Uusi pino2.Esikoista yrittäviä

Cristiina: Kiitos... :hug: Mä oon muutenki sellanen "mahdollisimman vähillä lääkkeillä" - tyyppi, joten siihen kai se perustuu! :/ Mutta, jos niillä todellakin saataisiin vauva niin valmis oon ihan mihin vaan maailmassa!! :heart:
Plussaonnea myös sulle! :heart: =)

Nyt ruokaostoksille ja sitten lenkille! :wave:
 
analysoikaa tää mun kanssa

ei yhtään selvennystä tilanteeseen.

eilen se taas päästi sisään ja sitä voivotteli sitten. sanoin että ei se haittaa mutta kuulemma haittas, että ei voinut sille mitään.
olin hiljaa ja kun se alkoi pelleilemään jotakin niin suutahin ja karjasin sille. mies paralle tuli sitten suru ja halasin sitä ja sanoin että haluaisin vaan tietää mitä sen päässä liikkuu. hän ei kuulemma itsekkään tiedä oikein.
sitten yritti puhua jostain muusta mutta sanoin että nyt puhutaan tästä.

puhuttiin sitten ja sanoin että pelkään niin kovasti että jos sitten tulisinkin raskaaksi, että jättääkö hän mut yksin lapsen kanssa?
sanoi että siihen hän ei pystyisi. huokaisin ja itsekseni sanoin että ota tuosta nyt selvää sitten, ja katsoin asian loppuun puhutuksi.
huusi perääni että EHKÄ hän haluaakin lapsen, ei tiedä.

siis miten niin EHKÄ?!?! ei voi ehkä haluta mitään!

-hei, haluaisitko voittaa lotossa?
- en mä tiiä, ehkä...

mä en oikeesti ymmärrä mitä tuo tarkoittaa :ashamed:
 
Kiitos Sirpula hyvillä mielillä täälä kuitenkin ollaan, aikasemmin ajattelin, että jos en edellisessä kierrossa plussaa, niin alan ovista tikuttaan, mutta en mä kyllä vielä siihen leikkiin lähde. Nyt on sellanen olo, että on tässä elämässä muutakin, kuin raskaaksi tulon kyttääminen, pitää nauttia elämästä ja lähi piirin rakkaista ihmisistä. Toki haluaisin pian esikoiseni tuonne masuun kasvamaan ja pian syleilyyn, mutta oikeesti se sitten tulee kun on sen aika. Ei vaan jaksa enää ressaa tän asian kanssa, katsotaan sitten kun/jos yli vuosi menee tän asian tiimoilta... :heart:
nibbler voisin tuosta tulkita, että miehesi alkaa lämmetä ajatukselle. Sun vaan täytyy antaa sille aikaa tai en mä osaa sanoa, mutta ite olen kans aika pähkäiliä ja järkeilijä ja jos en ole jostain asiasta täysin varma, mun on tosi vaikee edetä tilanteessa jos vähänkin on epävarma olo. Mä pelaan aikaa lisää sanomalla "ehkä" :ashamed: Ehkä sun miehesi sanoi "ehkä" että se tarvii vielä aikaa.... :whistle:
 


:heart: ++++++++++++++++++ :whistle:

Elppu.......................kp 78/30........................yk 6
Sarah85..................kp 55/28-36..................yk 17
rina82.....................kp 48/30........................yk 30
Sirpula.....................kp 42/34-71.................yk 7
MemmuLiina............kp 39/28........................yk 2
Narcisscus...............kp 39/20-28..................yk 1
Pantalaimon............kp 37/29?......................yk 3
minttulii86 ..............kp 37/28.......................alk. 04/05
Cora85...................kp 29/25-.......................yk 2
LEP.........................kp 28/27-30...................yk 1
Linna......................kp 27/35.........................yk 3
Kaa.........................kp 26/35.........................yk 1
Sanni30..................kp 25/29.........................yk 3
Cristiina..................kp 25/25-30....................yk 7
Peppi1981..............kp 24/28-30...................yk 31
Tiwii........................kp 23/28-30....................yk 2
Siniapila..................kp 22/25..........................yk 2
Juli05......................kp 21/26-29....................yk 7
Emili........................kp 21/30-33....................yk 4
miracle....................kp 21/29-37....................yk 2
rapu83....................kp 21/29..........................yk 5
Zande......................kp 19/30..........................yk 2
kiharapää................kp 18/32-35 (-43)..........yk 6
Novelle78................kp 18/27-28...................alk 01/07
arabel......................kp 15/25...........................yk 8
JJ-t...........................kp 12/??...........................yk 1
miina-......................kp 12/33...........................yk 2
Diodium...................kp 10/30............................yk 5
miisa84...................kp 9/21?...........................yk 1
memmy...................kp 4/30?...........................yk 3
xAnnax....................kp 4/29............................yk 2
PikkuMyy-82............kp 4/27-29....................yk 3
Jouskari-82.............kp 3/28...........................yk 6
Veena......................kp 2/24-28.....................yk 8
vauvahaaveissa......kp ?/28?.........................yk ?


Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta
Santtulii..................odotamme pikaista paluuta

Plussanneet:

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave ......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1
Nauruprinsessa.........yk 1
Mayah........................yk 1

kesk. 3,1 kiertoa


Hei vauvahaaveissa mitkäs sun kp on nyt? Laitetaanko monesko yk sulle? =)
 
Jouskari: tartutas tuo positiivinen asenne tännekin, tulis tarpeeseen! Nyt vielä päällä aivan törkeän kipeät menkkakivut. Tekis vaan mieli kiljua ja käpertyä sängyn pohjalle potemaan, mutta töissähän sitä on aherrettava kun paraskin muurahainen.

Nibbler: Hienoa että olette saaneet puhuttua. Ehkä kuulostaa jo paremmalta kuin ei. Ehkäpä miehellesi on tosiaan iskenyt kriisi/pelko tulevasta ja nyt asia alkaa helpottamaan. Niin ja Jouskaria peesaan siinä että ehkä saattaisi hyvinkin olla ajan ostamista. Mutta mainittava on että miesten aivoituksista on kohtalaisen vaikea päästä selville.

Niin ja jos en ole vielä toivottanut niin uusille tervetuloa! :flower:
 
Mä täällä puhkun ja puhallan positiivista energiaa Veenalle ja muille sitä tarvitseville! ************************* :whistle:
Mäkin täällä välillä kärvistelen ristiselkäsäryn kanssa, mutta en anna sille periksi! Tänään menen taas jumpalle sitä oikein rääkkäämään :LOL: Taatanan täti ei mua lannista!! :kieh:
 
joo se voi olla. mut ei saa sanoo ehkä :whistle: vaan "olen varma että..." :LOL:
ajattelin kyllä että nyt en pukahdakkaan asiasta, saa rauhassa miettiä asioita itsekseen. mut mun päähän ei mene miksi se ei vaadi kumin käyttöä jos ei oo varma mitä haluaa?!

lupasin ittelleni että en ala ettimään mitään raskausoireita tässä kierrossa muttakun mun nenässä tapahtuu kummia :snotty:
armottomat verisuonet näkyy sierainten alla ja ennen en oo tollasta nähnyt. ne näky selvästi kun meni lähelle peiliä ja pisti silmiin, aamulla ne ei ollu siinä ja ajattelin etä raskaushan tekee jotain limakalvoille ja jospa tuo verisuonien näkyminen just tuossa olis jotakin sellasta sitten ...
 
nibbler ehk se sun miehes sit toivoo asioiden vain tapahtuvan et se ei ite osaa päättää.. eli et jos raskaaks tulisit ni ok.. et muutoin se ei uskaltais sanoo juuta eikä jaata mut sit ko on pakko tehä joko tai ni ennemmin tekee ilman kumia sen ihmeemmin ajattelematta et raskautuisit.. tiedä sit mitä se miettii.. meil onneks on iha selvää mitä kumpiki haluaa vaiks mies ny nii innoissaa ookaan ko mie, eli se ei uskalla viel toivoa ennen ko oikeesti raskautusin :p
 
JJ-t: Kuin pitkä sun kierto oli nyt viimeks? Ootko aatellu tikutella ovista..? ite en oo viel mitää ovistestejä hankkinu..aattelin niin et jos ei yk3:nnella tärppää ni sitte voisin tilata niitä.. :) Olikos teillä nyt vasta se yk1 alkanu..? ..Tää on niin tyhmää ku kierto saattaa olla sen 28 päivää tai sitte yli 30, ni ei oikee tiedä tarkasti, että millon se ovulaatio oikee on. :| ..Alkaa olla jännät päivät käsillä nyt.. :)
 
miracle: Ku mä en sillälailla varmasti tiiä.. ku kierrot heittelee, ja limat vaihtelee..mut kyl pääosin tiiän sen "limasimman" kauden. Tota kohdunnapukkaa en oo edes säännöllisesti seuraillu.. Tunnistatko sä helposti oviksen? Onkohan se kuinkin mahollista et miehen simpat säilyy naisen sisällä sellasen naljä viis vuorokautta?..Tai siis onhan se mahollista, mutta onko se todennäköistä..?!
 
niin paljon on tullu tekstiä etten taaskaan osaa/ehdi kaikkeen kommentoida :ashamed:

miina nyt on eka kierto kun tikuttelen ovista.alotin jo kp7 ettei vaan mene ohi :D vielä ei ole näyttänyt. kierron pituudesta ei ole mitään hajua. viimeks mulla oli normaali kiero joskus 14 vuotiaana, ennen kun alotin pillerit :/

meillähän alkoi yritys jo heinäkuussa 07. yhdet menkat tuli ja olin raskaana. se meni kesken joulukuussa ja nyt yhdet menkat tuli ja ton km:n takia ajattelin pistää yk 1. alotetaan puhtaalta pöydältä.

ja kannattaa tosiaan niitä limoja tarkkailla, niistä aikas hyvin kyllä huomaa :D
 
miina- mä kuullu et todennäkösintä on et simpat säilyis hengis jonku kaks vuorokautta eli kannattaa jo ennen hedelmällisintä aikaa pupuilla ni ainaski o hyvät tsäänssit et raskautuis :) Ja ja.. oviksen huomasin suht selvästi tässä kuussa.. eka aattelin et ei täst mitään tuu ko koko ajan mahan nippailua ja ovislimatki tuntuu olevan jo pitkään semmoset ko pitäis mut sit toi kn oli kp18 iha auki, huulimainen ja todella pehmeä ja sit kp19 se sulkeutu, meni iha pieneks, kovaks ja iha ylös. Ja seuraavana pvänä emätin kuiva ni kyl se ovis oli tuolloin kp18.

Ja viel noist simpoista ni nehä elää paremmin just niissä ovislimoissa mut jos aiemmin tekee niin sit ne elää tosi huonosti ko se emättimen hedelmättömien päivien liman happamuus tuhoaa niit siittiöit eli se ei oo kovin hyvää maaperää simpoille :)
 
Ostin eilen uuden testin (Early Detection) ja malttamattomana teinkin sen. Ensin siinä oli vaakaviiva, joka pikkuhiljaa hävisi kokonaan, sitten siihen tuli ikään kuin viivanpaikka ja parin minuutin jälkeen punertava pystyviiva. Eli PLUSSA. Epäuskoinen olo, soitankin tänään heti äitiysneuvolaan ja todella haluan varmistua asiasta. Mulla ei oikeestaan ole mitään oireita. Tällä hetkellä vaan hirveä flunssa ja alavatsaan nipistelee ja varsinkin nivusiin... :eek:
 
Onnittelut cora85! Eihän noin alussa välttämättä mitään oireita olekaan. Tai vaikka jotain olisikin, niin flunssa varmaan peittää oireet tehokkaasti. Itsellä ainakin eka oire oli palelu ja flunssaa enteilevät tuntemukset. Rintojen arkuus ja aamuöklötys alkoi vasta sit 6. - 7. viikolla.

Kävin eilen papa-kokeessa, kun jäi syksyllä seulonta väliin, kun olin raskaana ja piti oottaa 3 kk keskenmenosta ennenkuin suostuivat ottamaan. Hoitsu sanoi heti, että täällä on veristä tuhrua ja kun kerroin, että menkkojen pitäis alkaa torstaina, niin sanoi, että alkoivat nyt ja antoi siteen. Ei sitten pisaran pisaraa ole vuotanut sen näytteen oton jälkeen ja siitä on jo yli vuorokaus aikaa. Elättelen toivoa, että olenkin raskaana ja kohdunsuulla oli sen takia tavallista verevämpää. No, saahan sitä toivoa.. Varmaan se psyyke taas pitää ne veret sisuksissa, vaikka ammattilainen totesi eilen menkkojen alkaneen!

Mutta jos ei minusta äitiä tule ihan lähiaikoina, niin kummi kuitenkin! Olen ihan sekaisin, kun pyydettiin kummiksi ekaa kertaa eläissäni, vaikka olen aina sanonut, etten voisi ikinä suostua, kun en kovin hartaasti harjoita tuota ev.lut. uskontoa, vaikka kirkkoon kuulunkin. Mutta ei ne lapsen vanhemmatkaan kovin uskonnollisia ole. Luultavasti suhtaudun itse asioihin turhan vakavasti. Katsoin tuolta kirkon nettisivuiltakin, niin eipä sielläkään enää paljon kristillisestä kasvatuksesta puhuta, vaan neuvotaan olemaan lapselle aikuinen ystävä ja rukoilemaan lapsen puolesta. Siis ajat muuttuu ja uskontokin siinä samalla. Ja minusta tulee kummi!
 
Cora85 Paljon onnea :flower: Ja tosiaan lukenut olen että alkuvaihe on monilla ihan oireeton. Voih kun itsekin saisi kokea tuon..

Siniapilalle onnea kummiuden johdosta! :flower: Kyllä itsekkin olen siinä käsityksessä että nykypäivänä kummin homma on olla enemmänkin lapsen /vanhempien tukena ja ystävänä.

).( Kävin eilen jumpalla ja se auttoi vähän noihin tädin aiheuttamiin kramppeihin. Tänään ei onneksi ole enään ollut ollenkaan niin paha olo. Ihmettelen vaan kun ei mulla yleensä ole juurikaan kipuja.
 
:heart: cora85 ONNEKSI OLKOON :flower: aivan mahtava uutinen näin "aamuun" :D kyllä ne enkat meidän tammikuun pinoon vielä saadaan ;) Päivitänkin sut heti plussnneisiin :p
Onnea Siniapila kummiudesta :flower: Itse kuulun kirkkoon, mutta en ole uskonnollinen. Pyrin olemaan 2v. kummityttö-rinsessalle tuki ja turva silloin kun sitä kaipaa, vaikka eri paikkakunnalla asunkin :heart: Kundikaveri ei kuulu kirkkoon, mutta silti sitä pyydettiin kummiksi, mutta ei saanut kirkon kummitodistusta... joten elä huoli siniapila, olet varmasti loisto kummi :D
 


:heart: ++++++++++++++++++ :whistle:

Elppu.......................kp 79/30........................yk 6
Sarah85..................kp 56/28-36..................yk 17
rina82.....................kp 49/30........................yk 30
Sirpula.....................kp 43/34-71.................yk 7
MemmuLiina............kp 40/28........................yk 2
Narcisscus...............kp 40/20-28..................yk 1
Pantalaimon............kp 38/29?......................yk 3
minttulii86 ..............kp 38/28.......................alk. 04/05
LEP.........................kp 29/27-30...................yk 1
Linna......................kp 28/35.........................yk 3
Kaa.........................kp 27/35.........................yk 1
Sanni30..................kp 26/29.........................yk 3
Cristiina..................kp 26/25-30....................yk 7
Peppi1981..............kp 25/28-30...................yk 31
Tiwii........................kp 24/28-30....................yk 2
Siniapila..................kp 23/25..........................yk 2
Juli05......................kp 22/26-29....................yk 7
Emili........................kp 22/30-33....................yk 4
miracle....................kp 22/29-37....................yk 2
rapu83....................kp 22/29..........................yk 5
Zande......................kp 20/30..........................yk 2
kiharapää................kp 19/32-35 (-43)..........yk 6
Novelle78................kp 19/27-28...................alk 01/07
arabel......................kp 16/25...........................yk 8
JJ-t...........................kp 13/??...........................yk 1
miina-......................kp 13/33...........................yk 2
Diodium...................kp 11/30............................yk 5
miisa84...................kp 10/21?...........................yk 1
memmy...................kp 5/30?...........................yk 3
xAnnax....................kp 5/29............................yk 2
PikkuMyy-82..........kp 5/27-29.......................yk 3
vauvahaaveissa......kp 5/28...........................yk 1
Jouskari-82.............kp 4/28...........................yk 6
Veena......................kp 3/24-28.....................yk 8



Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta
Santtulii..................odotamme pikaista paluuta

:heart: Plussanneet: :flower:

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave ......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1
Nauruprinsessa.........yk 1
Mayah........................yk 1
Cora85.......................yk 2

kesk. 3,1 kiertoa

 
Onnea plussanneille! :flower:

Mahdoinkohan bongata eilen oviksen..? Nippaili koko päivän alavatsaa ja illalla tuli sellasta limaa, kun aiemmin oli ihan kuivaa :LOL: Tänään tuli nyt aamullakin vielä sellasta hiukan punertavaa limaa (eilen kyllä heiluteltiin peittoa ;) ) Eka kierto ilman pillereitä noin kuuteen vuoteen, ei oikeen tunne itseään, jännittää..
 

Yhteistyössä