Uusi pino.Esikoista yrittäviä

Moi. Olettekos te odottaneet kierron tasaantumista hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ennen kuin olette aloittaneet yrityksen? Täällä ollaa malttamattomina. Ehkäsy jätettiin pois kuun alussa ja ensimmäisiä luomukuukautisia odotellaan. Ei vaan millään haluais käyttää kondomia enää...

Hellouta kaikille!

En ole hetkeen täällä ollutkaan ja uutisiakin on: eli plussasin viikko sitten, nyt on menossa rv 5+0, laskettu aika olisi laskureiden mukaan 14.7. Toisesta yrityskerrasta siis jo napsahti, enkä millään meinannut aluksi uskoa sitä!

On tämä niin jännittävää ja ihmeellistä, esikoista siis odotan. Hirveä murhe ja pelot heti pärähti päälle, keskenmeno, tuulimunat yms. pelottavat. Mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin ja oireitakin jo on: väsyttää niin tajuttomasti, mikään uni ei riitä, koko ajan on kylmä ja nyt on alkanut pikkuhiljaa vähän kuvottaakin. Rinnat ovat jännän tuntuiset, eivät kipeät mutta niitä silleen kihelmöi.

Lääkäri on 15.11. eli tällä viikolla, täällä Englannissa kun ensin mennään lääkärille, sitten sieltä saa lähetteen äitiysklinikalle. Ultra on todennäköisesti siis joskus ennen joulua. Menen kyllä yksityiselle viikolla 7, jos se on kovin myöhään. Haluan niin tietää onko kirpulla kaikki hyvin!

Olen ihan onnesta sekaisin, ja samalla tämä tuntuu maailman luonnollisimmalta asialta.

Oikein paljon tsemppiä ja +++++++++++++tuulia teille kaikille!!

Erittäin paljon onnea Diodium!!! =) :flower:

tarrasukkia pienelle, toivottavasti pysyy menossa mukana. ja varmasti pysyykin!
lisään sut plussanneiden listaan. tuuthan tänne aina välillä kertomaan kuulumiset!? :D

MAANANTAI 12.11.2007

HanLai.................kp 73/24-32...... yk 4
Fairytale84...........kp 69/30............yk 4
futuremami...........kp 67/27-28........yk 3
Santtuli...............kp 68/28.............yk 1
Zande.................kp 67/24.............yk 2
heiDu..................kp 61/23.............yk 4
rina82.................kp 53/?...............yk 29
JJ-t....................kp 51/30.............yk 3
Emeliina..............kp 51/31-33.........yk 7
piksu..................kp 16/29.............yk 5
Sarah85..............kp 13/28-36........yk 16
Diodium...............kp 33/28............yk ?
Nanuuk-85..........kp 35/29............yk 4
minttulii86...........kp 34/24-34.......alk.04/05
Elppu..................kp 2/30...........yk 6
EAK....................kp 30/33-35......yk 2
Syksyinen haave...kp 31/28..........yk 2
Sirpula................kp 27/34-71..... yk 6
Linna..................kp 22/?............yk 1
Emeliina..............kp 19/31-33........yk 8
rapu83................kp 15/?..............yk 3
Jouskari-82..........kp 14/28-32........yk 3
Peppi1981............kp 10/28-30.......yk 29
Veena.................kp 9/24-28.......yk 5
Henni82..............kp 9/31-36
Nibbler................kp 7/30............yk 3
Juli05..................kp 3/26-32......yk 6

Nauruprinsessa..........hetken päästä

plussanneet :

Marimint81......yk 1
mouku80.........yk 4
Jonsku83.........yk 1
Sunshine..........yk 6
Siniapila...........yk 1
Puliina..............yk 5
Kaa.................yk 2
Sydänkäpynen...yk 3
ronja78............yk 3
Diodium............yk 2

Kesk. yk 2,8

Onnittelut Diodiumille! Kyselinkin tossa sun perään kun ajattelin että plussasit kesävauvasta haaveilijoissa. Onnea vaan kovasti!!!

Täällä nyt myös onnellisesti kp1/30 menossa ja yk 3 alkoi justiinsa. Nämä oli odotetut menkat km:n jälkeen ja hyvin tervetulleet, joten hyvillä mielin oon! Tässä kierrossa laitetaankin oikein peitot heilumaan ja otetaan takaisin viime aikojen hiljaiseloa!

Olisipa kiva jos meillä kaikilla olisi ensi äitienpäivänä jo vatsa pystyssä =)

Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Feliana:
Moi. Olettekos te odottaneet kierron tasaantumista hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ennen kuin olette aloittaneet yrityksen? Täällä ollaa malttamattomina. Ehkäsy jätettiin pois kuun alussa ja ensimmäisiä luomukuukautisia odotellaan. Ei vaan millään haluais käyttää kondomia enää...
Tälle palstalle enää kuulumattomana :whistle: : Me aloitettiin yritys heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Yhdet luomumenkat ehti tulla, sitten tärppäsi. Kyllähän tuo kierron laskeminen voi olla vaikeaa, jos ei tunnista ovista tai kierto on kovin pitkä, mutta eiköhän tuokin asia selkiä aikanaan. Itse luulen, että on menossa viikko 10, reilun viikon päästä sitten tiedetään enemmän ultran jälkeen. =)

Diodium; miljuunasti onneva!

Mulla näyttäisi heittävän kpt päivän verran tuossa listalla, joten kun joku seuraavan kerran päivittää niin olisin kiitollinen jos lisäisi mulle yhden päivän enemmän. Nyt siis menossa kp 10..

Heippa taas,

tulinpa sitten nopeasti tänne takaisin kirjoittamaan, kun tilanne tänään vähän jo on muuttunut. :'( Eli vuoto on alkanut tänään päivällä ja pelkään keskenmenoa. Sellaista rusehtavaa niukkaa vuotoa, jossa hieman punaista mukana ja menkkamaiset kivut alavatsassa. Kaikki viittaa siis keskenmenoon.
Olo on tosi kurja ja surullinen, vaikka tämähän on niin yleistä. Ei se kuitenkaan oikein lohduta kun omalle kohdalle sattuu...Seurailen nyt tilannetta ja vuodon & kipujen määrää. Jos ne tästä runsaantuvat, niin tilaan ultran. Lääkäri mulla on torstaina muutenkin, mutta täällä Englannissa eletään niin aataminaikuisella ajalla, ettei sillä siellä mitään ultraa ole. Lähettää mut varmaan ultraan, joka voi olla joskus pitkän ajan päässä...En kestä kyllä tätä epätietoisuutta.

Jos on km, niin toivon että se on tuulimunaraskaus eikä kohdunulkoinen, se on jo vakavampi juttu.

Pitäkäähän peukkuja mulle ja kaikille teille toivon plussatuulia ja etenkin sitten niitä tarrasukkia! :heart:

Hei,

Tällä hetkellä lohdutuksen sanat eivät paljon auta. Tiedän, sillä kävin saman läpi 5vkoa sitten. Haaveillaan myös esikoisesta. Itselläni oli valemenkat, jonka jälkeen kohdussa kaikki oli vielä hyvin. Eli se ei välttämättä tarkoita keskenmenoa vaikka vuotoa olisikin. Toiset kuulemma vuotavat monena kuukautena raskaana ollessaan aina menkkojen aikaan. Mutta se pelko joka tulee on käsittämätön eikä se hellitä ennen kun saa tietää varmaksi mikä tilanne on.

Itselläni kuitenkin viikko valemenkoista alkoi ruskea vuoto, muuttuen punertavaksi ja lisääntyen. Kävin heti EA:n kautta lääkärissä ja lähettivät gynen polille jossa ultrattiin ja todettiin kohdun ulkoinen raskaus sekä ilmeisesti myös kohdun sisäinen raskaus joka oli meneillään kesken. SILTI, sydämestäni toivon että sulla vuoto ei tarkoita keskenmenoa, sillä se todella sattuu, jo tuossakin vaiheessa. En olisi itse osannut koskaan ajatella kuinka nopeasti pienokaiseen voi kiintyä ja kuinka syvälle varhainenkin keskenmeno voi sattua. Nyt en sano muuta kuin toivon että sulla ei näin olisi käymässä vaan kaikki olisi vielä hyvin. Lämmin ajatus sinulle ja pienokaiselle.

Ja jos et tosiaan pääse pian tutkimuksiin niin suosittelen jkv liioittelemaan oireita hoitoon pääsemiseksi koska kohdun ulkoinen voi tosiaan olla äidille hengenvaarallinen. Voimia!!!

Hei Syksyinen haave, muistelinkin että sinulla on ollut myös keskenmeno aika varhaisessa vaiheessa.
Vuoto on lisääntynyt näin iltaa kohden ja mukana on jo paljon rihmoja yms. joten olen melko varma että keskenmeno tämä on. Olo on niin kurja ja tuntuu etten oikein tätä vielä tajuakaan. En ole yhtään itkenyt vielä tänään. Soitin siskollenikin (joka ei tiennyt tätä ennen raskaudestani) lohtua saadakseni, mutta hän toisti sitä, varmaan ihan hyvää tarkoittaen ja rakkaudella, että parempi tässä vaiheessa kuin myöhemmin ja että se on niin yleistä...Ei se lohduta! Rakkaudella hän sen sanoi, ja vaikeahan tässä on lohduttaakin...Mies on ollut ihana, tosi hellä koko illan, vaikka tiedän, että tämä raskaus oli vielä ainakin tässä vaiheessa minulle isompi juttu kuin hänelle. Hänellä kuitenkin on jo edellisestä liitosta lapsia.
Maha on kipeämpi kuin päivällä ja alaselkää särkee kovasti.
Päivällä kun nukuin,näin keskenmenopainajaisia solkenaan virtaavasta verestä ja kuolleista vauvoista...Eli aivot tätä yrittävät käsitellä vaikka sydän ei vielä ymmärrä että meille ei heinäkuussa tulekaan vauvaa...

Eihän tämä vielä 100%sta ole, mutta vuodon koostumuksesta ja selkä- ja vatsakivuista päätellen, olen 98% varma että keskenmeno tuli. Surutyö alkaa nyt ja tietty vasta kunnolla sitten ultran jälkeen. Kun raskausviikkoja on vasta se 5 plus 1, niin voi olla että joudun vähän aikaa odottamaan. Tilaan kuitenkin heti torstain lääkärin jälkeen ultran yksityiselle.

Toivon sinulle syksyinen haave nopeaa, uutta raskautta, jonka päätteeksi saat ihanan, terveen vauvan syliisi. Kiitos ihanista sanoistasi. :hug:

Toivottavasti olet saanut nukuttua kuitenkin ja levättyä. Se on aika raskasta kun ei tiedä mikä tilanne on varmaksi. Itselläni ainakin oli todella vaikea luopua ajatuksesta enkä halunnut uskoa sitä sydämessäni todeksi ennen kuin tulokset olivat varmistuneet. Luulisi että vaikka siellä ei pääse ultraan niin katsoisivat edes verikokeesta HcG arvon ja kontrollin parin päivän päästä. Sekin kertoo jo eteneekö raskaus vai ei.

Tosiaan, ne lohduttavat sanat joita läheiset sanovat eivät tuossa tilanteessa paljon auta. Itse kuulin tuhanteen kertaan samat sanat kuin siskosi kertoi sinulle. Tottahan se on mutta ei se saa oloa helpottamaan. Toivottavasti tiedät että et itse ole km:a voinut aiheuttaa, koska se on fakta. Silti muistan kuinka mietin syitä mitä tein väärin jne ja tunsin itseni epäonnistuneeksi ja jollain tavalla kelvottomaksi naiseksi. Se tunne on jo hävinnyt ja paras tuki tulee puolisolta, uskoisin. Vaikka itse tunsin ettei mies ymmärrä yhtään miltä se tuntuu, vuotaa, olla kipeä ja varsinkin menettää se tunne kun on raskaana kaikkine oireineen, oli miehen tuki silti kaikkein tärkein. Mies sanoi että koitetaan olla positiivisia ja ajatella että me kuitenkin onnistuttiin (nopeasti kuten tekin) ja todennäköisyys on suuri että onnistutaan uudelleen kun tietää että ylipäätään hedelmöittyminen on mahdollista. Nyt kun siitä on jo 5vkoa pystyn ajattelemaan asiaa itsekin "järkevämmin". Itsellänikin itku tuli vasta gynen tutkimuksen aikana kun näin tyhjän kohdun ja keskeytyneen raskauden. Itkin välillä niin paljon että pelkäsin meillä makkariin tulevan jo vesivahingon. Kaikki käsittelevät asian varmaan tavallaan mutta käsitellä se täytyy jossain vaiheessa. Itse kirjoitin päiväkirjaan kaikki pahimmat tuntemukset jne. Toivon sulle paljon voimia ja uskallusta puhua aina kun siltä tuntuu.

Edelleen toivon että raskautesi jatkuisi ja jos ei niin toivon sinulle myös uutta ihanaa raskautta miehesi kanssa. Pidetään toisillemme peukkuja.

Diodium olin jo suu hymyssä puolestasi kun aloin lukemaan muutaman päivän ajalta viestejä, mutta kyyneleet tuli silmiin mitä pitemmälle pääsin. Voin vain yrittää kuvitella mitkä sulla/teillä on siellä fiilikset. En osaa muuta sanoa, kuin paljon voimia!!! :hug:

HanLai.................kp 74/24-32...... yk 4
Fairytale84...........kp 70/30............yk 4
futuremami...........kp 68/27-28........yk 3
Santtuli...............kp 69/28.............yk 1
Zande.................kp 68/24.............yk 2
heiDu..................kp 62/23.............yk 4
rina82.................kp 54/?...............yk 29
JJ-t....................kp 52/30.............yk 3
Emeliina..............kp 52/31-33.........yk 7
piksu..................kp 17/29.............yk 5
Sarah85..............kp 14/28-36........yk 16
Nanuuk-85..........kp 36/29............yk 4
minttulii86...........kp 35/24-34.......alk.04/05
Elppu..................kp 3/30...........yk 6
EAK....................kp 31/33-35......yk 2
Syksyinen haave...kp 32/28..........yk 2
Linna..................kp 23/?............yk 1
Emeliina..............kp 20/31-33........yk 8
rapu83................kp 16/?..............yk 3
Jouskari-82..........kp 15/28-32........yk 3
Peppi1981............kp 11/28-30.......yk 29
Veena.................kp 11/24-28.......yk 5
Henni82..............kp 10/31-36
Nibbler................kp 8/30............yk 3
Juli05..................kp 4/26-32......yk 6
Sirpula................kp 2/34-71..... yk 7
Diodium...............?

plussanneet : :heart:

Marimint81......yk 1
mouku80.........yk 4
Jonsku83.........yk 1
Sunshine..........yk 6
Siniapila...........yk 1
Kaa.................yk 2
Sydänkäpynen...yk 3
ronja78............yk 3
Diodium............?

Kesk. yk 2,8[/b]

Diodium en oikein tienny mihin sut tossa listassa päivitän, mutta voimia sulle joka tapauksessa :hug: !!
Mites teillä muilla jotka on kärsiny tosta pitkästä kierrosta, että kuinka pian kannattais lekuriin mennä..? Itellä kun näkyy olevan jo kp 69/28... :headwall: Mut taas kuitenki ku o vasta eka luomukierto ni pitäsköhä viel odotella..?! Turhauttavaa...

Keskiviikko 14.11.2007

HanLai.................kp 75/24-32...... yk 4
Fairytale84...........kp 71/30............yk 4
futuremami...........kp 69/27-28........yk 3
Santtuli...............kp 70/28.............yk 1
Zande.................kp 69/24.............yk 2
heiDu..................kp 63/23.............yk 4
rina82.................kp 55/?...............yk 29
JJ-t....................kp 53/30.............yk 3
Emeliina..............kp 53/31-33.........yk 7
piksu..................kp 18/29.............yk 5
Sarah85..............kp 15/28-36........yk 16
Nanuuk-85..........kp 37/29............yk 4
minttulii86...........kp 36/24-34.......alk.04/05
Elppu..................kp 4/30...........yk 6
EAK....................kp 32/33-35......yk 2
Linna..................kp 24/?............yk 1
Emeliina..............kp 21/31-33........yk 8
rapu83................kp 17/?..............yk 3
Jouskari-82..........kp 16/28-32........yk 3
Peppi1981............kp 12/28-30.......yk 29
Veena.................kp 12/24-28.......yk 5
Henni82..............kp 11/31-36
Nibbler................kp 9/30............yk 3
Juli05..................kp 5/26-32......yk 6
Sirpula................kp 3/34-71..... yk 7
Syksyinen haave...kp 3/30..........yk3
Diodium...............?

plussanneet : :heart:

Marimint81......yk 1
mouku80.........yk 4
Jonsku83.........yk 1
Sunshine..........yk 6
Siniapila...........yk 1
Kaa.................yk 2
Sydänkäpynen...yk 3
ronja78............yk 3
Diodium............?

Kesk. yk 2,8

Päivittelin vähän listaa kun omat päivät oli jääny viime kiertoon. Aika runsasta tää vuoto kyllä on mutta siitä varoitettiinkin etukäteen. No puhdistuupa paikat kunnolla! Iloisia uutisia kyllä tuli eilen kun miehen serkun perheeseen syntyi esikoistyttö. Kovasti oltiin varmoja että poika tulee kun miehen suvun puolella on kaikki serkukset vallan poikia :) En edes ajatellu että osaisin iloita heidän vauvastaan niin paljon kun ei olla tekemisissäkään paljoa mutta voi miten iloinen olin eilen illalla :D Heillekin kun tuli esikoinen niin kai oma tilanne vähän herkistää ja sen onnen niin toivoisi kaikkien kokevan!

Ai niin, piti kirjoitella sulle tosta pitkästä kierrosta. Eihän siinä mitään järkeä oo odotella kun kerran on vauva haaveissa. Itselläni oli joskus pillereiden lopetuksen jälkeen vuoden kateissa mutta silloin se ei vaivannut kun ei yritys ollut ajankohtainen. Uskoisin että lääkäri kirjottais sulle kuurin niin pääset alkuun. Toi odottaminen vasta turhauttavaa onkin ja mitä pidemmälle kierto venyy niin sitä todennäköisemmin alkaa sitä liikaa miettimään ja sitten se ei ainakaan tule, täti siis. Mutta ehkä et ole niin kärsimätön kuin minä :D puoi vuotta kai se aika on kun ne normaalisti odottaa mutta suosittelen kuuria jos ei pian kuulu.

Tervehdys!

Mut voi kyllä poistaa sieltä plussanneista, kesken tämä nyt meni. Eli tämä kierto on nyt sitten arvoitus, periaattessa se lasketaan kai vuodon alkupäivästä ihan kuin normaali kierto. Kierron pituus saattaa heitellä näin keskenmenon jälkeen eikä tässä kierrossa välttämättä ovulaatiota edes ole. Mutta mulle voi merkata yk 3, kp 3/28. Ei varmaan pidä paikkaansa mutta mennään nyt tuolla kun en muustakaan vielä tiedä.

Olo on jo hieman parempi, vaikka ensimmäisenä herätessään sitä tajuaa, että en olekaan raskaana ja tulee tosi tyhjä olo. Kaikella on kuitenkin tarkoituksensa, uskon niin. Huomenna on lääkäri, mutta enpä usko että tässä edes ultrataan, koska ihan selvästi kaikki raskausoireet ovat kadonneet ja vuoto on ollut klimppimäistä. Onneksi tämä tapahtui näin alkumetreillä, olisi todella kamalaa nähdä pikkuhousuissaan tai pöntössä jotain kehittyneempää...Ehkäpä lääkäri mittaa raskaushormonin määrän verestä pariin otteeseen, että saadaan varmuus että kaikki on tullut pois. Uutta vauvaa rupeamme saman tein yrittämään, olen lukenut että raskaaksi tulemisen mahdollisuus on suht hyvä km:n jälkeen hormonien takia.

Iloista viikon jatkoa kaikille ja tsemppiä! Itse yritän työstää tämän keskenmeno surun nyt pois ja keskittyä valoisampaan tulevaisuuteen!

Hei Diodium!

Olipa kiva kuulla että osaat suhtautua asiaan noin positiivisesti. Se kierto tosiaan voi venähtää tai olla erikoinen mutta sun asenteella se tasaantuu varmasti pian. Ja onhan siinä tosiaan uusi mahdollisuus aina mukana =) Niin koitan itsekin ajatella. Mulla ensimmäiset menkat mmanantaina eli ne tuli reilu 4vkoa keskenmenosta ja luulen että ovuloin pari viikkoa sitten mutta itselläni ei oikein vielä ollut haluja. Toivon sullekin yhtä pikaista toipumista. Toivottavasti saat hyvää hoitoa ja mukavan lääkärin jonka kanssa jutella kunnolla. Voimia!

olen pahoillani diodium :hug:
todella hyvä suhtautuminen, ei voi muuta kun ihailla...

mies päätti tänään vaihtaa vauvanhuoneen ja tietokonehuoneen paikkaa.
(joo, me ollaan kuulkaas just se perhe joka hankkii vauvan kamat ennen vauvaa :D) ja maalas perkl yli mun hienot pilvet!! grrr... :kieh:

mutta löysinki anopinkaupasta hienon värikartan jota käytetään sitten tuohon toiseen. viikonloppuna haetaan se vanha perintökalu jota pinasängyksi kutsutaan ja maalataans e :) jee!
sitten pikkuhiljaa kun on ns. ylimäärästä rahaa niin ostellaan kaikki muu tarpeellinen...
mussa on jotain vikaa ku oon ostanu muutaman potkupuvunkin jo, muttaku en voi vastustaa kiusausta ja pukee niitä kissojen päälle :D :ashamed: noloa... ei niitä sitten enään lapsella voi pitää :) *kissoja ei vahingoitettu hulluuden yhteydessä*

oottako te ostanu valmiiks jotain? vai oonko mä tosiaan ainoo ja nyt mut teilataan tästä hyvästä :)

Voi että mua nauratti kun luin sun kirjoituksia Nibbler :LOL:

Totuus on että olen varmasti todellisuudessa yhtä hullu kun sinä mutta kun tuo mies (onneksi) pitää mut järjissään :D meilläkin on kissoja ja oon monesti jutellu niille että meillekin sitten vauva vois pian tulla ja kyselly mielipiteitä.. ja joskus puuhienkin jälkeen kun on joutunu heittämään sängystä pois tieltä niin pyytelen anteeksi ja kerron että tässä on nyt ajatustakin mukana ettei turhaan lentäny lattialle :D (kissoja ei ole vahingoitettu tässäkään hulluudessa)

:LOL: joo kissoille on kerrottu että meille tulee vauva, vaikka plussaa ei näy mailla eikä halmeilla. mut eihän nuo mitään muista.
molemmat ollaan lutistu niille ja puhutaan isistä ja äitistä niille.:D oikeen vauvan puutteissa.

hassut kissat meni sekasin kun kaverin esikoinen oli käymässä kuukauden ikäsenä... joku outo ilmestys joka on ihmisen näkönen mut kissan kokonen aiheutti pientä hämminkiä ja sekaannusta kissojen keskuudessa :D

Kuulostaapa tutulta!! Meillä on nyt käyny kanssa vauvoja kylässä ja näin meillä; koira teki mielenosoituspissoja ympäri huushollia ja tyttökissa juoksi karkuun 200lasissa, eikä tullut edes syömään. Poikakissa sentään kellisti ittensä mustasukkasena viereen sohvalle ja "nautti" kun vaavi oikein tukisti niskasta :D Eli ihan hyvältä vaikuttaa kun meillekin se plussa joskus tulis, tai lähinnä se vauva ihan kotiin saakka!

Yhteistyössä