Uuden vuoden ensimmäinen LÄSKIN SULATTAJAT, viikko 19

Tullaan nyt sit ilmoittamaan omatkin... Eli vaaka näytti eilen aamulla 82,7 eli plus 2 kg!!! Jee. Ja vuhuu. Taisin viedä "voiton" :ashamed: Ja nyt on vielä kuopuksen synttäreitä juhlittu pari päivää jo niin ens vkolla näyttää varmaan vielä enemmän. Kertokaas mulle millä tän putken saa katkaistua???

Ap. laita mun kohdalle painoksi, että - 4,4 kiloa tuon 6 kilon sjaan, tullut takapakkia vähän.

Noh, tästä eteenpäin hyvillä mielin.Liikunta lähti hyvin käyntiin, la-ma on tullut käveltyä vajaa 17 km ja tänään myös lenkille.

Tavoitteena on siis pudottaa kesäkuun alkuun mennessä 15 kiloa.

Muoks.Kävin kivan lenkin, vajaa 9 km ja vajaa 1,5 tuntia.Kylläpä piristi :)

Iltasella kuntopyörällä vielä 35 min / 10 km / 335 Kcal.

Tälle päivälle liikuntaa siis 2h 6 min. Huomenna luultavasti välipäivä.

Kuinka paljon te yleensä liikutte viikossa, siis tunteina ja kilometreinä (kävely)?

Mulla on vieläkin rikkomatta ennätys, minkä suunnittelin rikkovaksi jossain vaiheessa, eli kävelylenkkejä 50 km viikossa. MUR! MUR! Paras saavutus oli 41 km viikossa.

Mut vielä se tästä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tunnelma Tuuli:
Kertokaas mulle millä tän putken saa katkaistua???

Muistat että kaikkia tarjottuja herkkuja ei tarvitse maistaa. Ja jokaisen ylimääräisen suupalan voit liikkua pois. Siis päivän ylimääräisten kalorien verran liikuntaa.

Mä en liiku lainkaan :x Tosin se johtuu tästä raskaudesta, mutta kuitenkin. Ja silti olen siis painoa saanut pudotettua näin raskaudenkin aikana (tämä siis minulle lääkärinkin mielestä sallittua rd:n vuoksi). Toki se liikunta on pirun hyvä lisä siihen painonhallintaan, mutta mä enempi koitan tarkastella mitä suusta alas viskon, kuin miten paljon tulee liikuttua.

Kun vauva syntyy, niin sitten varmaan taas aloitan enempi kävelemään koirien kanssa ja treenaamaankin olisi joskus tarkoitus taas päästä. Muun liikunnan jätän suosiolla muille :)

Mites tää pino ny käytännössä toimii? Kerta viikkoon ilmoitetaan paino ja pudotus? Ja mites muuten?? Neuvokaa vähän, kun ei ole hajuakaan!

Mä saan loppuviikosta pv-pistesysteemit kamulta, pitää koettaa miten sekin toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Mites tää pino ny käytännössä toimii? Kerta viikkoon ilmoitetaan paino ja pudotus? Ja mites muuten?? Neuvokaa vähän, kun ei ole hajuakaan!

Mä saan loppuviikosta pv-pistesysteemit kamulta, pitää koettaa miten sekin toimii.

Maanantaisin ilmoitetaan paino ja (toivottavasti) pudotus. :snotty:
Muuten vapaata keskustelua aiheesta. =)

Saako liittyä joukkoon? Nyt olen aloittelemassa laihdutusta. Poika on kohta 4kk ja täysimetän mutta viimeksi en laihtunut imetysaikana juuri mitään kun ruokahalut oli kuin hevosella :ashamed: Painoa oli liikaa ennen raskauttakin 65-67 kg mutta nyt sitä on n. 75 kg (ei ihan tarkkaa lukemaa ole ennen kuin saan vaakaan uudet patterit). Pituutta kun on vain 162cm. Tavoite on pudottaa toukokuun loppuun mennessä 10-15kg, menetelmänä PV ja liikunnan lisäys.

Laihdutin v. 2003 Paikkareilla 12 kg/3,5 kk (joten mulla on vanhat matskut)- silloin lähti helposti ja nälkää näkemättä. Muistaako kukaan paljonko imetyksestä sai lisätä pisteitä? Ja sen verran tiedän ett'ä jotain muutoksia siihen ohjelmaan on tullut: tietäisikö kukaan uusilla PV:n ohjeilla laihduttaja miten ne tummien riisien ja pastojen pisteet menee?

Mukanauhä
Kiitosta vaan joululle, paino pomppas 77 kiloon-tää ei oo todellista
Nyt ollut dietillä alkuvuodesta lähtien ja linja jatkuu.

75 näyttää puntari, joten pari kiloa lähtenyt

Jaaha, nyt on patterit vaakassa: näytti eilen 76 k- siinä siis lähtöpaino. Suklaan/makeanhimo alkaa pikkuhiljaa kadota kun nyt pari päivää ollut ilman- jos himoja tulee, yritän taltuttaa ne mehukeitolla (0 pointsia), Pepsi-Maxilla tai marjarahkalla (makeutusaineella makeutettuna). Muita mun laihdutuksen kulmakiviä on kasvissosekeitto, ruisleipä, ohuen ohuet leikkeleet, vähärasvainen raejuusto ja rasvaton maito.

Jee!
Huomenna innolla puntarille!
Mä oon innostunut nyt kunnolla lenkkeilystä ja juoksemisesta. Vuosikausii juossu ja eilen paukasin kevyellä juoksulla tunnin lenkin. Oon niin ylpee itestä ku jaksoin moisen lenkin.
Ja huomenna ostaa juoksulenkkarit!
Tänäänkin paukutin kunnon sauvakävelylenkin.

Mitä liikuntaa muut harrastaa? Mulla ei aika oikee muuhu riitä ku tohon lenkkeilyy ja kotona jumppaamiseen. Terapian tarpeella tulee ainaki kunnolla kilometrejä. HIANOO! Mä en ihan tollasiin lukemiin pääse.. Ehkä keväällä jahka pyörällä alan kulkemaan töissä, niin kilometrit lisääntyy.

Mä käyn lähinnä vaunuilemassa. Eipä oikeen oo vaihtoehtoja lapsen kanssa :). Päivittäin pyrin käymään 6-7 kilsan lenkin. Välillä lyhemmän, välillä pidemmän. Juoksemaan musta ei kyllä ole... Jotenkin mä en niinku vaan osaa. Ja olen sitäpaitsi huomannut, että paino tippuu paremmin niinä viikkoina, kun EN ole liikkunut! Hullua...

Mä käyn lähinnä vaunuilemassa. Eipä oikeen oo vaihtoehtoja lapsen kanssa :). Päivittäin pyrin käymään 6-7 kilsan lenkin. Välillä lyhemmän, välillä pidemmän. Juoksemaan musta ei kyllä ole... Jotenkin mä en niinku vaan osaa. Ja olen sitäpaitsi huomannut, että paino tippuu paremmin niinä viikkoina, kun EN ole liikkunut! Hullua...

Mulla kans aikalai viikolla jää tuohon vaunuiluun liikunnat. Perjantainaki väänsin tunnin lenkin pukaten rattaita ja pulkkaa vetäen. Mä oon lasten kanssa aamut kotona ja illat pakerran töissä, niin siinäpä ne arkipvä sitten menee. Viikonloppusin sitten joita päästä (nyt) juokseen ja sauvakäveleen.
Pari hyvä aikaa on arkisin aamulla ku esikko menee eskariin ja keskimmäinen kerhoon (2h, 2xvko) silloin sillä aikaa pääsee paremmin lenkille.

Mulla on vähän heikkoa tuo urheilupuoli :ashamed: mieluiten ratsastaisin mutta juuri nyt ei siihen ole mahkuja. Inhoan kuntosalia mutta nyt mulla on työpaikan joululahjaksi saatuja liikuntaseteleitä joten saatan vääntäytyä kokeilemaan crosstraineria tmv. tai uimaan (tänään kävin esikon kanssa uimassa mutta ei se oikein kuntoilusta käy). Koiran kanssa kävelen päivittäin, täytyy vaan tavan löntystelyn sijasta ottaa rivakampi tahti...

Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:

Mulla kans aikalai viikolla jää tuohon vaunuiluun liikunnat. Perjantainaki väänsin tunnin lenkin pukaten rattaita ja pulkkaa vetäen. Mä oon lasten kanssa aamut kotona ja illat pakerran töissä, niin siinäpä ne arkipvä sitten menee. Viikonloppusin sitten joita päästä (nyt) juokseen ja sauvakäveleen.
Pari hyvä aikaa on arkisin aamulla ku esikko menee eskariin ja keskimmäinen kerhoon (2h, 2xvko) silloin sillä aikaa pääsee paremmin lenkille.

On mulla kotona sit tommonen crosstrainer ja sillä on tullu sillon tällön mentyä... Tanssista tykkäisin, mutta se vaatii multa popin täysillä soimaan ja noi lapset ei oikeen tunnu tykkäävän mun musiikista :D Mä oon hoitovapaalla niin sinällään on kyllä aikaa, mutta lapset pitää ottaa kaikkeen mukaan (mies töissä toisella paikkakunnalla viikot)...

Yhteistyössä