Uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 35v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi! Mukava kuulla että mieli siellä virkeänä lekuri reissun jälkeen. Hyvä että sait ne lääkkeet, vaikka mulla itsellä ei olekkaan kokemusta niistä, mutta olen täällä lukenut jotain noista teroista ja clomeista.
Mä olen kanssa kysynyt niitä lekurilta, mutta ei anna, kun en kuulemma tarvitse. Eli kaiken pitäis olla ok, mutta silti 3v, eikä tärpin tärppiä.(endo siis leikattu.) Aika menee tosi nopeesti! Mutta ihan toiveikkain mielin täällä vielä silti.
Oireissa ei ole mitään uutta, paitsi kun aamulämmön mittasin, oli alle 36C. ,eli menkkoja kohdenhan se kai laskee.. Olen kyllä huono mittailemaan lämpöjä kun aina eri aikaa ym.. Eipä tässä mulla muuta tällä kertaa! Kuulemisiin!!!

Olen tosi tyytyväinen että sain taas clomit sillä eipä tästä taida mitään ilman niitä tulla jos ei kerran ole ovulaatiotakaan. Olisin kyllä toivonut kovasti, että olisin raskautunut ihan luomusti, sillä clomithan on keskenmenoa jonnin verran lisäävä riskitekijä. Ja toinen keskenmeno tästä nyt vielä puuttuisikin kun eka jo otti niin koville. Mutta tiedostan riskit ja vapaaehtoisesti lähden ""leikkiin"" mukaan näillä eväillä. Ja tuli mitä tuli, niin eiköhän sitä vaikeuksistakin pääse taas yli, ainakin ajan kanssa. Pakko aatella näin, vaikka hieman onkin pelko persauksissa...

Kiva kun alkaa noiden clomien myötä taas uusi teini-ikä, nimittäin mulla tuli helmikuussa niistä aivan hervottomia patteja naamaan. Isoja ja kipeitä, joista jäi ihan arvet! Onneksi silloin selvisin yhdellä kiertokuurilla, toivottavasti samoin kävisi nyt. On nimittäin ""kiva"" aloittaa uusi työ kun naama on kuin 20vuotta nuoremmalla... ;)

Maggi: teillä yritystä jo noin pitkään! Oletko käynyt tutkimuksissa vielä? Jos lääkäri ei kerran clomeja sulle antanut, niin näki ilmeisesti että ovuloit? Koska clomithan auttavat nimenomaan munasolua kehittymään ja lopulta irtoamaan. Voisko olla jotain kiinnittymisongelmia sun kohdalla? Entä onko miestä vielä tutkittu? Oliko sulla aiempia lapsia? Sorry tää hirveä kyselytulva, mutta en löytänyt tähän hätään ihan helposti enää sitä viikko 30-ketjua jonne kerroit joskus kirjoittaneesi tarkemmin taustaa. Alkoi vaan kovasti kiinnostamaan tuo sinun pitkä yritys... :)

Missäs JoJo ja Nadja ym.??? Sateen pehmittämä maa niellyt??? ;)

Moi taas!
Heh, hauskoja noi näppylät, mulla on semmoinen seka-iho että vieläkin sillontällöin tulee noita paukamia, yleensä just kun on jotkut juhlat tai muuta mukavaa..
Huomennako se geggo sun uus duuni alkaa? Jännittää varmaan jo aika kivasti?
joo, mä lopetin pillerit 32v, ja tjot fiiliksellä,n.vuoden yrityksen jälkeen tutkimuksiin ja ihan kaikki ok. molemmilla. Taas n.puol vuotta odottelua ja uudelleen tutkimuksiin jossa sitten todettiin endometrioosi, sitten jonotinkin seuraavat 10kk. leikkaukseen! sen jälkeen oli odotukset korkealla, koska nyt pitäisi siis olla se ainoa ns. haittatekijä pois.(iänlisäksi..) eli jos siitä leikkauksesta alkaa laskemaan, niin nyt on vasta kahdeksas kierto.(kai?) olen kyllä lukenut aika monia onnistuneiden kertomuksia tuolta odotusaika ja endottaret palstalta. se vaan on niin hurjaa miten tämä aika rientää! ai niin kysyt onko aiempia lapsia, ei ole, eikä ennen 30v. ollut intressiäkään, eikä kyllä sopivaa isäehdokastakaan. ollaan oltu 7v. nyt siis yhdessä.)
kai se on taas vuoden vaihteessa viimeistään käytävä lääkärissä munkin. toivottavasti ei tarvitsis..
eikös muuten ole aika veikeetä kun mm-kisat on ohi, niin sateet loppuivat!!!
toivottavast kuullaan pian myös JoJon ja Nadian kuulumisia..

Koululaisten koulut saatu taas onnellisesti käyntiin! Nyt voi siltä osin huokaista helpotuksesta kun meidän kuopuskin aloitti koulun tohkeissaan. Voin nyt sitten alkaa henkisen valmistautumisen uusiin työkuvioihin. Huominen eli keskiviikko lomaa ja sitten torstaiaamuna pitäis sännätä töihin. Onhan se taas vähän jänskää, näin vuoden kotona olemisen jälkeen. Mutta kivaa vaihtelua, saanpahan välillä aatella muutakin kuin näitä vauvakuvioita. Jos vaikka nyt sitten clomeilla sais tärpinkin aikaseksi.

Kuulostaa hienolta että jaksat olla edelleen noin optimistinen asioiden onnistumisen suhteen vaikka yritystä jo noinkin paljon takana. Ja hei, nuoriahan me vielä ollaan (vai ollaanko...).... Kyllä se sunkin vuoro tulee, kunhan palaset sattuu loksahtaa yhtaikaisesti paikalleen. Näinhän se on pakko uskoa, ei näitä kuukausittaisia pettymyksiä muuten jaksaisi. Vaikka välillä hampaat irvessä eteenpäin mennäänkin, mutta eteenpäin kuitenkin!

Totta, kun MM-kisat loppu niin kelitkin parani. Oli melkoinen mainosviikko Suomelle tuo viime viikko! Taitaa loputkin turistit karista tuon johdosta! Tuskin on ensi kesällä odotettavissa mitään turistien superryntäystä Suomeen. ;)

Nyt lähden vetämään vällyn korviin. On oikeasti ihana mennä nukkumaan kun voi vaihteeksi vaaaaan NUKAHTAA ja olla touhuamatta jos ei mieli tee! Ja nyt kyllä tuntuu siltä että on taas viimeaikoina ""treenattu"" niin paljon, että nukkuminen on aivan taivaallista! Hyvät yöt täältä kaikille!

moi moi taas! :) kahdestaan täällä jo pari päivää..
kyll,kyl, suht nuoriahan me tässä ollaan.. :) mulla on kanssa semmoinen olo että kyllä se sieltä sitten tulee kun on tullakseen. onhan se aina kun maalari tulee taloon niin viikon masis, mutta sitten taas jostain löytyy intoa, ei tietenkää joka kuussa mutta kuitenkin..
Nyt ei mitään uutta olotilassa, muuta kun menkka ja pms-oireiden lujittumista vaan, viikonloppuna sitten varmaan saapuukin. no,tässä kuussa en edes uskonutkaan, niinkuin joissain kierroissa muka ihan varma, ja sitten pettymys.
sori, kun sekavaa tekstiä, tänään aikasin nukkumaan..t.unelias-maggi.. groof.. zzz..

Oikeen mukavaa ekaa työpäivää Geggo !!!!!

Kiitti Maggi! Nyt jäi tältä päivältä vähän lyhyeksi tämä sepustelu mutta nyt on mentävä tutumaan että jaksais olla huomena skarppina! :) Palaillaan asiaan!

p.s. Muut on oikeasti tainnut maa nielaista?!

Hei vaan taasen kaikille! Olipas tämä meidän ketju tipahtanu kauas kun en meinannut millään löytää.

Minulla on ollut noin viikon mittainen ""vauvapalstailu"" kielto :) Itseni asettama tosin, mutta kuitenkin.
Menkat alkoi viikko sitten maanantaina ja silloin oli vasta kp25/28!! En sitten kerinny edes jännäilee alkaako ne vai ei. Taitaa mun kierto olla ihan sekaisin kun yleensä kierto on 28pv, mutta edelliset menkat alkoi kp27 ja nyt siis kp25. Lyhenee vaan, toivottavasti ei enää paljoo ettei oo sitten koko aikaa menkkoja! :)

Nyt alkaa taas pikkuhiljaa kuumeilu nostaa päätään, on se vaan kumma miten menkkojen alkaessa tuntuu että antaa olla koko homma kun ei kerran onnistu, mutta siitä se innostus taas alkaa kun päivät etenee.
Nyt taitaa olla äkkiseltään laskettuna kp9/25-28?

Mitä teille muille kuuluu?? Pitää tunnustaa etten lukenut teidän aiempia kirjoituksianne, kun piti jo itse päästä kirjottaa, mutta nyt menen katsomaan niitä.

moi taas kaikille!
mulla vähän sama juttu kun JoJolla, en käynyt koneella moneen päivään.. Nyt kp2. ja ihan mukava fiilis taas.Eli tuli 29pv. kierto.
Mitens Gekko uusi työ on maittanut? Entä mikä on ollut olo clomejen ansiosta? Onko näppyjä tullut vielä?
Entä miten JoJon lenkkeily on sujunut? Mä olen käynyt n. jokatoinen ilta reippailla kävely tai pyöräily lenkeillä, lähteminen aina välillä tökkii, mutta olo mahtava kun on ollut! Mä olen ainakin tosi hyvä keksii tekosyitä siirtämään lenkki ajankohtaa.. Mutta kirjotellaan taas! moro moi!

Tervehdys täältäkin! Olette heränneet henkiin... olipa kiva todeta että ketju löytyi jopa sivulta 1;) Joopa joo, työt on lähtenyt hienosti käyntiin, pää tietty tulvii tällä hetkellä kaikkea työhön liittyvää. Vähän vapaa-ajallakin, mutta eiköhän se tästä! Onneksi olen päivät töissä niin tulee vähän hengähdystä tähän nettiriippuvuuteen. Iltaisin kyllä käyn edelleen täällä kurkkimassa. No, vai alkupäivien kp:t taitaa olla sitten taas kaikilla menossa! Mulla nyt kp 3 ja tänään aloitin siis clomit! Eikä vielä ole näppyjä naamassa, onneksi. Mutta oottelen mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Nyt osaa jotenkin paremmin tarkkailla kehon reaktioita kuin helmikuun clomien aikaan. Ensi viikolla sitten seurantaultraan.

Nyt lähden puuhastelemaan muuta, se on moro! ;)

Maggi, olen käynyt kävelemässä/hölkkäämässä joka toinen päivä. Matkat ei ole vielä pitkiä, pitää alottaa varovasti :) Ajatelluttaa vain toi mun nilkka, olen nyrjäyttänyt sen joskus vuosia sitten pahasti ja aina välillä se sitten muistuttaa :( eli kipeytyy rasituksessa. Pitänee mennä kattelee uusia lenkkareita, jos sais sellaset jotka tukee jalkaa oikeella tavalla. Mikä se oikee tapa sitten on, sitä en tiedä :) toivottavasti kaupassa osaavat neuvoa.

Viimestä lomaviikkoa viedään ja maanantaina pitäisi töihin jaksaa, mut on tämä kotonaolo niin mukavaa että vois jäädä kotiäidiksi joksikin aikaa (elättäisköhän tuo ukkokulta minut?)
Tyttären koulu on lähtenyt hyvin sujumaan, joten äitikin voi hieman rauhottua sen suhteen :) Mielellään lähtee joka aamu, ei onneksi tarvitse pakottaa (sitä hieman pelkäsin).

Otin ihan kalenterin ja tarkistin että menossa on nyt kp10/25-28?. Suututtaa että toi kierto on nyt alkanut heittelee muutamalla päivällä, ennen oli aina samanpituinen.
Tänään on ollut pientä vihlontaa oikeella alavatsassa, oliskohan se ovis sieltä tulossa, näin aikaisin? Toisaalta jos mulla kierto on toi 25 niin sittenhän se voi hyvinkin olla....

Tänään ajattelin olla pullantuoksuinen mami :) joten taikinan kimppuun siis!

Hei - ihanaa, että löytyyn muitakin ""vanhoja"" vauvakuumeisia, kun tuntuu, että kaikki muut ovat parikymppisiä!

Itse olen 30 + eikä itselläni ole lapsia ja tuleeko koskaan olemaankaan - se on vähän epävarmaa, sillä miehelläni on jo edellisestä avioliitosta lapsia kolme. Välillä hän on sitä mieltä, että kyllä meille vauva tulee ja välillä taas sitä mieltä, että hän ei enää lapsia halua... Saa nähdä! Itsellä olisi kova vauvakuume kuitenkin ja onpa meillä nimikin jo valmiina :-)

Pitäkää peukkuja, että mieskin innostuisi tosissaan asiasta!

Heips!!
Olen ollut reilun viikon nettipimennossa, on ollut vieraita, eikä silloin viitti koneella istua. Mutta mutta?? Miksi te ette ole kirjottaneet?? Jos laskin oikein niin meidän ketju oli tippunu jo neljännelle sivulle!
Ei kai vaan ala kuume laskea, vai mikä on?? Nadia, gekko, maggi??
Gilmoren tyttökin, tervetuloa!

Mulla on menossa kp19, tarkistin kalenterista kun en ole jaksanut enkä kerinnyt näihin vauva juttuihin syventyä.
Töissä olen taas ollut tämän viikon ja täytyy sanoa että olisin niin kovin mielelläni kotona vaan.
Elämä pyörii nyt aikalailla koulun ympärillä, tyttö ei meinaa jaksaa vastailla mun kysymyksiin :)

Kertokaahan muut kuulumisia, vai kuihtuuko tämä ketju nyt...
Minä jatkan töitä, joten hyvää viikonloppua!

Hei JoJo,

ja kaikki te muutkin. Paha masennus meneillään - siinä syy hiljaisuuteeni.
Palailen toivottavasti takaisin näihin toiveisiin, ja muuhunkin elämäniloon, kunhan saan itseni kuntoon.

Kaunista syksyä.

Tervehdys kaikille ja Gilmoren tytölle tere tulemast minunkin puolesta! Oli ihan pakko pistää nyt vihdoin tähän muutama rivi kuulumisia. On vaan ollut niiiiiin hirveetä matalalentoa tämä elämä, ettei meinaa ehtiä kirjoittelemaan. Lukemassa pyrin kyllä käymään joka päivä. No, täytyy yrittää parantaa tapani!

Täällä menossa kp 13. Eilen kävin seurantaultrassa ja nytpäs sitten löytyi se kauan kaipaamani munasolu oikealta puolelta. Ja tällä kertaa vain YKSI! Gyne näki kyllä muitakin olevan kehittymässä mutta arveli koosta etteivät ehdi kypsyä. Mutta sanoi että eihän sitä koskaan tiedä miten loppupeleissä käy. Kokoa oli 17mm ja gyne sanoi oviksen osuvan lauantai-sunnuntaille eli kp 14-15. Eli viikonloppuna olisi nyt sitten tahkottava kun rauta on kuumaa. ;) Tietenkin nyt sitten mietin sitä että irtoaako se munasolu sieltä clomien suotuisalla vaikutuksella vai tarviinko pistoksen irrottamiseen. Jos nyt en tule raskaaksi niin jatkan 2 clomikiertoa omin päin ilman seurantaultraa. Jos en sittenkään raskaudu, jatkan edelleen clomeja ja sitten kierron kp 11-14 menen taas seurantaultraan ja siihen kiertoon annetaan pistos, joka irroittaa munasolun. Joten, nyt sitten vaan touhuamaan ja sitten peukut ja sormet pystyyn että munasolun löytäisi kaverin:)

Tulkaahan kertomaan kuulumisia! Ei anneta ketjun kuivua kokoon!

Tervehdys kaikille ja Gilmoren tytölle tere tulemast minunkin puolesta! Oli ihan pakko pistää nyt vihdoin tähän muutama rivi kuulumisia. On vaan ollut niiiiiin hirveetä matalalentoa tämä elämä, ettei meinaa ehtiä kirjoittelemaan. Lukemassa pyrin kyllä käymään joka päivä. No, täytyy yrittää parantaa tapani!

Täällä menossa kp 13. Eilen kävin seurantaultrassa ja nytpäs sitten löytyi se kauan kaipaamani munasolu oikealta puolelta. Ja tällä kertaa vain YKSI! Gyne näki kyllä muitakin olevan kehittymässä mutta arveli koosta etteivät ehdi kypsyä. Mutta sanoi että eihän sitä koskaan tiedä miten loppupeleissä käy. Kokoa oli 17mm ja gyne sanoi oviksen osuvan lauantai-sunnuntaille eli kp 14-15. Eli viikonloppuna olisi nyt sitten tahkottava kun rauta on kuumaa. ;) Tietenkin nyt sitten mietin sitä että irtoaako se munasolu sieltä clomien suotuisalla vaikutuksella vai tarviinko pistoksen irrottamiseen. Jos nyt en tule raskaaksi niin jatkan 2 clomikiertoa omin päin ilman seurantaultraa. Jos en sittenkään raskaudu, jatkan edelleen clomeja ja sitten kierron kp 11-14 menen taas seurantaultraan ja siihen kiertoon annetaan pistos, joka irroittaa munasolun. Joten, nyt sitten vaan touhuamaan ja sitten peukut ja sormet pystyyn että munasolun löytäisi kaverin:)

Tulkaahan kertomaan kuulumisia! Ei anneta ketjun kuivua kokoon!

Mahdatkohan olla vielä langoilla?

Olen joskus aiemminkin saanut sulta tietoa mieltäni askarruttavista asioista. Olen menossa yksityiselle gynelle (kp 12) ultraan, et kypsyykö mulla munasoluja ollenkaan... Ovistikkujen mukaan saan positiivisen tuloksen aikaan, mutta positiivisuutta kestää monta päivää mahdollisesti viikonkin. Itse epäilenkin irtoaako munis sit lopulta ollenkaan. Gynen mielestä kp 12 on hyvä aika ultrata silti.

Kyseisenä päivänä siis näkee onko yhtään munasolua tulossa, mutta ei varmaan pysty sanomaan irtoaako se varmasti, vai? Kuukautisetkin on nykyisin melko niukat mikä kielisi et kohdun limakalvoa ei tuu tarpeeksi, vai? Senkin varmaan pystyy siellä mittaamaan. Satutko tietämään mitä siihen voi tehdä jos se on liian ohutta? Kaikkee tätä mietin jo ennen vastaanotolle menoa, et muistaisin sit siellä ihmetellä...

Tervehdys! Satuin huomaamaan ihan ohimennen viestisi, jossa kaipailit minua. Koitanpa nyt vastailla kysymyksiisi sen mitä osaan. Eli tuo kp 12 ultraaminen ja munasolujen etsiminen on hyvä ajankohta, omalla kohdallani gyne sanoi että kp 11-14 ovat hyviä päiviä ja itsellenikin se tehtiin kp 12(kierto 27-28). Munasolu näkyi kehittyvän (silloin eka clomikierto), mutta mulla oli sama juttu eli ennen clomeja joka kierto näytti kyllä ovisplussaa mutta sitä plussaa sitten kestikin toista viikkoa. Kaipasin asiaan selitystä, sillä kuvittelin koko ajan että aina ovuloin kun ovistesti näyttää plussaa. Mutta sitten sain selville, että jos munasolu kypsyy mutta ei irtoa niin elimistössä jää ns. kesto-ovis päälle, jolloin ovistesti näyttää koko ajan plussaa koska munasolun irtoamisesta seuraavaa hormonitason romahdusta ei tapahdukaan. Ja sitten kun kroppa vihdoin väsyy tähän kesto-ovikseen, niin alkaa kuukautiset.

Eli ultrastahan ei näe sitä irtoaako munasolu, vaan sen näkee verikokeesta n. kp 21 paikkeilla. Jos munasolu kehittyy mutta ei irtoa, voidaan sen irtoamista avittaa pistoksin. Ainakin itse sain kohdun limakalvon kasvattamiseksi keskenmenoni jälkeen terolutit. Ultrasta tosiaan pystytään katsomaan limakalvonkin paksuus.

Toivottavasti tästä oli edes jotain apuja sulle. Itsekin olen sitä mieltä, että vastaanotolle on kivampi mennä kun tietää itsekin kuvioista ja vaihtoehdoista. Ja jos lääkäri ei niitä heti lähde esittelemään, voit rohkeasti ottaa asian puheeksi kun sulla on jo jotain taustatietoa. Tsemppiä projektiin!

p.s. Oma projektini on nyt siinä mielessä hyvässä mallissa, että täällä alkuraskautta mennään.

Yhteistyössä