...USKOVAT ODOTTAJAT <3... Elokuu-Syyskuu

tannn
huoh.. toissaäivänä kirjotin hirveen pitusen tekstin ja sitte kotikone teki perinteisen, sammu tietty kesken kaiken.. :( eli jäi siis neuvola kuulumiset kertomatta. kaikki oli hyvin, paineet oli matalat ja hemppa oli laskenu 168 -> 130.. sitä nyt ruvetaan seuraan ja jos se laskee viel alemmaks niin sitte mä alotan rautakuurin. mut joo, kohta on ultra, parin viikon päästä.. :hug:
 
Siunattua sunnuntaita kaikille!

Täällä jatkuu sairastaminen ja pahoinvointi. Paino laskee, mutta kunhan tästä yli kaksi viikkoa jatkuneesta taudista joskus eroon päästään, alkaa vaa'assa näkyä isompia lukuja!

Ensimmäinen ultra on parin viikon päästä ja sitten selviää la vähän tarkemmin ja mitä tuolla masussa majailee.

Donu ja Pikkuinen rv 10?
 
tiitu kuinka teillä meni ultra käynti? onhan kaikki hyvin? :heart:

voimia ja :hug: donulle pikaisia paranemisia :heart:

tann[/b kiva kuulla että kaikki neuvolassa hyvin :) mullakin on ollu aina kaikissa raskauksissa matalat verenpaineet ja tuo hemppa on ollut alkuraskaudesta aina hyvä mut loppua kohden oon joutunu aina syömään rautatabletteja, on vissiin aika yleistä..

kiaralA sulla on jo raskaus ihanan pitkällä :heart: sitä masun kasvua täällä kanssa malttamattomana odotellessa :p

mutta nyt täytyy rientää kun pikkuneiti hermostui totaalisesti äidin koneella istumiseen :LOL:
siunattua viikkoa kaikille ilo ja masuvaavi rv 12+5 :wave:
 
Hei, voih mä unohdin tulla tänne kertomaan.. eli meillä oli pe se ultra ja kaikki oli hyvin.. niskanturvotuskin oli ok ja kaikki tarvittava näkyi<3
Toivottavasti kaikki menis hyvin ja maaliskuussa olis pieni tyttö tai poika sylissä<3
en vain uskalla kokonaan luottaa jumalaan.. se harmittaa myös..

tiitu ja pieni kultakimpale rv11+4
 
Jokainen lapsi on lahja ja sitä ei kukaan muu kuin Jumala voi tietää milloin näiden lahjojen on aika jatkaa matkaa. Toiset lähtevät Herran syliin jo alkuraskaudessa, osa lapsuuden tai nuoruuden aikana ja toiset näistä lahjoista kantavat vanhempansa hautaan. Ja saamme olla varmoja, että syystä tai toisesta niin vain on tarkoitus käydä. Minä yritän muistuttaa itseäni, ettei tuo ulkona vaunuissa nukkuva aarre ole minun "omaisuutta", jokainen päivä yhdessä on suuri ihme ja voin vain rakastaa ja hoitaa minulle uskottua lahjaa parhaani mukaan. Aiemmat km:t saivat minut levottomaksi esikoista odottaessa. Otin silloin tavaksi kiittää jokaisesta päivästä, jonka lapseni sai kasvaa sisälläni ja rukoilin hänen puolestaan. Yritin muistaa sanoa "tapahtukoon Sinun tahtosi", vaikka ajatus Jumalan tahdon olemisesta kenties jotain muuta kuin minun toiveeni tuntui välillä tosi epämiellyttävältä.

Jumala rakastaa meistä jokaista ja se rakkaus on paljon suurempaa kuin ihmisen rakkaus. Häneen voi luottaa ja kertoa kun pelottaa. Hän pitää meistä huolta!
Rukoilen meille jokaiselle rauhaa sydämeen ja luottamusta Jumalan täydelliseen suunnitelmaan ja huolenpitoon, myös silloin kun kohtaamme vaikeuksia.

Donu ja Pikkuinen
 
Hei pitkästä aikaa!!

Täällä nyt 20+4, jee! Astman kanssa ollut vko parempaa, kova lääkitys edelleen, mutta kortisonitabl olen voinut vähentää, ja vkon olen pystynyt liikkumaan, olen käynyt kaupass ja kirpparilla ja ulkoillut vähän, ihan mieletöntä, kiitän herraa joka pvä!!3kkautta oli tosi vaikeaa...kunpa tämä jatkuis, mutta annan herran käsiin kaiken, katsotaan...nyt ainakin nautin, ja kyllä iloitsen vaikeistakin ajoista, päivä otettava vastaan sellaisena , kun tulee, ja vaikeina aikoina jotenkin pääsee herraa vielä lähemmäksi!..olen tehnyt mahtavia kirpparilöytöjä esikoiselle,esim. reimatecin talvihaalari 15e kirpparilta, tosi hyväkuntoinen ja nätti!!mulla oli ultra viime pe, pienellä oli kaikki hyvin!olisivat kertoneet sukupuolen, mutta pieni oli niin kyykyssä, ettei näkynyt...rv 28 mulla ultra taas, kun todettiin osittainen eteisistukka, ne kontrolloivat sitä, että nouseeko se..toivottavasti, muuten ehkä sektio, mutta voi olla sektio mun astman takia jokatapauksessa..haluaisin normal synnytys, haluaisin vielä monta lasta, jos herra soisi..ja mun eka oli sektio, ja jos tokakin , niin sitten ei voi enää yrit synnytystä ja kolmaskin sektio, ja kait 3 sektiota voi vain tehdä...
Osaako kukaan suositella jtkin tiettyä turvakaukaloa?
Meillä ollut Gessleinin skylinet, ollu tosi hyvät vaunut, siis siinä ratasosa ja pehmeä koppa, ja 10cm vopi pidentää jalkaritilää, eli 4v lapsikin mahtuu tosi hyvin istum tai jopa matkal nukkum niissä, riippuu tietty kuinka pitkä lapsi...
Onko jollakin kokemuksia stoccen pinnasängystä? sellasesta pyöreäovaali mallisesta?
Mulla tuntuu potkuja masusta, kun olen syönyt, ihanaa, on se niin ihmeellistä, kun masus asuu pikkuinen!!
Siunausta ja ihania syyspäiviä teille kaikille!!

Zizu
 
tannn
täällä meillä kaikki hyvin, odotellaan 21. päivä olevaa ultraa. Hemppa oli laskenu viime mittauksesta 30 alaspäin, siitä sitten varmaan se väsymys mitä ollut.. nyt on ruvennu supistaa jo kauppa reissutkin. Täytys varmaan siitä kysyä neuvolasta että onko ihan normaalia ja sitten vaikka käydä tarkistuttaan tms.. Ei muuten mutta että sais itelle sen olon että kaikki on varmasti hyvin, se on meinaan usein iltasin kun mennään nukkuun miehen kans ja jos pidetään hiukan kivaa, niin usein sen jälkeen supistaa, joskus oikien kovaa ja joskus taas ihan vähän.. Mut sit vaan tuntuu välil et on ihan haluton ja mies kärsii.. :/ hiukan nyt tällee arkaluontoista asiaa, mutta se mietityttää. kyllä tää on niin ihanaa kun tuntee että se vauva liikkuu ihan hirveesti ja sillei on elossa.. =) meidän pikkunen ihme.
Jooo, kaikille hyviä vointeja ja voimia! :heart: :flower:
Tanja ja masuasukki rv 23
 
mukava kuulla iloisia uutisia :heart:

Oli tosi koskettava tarina se "Maria1981" perheestä tehty juttu vauva lehdessä :hug: :'( :heart:
voimia marialle ja hänen perheellensä :hug: toivottavasti he saavat vielä sen kauan toivotun nyytin, muistetaan rukouksin heitä :saint:

omaan napaan ei uutta, ruoka on taas alkanut maistumaan, saapi nähdä kuinka tuo painonhallinta alkaa sujumaan :LOL:
meillä pe olis neuvola sitä odottaessa :wave:

ilo ja pikkuinen 13+5
 
Hei meitä saisi muistaa rukouksin. eilen saisn neuvolasta puhelin soiton että mun verestä on löytynyt vasta ainetta.. en osaa enempää kertoa asiasta.. mutta jatkotutkimuksiin joudutaan.. ja vauvalla on varmaa eriveriryhmnä kun mulla..

siukuja <3
tiitu ja pieni kultakimpale rv12+6
 
tannn
tiitu87, mulla on sama homma, ei se vaarallista oo... Joudun kolmasti käymään verikokeissa ja sitten jos sitä vasta-ainetta on vielä synnytyksessä, annetaan mulle joku lääke mikä sen poistaa tms... Mut kyllä mäkin ensin pelästyin mutta neuvola täti osas hyvin rauhallisesti ja rauhottavasti puhua että sitä on mullakin. Voimia ja siunausta teille! ! :hug: :flower: :heart:
 
Liityn joukkoon odottavien Jeesuksen rakkaiden :)

Kolmatta lasta odotamme syntyväksi huhtikuussa, LA 9.4 (voi siitä vielä muuttua, ultraa ei ole vielä ollut.)

Siunattua odotusaikaa teille kaikille, siskot!

Nyt viikkoja kasassa 11+1 :heart: :wave:
 
tannn
täällä tänään käytiin ultrassa ja siellä se oli kovasti kasvanu, tänän viikkoja on 24+5 ja vauvan arvioitu paino oli 888g. aikas kokonen pikkunen! :) Viikonloppuna käytiin hakeen rattaat, kantokoppa ja vaunut, mies hiukan inostu. Meni yksin käymään vauva talo johannassa. :D oli se jotenki hellyyttävä ku se soitteli ja kyseli mitä väriä haluan niitten olevan, vaunut käytiin sitten yhdes hakeen. :) pikkunen liikkuu jo tosi paljon mikä on vaan ihana asia.
kaikille voimia alkavaan viikkoon! :) :heart: :flower:
 
kiva kuulla mukavia ultra kuulumisia :heart: ja tervetuloa rebecca80 joukkoomme :flower:

(.) täällä vkoja nyt 14+5 ja oon tuntenu satunnaisesti muutaman supistuksen kylläkin aina levossa, oisko sitten jotain kohdun kasvuun liittyvää, tiedä häntä, muuten kyllä kaikki hyvin ja pikkuisen sydänääniä olen kuunnellut aina kun vaan olen ehtinyt, ja neuvola lääkäri oli viimevkolla ja siellä oli kaikki hyvin :heart:
liikunnasta: onko muita jotka ovat jatkaneet liikuntaharrastuksiaan?, mä käyn säännöllisesti sisäpyöräilyssä ja bodypumpissa, hommasin nyt kyllä syke mittarin että pystyy nyt vähän sitten rajoittamaan sen avulla, toiveissani olisi että pystyisin jatkamaan mahdollisimman pitkään vielä liikkumista, olen ainakin huomannut että nyt on paljon mukavampi olo niin henkisesti kuin fyysisesti kun on päässyt liikkumaan säännöllisesti, viime raskaudessa opiskeluni rajoitti harrastuksia ja painoakin sitten kertyi reippaasti, nyt toivon mukaan välttyisin liialta painon nousulta :p

siunattua kuluvaa vkoa minunkin puolestani kaikille :heart:
 
Täällä hyväolo jatkuu. Viikkoja 21+5 :heart: Aika menee tosi nopsaa. Surettaa vaan kun täällä missä me asumme, ei tehhty kuin alkuraskauden ultra. Ei lainkaan rakenneultraa :'( . Täytyy vaan toivoa ja rukoilla että vauvalla on kaikki hyvin ja on terve.
Siukkeja :heart:
 
Siunattua viikkoa naiset!

Kävimme tänään ultrassa ja siellä vilkutteli 10+1 vastaava pikkuinen. :heart: Uuteen ultraan menemme kolmen viikon päästä, jotta saadaan katsottua rakennetta paremmin. Pikkuisella näytti kuitenkin olevan kaikki hyvin ja la osuu niille nurkille kuin oletinkin eli 19.4.

Liikuntaharrastukseni eli ratsastus on tauolla, joten uusia liikuntamuotoja tun esikoisen perässä juoksemisen ja koiran lenkittämisen lisäksi täytyy mietiskellä. Uimassa olemme koko perheen voimin ruvenneet käymään.

Donu ja Pikkuinen rv 10+1
 
Hei! Kiva kun tämmöinenkin ketju on täällä, liityn mielelläni mukaan :) En luultavasti ehdi kauaa olemaan, kun laskettu aika on 7.10, siispä 2viikon päästä. Mutta hetkeksi voin liittyä teidän uskonsisarien joukkoon. Ensimmäinen lapsi tulossa, ikää on mulla 20.

hemari 38+1
 
Hei taas kaikille.Olen lähinnä lueskellut, mutta ei ole tullut kirjoitettua, kun ei oikeastaan ole mitään kirjoitettavaa ollut...johtuneeko siitä, kun kuudetta odotan ja jos ei erikoisempaa, niin menee rutiinilla, eikä kiinnitä niin kauheesti edes huomiota.

Eilen kävin vaihteeksi Porissa sisätautilääkärillä ja kaikki ok.Kolesteroli oli kyllä korkea, mutta raskauskin sitä nostattaa.Sitten synnytyksen jälkeen katsotaan jossain vaiheessa uudestaan, miltä se näyttää.Verenpaine on aina lääkäri ja neuvola käynneillä korkealla, mutta lääkityksen kanssa ja kotimittaus, siihen luotamme.

Hemppa oli noussut 132:sta 140:een.Siihen mitä todennäköisemmin syynä se, että syön aika-ajoin raakaa sipulia.Ravintolisänä syön kalsiumvalmistetta.

Rakenneultra on äippäpolilla lokakuun 22 päivä.Nyt rv 16+5
 
tervetuloa hemari :heart: lisäsin sinut listaan, itsekin synnytin viimevuonna lokakuussa la oli silloin 8.10 mutta tyttö syntyi sitten pvn yli eli 9.10, hirvittää että vuosi on näin pian vierähtänyt ja nyt taas saan olla raskaana =) onnea ja siunausta sinulle pian käsillä olevaan synnytykseesi :heart:
kiva kuulla kuulumisiasi mainecoon meilläkin on lokakuun lopulla se rakenne ultra sitä odotellessa =)

terkuin ilo ja masu 15+1
 

Yhteistyössä