Onnittelut cora85! Eihän noin alussa välttämättä mitään oireita olekaan. Tai vaikka jotain olisikin, niin flunssa varmaan peittää oireet tehokkaasti. Itsellä ainakin eka oire oli palelu ja flunssaa enteilevät tuntemukset. Rintojen arkuus ja aamuöklötys alkoi vasta sit 6. - 7. viikolla.
Kävin eilen papa-kokeessa, kun jäi syksyllä seulonta väliin, kun olin raskaana ja piti oottaa 3 kk keskenmenosta ennenkuin suostuivat ottamaan. Hoitsu sanoi heti, että täällä on veristä tuhrua ja kun kerroin, että menkkojen pitäis alkaa torstaina, niin sanoi, että alkoivat nyt ja antoi siteen. Ei sitten pisaran pisaraa ole vuotanut sen näytteen oton jälkeen ja siitä on jo yli vuorokaus aikaa. Elättelen toivoa, että olenkin raskaana ja kohdunsuulla oli sen takia tavallista verevämpää. No, saahan sitä toivoa.. Varmaan se psyyke taas pitää ne veret sisuksissa, vaikka ammattilainen totesi eilen menkkojen alkaneen!
Mutta jos ei minusta äitiä tule ihan lähiaikoina, niin kummi kuitenkin! Olen ihan sekaisin, kun pyydettiin kummiksi ekaa kertaa eläissäni, vaikka olen aina sanonut, etten voisi ikinä suostua, kun en kovin hartaasti harjoita tuota ev.lut. uskontoa, vaikka kirkkoon kuulunkin. Mutta ei ne lapsen vanhemmatkaan kovin uskonnollisia ole. Luultavasti suhtaudun itse asioihin turhan vakavasti. Katsoin tuolta kirkon nettisivuiltakin, niin eipä sielläkään enää paljon kristillisestä kasvatuksesta puhuta, vaan neuvotaan olemaan lapselle aikuinen ystävä ja rukoilemaan lapsen puolesta. Siis ajat muuttuu ja uskontokin siinä samalla. Ja minusta tulee kummi!