakaan "laihduttaa" :)
Ja kyllä, aivan ihanaahan tää kuumeilu on, mutta kyllä se odotus olis jo kivempaa ;) Pääsis neuvolaan yms ja laskeskeleen viikkoja yms... *syvä haaveileva huokaus*
 
Haidi84, tervetuloa! Meillä on yritystä jo vuoden verran takana. Tutkimuksia on nyt aloteltu, ja niihin kuuluu myös tuo kysymäsi spermatutkimus. Tuloksia siitä pitäis kuulla ensi viikolla, eli voin sitten kertoa, jos uskallan, miltä näyttää sen suhteen. Multa otettu verikokeet (perusverenkuva, prolaktiini ja kilpirauhasarvot) sekä papa ja klamydia. Niistä saan kuulla tuloksia vasta helmikuun puolivälissä, kun meillä on lääkäriaika.
 
Huomenta!

Tää hätähousu testasi ekan negan tänään kp25/25. Ovis oli kp.13 ja bongattu babyplussan ovistestillä. Huomenna (jos vanhat merkit paikkansa pitää) alkaa heti aamusta menkat. Pää pystyssä vaan uutta kiertoa kohti! :D

Plussaonnea kaikille teille muille! :whistle:
 
se just onkin pahinta tässä kuumeilussa ja haaveilussa että mitä jos se ei onnistukkaan? vikaa voi olla speran laadussa, munsolu ei pääse kiinnittymään, limat voi olla väärän "sorttista" kohtu voi olla vihamielinen ympäristö (frendeistä oppii :)). ja ainoo mitä voi tehä ekan vuoden aikana on vaan olla ja odottaa. mun mielestä tutkimuksiin ois hyvä päästä jo ennenku aloittaa yrittämisen, mutta silloinhan terveyskeskukset ja gynet ois täynnä greippimehua ryystäviä jännityksestä täriseviä haaveilijoita :D

huh huh... loppuispa menkat jo. varmaan huomenna loppuu jos luoja suo.

mies parka. eilen pohti sitä miks jotkut tulee heti tai vahingossa raskaaks ja jotkut ei? samaa pohdin minäkin joskus, mutta mulle se kait on helpompaa kun tietää että ei se tuosta vaan onnistukkaan. kun äitikin haaveili meistä kahdesta viimeisestä neljä vuotta. sen kun on aina tiennyt niin ei tee aina niin kipeääkään kun ne menkat tulee. mutta miehet..tiedättehän... nehän on niin maskuliinisia ja mahtavia että ne kuvittelee että kyllä niitten simpat menee sinne minne niitten pitääkin :D

halit arabelille! kiva kun osaat olla noin positiivinen, negasta huolimatta.
otetaan muutkin esimerkkiä :)
 
(.): Mul tuli eilen pienen pienen pieni määrä ruskehtavaa vuotoa vvuodon seas.. tänää tuli pikkasen enempi mut ei vuodoks asti, ainoastaan paperiin sitä sai ja mul oli kuukautiskuppi ollu paikallaan koko yön ni siihenkää ei ollu tullu mitään.. Ota tästki sit selkoo.. tosin eilen illalla testi oli nega 4tunnin pidättelyn jälkeen ni kaiketi se sit vain menkkojen aika on.. outoa on vain se et menkat aina ennen alkanu sillai et alkaa aamulla ja tosi runsaalla vuodolla.. noh, ootellaan.. Jospa sitä tänää silti saa pistää listaan kp1 :'( Mut sit uuteen kiertoon reippaana vain :)

Kuumeilija huomaakko ny munki masu o pyöree! :D vaikken mä pullee kyl olekaan (iha normimitois) ni silti ennemmin toi ko toi toine vaihtoehto :D
 

Yhteistyössä