¤~Uskovat kuumeilijat~¤

  • Viestiketjun aloittaja Bianca72
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on mies uskossa!!! Oltiin molemmat uskossa kun mentiin naimisiin 3 vuotta sitten!
Se on todella suuri kiitosaihe että on molemmat uskossa...On sama näkemys monista asioista...vaikka omat vaikeat asiat jokaisessa suhteessa on...Mutta ihana kun voi yhdessä käydä seurakunnassa ja kotona voi pitää rukousiltoja ym.
Meillä on muuten hellareilla ja luterilaisilla joka viikko yhteinen rukousilta ja tosi siunattuja iltoja olleet!!!
Bianca: jatka vaan kielillä rukoilemista, vahvistuu usko ja rakennut sisäisesti!!!! :heart:
 
Oi, löysin tällaisen ihanan pinon ja haluan hypätä mukaan jos vain sopii.

Olen 35v uskossa oleva 2v7kk ikäisen tyttösen äiti Pirkanmaalta. Tyttöni syntyi rukousvastauksena hoitojen kautta ja hänelle kaveria kovasti toivotaan ja rukoillaan.

Kuukausi toisensa perään toivon, että raskautumisenihme olisi tapahtunut mutta ei. Hoitoihin ei ole varaa mutta onneksi meillä on suurempi lääkäri, joka omistaa kullat ja timantit, apunamme.
Kunpa vaan jaksaisi aina tähän luottaa....
 
Tervetuloa mukaan Pieni sydän!!!!
Mutta ihanaa että olette saaneet jo yhden pienokaisen, rukoillaan että saatte hänelle pikkusiskon tai veljen...
Mulla ei ole vielä ensimmäinenkään tärpännyt, mutta luja luottamus Jumalaan on!!!! Herra johdattaa niitä, jotka rukoillen kulkevat!!!!
 
Kiva kuulla Bianca että oot saanut lisää virtaa uskonelämääsi! Kiitos siitä Taivaan Isälle!! Nyt meidän täytyykin ottaa rukousaiheeksi sun miehesi uskoontulo... :hug:

Pieni sydän kiva, että löysit meidät...suuret tervetulotoivotukset sinulle ja onnentoivotukset tyttärestänne! Paljon siunausta ja voimia pikkukaverin toiveiluun! :hug:

Oltiin miehen kanssa viettämässä tänään laatuaikaa. Mentiin ekaa kertaa yhdessä katsomaan lätkämatsia!!!Oli kyllä tosi hauskaa ja tuli sellainen olo, että on tosi kiva, kun vielä voi tehdä kaikkea mukavaa yhdessä, eikä tarvi miettiä, mistä saisi lapsille hoitajan...(toki senkin tekisin mielelläni, mutta nyt täytyy ottaa ilo irti tästä hetkestä... =) )

Tuli sitten huudettua ja taputettua käsiä niin kovaa yhteen, että kuumottivat ihan kunnolla :LOL: ...minulla kun yleensä on kädet aika kylmät...

No eipä tässä muuta, mies jo nukkuu, niin minulla on aikaa kirjotella...Siunattua yötä teille kaikille!
 
pieni sudän tervetuloa!!

mulla ei myöskään ole mies uskossa, hyväksyy onneksi mun uskon ihan täysin. ja bianca ihanaa kuulla et oot saanu puhua kielillä.

kaikille hyvää ja siunattua viikonloppua, mä tuskin koneella viihdyn viikonloppuna kun siivotaan piha talvikuntoon.
 
Bianca72
Tervetuloa Pieni Sydän!!.
Joo on mulla kielet olleet jo vuosia, mutta välillä silleen taka-alalla :whistle: .
Saa muistaa mielellään mun ukkoa! Yhessä hypätään konffat ym., mutta se oma päätös häneltä puuttuu.
Omaa napaa: Munasarjojen kohdalla aika paljon kipua+painetta ja hiukan oli ällö olo tuossa hetki sitten, mutta saattaa toki menkkojakin enteillä
:snotty: . Lämmöt ainakin normaalilukemissa, mutta onko nekään niin luotettavia?
 
bianca: mä oon huomannu et mulla lämmöt nousee oviksen aikoihin jopa tuonne 38 ja pysyy siellä menkkoihin asti, päivää ennen menkkoja alkaa laskemaan. et kannattaa tarkkailla omaa kehoa niin löytää sen oman kehonsa toiminnan.

ja tarkoitin pienelle sydämella tervetuloa, edellises oli kirjoitusvirhe!
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Kiva kun sain liittyä mukaan. :hug:

Voi, kuinka toivonkaan koko sydämestäni, että meidän kaikkien hartaaseen toiveeseen ja rukoukseen vastattaisiin.

Minulla on mies uskossa. Välillä jopa lujemmin kuin itse :ashamed: Mutta eihän tämä usko olekaan tunteista kiinni. Ne heittelee laidasta laitaan mutta kun se sydämenusko vain pysyy lujana.

Me kuulutaan hellareihin mutta Nokia Mission ympyröissä pyöritään.
 
Hei kaikille!

Anteeksi jos sekaannun tähän teidän pinoon, mutta minua on aina kiinostanut tuo kielilläpuhumisen lahja...itse en kuulu mihinkään erityiseen uskontoon, mutta rukoilen ja oma usko on silti vahva...mutta tuo kielillä puhuminen on mua aina ihmetyttänyt...

Mitä se käytännössä tarkoittaa? Puhutteko jotain semmosta kieltä mitä ette ole edes normaalisti opiskelleet taikka ette osaa...etc...

Kaunein kiitos jos joku jaksaa valasta uteliasta...

Oikein mukavaa ja siunattua perjantaita! :heart:
 
Tähtisilmä!!! Kielillä puhuminen on todella sellaista jota ei itse ymmärrä...useinkaan...ja voi olla mitä kieltä tahansa ja joskus voi muuttuakin kielet. Jotkut voivat saada kieliin selitystä ja tavallaan suomentaa sitä...joko itse tai jonkun kautta!!!! Silloin on ns. profetaaliset kielet!!!
Menikö aivan ohi =) Vaikea selittää!!! Yhdellä kaverilla on selkeää hebreaa ja miehelläni joskus venäjää ja ei osaa kyllä sitä muuten...
Mä en tiiä mitä mulla on, kai jotain itämaan kieltä...siltä se kuulostaa....

:LOL:

Muuten Jumala saattaa antaa yllättäenkin kielet...eräs ystävä sai rukoillessa kielet ja ei edes pyytänyt...Pyydä Jumalalta kieliä ihmeessä Tähtisilmä!!!
 
Heippa kaikille! Ja uusille tervetuloa! Ihana kasvattaa meidän pinoa =) . Minunkaan mies ei ole vielä uskossa, tosin Jumalaa kiitän etukäteen siitäkin, että hän tulee uskoon. Hyväksyy kyllä ajatusmaailmani ja uskoo Jumalaan, mutta uskonratkaisua ei ole vielä tehnyt.

Täällä menkat reilusti yli viikon myöhässä.. raskaana en kumminkaan ole. Taitaa imetys viedä kuukautiset aina silloin tällöin. Tai muuten vaan on epäsäännöllistä.

Hei taas kaikille!
 
Bianca72
Kieliin vielä sen verran, että ne tulee yleensä, kun täyttyy pyhällä hengellä =) .
Mä sain ihan nukkumaan mennessäni =) . Mä en tiiä mitä mulla on, mutta saattaa olla enkeltenkin kieltä :saint: . Enkä tosiaan ymmärrä, mutta pääasia on, että minä rakennun niistä. Täytyypä joskus kuulostella mitä kieltä lähinnä olis, kun mä mietin tossa, että mulle tullu lisää ns. uutta kieltä, hih.
 
Eli onko kellekkään tapahtunut mitään ihmeitä esim. outoja ihmeparantumisia? Minä kärsin kroonisista vatsatulehduksista n. 4-5 vuotta ennen kun tulin uskoon. En pystynyt syömään esim. suklaata, mausteita, rasvasia ruokia, limpparia ja kahvia. Vatsakivut kuuluivat normielämään. Usein en uskaltanut lähteä esim. elokuviin. Kivut olivat hirveät- olin aina kaksinkerroin kipukohtauksen tullessa ja ulisin. Lisäksi tämä sairaus väsytti. Oksentelin usein verta ja jos katsoin alas niin syömäni ruuat "tipahti" lattialle. Eri lääkkeitä kokeiltiin, ainoastaan yksi oli hyvä ( muistaakseni nexium), mutta ei vienyt aina kipuja. No, tämän kanssa opin elämään. Noin puoli vuotta uskoon tuloni jälkeen en enää tarvinnut lääkkeitä - huomasin että olin pirteämpi eikä vatsani enää kipeytynyt suklaapatukan jälkeen. Pian söin jo kaikkea! Kivut olivat lopullisesti poissa. Kun tulin raskaaksi, aloin pelkäämään että tuleeko minulle närästys takaisin ja kivut sen myötä -olin varautunut jo sairastumaan, ekoja oireita alkoi jo tulemaan, KUNNES uskovainen ystäväno sanoi, että Jumala on antanut sinulle vapautuksen jo tästä sairaudesta, Hän on parantanut sinut - älä ota sitä sairautta takaisin. Ja niin rukoilin,että Jeesuksen Kristuksen nimeen sanoudun irti tästä ajatuksesta, enkä sairautta suostu ottamaan takaisin, Jeesus on minut parantanut! Ja oireita ei enää tullut.

Olen monesti huomannutkin, että oma ajattelu ja pelko saa meissä aikaan jonkun taudin.. ja taas jos puhumme ääneen, siis julistamme, että emme ota jotain vastaan, auttaa meitä välttämään monet kivut ja säryt. Huomattu monasti töissä, kun muut kärsivät flunsasta, en ole itse sairastunut, olen vaan julistanut, että en ota vastaan, minä en sairastu! =) AUTTAA! =) =)
 
Kiitos tästä ihanasta pinosta! Tätä lukiessa tulee niin hyvä olo :heart:

Lammiska, kiitos siitä "kylpyhuoneen lapusta"! Semmonen on nyt minunkin kylpyhuoneen peilissä. Liian paljon otan murheita kannettavakseni, ja kun lähellä ei ole uskovia ystäviä niin välillä oma usko kaipaa kipeästi vahvistumista. Etäännyn ajoittain kaikkein tärkeimmästä ja alan voida huonommin. Tuo lappunen muistuttaa minua Jeesuksesta joka päivä ja siitä että Taivaan Isä on joka hetkessä, joka päivä mukana

:heart:
 
Huomenta!

Kiitos Lammiska parantumiskokemuksesi jakamisesta!

Itse vielä kommentoisin tuohon kielilläpuhumiseen, että yksi pariskunta tai toinen heistä kertoi joskus, kun olivat olleet lähetystyössä, että olivat kuulleet, kun joku paikallinen oli rukoillessaan alkanut rukoilla suomenkielellä vaikka ei siis luonnostaan tätä kieltä osannut.

Minulla tuo kielilläpuhuminen on sellaista, että sitä voi käyttää aina rukoillessa. Sitä kuitenkin pystyy sillä tavalla kontrolloimaan, että voi rukoilla välillä suomeksi, välillä kielillä, eli se ei tule väkisin ulos suusta. Itse en sitä kieltä tai niitä kieliä ymmärrä. Välillä kieli saattaa muuttuakin. Mutta sen tarkoitus on ymmärtääkseni rakentaa omaa uskonelämää. Jos joku saa tuon selittämisen lahjan, josta Heksu puhui, niin sitten siitä voi olla myös muille hyötyä.
 
Minulla on ollut vaikeahoitoinen suolistosairaus 20 vuotta ja olen kokenut Jeesuksen parantavan kosketuksen viime vuosien aikana. Olen käynyt elämäni aikana läpi useat sairaalajaksot, lääkehoidot, leikkaukset, nenämahaletkut ja CVK:t.

Pari vuotta sitten vatsaani leikeltiin 3 kertaa vuoden sisällä. Toista avanneleikkausta odottaessani voin henkisesti todella huonosti. Siihen asti olin saanut elämääni iloa ja voimaa läheisistäni, vaan voimat alkoivat loppua totaalisesti ja aloin tuntea että läheisillenikin olisi helpompi jos minua ei olisi. Tunsin että jos evoluutioteoria pitää paikkansa, minun kuuluukin kuolla pois, sillä evoluutioteorian mukaan heikot ja sairaat kuolevat, vahvat selviytyvät. Heikkojen ja sairaiden kuuluukin kuolla pois. En kokenut enää järkeä elämässäni, en jaksanut enää kipuja. En halunnut syödä, sillä jokainen suupala tiesi tuskallista wc-käyntiä, josta ei kipujen takia enää kirkumatta selvinnyt.

Viisas sairaanhoitaja kysyi minulta, haluanko tavata psykiatrin. Sanoin, että ihan sama, terapia ei voi poistaa kipujani. Hän kysyi, haluanko tavata sairaalapastorin. Sanoin että ihan sama, sillä Jumalaa ei ole.

Tämä sairaanhoitaja kutsui paikalle molemmat. Psykiatri keskusteli asiallisesti kanssani mahdollisesta mielialalääkityksen vaihtamisesta. Pastori tuli seuraavaksi. En reagoinut, en edes tervehtinyt. Hän istui viereeni ja kertoi lukeneensa sairaushistoriaani, joka kuulosti hurjalta. Siinä hän sitten istui, vaikka kiroilin, itkin, haukuin Jumalaa. Huusin että Jumalaa ei ole, ja jos on, niin on kääntänyt minulle totaalisesti selkänsä. Puhuin todella rumasti.

Aikani purettuani itseäni, ihmettelin kun pastori edelleen sanoi ymmärtävänsä. Miten pappi voi YMMÄRTÄÄ MOISTA KIELENKÄYTTÖÄ.. Kysyin häneltä, miten on mahdollista että hän edelleen haluaa puhua kanssani, vaikka olen puhunut niin rumasti ja pahoja asioita. Hän sanoi olevansa isoäiti -naispastori oli siis kyseessä- ja jatkoi: Kun 3-vuotias lapsenlapsensa saa uhmaikäisen lapsen raivokohtauksia ja huutaa "tuhma mummo" ja muuta mahdollisimman ilkeää mitä sen ikäinen osaa suustaan päästää, hakkaa pienillä nyrkeillään isoäidin jalkaa..ja kun hän sitten hetken raivottuaan juoksee takaisin itkien ja haluaa päästä mummon syliin, syli on aina auki. Hän nostaa lapsenlapsensa hellästi syliin, hoitaa ja antaa anteeksi. Samoin toimii Jumala. Saan anteeksi ja Jumala ymmärtää, minulla on oikeus olla vihainen. Jumala näkee kaiken ja on kaikessa mukana, tälläkin vaikealla hetkellä.

Ihmettelin mielessäni näitä puheita ja ne jäivät sydämeeni. Uskoni alkoi pikkuhiljaa vahvistua ja löytyä. Ei tapahtunut kertaheitolla, mutta pienin askelein.

Nyt, kolmannen avanneleikkauksen jälkeen, olen voinut hyvin yhtäjaksoisesti 1,5 vuotta. Pari viikkoa sitten verikokeet näyttivät paremmilta kuin koskaan. Voin tällä hetkellä hyvin, ja sairaus on päästänyt otteestaan. KIITOS JEESUS! :heart: Se on niin valtavaa, etten voi sanoin kiittää tarpeeksi. Leikkaukset ja uusiutuvat vaikeudet tarvittiin, jotta ymmärsin mikä tässä elämässä on tärkeintä, ymmärsin ottaa kontaktin Jeesukseen, uskalsin avata oven. Koputettu on aiemminkin, mutta en ole avannut.

Välillä vaivun epäilyn syövereihin, mutta uskovaisystäviltäni ja Raamatusta ja rukouksen kautta saan vahvistusta. Jumala kuulee, Jumala ei koskaan hylkää, Jumala nostaa aina pudonneen ja uupuneen takaisin syliin.
 
Hei! Olinkin jo listalla. Olen 19 vuotias satakuntalainen. Avioiduin keväällä uskovan miehen kanssa. Siitä asti on vauva ollut tervetullut. Laitan tähänkin nyt tämän sähköpostiosoitteen: rukoillaanyhdessa@gmail.com Se on ylläpitämäni sähköpostitili, jonne otan vastaan rukouspyyntöjä. Pidämme pyyntöjen perusteelta mieheni kanssa silloin tällöin rukousiltoja. Toiminta ei ole sitoutunut mihinkään uskonolliseen järjestöön tai lahkoon. Olen ev.lut. seurakuntalainen ja toimin saamani sanan mukaan. Netissä on niin paljon vaaranpaikkoja, loukkoja uskovaisille, että haluan tarjota osoitteen jonne voi uskontarpeitaan kertoa. Autan viestin viemisessä Jumalalle. Ja onhan se aina lohdullista tietää, että joku muukin rukoilee omien aiheiden puolesta. Osoitteeseen saa myös ilmoittautua vapaaehtoiseksi, rukoustyöhön, katutyöhön nuorten pariin, emännöimään rukousiltaa... Jokainen auttaa tavallaan. Uskossa on hyvä elää!
 
Minä mietin mikä on parasta, mitä Herra Jeesus on minulle tehnyt. Olen kasvanut sisäisesti eheämmäksi...oppinut rakastamaan itseäni terveellä tavalla ja samalla myös muita. En ole niin tuomitseva enää kuin ennen...eikä minulla ole niin ankara Jumalakuva kuin ennen uskoontuloa...olen ymmärtänyt, mitä armo on!!!
Olen saanut rohkeutta paljon...tänään muuten minua pyydettiin todistamaan kokouksessa...kohta lähdetään sinne. Tavallaan on jännä astua todistajan paikalle, mutta toisaalta tykkään siitä, kun saa Jeesuksen teoista todistaa...Kun tulin uskoon ajattelin, että koskaan en pönttöön mene todistaan...istun vaan pankissä, mutta kylläpä on lukuisia kertoja saanut pöntöstä puhua kuitenkin...olen luvannut Herralle, että aina todistan kun pyydetään!!!
Itse olin todella masentunut kun tulin uskoon...nyt ei kukaan meinaa uskoa...olen niin elämänmyönteinen ilopilleri!!! Olen todella kiitollinen, että saan olla uskossa ja Jeesusta en häpeä vaikka kuka tulisi kysymään...todistan!
Tämmösiä mulle tuli nyt mieleen tänään!
 
Satuin lukemaan tätä ketjua..en ole itse tulossa mukaan koska en tiedä että mihin uskon.Mutta kuiteskin.Kysyisin että kun äitini kuoli 4 vuotta sitten yöllä.Nukuin ja tunsin unessa että joku puree käteeni ja heräsin siihen.Se sattui ja tuntui hassulle.Aamulla ukki soitti ja sanoi että äitini on kuollut.Onkohan mahdollista että äiti kävi hyvästelemässä minut????Ainakin itse tahtoisin uskoa niin vaikka oli äidilleni taakka ja hän vihasi minua koko elämänsä.

Mutta itse tavallaan uskon niin.Välillä rukoilen..varsinkin suojelusta ja enkeleitä pienelle tytölleni.
 

Yhteistyössä