Läskin sulattajat, viikko 16

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ja se jäi päälle, söin vielä maanantainakin liikaa. Nyt niskasta kiinni ja taas light-colan voimalla sokerihaluista irti.

Iltaa. Tulin katsomaan tänne ketjuun, kun pohdiskelen noita kuntosaliasioita, jos täällä olisi ollut aiheesta. Mutta pisti silmään tuo light-kolan voimalla sokerihalusta irti. Mulla on ollut aika vakaa käsitys, että aspartaami pitkänpäälle lisää makeanhimoa.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2359769
http://www.aspartame.info/info/abst08.html

Hyvä hyvä, Elopompelo! Parempi toi -300g kuin et plussaa ois tullu!! Pitää koittaa olla maltillinen :saint:

Mulla kauhia mahatauti päällä, eilen jo alotteli ja tänää iski aamusta heti kunnolla päälle. Pää pöntössä tuli vietettyy koko aamu. Nyt hiukan jotain saanut syötyä, mut aikas vähän.
Huomenna oli tarkoitus lähteä taas lenkille, mut en tiä kannattaako vaikka olo oiski parempi. Ettei vaan mitää jälkitautia sitten pukkais :(

Ens viikolla sitten taas paremmat lukemat, jookos!? Tiukka vkl vietetään, kaikki nyt tsemppaa vkl, jouluna sitten herkutellaan. Tullaan tänne purkaa ku ottaa päästä pihistella vkl:na :laugh:

Kiitos, kiitos, kiitos :)!

Pitää vaan koittaa olla tiukkana itselleen, vaikka edessä on leipomistalkoot, kollegan läksiäiset kakkukahveineen ja muutenkin työajat ihan pyllystä, niin että syötävä on silloin kun ehtii ja sitä, mitä kulloinkin tarjolla on. Lenkille en taaskaan taida kerrassaan ehtiä, mut kai kaloreita kuluu siivotessakin?

Joopa... mitähän iltapalaa sitä ottaisi?

Heh, väärässä ketjussa, mutta sattumalta mulla on suositella sopivaa iltapalaa.

(palsta jumii, en pääse nytin etusivulle :snotty: )

Tämset multikakut, siis riisikakuntapaiset, mutta näissä onkin maissia ja spelttiä ja quinoa ja jotain vielä, ovat hirmu hyviä ja ilmeisesti kevyitä.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Heh, väärässä ketjussa, mutta sattumalta mulla on suositella sopivaa iltapalaa.

(palsta jumii, en pääse nytin etusivulle :snotty: )

Tämset multikakut, siis riisikakuntapaiset, mutta näissä onkin maissia ja spelttiä ja quinoa ja jotain vielä, ovat hirmu hyviä ja ilmeisesti kevyitä.

Okei, kuulostaa eksoottiselle :). Päädyin sit kumminkin ihan ruisleipään, kinkkuun, rasvattomaan viiliin ja marjoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ja se jäi päälle, söin vielä maanantainakin liikaa. Nyt niskasta kiinni ja taas light-colan voimalla sokerihaluista irti.
Iltaa. Tulin katsomaan tänne ketjuun, kun pohdiskelen noita kuntosaliasioita, jos täällä olisi ollut aiheesta. Mutta pisti silmään tuo light-kolan voimalla sokerihalusta irti. Mulla on ollut aika vakaa käsitys, että aspartaami pitkänpäälle lisää makeanhimoa.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2359769
http://www.aspartame.info/info/abst08.html
En jaksa perehtyä linkkeihin (nyt nukkumaan) mutta mä juon tosiaan aika vähän sitä kolaa. Maksimiannos on 5dl/vrk, ja vain jos tulee kamala makeanhimo ja muutun muuten kiukkuiseksi. Toinen vaihtoehto mulla on tumma suklaa, sekin toimii :)

Olen auttamattomasti myöhässä, mutta mukana silti. Ei tarvitse Elopompelon mattimyöhästä päivittää, mutta kerronpa silti tietoni, kun en aiemmin muistanut.

73,6kg eli -600g joululeipomisista huolimatta ja sisätautilääkäri pudotti yhden diabetespillerin pois (2000mg:sta 1500mg:aan). Olen tehnyt lenkkejä, mutta kuntosalille en ole saanut itseäni vietyä.

Olen tyytyväinen :). Nyt jos joulun ja vuodenvaihteen yli selviäisi +-0:lla, niin olisin tyytyväinen. Tammikuussa alkaa sitten loppurutistus kuutosella alkavaan lukemaan tai vahvasti ainakin sitä kohti. Hyvää ja kevyttä (mutta silti herkullista) joulun odotusta ja tsemppiä kaikille! Nautitaan leipomisista, mutta ei vielä herkutteluista liiaksi ;).

Mä tulen myös ilmoittautumaan. Siis ihan vaan tiedottamaan että selkäranka on jälleen löytynyt. Eilen ahaa-elämys: jos tiukalla kuurilla tippuu 400g ja mässäämällä nousee 500 g, niin onhan tuo eka kuitenkin parempi. Vaikka aiemmin kiukuttelin että sama se sitten syönkö terveellisesti vai en. Ja ei se sitten ihan noin pieneen se nousu jäänytkään :ashamed: .

No mutta. Kiitos ihanaiselle Saarulle, joka jaksoi laittaa mulle pisteet sähköpostiin. Eilen marssin vielä kirjastoon ja noukin sieltä kasan painonvartijoiden reseptejä, joissa pisteet laskettu valmiiksi. Kuulostaa ainakin melko yksinkertaiselta koittaa nouduttaa nyt sitten pisteitä.

En edelleenkään tule punnitsemaan, etenkin kun tuota painoa on tullut nolosti vaan lisää. Mutta siis motivaatio löytyi jälleen, pitkällisen piinan jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Moi!

Lisäsin teidät just just ja Endless Sacrifice listoille, laittakaahan noita tietoja tulemaan. Muutkin päivitykset on tehty;

oma saaliini oli tällä kertaa vaivaiset - 300 g |O. Usko meinaa loppua, apuva!

Pituus 158cm LP 71,6kg nyt 69,0kg

Viikko pudotusta en tiedä kun taukoilin parisen viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä tulen myös ilmoittautumaan. Siis ihan vaan tiedottamaan että selkäranka on jälleen löytynyt. Eilen ahaa-elämys: jos tiukalla kuurilla tippuu 400g ja mässäämällä nousee 500 g, niin onhan tuo eka kuitenkin parempi. Vaikka aiemmin kiukuttelin että sama se sitten syönkö terveellisesti vai en. Ja ei se sitten ihan noin pieneen se nousu jäänytkään :ashamed: .

No mutta. Kiitos ihanaiselle Saarulle, joka jaksoi laittaa mulle pisteet sähköpostiin. Eilen marssin vielä kirjastoon ja noukin sieltä kasan painonvartijoiden reseptejä, joissa pisteet laskettu valmiiksi. Kuulostaa ainakin melko yksinkertaiselta koittaa nouduttaa nyt sitten pisteitä.

En edelleenkään tule punnitsemaan, etenkin kun tuota painoa on tullut nolosti vaan lisää. Mutta siis motivaatio löytyi jälleen, pitkällisen piinan jälkeen :)

Moi Turkilmas! Pisteet on helppo oppia ja varmuudella laihtuu :). Itse siis pisteillä pudotin kolmeksi vuodeksi 15kg:n taakan päältäni ja voi jee, mikä muutos ulkoisessa olemuksessa ;). Motivaatiota sekin tietty vaatii, mutta kovin hankalaa se ei ole. Itselläni on lähinnä kaatunut siihen, jos en merkkaa ihan tunnollisesti pisteitä, vaan laskeskelen esim. päässäni...

Tsemppiä systeemi on tosi hyvä.

No mutta. Kiitos ihanaiselle Saarulle, joka jaksoi laittaa mulle pisteet sähköpostiin.

Nyt taidat kiitellä väärää tyyppiä..Minen oo tainnu mitää pisteitä lähettään :saint:

Tsemppiä kuitenkin sinneki. Pisteet on kans hyvät. Oon niilläki itekkin pari vuotta sitten pudottanut -15kg

Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
No mutta. Kiitos ihanaiselle Saarulle, joka jaksoi laittaa mulle pisteet sähköpostiin.

Nyt taidat kiitellä väärää tyyppiä..Minen oo tainnu mitää pisteitä lähettään :saint:

Tsemppiä kuitenkin sinneki. Pisteet on kans hyvät. Oon niilläki itekkin pari vuotta sitten pudottanut -15kg

Siis voi kauhistus
:o . Mä olen kyllä NIIN lahopää nykyään :ashamed: . Viivihän se oli, joka kiltisti mulle pisteet lähetti |O |O

Siispä: Kiitos ihanainen VIIVI-85 (olikohan tuo vuosilukukaan nyt oikein) avusta ja pisteistä!!

Osaiskohan kukaan selittää tätä:

Mä pystyn olemaan helposti syömättä tonne ilta kuuteen asti. Eli olen siis "laihduttanut" täysin väärin. Kauheella taistelulla sit hillinny sitä ruoan määrää illalla ja toisaalta eihän siinä enää hirveitä määriä ehdi syödäkkään ennen kuin nukkumaan menee.

Nyt kun mä yritän opetella järkevää syömistä, ja otan eväitä töihin niin mulla on ihan älytön nälkä jatkuvasti.

Mä ainakin silloin ku aloin pistelle ja nyt kaoloreita laskeen niin laskin et mihin aikaa pitää olla minkäkin verran jo kulutettu. Ja OPETTELIN syömään aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Mullaki saatto useammin ennen mennä reilusti iltapäivää et kahvin voimalla mentii, mut väärä tyyli.

Mulla ainaki alkuu aina tuntu et ois koko ajan nälkä ku ties ettei voi/ tai pitää vasta silloin ja silloin syyä, mut nopsaa siihen tottuu ja nyt ei pahemmin enää muuten mitää välipaloja yms mene. Vain "ruoka-aikana" syödään :)
Pahimpaa "nälkää" vettä tai raakaa porkkanaa:p

Ja laihari ei toteudu/etene jos ei syö. Liian vähällä kalorimäärällä ei laihdu tai jos laihtuu niin son aika hetkellistä ja lähtee väärästä paikasta esim lihaksista :(

Tsemppiä Endless Sacrifice!

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:

Mä pystyn olemaan helposti syömättä tonne ilta kuuteen asti. Eli olen siis "laihduttanut" täysin väärin. Kauheella taistelulla sit hillinny sitä ruoan määrää illalla ja toisaalta eihän siinä enää hirveitä määriä ehdi syödäkkään ennen kuin nukkumaan menee.

Nyt kun mä yritän opetella järkevää syömistä, ja otan eväitä töihin niin mulla on ihan älytön nälkä jatkuvasti.

Mulla on toi ihan sama. Ja joka paikas hehkutetaan miten PITÄÄ syödä monta kertaa päivässä pieniä aterioita. No minä en vaan pysty siihen. Luovutin lopulta ja oon taas syöny silleen 2-3 kertaa päivässä kunnon aterioita. Ihan on lähtenyt näineskin. En tiedä lähtisikö tolleen sitten paremmin, että söis tasaisesti, mutta mulla oli sit jatkuva nälkä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tunnelma Tuuli:

Mulla on toi ihan sama. Ja joka paikas hehkutetaan miten PITÄÄ syödä monta kertaa päivässä pieniä aterioita. No minä en vaan pysty siihen. Luovutin lopulta ja oon taas syöny silleen 2-3 kertaa päivässä kunnon aterioita. Ihan on lähtenyt näineskin. En tiedä lähtisikö tolleen sitten paremmin, että söis tasaisesti, mutta mulla oli sit jatkuva nälkä...

Se nälkä kun tulee hassusti vähän sen jälkeen, kun on syönyt. Ja menee ohi siihen mennessä kun on seuraavan kerran aika syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tunnelma Tuuli:

Se nälkä kun tulee hassusti vähän sen jälkeen, kun on syönyt. Ja menee ohi siihen mennessä kun on seuraavan kerran aika syödä.

TÄYSIN sama mulla! Aina kun söi niin sen syömisen jälkeen oli vielä nälkä... Niinku ei koskaan saanut "tarpeeksi". Mut sit se nälkä ehtis mennä ohi ennenkuin oli PAKKO taas syödä! Eli tavallaan aina söi pakosta, mutta jäi nälkäiseksi :)

voi jee :D mulla on maanantaista tippunu paino jo 600g :D nytkö tää paino sit alko kunnolla tippumaan sen junnaamisen jälkeen,no kannatti siis vaan sitkeillä..laskeskelin tossa niin multa on kaikkiaan tippunu siitä mistä alotin ennen tätä pinoilua niin 7,8kg!

Juhuu! Kuisson vkl menny muilla? Onko oltu maltillisia?
Itellä "vähän"repsahti pitsan puolelle eilen mut tunnollisesti merkkasin sen ylös ja kalorit pitäs riittää..mutmut..
Mut tänään ihan normilinjalla. Ollaan nuorimman ja vanhimman pojat kanssa kolmisin kotona. Ja tää mahatauti velloo, nii ei oikein tee mieli etes herkutella..

Mä sain sit ehkäisyrenkaan viime viikolla ja nyt on menkatkin ja olo on kuin jollain ilmapallolla, johon on puhallettu liikaa ilmaa ja se natisee liitoksissaan :D

Eikös nää hormonaaliset ehkäisyt useasti lihota? Ei ole kauheasti kokemusta, mutta kuullut tällaista olen... Johtuuko se jostain syömishimoista vai lihooko sitä vaan ihan niinku itestään?

Mulla ei oo varaa lihota!!! :D

Olen todellakin tyytyväinen jos huomenna ollaan edes samoissa kuin viime vkolla!

Yhteistyössä