Uusi pino.Esikoista yrittäviä

Huomenia.
Tervetuloa uusille minunkin puolesta. Vaikka aika tuore itsekin täällä olen...
Juli05, hyvä kun olet saanut ajan varattua gynelle, eiköhän sieltä apua saa.

Oma tilanne on tällä hetkellä jännäilyä vielä. Tätiä odottelen siis, mutta ei ole näkynyt, ja se meinaa sitä, että on nyt jopa päivän myöhässä, mitä ei ole ennen sattunutkaan. Mutta lämmöt on vähän laskussa, joten en ole testaillutkaan. Kyllä on niin raastavaa tämä odottelu, kun ajatukset heittelehtii sinne tänne, että "olisiko nyt vihdoin, no en kuitenkaan ole, vai olisko sellainen ihme voinut tapahtua, äh kuitenkin se täti kohta kurvaa, ja ainakin jos nyt lähden testiä ostamaan niin heti kurvaa paikalle...mut jos kuitenkin...". No, asiat selviää aikanaan.

nauruprinsessa Itelläni oli yhdet menkat ennen kun plussasin. Olin kans syöny pillereitä 6 vuoden ajan ja eka kierto veny 42 päivään. Silloin taisin testata jopa 3-4 kertaa ja oli kaikki mahdolliset raskausoireet!!

Toisella kierrolla sitten tärppäsi. mitään hajua ei ollut koska ovis oli tms.. mutta kp. 30 nega, kp 36 nega, kp 43 nega, sitten kp 52 plussa! Eli jos sun kiertos on epäsäännöllinen niin testiajankohtaa ei oikeen voi sanoo, itellä meni tosi plajon "turhia" testejä! Yks ero minkä huomasin valeraskauden ja raskauden erosta oli ihan alussa: Rinnat ei ollut oikeastaan kipeet, vaan pinkeet ja "täynnä". Sitten jatkuva alavatsan nippailu, jota kesti usea päivä, ennen kun tajusin että se saattaa olla raskautta, eikä menkkoja...

Tämähän raskaus meni kesken!!! Nut täälä odotellaan tätiä kylään, jotta pääsis taas kuvitteleen ittelleen raskausoireita! onneks tiedän jo paremmin, kokemus kasvattaa :saint:

Santtulii..............kp 119/28...................yk1
Zande....................kp 119/30...................yk 1
Elppu.....................kp 60/30.....................yk 6
kiharapää...............kp 43/32-35..................yk 5
Sarah85.................kp 37/28-36.................yk 17
rina82....................kp 30/30......................yk 30
Novelle78................kp 30/27-28................yk 13
miina-.....................kp 27/24-25?...............yk 1
Nauruprinsessa.......kp 25/?........................yk 1
Sirpula....................kp 24/34-71.................yk 7
MemmuLiina............kp 22/28......................yk 2
narcisscus...............kp 20/20-28.................yk 1
Diodium..................kp 20/30......................yk 4
Pantalaimon............kp 19/29?.....................yk 3
minttulii86 ..............kp 19/28......................alk. 04/05
memmy...................kp 15/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 13/27.......................yk 5
Cora85...................kp 11/25-........................yk 2
Veena.....................kp 10/24-28....................yk 7
Linna......................kp 9/35.........................yk 3
PikkuMyy-82............kp 9/29-40....................yk 2
Kaa........................kp 9/35.........................yk 1
Sanni30..................kp 7/29..........................yk 3
Peppi1981...............kp 6/28-30....................yk 31
Juli05......................kp 3/26-29.....................yk 7
Emili........................kp 3/30-33....................yk 4
haavekuva...............kp 3/29-37..................yk 2
rapu83....................kp 3/29........................yk 5
JJ-t.........................kp ??/??.........................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet :

Marimint81...............yk 1
mouku80..................yk 4
Jonsku83..................yk 1
Sunshine..................yk 6
Siniapila....................yk 1
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave .......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa

Heipat, ei tää mun palstailettomuus näköjään onnistu. Käyn vähän väliä lukemassa teidän kuulumisianne :D
Tervetuloa takaisin Juli05 ja JJ-t :hug:
Itsekin varasin viimevuoden puolella gynen ja ensiviikolla olisi tarkoitus mennä näyttämään värkkiä, että onko se kuosissa :LOL: Itse en vielä sen takia mene, kun ei ole tärpännyt, koska olen varautunut, että yli vuoden saa odottaa, että tärppi käy. Avokin ja omien vanhempien raskautumisessa meni pari vuotta kummallakin, joten jos sukuumme ollaan tultu, niin odottelua on luvassa :headwall: Eli menen gynelle ihan sen takia, että tarkistaa miltä näyttää, kun viime kerrasta on jo useampi vuosi, mutta ehkä sillä olis antaa pari hyvää vinkkiä mitä voisimme noudattaa, ettei ihan se pari vuotta menisi...
Täällä on ovis käsillä eilen tuli limoja ja tuntui masussa pientä vääntöä, toivottavasti ei olle myöhässä jos tänään kellistän ukon! :heart: Täytyy varmaan vielä varmistaa huomennakin asia ja pöllyttää lakanoita jos vaan halut on kohdillaan :D
Mites teidän uuden vuoden juhlinta meni? Itse vielä eilenkin toivuin kahden päivän kapulasta, oli aika rankat bileen! Toiset seinä naapurit ei varmaan enää moikkaile meille, kun pidettiin aamuun asti meteliä. Miehen kans puhuttiinkin, että nyt alkoi tipaton tammikuu ja puhui, että yrittää taas lopettaa tupakanpolton :D

Ai niin ja voi olla, että tässä ollaan hankkimassa koiranpentua, kun olisi ilmaiseksi tarjolla. Ehtona vain on, että sillä pitää teetättää yhdet pennut kasvattajalle (espanjan vesikoira). Niin on ajatukset olleet enemmän siinä kuin tässä lapsen yrittämisessä :D Voi, voi kun olisi niin söpöä saada sellanen koirulainen vaikka aijemmin olen ollut ihan kissaihminen. Miehellä on taas kotona ollut koira. Sillä tuo koirakuume on isompi kuin mulla, mutta taidan olla aika helposti käännettävissä :LOL:
Ainut vain on, että mites sitten jos tässä kohta puoliin raskautuukin, niin mitenköhän koira siihen reagoi ja kuinka sitä kerkiää pitää huolta koirasta ja vauvasta yhtä aikaa, lenkit ym... Onko täällä muita joilla on koira tai on hankkimassa? Oletteko tämmöisiä pähkäilleet? :attn:

ja uusi vuosi meni aika rauhallisissa merkeissä. Jotenkin alitajuisesti on tullut tuota alkoholinkäyttöä vähennettyä ja tupakanpolttokaan ei houkuttele. En nyt muutenkaan paljon polttele, mutta aina alkoholin kanssa palaa.

Täällä alkaa hieman jo näyttämään, että menkat olisi kohta tulossa. Elättelen nyt toivoa, että tämä kierto pitenisi (viimeinen kierto kp 20) ja tämä kummallinen epäsäännöllisyys poistuisi. Nythän on vasta menossa 20.päivä..

Onkos muille käynyt niin, että pillereiden lopetuksen jälkeen oli säännölliset kuukautiset, mutta sitten vähän myöhemmin alkoi heittelehtiä?

Onko kukaan muu kuin Jouskari82 viettämässä tipatonta tammikuuta? Minä olen ainakin. :saint:

Minulla on koira =) Kyllähän varmasti alkuun on vähän totuttelemista koiran ja vauvan kanssa arjessa pärjäämiseen. Mutta pääsääntöisesti tuttavilla on mennyt ihan hienosti. Yhdessä tapauksessa koira lopetettiin, kun ei sopeutunut eloon vauvan kanssa. Koirakirjoista ja muista lähteistä olen lukenut, että koira pitää sopeuttaa uuteen tilanteeseen ja kouluttaa uusiin toimintatapoihin. Eli paljon on myös itsestä kiinni, miten asiat sujuvat. Jos on pentukoira, niin pennuillehan kaikki on uutta ja vauva menee siinä missä muutkin uudet asiat. Mutta kyllä koiranpentukin vaatii niin paljon huomiota, kouluttamista ja ulkona pissattamassa ramppaamista, että kyllä se olisi varmaan helpompi, että koira on jo vaikka vuoden (oppinut sisäsiistiksi ja perustottelevaisuus on kunnossa).

Rotukin vaikuttaa paljon. Joidenkin rotujen ominaispiirre on, että tulee pääsääntöisesti hyvin toimeen pienten lasten kanssa ja joitakin rotuja ei edes suositella perheeseen, jossa pieniä lapsia! Joten kannattaa tutustua huolellisesti rotukuvaukseen, ettei tule yllätyksiä. Itse valitisin aikoinaan helpon ja ihmisläheiseksi kuvatun seurakoirarodun, jonka koulutuksen ei tarvitse olla täysin militarista (oli nimittäin ensimmäinen koirani ja olin vähän epävarma).

Ja hassuna juttuna vielä luin sellaisen, että koira tuo kotiin "hyvää bakteerikantaa", joka saattaa vaikuttaa positiivisesti vauvan immuniteetin kehittymiseen. :p Mutta tuohon nyt kannattaa suhtautua vähän varauksella, kun me koiraihmiset aina kärjistetään kaikki positiiviset asiat liittyen koiriin..

Kaa
Jouskari, kannattaa ottaa selvää tuosta sijoituskoira-asiasta ennen kuin pennun otatte. Sopimukset kannattaa olla kunnossa ja asiat hyvin etukäteen sovittuna. Itselle tuo on tuttua, siskolla on sijoituskoira jonka kasvua olen seurannut pennusta lähtien. Siihen liittyy muutakin kuin tuo pennutus-asia...

Itsellänikin on HurtaPiski, eli novascotiannoutajauros. Harrastetaan useampaakin lajia ja itse koulutan muita koiralajeissa (agility, toko). Koira on tottunut lapsiin ja mellkein kasvanut lasten kanssa, vaikkei omia olekkaan. Eli ihan turvallinen ja luottavainen mieli on tuon vauva ja koira -asian suhteen. Kyllä kaikki menee hyvin. =)

Kaa Joo olen lukenut ja ottanut selvää tuosta rodusta, että kaipaa paljon aktiviteettia. Ja tuo rotu mielellään käyttää vainua ym. Melkein pitäis sitten käydä koiratapaamisissa ym. ja tuota agilitya, tokoa harrastamassa. Moni on kertonut, että lapsien kanssa sujuu hyvin ja että narttu on rauhallisempi kuin uros, tietysti riippuu yksilöstä. Myöskin noilla palstoilla on varoiteltu noista "sopimuksista" Pitää kyllä tarkkana olla mitä kaikkea se sitten sisältää, alustavasti kuulin, että kerran täytyy käydä arvioituttamassa koira ja pari vuotisena teettää pennut sillä, muusta en sitten tiedä... Mutta ei ihan sikaa säkissä tyylillä tähän lähdetä ja harkitaan vielä asiaa, ettei sitten tarvitse alkaa myöhemmin katumaan näinkin suurta päätöstä!
Arvasin, että täältä saa heti asiantuntevaa kommenttia, kiitos Narcissus ja Kaa!!!

Tervetuloa takaisin Juli05! Olen itsekkin miettinyt että varmaan olisi ihan hyvä käydä gynellä tsekkauttaan itsensä. Mitä sanoit kun varasit ajan? Tai siis mihin varasit ajan (siis ihan perus tarkastukseen vai esim. pitikös sitä mennä jhkin ultraan jolla katsellaan munasoluja). Ja sanoivatko ne mitään että onko joku tietty aika kierrosta kun pitäisi mennä?

Muuten niin tässä ovista olen koittanut bongata, mutta ei ole vielä onnannut. No, ehkä tässä parin päivän sisään onnistuu.bd bd
Meillä se vaan tuttavapiiri sikiää.. Nyt on tässä pyhien aikaa syntynyt kaksi uuttaa nyyttiä. Huoh.. jokohan se alkaisi olemaan meidän vuoro..?

Itseasiassa en sanonut mitään siitä miksi ajan varaan..Asun täällä Vantaalla,joten tuohon pikkujättiin olen menossa.Vastaanotossa nainen sanoi et gyne,jolle meen on kättärillä lääkärinä.Ihan perustarkastuksen jos sais.Tuo kiinnittyminen kyllä mietityttää,kun on vain joku 10 päivää se väli.Katsotaan nyt mitä tuo gyne sanoo.

Hyvää uuden vuoden alkua kaikille=) mulla tais tänään alkaa vihdoinkin menkat... en oo kyllä ihan varma ku tulee vaa vähän sellasta ruskeeta tuhruu et onks se menkat vai mitä se vois olla...

Mulla on kans tipaton tammikuu ja nyt mennää kolmatta päivää ilman tupakkaa... ihanaa kun nyt kun ei enää polta ni pystyy ajattelemaan raskaaksi tulemista paremmin ettei tarvii sit miettii et pitäis varmaa lopettaa.. Nyt kun noist koirista ootte puhunu ni itelläni on 2 vuotta täyttävä dalmatialaisuros ja olen koittanut sitä totutella tuttujeni lapsiin, jotta ei sitten tarvisi luopua koirasta kun ite saa lapsen...

Hyvää uuden vuoden alkua kaikille=) mulla tais tänään alkaa vihdoinkin menkat... en oo kyllä ihan varma ku tulee vaa vähän sellasta ruskeeta tuhruu et onks se menkat vai mitä se vois olla...

Mulla on kans tipaton tammikuu ja nyt mennää kolmatta päivää ilman tupakkaa... ihanaa kun nyt kun ei enää polta ni pystyy ajattelemaan raskaaksi tulemista paremmin ettei tarvii sit miettii et pitäis varmaa lopettaa.. Nyt kun noist koirista ootte puhunu ni itelläni on 2 vuotta täyttävä dalmatialaisuros ja olen koittanut sitä totutella tuttujeni lapsiin, jotta ei sitten tarvisi luopua koirasta kun ite saa lapsen...

Se on kyllä hauska juttu, miten pää ja elimistö reagoi tähän vauvakuumeeseen. Aina kun ovulaatio on tapahtunut tai uskoo sen tapahtuneen, alkaa jännittämään niin, että välillä oikein oksettaa jännityksestä. Ja senhän sitten sekoittaa heti raskausoireisiin :LOL: Ainakin minulla on nyt tällainen fiilis.. Melkein jo odottaa, että täti tulisi, ettei tarvitsisi jännittää..

Kamalia nuo jutut, että vasta kp54 tai jotain on raskaustestiin tullut kaksi viivaa. Miten sitä sitten pystyy noin kauan odottaa, jos menkkoja ei kuulu? No, kärsivällisyyttä vain minulle ja teille muillekin :hug:

Meillä myös koira, kohta 2v., ja hienosti käyttäytyy lapsien sekä vauvojen parissa. Nuuskii ja nuolee, mistä ko. vauva sitten kikattaakin oikein kunnolla... :) Joten en sinänsä pelkää, jos/kun vauva tulisi; metsälenkit vaan eivät onnistu, paitsi vauva kantoliinassa kesäsäässä...

Tipatonta tammikuuta en ole koskaan harrastanut; alkoholia menee muutenkin niin vähän, ettei tammikuu eroa muista kuukausista mitenkään. Laihis on kuitenkin jo menossa... :whistle:

Huuh, itselläni on taas masentuneempi vaihe menossa; ei oikein jaksa vauvaa/plussaa/ovista -mitään asiaan liittyvää ajatella. Pitää varmaan tämä kierto sittenkin mennä enempi tjot-meinigillä. :/

Torstai 3.1.08
Santtulii..............kp 119/28...................yk1
Zande....................kp 119/30...................yk 1
Elppu.....................kp 60/30.....................yk 6
kiharapää...............kp 43/32-35..................yk 5
Sarah85.................kp 37/28-36.................yk 17
rina82....................kp 30/30......................yk 30
Novelle78................kp 30/27-28................yk 13
miina-.....................kp 27/24-25?...............yk 1
Nauruprinsessa.......kp 25/?........................yk 1
Sirpula....................kp 24/34-71.................yk 7
MemmuLiina............kp 22/28......................yk 2
narcisscus...............kp 20/20-28.................yk 1
Diodium..................kp 20/30......................yk 4
Pantalaimon............kp 19/29?.....................yk 3
minttulii86 ..............kp 19/28......................alk. 04/05
memmy...................kp 15/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 13/27.......................yk 5
Cora85...................kp 11/25-........................yk 2
Veena.....................kp 10/24-28....................yk 7
Linna......................kp 12/35.........................yk 3
PikkuMyy-82............kp 12/29-40....................yk 2
Kaa........................kp 9/35.........................yk 1
Sanni30..................kp 7/29..........................yk 3
Peppi1981...............kp 6/28-30....................yk 31
Juli05......................kp 3/26-29.....................yk 7
Emili........................kp 3/30-33....................yk 4
haavekuva...............kp 3/29-37..................yk 2
rapu83....................kp 3/29........................yk 5
JJ-t.........................kp ??/??.........................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet :

Marimint81...............yk 1
mouku80..................yk 4
Jonsku83..................yk 1
Sunshine..................yk 6
Siniapila....................yk 1
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave .......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa

Korjasin tuonne omani =)

Täällä ovista odotellaan että pääsis heiluttelemaan peittoa :heart: :saint:

Yhteistyössä