Uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 35v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moi taas!
mulla siis meneillään kp.21/31-32 ja kierto vaihtelee 24-34 suunnilleen. Olen huomannut että on ollut hyvä tikutella sitä ovista, niin ei ole tarvinnut jännäillä niin paljoa että milloinhan täti tulee ,tai ei tule..
Oletteko ottaneet foolihapot, E-vit. ja greippimehut käyttöön? Itselläni on talvella ollut multiplussaa,kalanmaksaöljykapseleita ym., välillä aktiivisemmin. Greippimehua olen joissakin kierroissa juonut aamuin illoin ja myös tässä kierrossa join ovikseen asti sekä pari päivää jälkeen.. joo.. kaikenlaisia konsteja pitää kokeilla ;)
Nyt kesällä on ihanaa kun saa tuoreena kaikki herkulliset vihannekset ja marjat. Kuulemisiin! t.maggi

Nadja voisiko se kipuilu johtua raskaudesta!? Oletko jo tehnyt uuden testin, vai onko jo menkat alkanu?
En tiedä tuosta käyttämästäsi testistä mitään, mutta eikös testien herkkyys vaihtele, jospa tuo ei olekaan mikään herkkä testi eikä siksi näytä vielä plussaa...?

Itsellä ei mitään uutta, yritän keksiä tekemistä niin ettei ajatukset pyörisi koko ajan näissä vauvaympyröissä. Jospa tämä viikkokin menisi sitten nopeemmin, aika kuluu vaan niin tuskastuttavan hitaasti....

Heippa taas kaikille! No nythän alkoi sitten Nadian puolesta jännääminen! Mikäs on tilanne tällä hetkellä? Omasta puolestani voin sanoa että mulla oli silloin helmikuun lopulla juuri alavatsakipuilua. Pitkin päivää mutta erityisesti alkoi iltapäivästä lähtien lisääntyä ja illalla vaan makailin kun pelkäsin mitä kipuja oikein ovat. Siinä vaiheessa kuukautiset oli vasta n. 4-5 päivää myöhässä ja plussannutkin olin jo ehtinyt kun menkat oli 2 päivää myöhässä. Tuo kipuilu lisääntyi rasituksesta ja kesti muistaakseni ehkä viikon pari kaiken kaikkiaan. Oli kuulemma normaalia kohdunkasvuun liittyvää kipuilua. Joten toivotaan että se kipuilu sullakin olis nyt sitten SIITÄ johtuvaa! Pidähän ajantasalla meidät!

p.s. Sinuna myös kävisin kipin kapin hakemassa uuden testin, raskaushormonithan alkavat vauhdilla kohoamaan, ainakin useinmiten. :)

Hei!
Olen vasta seuraillut tätä ketjua, I´ll join the club! Nostetaan ylös, vielä en ole valmis tämän enempää kirjoittelemaan, mutta toivon teille kaikille oikein aurinkoista kesää!

Tervetuloa mukaan +35 :)

Missä Nadia? Teitkö testin? Tule nyt kertomaan mitä kuuluu!

Minulle ei mitään uutta, kunhan piinailen ja etin itestäni uusia oireita :) Viikonloppuna sitten testaan jos en sitä ennen tipahda korkeelta...

...olen pitänyt teitä ja itseäni jännityksessä... plussannut en ole, paitsi plussakortilla. Plussaa ostoksista. hah, hah.

Menin kuitenkin lääkäriin vatsakipujen takia ja etten murehdi itsekseni. Lääkärit ovat sitä varten (!) ja mielestäni, kun on kyse näinkin herkistä paikoista kuin sukuelimet niin, gynekin on sanonut, ettei sellaisten asioiden kanssa kannata jäädä arpomaan.

Lääkäri halusi ottaa verikokeet, tulehdusarvot ja virtsabakteerit - ei mitään vialla. Kohtu ja munasarjat ultrattiin - kaikki hyvin näiltäkin osin. Otettiinpa se klamydiakoekin, taas kerran.

Mutta kuukautiset vieläkin myöhässä. Koska kiertoni on todella säännöllinen niin ihmettelen, joku muu voisi ajatella, että 3-4 päivää sinne tänne, mitäs tuosta. Ja ihmeen pitkään ollut vatsakipuja.

Jaa-a, kohdun limakalvo kuulema on todella paksu, lääkäri sanoi, että eiköhän ne kuukautiset sieltä pikaisesti ala tai sitten olen raskaana. Negatiivinen raskaustesti voi myös ihan hyvin tulla, vaikka olisikin raskaana, kaikilla ei raskaushormoneja erity niin paljon aluksi.

Niinpä minä sitten odottelen mitä tuleman pitää. Jos menkat myöhästyy sellaiset 10 pvä ja raskaustesti näyttää silloinkin negaa, niin sain terolut reseptin. Onko kellään niistä kokemuksia? Itselleni aivan vieras juttu, kun ei ole ollut ""rytmihäiriöitä"" kierroissa... Olisi erittäin kiva kuulla kokemuksia!

Tässäpä oli lääkäriraporttia.

En aio hysterisoitua oireillani. :) Miestä en ole viitsinyt piinata tuntemuksilla ja lääkäriasioillani, kun hän on vielä matkoillakin ja oikeasti herkkä murehtimaan. Joten kiitos kanssasisaret... älkää tekään murehtiko! Paras mantra varmasti raskautta toivoville on ""ei ole mitään pelättävää"". Ainakaan etukäteen ja jälkikäteenhän se on turhaa.

Ja tervetuloa +35 mukaan ketjuumme ja muutkin!

Uusille tervetuloa minunkin puolesta ketjuun mukaan! Kiva sitten kun päästään jännäilemään useampaa haaveilijaa!

Nadia, kuulostaa hyvältä kun ei vieläkään vuotoa! Olet kyllä aika pitkäpinnainen jos meinaat jaksaa ootella sen 10pv. Musta ei siihen olisi, johtunee ehkä siitä että yli vuosi yritystä takana ja alkaa kärsivällisyys loppua. Kyselit niistä teroluteista. Mulla alotettiin ne tammikuussa ja ehdin popsia niitä kahteen kiertoon ennenkuin sitten tulin raskaaksi. Mulla juuri hyvin pitkiin ja epäsäännöllisiin kiertoihin määrättiin. Kierrot oli ilman niitä 53-93pv. Aloitin silloin myös clomit, ja mun sivuoireet johtuivat kyllä niistä clomeista. Nimittäin keskenmenon jälkitarkastuksessa sain taas terolutit käyttöön, koska kohdun limakalvo oli niin ohut eikä menkkoja ollut odotettavissa lähitulevaisuudessa. Kaavinnastakin oli jo 3vkoa kulunut. Olen nyt syönyt sitten jo 3 kiertoa taas teroja eikä mulle ainakaan tule niistä mitään sivuoireita. Ja menkat on joka kierrossa täsmälleen 27pv. Todennäköisesti munasolua ei kuitenkaan irtoa, vaikka kierto onkin nyt säännöllinen. Nimittäin ovistikku jäi tässäkin kierrossa ns. ""päälle"" eli kesto-ovista näytti toista viikkoa. Testiviiva oli siis toistaviikkoa tosi vahva. Johtuu kuulemma siitä ettei munasolu irtoa ja hormonia vaan erittyy ja erittyy ja pitää ovistikkua vahvana, kunnes elimistö väsyy tähän ja lopulta alkaa menkat. No, elokuussa saan ilmeisesti taas clomit mukaan, kunhan tää kroppa on palautunut kunnolla keskenmenosta ja kohdun limakalvo saatu palautumaan.

Nyt on kuukautiset, valtavat, ihan kuin joku olisi kääntänyt hanan täysillä auki. Hienoa. Siis siinä mielessä, että en joudu itseäni korjaamaan niillä teroluteilla. Summa summarum: kaikki normaalisti. :)

Tällä kertaa jäi tämä kierto harjoitukseksi, mutta purinpahan muutaman turhan pelon pois mieltä vaivaamasta. Mieli on luottavaisempana jatkossa.

Jään jännäämään kanssanne. +

Täällä alkoivat myös :( ja pari päivää etuajassa! Ei mitenkään runsaat eikä kipuja, kuten minulla yleensä, sellasta tiputtelua vaan.
Mieli maassa ollut koko illan, mutta mies kulta osannut ihanasti lohduttaa vaikka huomaan että hänkin kovasti pettynyt.
No mutta eikun kohti seuraavaa yritystä sitten vaan...

Voi ei JoJo,

toivottavasti tämä ei nyt sitten tarkoita sitä, että kuukautiset ovat netin välityksellä tarttuvaa sorttia - no ei vaan, tsemppiä!
""Tartutetaan"" seuraavaksi ne plussat...

...muistakaahan hemmotella itseänne aina oikein kovin kuukautisten aikana. Tässä muutama pieni omaksi iloksi koettu vinkki:

- teen aina perusteellisen jalkahoidon - jalkojen liotus ihanassa jalkasuolakylvyssä, hieronta, raspaus, rasvaus ja kynsien lakkaus mahdollisimman punaisella varvaslakalla:)
- kuppi kahvia parhaasta, kauneimmasta kahvikupista mieluiten kera leivoksen
- eikä mitään karmeimpia, virttyneimpiä aluspöksyjä jalkaan

...listaa voi jatkaa...

No niin, risteily onnellisesti takana. Täällä kp 28/27 elikä tänään olisi pitänyt täti tulla kyläilemään. Mutta ilta on jo pitkällä eikä vielä ole näkynyt. Minne lie jäänyt kuhnimaan...? No, eiköhän ne pian ala (todennäköisesti yön aikana) sillä mulla on ollut näillä teroilla niin jämptisti tuo 27 pv kierto, että taitaa olla nyt tunneista enää kiinni koska alkaa. Vatsaan koskee menkkamaisesti, jo viikon ajan. Torstaina ja perjantaiaamuna tuli pari kertaa paperiin aivan aavistuksen verran rusehtavaa mutta sekin loppui sen sileän tien. Ei ole ennen sellaistakaan ollut teroilla. No, aamulla olen jo paljon viisaampi (ja varmasti taas yhden pettymyksen verran rikkaampi!). Tsemppiä muille!

Hei Gekko,

Varmasti on hyvä varata aika sinne tutkimuksiin. Tuumasta toimeen, mutta älä lannistu.

Ajattelin taas pitää itsestäni huolta ja varasin ajan pitkästä aikaa vyöhyketerapiaan. Sain ajan elokuun alkuun. Siitä on ollut aiemmin apua, stressiä se ainakin purkaa. Tiedä sitten, lapsitoiveeseen, mutta hyvä olo siitä tulee.

Mieskin ollut taas matkoilta palanneena vieressä:) - siitä vasta hyvä olo tuleekin.

Olen täällä taas ihan intoa täynnä. Nimittäin soitin tänään sinne sairaalaan ja varasin ajan sille lapsettomuuspuolen ylilääkärille. Ja ajan sainkin jo vajaan 3vkon päähän! Vaikka siihen niiiiin lyhyt aika onkin, niin ei millään malttaisi odottaa ajan kulumista. Mietin vaan, että jospa saankin taas ne clomit mukaan kuvioihin ja pääsen aloittamaan jo heti seuraavaan kiertoon ne. Kyllä meinaa taas into nostaa päätään, taas kerran, tämänkin projektin suhteen. Kun menen sinne lääkäriin, mulla on kp 22 ja jos siis saan clomit niin pääsen siis hyvinkin pian aloittamaan ne. Ellei se lääkäri nyt sitten keksi jotain muuta ""kivaa"". Toisaalta, helmikuussa tulin heti ekasta clomikierrosta raskaaksi niin oletan, että niitä clomeja kokeillaan taaskin.

Mites muilla projektit etenee?

Huhuu, mihis kaikki on hävinneet? Oltiin tiputtu jo 2. sivulle! Ei hyvä, ei hyvä... Täällä kp 7 ja vuodot tällä erää takana. Nyt aattelin ottaa tämän kierron ihan rennosti enkä tikuttele ovistakaan. Petihommia täytyy kuitenkin oletetun oviksen aikaan puuhailla. Odottelen jo niin kovasti parin viikon päästä olevaa sairaalakäyntiä, että nyt uskaltaa tän kierron ottaa ihan rennosti. :) Tulkaahan kertomaan kuulumisia ettei mene ihan yksinpuheluksi. ;)

Hei vaan kaikille!

Eilen kotiuduttiin vajaan viikon mittaiselta vierailulta sukulaisten luona. Tekemistä oli sen verran että sai vähän ""lomaa"" näistä vauva ajatuksista.
Muutenkin mietteet ovat ovat enemmän olleet koulun alkamisessa, ei ole enää kuin vajaa kaksi viikkoa kun tytöstä tulee ekaluokkalainen...
Ei me vauvahaaveista kuitenkaan olla luovuttu :) yritystä ei tosin ole viikkoon ollut kun ei tuota kahdenkeskistä aikaa tuolla sukulaisissa oíkein ollut, mutta eiköhän tässä kohta hommiin päästä :)

Do diin, just kun kehuin etten aio tikutella tässä kierrossa niin tilasinpa äsken lisää tikkuja. En nyt ole vielä varma, että käytänkö tässä kierrossa mutta luulenpa että tulen taaskin tikuttamaan. Sitä ei vaan osaa olla ja jättää ns. projektia taka-alalle, oman onnensa nojaan. Sairaalloisesti tekee kaikkensa että asiat edistyisi. Mutta nyt mulla ei tässä kierrossa ole hirveetä pakkomiellettä asiasta koska se odotettu lääkäritapaaminen häämöttää jo 2 vkon päästä.

Mites muut, alkaako kellään olee jännäpäivät tai edes ovisajat käsillä? Mulla kp 8 joten mahdolliseen ovikseenkin vielä aikaa...

Nostan ettei ihan hävitä...

Gekko, minä en ole koskaan tikuttanu ovista, enkä vieläkään meinaa, tjot-meiningillä tässä mennään :)

Kp taitaa olla nyt 12/27-28, joten ovisaika alkaa olla lähellä, mulla se on ollu aiemmin mutu- periaatteella ajateltuna tuossa kp 15-16.

Minnes muut on hävinny?? Tulkaa kertomaan kuulumisenne.

Yhteistyössä