...USKOVAT ODOTTAJAT <3... Elokuu-Syyskuu

Terve! Täällä voidaan paksusti,huomenna tasan rv 17! Mä saikulla siis 12.6-21.12 ja sit äippäloma...eieln oltiin syömässä ulkona hääpäivän kunniaksi ja se oli liian kova rasitus, yöl menin tosi huonoon kuntoon, heng vaikeuksia ja taas piti nostaa kortisonitabl kuuri korkealle, kun nyt lähtis nousuun, muuten sairaalaan taas ja suoneen kortisonia...mutta oli ihanaa eilen, olin niin onnellinen, kun pääsin vähän kotoa pois, esikoinen oli yöhoidossa...pvät menevät kotona, välil vain sängyn pohjal, välil jaksan lait pyykkiä ja tehdä ruokaa hengästymättä...esikoinen on hoidossa mun takia pvät..on tämä aikamoinen koettelemus, ja on vaikeitakin hetkiä, kun kyyneleet valuvat pitkin poskia..mitään ei voi oikein tehdä, eikä mihinkään mennä, tämä vaikeampi raskaus kun ensimmäinen...ja haluaisin niin kovaa monta lasta vielä...mutta onneksi on herra, joka antaa voimaa,Kiitos Herralle!ja saa tuntumaan tämänkin elämäntilanteen ihanalta ja nauttimaankin siitä ja pienenpienistä asioista.Paras antibiootti kaikkeen on raamattu ja rukous...Muuten tervetuloa kaikki uudet ja plussanneet! Onko muuten suositella jotakin tiettyä turvakaukaloa tai lastenpinnasänkyä, meillä oli esikoisella lainassa ne ja nyt sitten pitäisi hankkia, vaikka nyt ei ihan vielä, mutta kyllä mä
mietin jo kaikkea, kun täs tätä aikaa miettiä on...Mites teillä muilla pvät sujuu?Mulla oli muuten haamu niis ekoissa rask testeissä, tein kaikkiaan 5kpl, kun en millään meinannut ensin uskoa todeksi!!Onko teillä outoja ruoka mielitekoja? Halaus kaikille! Nautitaan näistä raskauksista! vaikka olisikin vaikeaa...Ajatelkaaaaa vauvoja tulossa, mikä sen ihanampaa!! Rukoillaan, että kaikki pysyisivät loppuun asti ja olisivat terveitä!!Siunausta! Zizu 16+6
 
Hei kaikille <3
Täällä vaihtui viikko.. ihanaa.. :)
Kävin ke varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin sekä pieni sydän sykki.
Ens pe tai sit seuraavana ma meen uuteen ultraan oman mielenrauhan takia.. sitten on mennyt ne viikot kun viimeks meni kesken.

tiitu ja nasu rv8+0

siukuja kaikille<3<3
 
oltiinpas me tiputtu :attn:
Kiva juttu tiitu että teillä kaikki hyvin :) itse odottelen kuumeisesti ensiviikon ultraa, pääsee kurkkaan asukkia :) toivon kanssa että kaikki olisi hyvin, on ollut huoli ja välillä miettii kaikenlaista, meidän neidistä käytiin ultrassa jo 7+ jotain yksityisellä, ja oli ihana nähdä sydämmensyke. sain silloin heti mielen rauhan, mutta nyt jo rv 10 ja ei olla käyty yksityisellä kun en ole tuota miestä saanut puhuttua sinne, maksaahan se kumminkin 130e, no josko vielä sen viikon jaksaisin odotella sitten olisi se kaupungin tarjoama ultra :whistle: odottavan aika on pitkä :headwall:

zizu: sulla on ollu koetuksia, voimia arkeesi :heart: mutta niinkuin sanoit onneksi on Jeesus joka meitä auttaa ja pitäähuolen vaikeinakin aikoina :heart: mieliteioista: mun on tehnyt mieli jalopenoja =) niin ja maksamakkaraa ja maksalaatikkoa, ja niitähän ei saa syödä määräänsä enempää :p testaamisesta: tein kanssa monta testiä kun en kanssa meinannut heti uskoa :LOL:

väsyttääkö teitä muita? mulla on ollut valtava väsymys tän viikon nukahdan melki joka ilta istualteni :ashamed: no nyt sitten vielä flunssa tähän päälle :snotty: välillä väsyttää tämä kotiäidin "työ" vaikkakin ihanaahan se on kun saa olla lasten kanssa kotona, mutta juuri tämmösinä aikoina kun on flunssaa ja yö valvomisia niin on oma jaksaminen kortilla ja tuntuu että hermostuu välillä tosi helposti :ashamed: oonkin aina huokaillu Jeesuksen puoleen kun meinaa ärräpäitä lennellä, onneks on Herra johon turvata muuten sitä varmaan uupuiskin todenteolla :heart:

voimia ja jaksuja kaikille ja eritoten paljon siunausta odotuksiin :hug:

ilo ja masu rv 9+5
 
Aika harvakseltaan tulee tänne kirjoitettua :ashamed:


Torstaina olisi eka aika äippäpolille ja pikkasen alkaa jännitys tiivistymään.Ekaksi olis aika gynelle np ultraan ja sen jälkeen aika sisätautilääkärille, joka päättää verenpainelääkityksestä.

Mielenkiintoista myös kuulla mitä kuuluu hematoomalle, onko jo kokonaan hävinnyt.Ainakin vuodot olleet ihan ruskeita( anteeksi kuvaus ) :ashamed: ja välissä on päiviä ettei tule mitään.Supistelujakaan ei ole enää ollut.Jospa kaikki olisi hyvin ja luokiteltaisiin vihdoinkin normaaliksi raskaudeksi.Täytyy olla toiveikas ja positiivisella mielellä =)
Kirjoittelen sitten torstaina lisää, kun olen selvinnyt lääkärireissultani.

Nyt menossa rv 11+2
 
kiva kuulla myös sinunkin kuulumisia mainecoon =) meillä onkin ultrat sitten samana päivänä, meillä myös torstaina =) ja ajattelin sitten kanssa aktivoitua taas tänne palstalle kertoilemaan kuulumiset :wave:
siukkuja :heart:
 
Heissan kaikille! Tänne kuuluu ihan tasaista :D . Päätin jatkaa opiskelujani nyt niin paljon kun pystyn, koska sit taas joulukuussa äippälomalle. Täällä on ollut hyvä vointi ja massu kasvaa. Mutta nyt leikkimään tyttösen kanssa! :wave: Heihei. :heart:
 
Äippäpolilla käyty ja ultrassa kaikki hyvin.
Hematooma hävinnyt, kohdunsuu kiinni.Uinti- ja yhdyntäkielto kumottu :D
Paino laskusuunnassa.Seuraava aika äippäpolille 9vk:n kuluttua rakenneultraan, sisätautilääkärille 5 vk:n kuluttua.Muuten käynnit th:n luona neuvolassa.Ihan normaalia elämää saan elää =) Albetol lääkitys aloitetaan tänään, itse saan tarvittaessa nostaa annostusta.Paineet pitäis pysyä 140/90.
Ainoa miinus oli se että pissa kahdella plussalla :( mutta näyte oli niukka ja olen juonut tosi vähän eli todennäköisesti johtuu siitä.
Labrakokeita tuli iso kasa ihan tuon verenpainetaudin ja lääkityksen vuoksi, samoin tulee sydänfilmi, mutta samat kokeet on otettu ei raskaanakin ollessa.Hyvässä hoidossa olen ja hyvin tutkitaan kaikki.Joku pissakeräyskin tulee labraan menoa edeltävänä yönä, mutta sekin on ihan hyvä juttu tarkistaa.RV 11+5
 
Krokodiili
(.) Olen nyt 6 viikkoa pelkästään mannut ja oksentanut. Alkaa todellakin huumori loppua, olen aivan rikki. Tilannehan saattaisi alkaa jo vähän helpottaa raskausviikkojen puolesta, mutta ainakin viime päivinä kaikki on taas vain pahentunut.

terv. Krokodiili + masu 12+0
 
tannn
ihana lukea kun monilla menee hyvin. :) niin täällä meilläkin kaikki on hyvin. nyt on viikkoja 20+2 ja odottelen vaan seuraavaa ultraa joka on 21.9, vasta, mutta sanoimme ultrassa että emme aio keskeyttää raskautta oli siellä sitten terve taikka vammainen lapsi, silti se on ihan yhtä rakas meille. sitten sovimme sen ultran vasta 24 viikon jälkeen. Kävin heinäkuun lopussa neuvolassa ja oli ne jotkut rh vasta-aineet negatiiviset, joudun siis käymään vielä 2 kertaa verikokeissa. sekun on niin kivaa saada niitä piikkejä ihoon.. hrr!!!! :eek: mutta nyt oon ruvennu tunteen vauvan liikkeet, eilen töissä se potkas 2 kertaa niin lujaa että tunsin sen vaikk olin liikkeessä. illalla infosin m,iestä siitä ja kauheesti yritti kuunnella ja jutella sille ja odottaa josko sillekin potkasis, mutta ei, sanoin vaan että sun varmaan tarttee hetken aika odottaa että sä ne tunnet päälle päin selvästi. :) ihana kun mieskin on innoissaan odottamassa mukana. Jos saadaan tyttö, ollaan jo nimikin päätetty valmiiks, hyvissä ajoin jo. :)
Krokodiili Voimia sulle ja toivotaan että se huono olo menis ohi, ja eiköhän se kohta puoliin ala mennä ohi. <3

sopiiko kysyä immeisiltä, onko kaikilla mies odotuksessa mukana vai odottaako joku yksin?
Tuli vaan mieleen tässä... :) en mä utelias oo enkä mkitään.. :D
Mut kaikille hyvää vointia ja hyvää kesän jatkoa!!! :flower: :flower: :heart:
 
Krokodiili
tannn. Minä olen avioliitossa yhdeksättä vuotta, eli kyllä vain on mieskin tässä kaikessa mukana. Sinun tapaasi minäkin olen rh-, joten verikokeita luvassa täälläkin (ja multa löytyy törkeän huonosti suonia...). Kiitos muuten tsempityksestä, niin ne sanovat neuvolassa että kenties vielä 4 viikkoa pitää kestää tätä oksentamista.... :x
 
hei, täällä poksui tänään viikot.. pelko on tullut takas.. pelottaa että ens kerralla kun meen ultraan niin pienellä ei olekkaan kaikki enään hyvin <3
Hän on jo niin rakas mulle <3
Mitään muuta en pyydä jumalalta kun että Hän antais meille tän pienen meidän syliin maaliskuussa<3

tiitu ja nasu rv9+0
 
Tervehdys pitkästä aikaa! itseasiassa tähän ketjuun en ole tainnut edes vielä kirjoitella, vaan tuonne uskovien kuumeiluketjuun.

Täällä ollaan edellleen raskaana, rv 11+3 on tänään menossa. Ensi viikon torstaina on ultra. Se jännittää tosi paljon. Rv 9+1 kaikki oli kunnossa, kun kävin yksityisellä varhaisessa ultrassa. Silti vaan jännittän tosi paljon. Käsiä on useamman kerran laitettu ristiin pienen puolesta. Olo kuitenkin hyvä, ja tuntuu raskaalta eikä mitään vuotoja ole ollut eikä kipuja, mutta ei sitä osaa olla huolehtimatta. Vielä en ole uskaltanut mitään vauvanvaatetta tai mitään ostella. Ajattelin, että jos torstaina kaikki on kunnossa sitten voisin ostaa pienelle jonkin vaatteen ja alkaa neulomaan peittoa ja nuttua.

Ihanaa odotusta kaikille, mun pitää yrittää muistaa käydä täällä useammin. :)
 
:heart: tervehdys kaikille, kiva että on kaikilla ollu kaikkihyvin =) krokodiilille voimia pahoinvoinninkanssa :hug:

täällä nyt 10+5 menossa ja jännittää ihan hirmusesti torstain ultra, toivottavasti kaikki olis hyvin :whistle: en muista et mua näin paljoa olis aikasemmissa odotuksissa asiat mietityttäny, mutta niin hän se kai on että tieto lisää tuskaa, pitäis pystyä nyt vaan ajatteleen positiivisemmin kaikesta ja luottaa Herraan eikä omassa lihassa asioita murehtia :/

siunausta kaikkien odotuksiin ja mukavaa viikon jatkoa :heart:

ilo rv 10+5
 
tannn
Täällä päästiin eilen nauttiin yhdessä isukin kans pikku vaavin liikkeistä. tuntunu nyt varmaan parisen viikkoa ja eilen iskäkin sitten sai tuntea ne. Ihan innoissaan oli ja illalla viel jutteli ja piti kättä mahalla ja siitähän se pikkunen innostu! :) voi sitä ilon ja riemun tunnetta kun se ilmottelee olemassa olostaan. :p :heart:

Eilen innostuin katteleen rattaita ja en oikein tiedä mitkä haluisin, ja mitkä olis hyvät? sen jo tiedän että ilmakumipyörät halun, mut muuten ei oo sillee mitää hajua, mitä teillä muilla on ollut ja minkälaisia kokemuksia mistäki merkistä? :D

Kohta pitäis taas mennä töihin, selkä vääränä nosteleen mummuja, ja issias vaivaa niin mikäs sen mukavampaa!:D ei vaaan, ei saa valittaa, täytyy olla kiitollinen että on töitä.
Voimia kaikille ja jaksamisia! :heart: :flower:

Tanja rv 20+6
 
Siunattua viikko kaikille ja voimia erityisesti raskauden mukanaan tuomiin haasteisiin!

tannn Tuo vaunuasia on niin siitä kiinni mitä vaunuilta haluaa. Onko tarkoitus ulkoilla paljon, nukuttaa vauva ulos, millaisella alustalla liikutte (esim. metsäteitä vai päällysttyjä teitä), miten paljon arvostaa hyvää jousitusta, pitääkö vaunujen mahtua pieneen autoon, työntäjien pituus jne. Meillä on ollut käytössä Emman yhdistelmät, Brio Singit ja Oran Jovi Airit, joista Oran vaunut sopivat meidän maastoihin parhaiten. Aion jatkossakin pysytellä Oran vaunuissa, jos tarvetta uusien ostamiselle jossain vaiheessa tulee. Minulla ei ole niistä mitään huonoa sanottavaa. Ostimme käytettyinä ja halvalla saimme ihan huippumenopelit. Oralta löytyy monen hintaluokan vaunuja, tosin nyt kaikisa uusissa malleissa ei ole enää ilmakumipyöriä, jotka ovat minusta aivan ehdottoman hyvät.

(.) Täällä sairastellaan. Minulla on nyt ääni hukassa, kurkku kipeä ja yskittää, mutta kuumetta ei ole näkynyt. Toivottavasti taudit ymmärtävät lähteä piakkoin kylästä. Onneksi mummo sattui tulemaan meille kylään, saan siis vähän apua tuon melkoisesti touhuavan esikoisen kanssa.

Donu ja Pikkuinen rv7?
 
vaunu asiasta: meillä käytössä gesleinit ja olleet tosi hyvät, ilmakumipyörät ja kulkee hyvin hiekka ja sorateillä, me kun asutaan täällä sivummassa keskustasta, ja loistavasti menee helposti kasaan ja pieneen tilaan, voin suositella lämpimästi =) hartaneista olen kuullut negatiivistä, mutta emmaljungat on kuulemma kanssa hyvät, kantsii ihan kierrellä vaunuliikkeitä ja käydä testailemassa mitkä itselle olisi parhaat mahdolliset =)

) .( kuulin tänään 1 kerran vauvan sydänäänet :heart:Kiitos Herralle! Meillä on se kotidobler, ostettiin se netistä tytön odotusaikana, on ollut kyllä kiva ostos, nyt on tosi onnellinen olo, voi rauhallisin mielin odotella huomista ultraa, nyt meillä 10+6 =) :)

ilo ja vaavi 10+6

siunausta jokaiselle!
 
tannn
niimpä se on, eipä auta muuta kun mennä vaunukauppoihin, vaikka eihä meillä viel oo kiire, mut siltikin jo vähä käydä haisteleen. :p voitais ostaa kyllä miehen veljeltä yhdistelmät, ne vaan pyyytää niin paljon niistä että sillä sais jo uudetklin. Oon ajatellu että nukutan vauvaa mahd. paljon ulkona ja käyn kävelemässä, meilläpäin on monenlaista maastoo niin ei oo niin ykstoikkosta se lenkkeily.

tänään aamulla kun heitin miehen töihin, (itellä vapaa päiv;) niin yritin yskästä, mut yritykseks jäi kun repäs oikein kovcaa oikeelta alamahasta, hetken se kipu siin oli mut meni ohi ja kun taas pääsin nukkuun en enään sitä muistanu. Varmaan jotain "kasvukipuja" ;) tai jotain, en ainakaa usko et olis mitää vaarallista kun pikkunen potkii niin paljon että, sillon kun rauhottuu ja juttelee sille ja pitää kättä mahan päällä, niin sillon se kyllä on hiljaaa ja paikallaan, mut kun jotain teet niin sekin on vauhdissa, nyttekin se koko ajan potkii ja menee siellä. :) ihana asia!

Ens viikolla nauvola, saas nähdä paljon tullu kiloja taas. :D voimia ja siukkeja kaikille :heart: :flower:

Tanja ja masuasukki 21+1
 
tervetuloa torakka<3 ja hienoa tiitu että teillä kaikki hyvin:)

oli neuvola tänään ja kaikki hyvin :) meillä alkaa torstaina sit jo rv13 ihanaa kun aika on kulunut nopsaa =)

siukkuja kaikille T: ilo ja masuasukki
 

Yhteistyössä