uskovaiset-

  • Viestiketjun aloittaja tsippadippa
  • Ensimmäinen viesti
Kaiveleeko? Aika alatyylinen vastaus.

Sulla on palava halu olla oikeassa. Mutta en ymmärrä, miksi intät tätä ketjussa, jonka ap aloitti mielestäni ihan toisenlaisessa hengessä. Ap:n aihe ei kiinnostanut, joten ohjasit keskustelun ihan toiseen suuntaan.

Voisi puolestaan kysyä, mitä sua "kaivelee", jos uskovaiset haluavat uskoa. Pakottaako sinua joku johonkin suuntaan? Todellista sivistystä olisi hyväksyä muiden erilainen vakaumus.
missäs mä olen sanonut etten hyväksy, kysyminen ja kyseenalaistaminen ei ole sitä..
 
äiti 44 v
joo, äiti44, sulla on terävä kieli ja hyvä ulosanti, mutta tässä raamattuasiassa et osaa olla objektiivinen etkä realistinen. kyllä me voidaan olla eri mieltä ilman ihme pilkkanauruja yms. typeryyksiä.
Niin voidaankin.

Enkä minä pahalla, olen vain vähän tälläinen vallaton irvileuka vaikka näinkin iäkäs muori jo olen.

En minä itseäni varsinaisesti tässä asiassa voi pitää sinua viisaampanakaan. Me vain uskomme erilailla ja näemme asiat erilailla. Minä esimerkiksi en pidä Jumalaa raiskaajamurhaajana. En, vaikka sama VT mullakin on hyllyssä kuin sulla.

Ja kun tuolla joku puhui käännyttämisestä, niin olen kuullut seuraavan mielenkiintoisen tulkinnan "käännytyksestä". Nimittäin, IHMINEN ei kuulemma ikinä voi ketään käännyttää. Ei edes itseään. Usko on Jumalan antama armolahja ihmiselle, Jumala siis antaa vilpittömälle haluavalle uskon LAHJANA. Usko on siis ihme, lahja. Ei omaa uskoa "hampaat irvessä" eikä myöskään kenenkään toisen ihmisen onnistuneen käännytystyön tulos.

Mitäs tästä näkemyksestä Trolli ajattelet? Minusta tuossa on ideaa! Tuo nimittäin selittää tyhjentävästi, miksi joku uskoo ja toinen ei. Sama Raamattu nokan edessä molemmilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23036644:
missäs mä olen sanonut etten hyväksy, kysyminen ja kyseenalaistaminen ei ole sitä..
Missäs olet osoittanut hyväksyntäsi? Sinun tavallasi kyseenalaistaminen on juuri sitä [hyväksynnän puutetta], kun ilmeisen selvästi osa keskustelukumppaneistasi on uskossa.

Myönnän, sinua räikeämpiäkin halveksujia tässä ketjussa on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23036648:
Niin voidaankin.

Enkä minä pahalla, olen vain vähän tälläinen vallaton irvileuka vaikka näinkin iäkäs muori jo olen.

En minä itseäni varsinaisesti tässä asiassa voi pitää sinua viisaampanakaan. Me vain uskomme erilailla ja näemme asiat erilailla. Minä esimerkiksi en pidä Jumalaa raiskaajamurhaajana. En, vaikka sama VT mullakin on hyllyssä kuin sulla.

Ja kun tuolla joku puhui käännyttämisestä, niin olen kuullut seuraavan mielenkiintoisen tulkinnan "käännytyksestä". Nimittäin, IHMINEN ei kuulemma ikinä voi ketään käännyttää. Ei edes itseään. Usko on Jumalan antama armolahja ihmiselle, Jumala siis antaa vilpittömälle haluavalle uskon LAHJANA. Usko on siis ihme, lahja. Ei omaa uskoa "hampaat irvessä" eikä myöskään kenenkään toisen ihmisen onnistuneen käännytystyön tulos.

Mitäs tästä näkemyksestä Trolli ajattelet? Minusta tuossa on ideaa! Tuo nimittäin selittää tyhjentävästi, miksi joku uskoo ja toinen ei. Sama Raamattu nokan edessä molemmilla.
eli ihmisen subjektiivisista kokemuksista ja psyykestä kiinni. kyllä, ollaan samaa mieltä. :D jee!! sinä kokemustesi ja elämänkaaresi perusteella teit päätöksen uskoa raamattuun. minä elämäni ja opiskelujeni perusteella päätin olla uskomatta. aika turhaa varmaan tapella kumpi on oikeassa. sittenhän nähdään. :D

bytheway, kristityn kanssa on paljon antoisampaa tapella kun muslimin. muslimien argumentit ne vasta heikkoja onkin!

tykkään susta, äiti44. :D :flower::heart:
 
Missäs olet osoittanut hyväksyntäsi? Sinun tavallasi kyseenalaistaminen on juuri sitä [hyväksynnän puutetta], kun ilmeisen selvästi osa keskustelukumppaneistasi on uskossa.

Myönnän, sinua räikeämpiäkin halveksujia tässä ketjussa on.
sun pitää nyt laittaa oma ketju aiheesta ja ilmottaa etten saa tulla kyselemään "halveksimaan" sinne ollenkaan :D
 
gysmys
oonko mä sit "uskossa" kun aikanaan huumeongelmani kourissa rukoilin apua kristinuskon jumalalta. Sittemmmin raitistuttuani uskonnäkemykseni avartui, enkä enää ajattele jumalaani kristinuskon jumalana, vaan jumalana joka puhuu kaiken hyvyyden kautta. Käyn joogassa, luen buddhismia, käyn reikihoidoissa, kirkossa jouluna ja pääsiäisenä. Mihinkä mä sit kuulun? ja onko jumala hyljänny mut?
 
ex-hellari
Täysi Peesi!!
Itse jouduin kasvamaan hellari perheessä ja vasta aikuisena pääsin irtaantumaan siitä lahkosta. Eipä paljon löydä hyvää sanottavaa sitä porukasta. Heidän suorittama aivopesu johti jopa erään ystäväni kuolemaan. :(
Mielenkiintoista. Itse kasvoin myös hellariperheessä ja oli 7 vuotta liikkeessä mukana aktiivisesti. Mulla ei ollut mitään ongelmaa "irtaantua lahkosta", minä vain etäännyin niistä asioista ja lähdin kävelemään kun siltä tuntui. Kukaan ei negatiivisessa mielessä soitellut perään, paheksunut, syyllistänyt, pelotellut. Eräs tuttu, minua reilusti nuorempi, kyllä muistutti, että mieti minkä tien valitset jne. Kerroin hänelle avoimesti, että mulla on elämä nyt näin, kiitos vaan huolenpidosta mutta ei kiinnosta. Eikä hänkään sitten sen enempää asiasta puhunut.

Mulla on oikein paljon hyvää sanottavaa hellareista. Ja hyviä muistoja niiltä ajoilta. Suurin osa heistä vilpittömiä, ihania ihmisiä. Mutta niin se kai on, että ihmiset kokee asiat niin eri tavalla.

Ymmärrän kyllä sua, kun noin karu kokemus taustalla, mutta silti en lähtisi yleistämään noin rankasti ja tuomitsemaan koko porukkaa..
 
äiti 44 v
eli ihmisen subjektiivisista kokemuksista ja psyykestä kiinni. kyllä, ollaan samaa mieltä. :D jee!! sinä kokemustesi ja elämänkaaresi perusteella teit päätöksen uskoa raamattuun. minä elämäni ja opiskelujeni perusteella päätin olla uskomatta. aika turhaa varmaan tapella kumpi on oikeassa. sittenhän nähdään. :D

bytheway, kristityn kanssa on paljon antoisampaa tapella kun muslimin. muslimien argumentit ne vasta heikkoja onkin!

tykkään susta, äiti44. :D :flower::heart:
Ohoh, mielenhäiriö :D

Hengität pari kertaa syvään tai käyt lukemassa muutamia muita ketjuja ja mun postauksia niissä niin eiköhän tuo pian mene ohi :LOL:

No vitsi vitsi, ollaan vaan kamut ja toivotaan että kamu'us kestää!
 
äiti 44 v
oonko mä sit "uskossa" kun aikanaan huumeongelmani kourissa rukoilin apua kristinuskon jumalalta. Sittemmmin raitistuttuani uskonnäkemykseni avartui, enkä enää ajattele jumalaani kristinuskon jumalana, vaan jumalana joka puhuu kaiken hyvyyden kautta. Käyn joogassa, luen buddhismia, käyn reikihoidoissa, kirkossa jouluna ja pääsiäisenä. Mihinkä mä sit kuulun? ja onko jumala hyljänny mut?
Olet NewAge-hörhö!
 
santtublaa
Kysyttiin eikö uskovilla ole omaa tahtoa??? Eikö he itse ole jumalan omasta tahdosta valinneet? Kun kyse nimenomaan uskovista oli eikä kristityistä.. jos jonkin uskonnon valitsee, niin varmaan ihan omasta tahdostaan haluaa elää uskonsa mukaan, eikö???
 
"vieras"
oonko mä sit "uskossa" kun aikanaan huumeongelmani kourissa rukoilin apua kristinuskon jumalalta. Sittemmmin raitistuttuani uskonnäkemykseni avartui, enkä enää ajattele jumalaani kristinuskon jumalana, vaan jumalana joka puhuu kaiken hyvyyden kautta. Käyn joogassa, luen buddhismia, käyn reikihoidoissa, kirkossa jouluna ja pääsiäisenä. Mihinkä mä sit kuulun? ja onko jumala hyljänny mut?
Ei Jumala hylkää ketään, kuinka voisikaan?
Sen sijaan olet valinnut tien joka vie sinut takaisin Hänen luokseen, jatka matkaasi palaamatta lähtöruutuun^^
Huomaatko miten uskovainen tuli heti sinua syyllistämään. Ne tykkäävät pistää piikkejä nahkaasi, koska itse ovat niin hakoteillä etteivät he edes sitä huomaa. Puhuu toista, tekee toista. Oikea käsi ei tiedä mitä vasen käsi tekee.
 
"vieras"
Kysyttiin eikö uskovilla ole omaa tahtoa??? Eikö he itse ole jumalan omasta tahdosta valinneet? Kun kyse nimenomaan uskovista oli eikä kristityistä.. jos jonkin uskonnon valitsee, niin varmaan ihan omasta tahdostaan haluaa elää uskonsa mukaan, eikö???
Kyse on hurahtamisesta, siinä ei katsella järkisyitä, eikä sellaisia olekaan. Järjellä ei uskon kanssa ole mitään tekemistä. Kyse on ihmisen peruskaipuusta, uskovaisten kohdalla se saa heidät sekoamaan ja he kadottavat otteen todellisuuteen.
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23037307]Ei Jumala hylkää ketään, kuinka voisikaan?
Sen sijaan olet valinnut tien joka vie sinut takaisin Hänen luokseen, jatka matkaasi palaamatta lähtöruutuun^^
Huomaatko miten uskovainen tuli heti sinua syyllistämään. Ne tykkäävät pistää piikkejä nahkaasi, koska itse ovat niin hakoteillä etteivät he edes sitä huomaa. Puhuu toista, tekee toista. Oikea käsi ei tiedä mitä vasen käsi tekee.[/QUOTE]

Joo, ei Jumala ketään hylkääkään mutta ihminen hylkää Jumalan jos alkaa joogailla, kumarrella Buddhapatsaita, meditoida ja ottaa yhteyttä tuonpuoleiseen tai muuta vastaavaa.

Jooga ei ole mitään voimistelua vaikka niin uskotellaan. Ja käskyissä jo kielletään pitämästä epäjumalia mitä buddhapatsaat ilman muuta ovat.
 
santtublaa
[QUOTE="vieras";23037313]Kyse on hurahtamisesta, siinä ei katsella järkisyitä, eikä sellaisia olekaan. Järjellä ei uskon kanssa ole mitään tekemistä. Kyse on ihmisen peruskaipuusta, uskovaisten kohdalla se saa heidät sekoamaan ja he kadottavat otteen todellisuuteen.[/QUOTE]



No älä nyt viitti. Pidätkö sä kaikkia uskossa olevia "hurahtaneina? Mä uskon Jumalaan, en ole sen kummemmin hurahtanu, vuosien aikana vaan asiat on edenny niin että siitä on tullut mulle Se oikea uskonto.
 
"vieras"
Uskovainen, halveksitko ei-uskovan näkeymystä?
Ei-uskova, halveksitko uskovaisen näkemystä?

Jos halveksit, kyseessä ei ole keskustelu ollenkaan.

Ja näkemyksiähän on monenmoisia, kummankin kategorian sisällä.
 
"Uskis"
Gysmys: Jeesus ja idän uskonnot eivät sovi yhteen, kyse on keskenään vastakkaisista voimista.
Vaikka jokin idän suuntaus olisi synkretistinen (eli niputtais kaikki uskonnot samaksi) tai muuten hyväksyisikin kristinuskon Jumalan miljoonien jumaluuksien pariin, niin Jeesus kuitenkin rajasi pelastuksen Häneen itseensä sanomalla olevansa Tie, Totuus ja Elämä, ja että ei kukaan tule Jumalan luo kuin Hänen kauttaan.
Eli jos joku ei-kristillinen suuntaus sallisi kristinuskon Jumalan miljoonien jumaluuksien kaveriksi, niin tiputtakoon kuitenkin kristinuskon pois.
Eroavaisuudet on niin isot että sellainen päältäpäin katsottuna sopuisa, harmoninen yhteiselo uskontojen välillä on mahdotonta; siitä putoavat ainakin kristinusko, juutalaisuus ja islam.
Jos synkretismiä yrittää, niin pitää karsia kristinuskosta melkein kaikki sen ydinsanoma pois, jäljelle jää jokin särmätön ja lälly Jeesus, jota ei Raamatusta löydy. Jeesus rakastaa ihmisiä, mutta syntiä ja vastakkaisia voimia Hän ei rakasta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23037366:
Joo, ei Jumala ketään hylkääkään mutta ihminen hylkää Jumalan jos alkaa joogailla, kumarrella Buddhapatsaita, meditoida ja ottaa yhteyttä tuonpuoleiseen tai muuta vastaavaa.

Jooga ei ole mitään voimistelua vaikka niin uskotellaan. Ja käskyissä jo kielletään pitämästä epäjumalia mitä buddhapatsaat ilman muuta ovat.
Ei Buddhalaiset mitään patsaita kumartele, taas yrität halveerata muita.
Miksi ihmeessä kumartelis?
Ja kerro miksi meditointi tai jooga olisi Jumalan hylkäämistä? Sen tarkoitushan on juuri toisinpäin. Joogalla nimenomaan lähestytään Jumalaa ja meditaatiolla puhdistetaan sisin ottamaan Kristuksen vastaan.
Epäjumala on se persoonallinen jumala mihin sinä ilmeisesti uskot, koko uskosi on pilkaamista kuten tekstistäsikin käy ilmi. Sorrat, halveeraat ja piikittelet muita, mutta sitähän historia kertoo tapahtuneen ihan siitä asti kun persoonallinen jumala otettiin käyttöön.

No älä nyt viitti. Pidätkö sä kaikkia uskossa olevia "hurahtaneina? Mä uskon Jumalaan, en ole sen kummemmin hurahtanu, vuosien aikana vaan asiat on edenny niin että siitä on tullut mulle Se oikea uskonto.
En toki, vaan niitä jotka uskovat kyseenalaistamatta mitään. Sellaiset voivat uskoa vaikka kiveen, jos heidän yhteisö niin haluaa.
 
...
mua vään ihmetyttää ton valoimiö-enkelijutun inspiroimana että mistä te päättelette mikä on sitä oikeaa jumalan ihmejuttua ja mikä jotain muuta?

olen töissä tekemisissä aika paljon harhaisten mielisairiden ihmisten kanssa ja aika monella on mitä erilaisimpiä juttuja jumalasta. sellaisiakin, joissa jutut sotii raamatun oppeja vastaan. on myös ihmekokemuksia jne.

mistä ihmeestä te erotatte onko se kielillä puhuva ja näkyjä näkevä seurakunnan heppu mielisairas vai uskonnollisessa hurmoksessa? ihan filiksellä, vai joku oppi-isä sanoo, että onko totta vai jotain muuta?

ihan mielenkiinnosta kyselen, ottamatta nyt kantaa siihen että mihin nyt pitäisi uskoa ja mikä on oikein.
No jos useampi näkee "näyn" tai "ilmiön" niin ei ole kyse ainakaan yksittäisen ihmisen mielisairaudesta.
 

Yhteistyössä